Jump to content

Sol Campbell


Parlour

Recommended Posts

Fornuftig innlegg som jeg er helt enig i.

Syns det er meget positivt at vi endelig også har så bra

midtstoppere at vi slipper å sette inn en halvskadet Campbell.

En skadefri Sol er god nok for laget, men først må han

bli 100% matchfit. Klokt av Wenger å satse på Toure/Senderos

i finalen.

Tror nok også spillere generelt i Arsenal er fornøyde at de slipper

å bli satt innpå halvskadet pga at vi ikke har sterk nok stall.

Hvem glemmer ikke både Vieira og Sol som har gått innpå for

tidlig og blitt skadet ennå lengre?

Dette viser en sterk stall og styrke. Meget positivt.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 214
  • Created
  • Last Reply

Campbell captains England but picks up ankle knock

 

..og så var Campbell skadet.. igjen.

 

Og dette er i mine øyne det største problemet med Sol Campbell - skadene. Ankelskader, kneskader. You name it. For god nok er han nemlig, gitt at han er i form og kamptrent. Imidlertid hjelper jo ikke det når han blir skadet for et godt ord og hver gang bruker ukesvis på å få i gang det tunge maskineriet igjen.

 

Jeg hadde ærlig talt ventet meg at Campbell skulle holde lenger enn til han var 30 år før skadeproblemene innhentet ham, men nå begynner jeg å lure. Det har vært mye denne sesongen. Og jeg ser ikke noen grunn til å tro at han vil slippe spesielt lett unna de nærmeste to-tre årene heller.

 

Jeg tipper Sol Campbell vil starte neste sesong som førstevalg i midtforsvaret, men et nytt skaderammet år nå, og jeg er jammen ikke sikker på om han vil avslutte sesongen som førstevalg.

 

I mine øyne er både tiden og de yngre stopperne i laget i ferd med å innhente Campbell nå.

Link to comment
Share on other sites

Guest Van Persie
Campbell captains England but picks up ankle knock

 

..og så var Campbell skadet.. igjen.

 

Og dette er i mine øyne det største problemet med Sol Campbell - skadene. Ankelskader, kneskader. You name it. For god nok er han nemlig, gitt at han er i form og kamptrent. Imidlertid hjelper jo ikke det når han blir skadet for et godt ord og hver gang bruker ukesvis på å få i gang det tunge maskineriet igjen.

 

Jeg hadde ærlig talt ventet meg at Campbell skulle holde lenger enn til han var 30 år før skadeproblemene innhentet ham, men nå begynner jeg å lure. Det har vært mye denne sesongen. Og jeg ser ikke noen grunn til å tro at han vil slippe spesielt lett unna de nærmeste to-tre årene heller.

 

Jeg tipper Sol Campbell vil starte neste sesong som førstevalg i midtforsvaret, men et nytt skaderammet år nå, og jeg er jammen ikke sikker på om han vil avslutte sesongen som førstevalg.

 

I mine øyne er både tiden og de yngre stopperne i laget i ferd med å innhente Campbell nå.

10504[/snapback]

Er helt enig med doktoren her på mitt 200.innlegg.

Håper Sol blir kvitt denne skaden fort :D .

Dessuten mister Campbell mer og mer fart på grunn av skadene sine. Nei huff! ;) :(

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest fredrik76

Så Sol Campell på Aker Brygge ihelgen. Tror han bare var på guttetur for å sjekke damer og feste. Var sammen med en som kunne likne på Vasell. En kompis av meg traff han senere på natta på utestedet Maison Vika. Der var han i full sving med å sjekk opp damene. Han fortalte også kompisen min at den eneste norske fotballspilleren han har respekt for er Steffen Iversen. Jon Arne Riise var forøvirig på samme utested den kvelden og satt like bortenfor...

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking
Så Sol Campell på Aker Brygge ihelgen. Tror han bare var på guttetur for å sjekke damer og feste. Var sammen med en som kunne likne på Vasell. En kompis av meg traff han senere på natta på utestedet Maison Vika. Der var han i full sving med å sjekk opp damene. Han fortalte også kompisen min at den eneste norske fotballspilleren han har respekt for er Steffen Iversen. Jon Arne Riise var forøvirig på samme utested den kvelden og satt like bortenfor...

12611[/snapback]

 

Personlig mener jeg at slike rykter ikke hører hjemme under kategorien "Rykter" på dette forum. :lol: Litt for mye "Se og Hør" og har ingen ting med fotball og gjøre!

Link to comment
Share on other sites

Personlig mener jeg at slike rykter ikke hører hjemme under kategorien "Rykter" på dette forum.  :lol: Litt for mye "Se og Hør" og har ingen ting med fotball og gjøre!

12613[/snapback]

 

Innlegg flyttet og limt inn.

Til fredrik76 - rykteforumet er for overgangsrykter.

Link to comment
Share on other sites

Er det forresten noen som vet om Sol er skadet for tiden. Hadde vært veldig greit om han fikk fullført hele pre-season iår. Sol er en mann som må spille seg iform. Med formen til Senderos Toure på slutten av sesongen, har man rett og slett ikke råd til å bruke 3-4 kamper på at en rusten og tung Sol skal spille seg iform.

 

Som trådstarter har jeg jo tidligere stillt spørsmål ved om Sol er den bautaen han engang var.

Krysser fingrene for en skadefri pre-season og at vi får tilbake den Campbell vi kjenner fra tidligere sesonger. Spørsmålet er bare hvorvidt han har mistet fart med alle skadene de siste seongene.

 

Må forresten legge til at en av fjorårets stor høydepunkter var målet til Sol npr han skjøt fra 35 meter eller noe!! Helt rått!

Link to comment
Share on other sites

Er det forresten noen som vet om Sol er skadet for tiden. Hadde vært veldig greit om han fikk fullført hele pre-season iår. Sol er en mann som må spille seg iform. Med formen til Senderos Toure på slutten av sesongen, har man rett og slett ikke råd til å bruke 3-4 kamper på at en rusten og tung Sol skal spille seg iform.

12638[/snapback]

 

Trur han har holdt seg skadefri. Klarer han å holde seg skadefri igjennom pre-season, og trene godt, så har eg trua på at Sol får ein bra sesong 05/06.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Det var vel i spalten til Myles Palmer jeg i dag leste at Sol Campbell (igjen) sliter med skade og risikerer å miste sesongåpningen.

 

"The E.Standard says Sol Campbell faces a battle to be fit for the start of the season as he tries to overcome a calf muscle injury."

 

Ærlig talt ville det ikke forundre meg om det stemmer, og dette er nok årsaken til at vi ikke har sett ham i pre-season så langt. Mannen har jo vært mer skadet enn frisk det siste året.

 

Han har vel en kontrakt som strekker seg til 2007, og det vil ikke forundre meg om Wenger tar en "Vieira" på nytt og casher inn neste sommer..

Link to comment
Share on other sites

Sol synes jeg nesten ikke holder mål legner.

Han er altfor mye skadet. Så fort han blir frisk og kommer tilbake i fom, blir han skadet igjen.

Da er det nok best og beholde Sol i ett år til og la Senderos vokse litt mer, for så kanskje å selge ham, når vi kan få penger for ham.

 

 

Men om han holder seg skadefri og presterer godt denne sesongen, bør han bli mener jeg..

Alt kommer kanskje ann på skader.

Link to comment
Share on other sites

Veldig synd.

 

Men heller ikke helt uventet. Da kan man bare se bort ifra Sol i en lengre periode. Mannen bruker jo 1 mnd minst på å spille seg iform. Dette gir Kolo og Senderos en gylden sjanse til å skyve Sol ut av Arsenal laget for godt. fortsetter de fjorårets storspill så ser det styggt ut med tanke på Sol.

 

Blir veldig spennende å se hva dette fører til.

Link to comment
Share on other sites

Guest espenstoele
Veldig synd.

 

Men heller ikke helt uventet. Da kan man bare se bort ifra Sol i en lengre periode. Mannen bruker jo 1 mnd minst på å spille seg iform. Dette gir Kolo og Senderos en gylden sjanse til å skyve Sol ut av Arsenal laget for godt. fortsetter de fjorårets storspill så ser det styggt ut med tanke på Sol.

 

Blir veldig spennende å se hva dette fører til.

15255[/snapback]

 

Ingen tvil om at Toure og Senderos hadde en god sesong i fjor, men det er viktig å huske på at sesongen etter gjennombruddet gjerne blir tøff for mange. Er redd Senderos får kjørt seg i år og tror det er lurt å ha rutinerte stoppere som Campbell, Cygan og muligens Christanval i troppen. Mener fortsatt at paret Toure/Campbell er det beste...

Link to comment
Share on other sites

Veldig synd.

 

Men heller ikke helt uventet. Da kan man bare se bort ifra Sol i en lengre periode. Mannen bruker jo 1 mnd minst på å spille seg iform. Dette gir Kolo og Senderos en gylden sjanse til å skyve Sol ut av Arsenal laget for godt. fortsetter de fjorårets storspill så ser det styggt ut med tanke på Sol.

 

Blir veldig spennende å se hva dette fører til.

15255[/snapback]

 

Ingen tvil om at Toure og Senderos hadde en god sesong i fjor, men det er viktig å huske på at sesongen etter gjennombruddet gjerne blir tøff for mange. Er redd Senderos får kjørt seg i år og tror det er lurt å ha rutinerte stoppere som Campbell, Cygan og muligens Christanval i troppen. Mener fortsatt at paret Toure/Campbell er det beste...

15258[/snapback]

 

Å si at Toure hadde en god sesong må vel kunne kalles en overdrivelse. Han var vel vår weakest link i forsvaret i fjor. Men han kom seg etter jul.

Link to comment
Share on other sites

Forsåvidt enig i at Toure var svak første halvdel av sesongen.

 

Men mener også at kombinasjonen Toure/Senderos var det klart beste stopper paret vår forrige sesong, uten at det skulle så mye til da..

 

Tore trenger en "leder" ved siden av seg for å spille bra. senderos gikk jo ut på banen å så ut som en Adams light i en alder av 18 år. Bare å håpe at Senderos fortsetter flyter på en medgangsbølge fra våren.

Link to comment
Share on other sites

Guest espenstoele
Veldig synd.

 

Men heller ikke helt uventet. Da kan man bare se bort ifra Sol i en lengre periode. Mannen bruker jo 1 mnd minst på å spille seg iform. Dette gir Kolo og Senderos en gylden sjanse til å skyve Sol ut av Arsenal laget for godt. fortsetter de fjorårets storspill så ser det styggt ut med tanke på Sol.

 

Blir veldig spennende å se hva dette fører til.

15255[/snapback]

 

Ingen tvil om at Toure og Senderos hadde en god sesong i fjor, men det er viktig å huske på at sesongen etter gjennombruddet gjerne blir tøff for mange. Er redd Senderos får kjørt seg i år og tror det er lurt å ha rutinerte stoppere som Campbell, Cygan og muligens Christanval i troppen. Mener fortsatt at paret Toure/Campbell er det beste...

15258[/snapback]

 

Å si at Toure hadde en god sesong må vel kunne kalles en overdrivelse. Han var vel vår weakest link i forsvaret i fjor. Men han kom seg etter jul.

15259[/snapback]

 

Tja, han hadde sine blundere - ingen tvil om det. Dette hadde Senderos også, han gjør alltid én tabbe i løpet av en kamp. Alt i alt, mener jeg dog at disse to stopperne hadde en meget god sesong i fjor - særlig hvis man tar i betraktning deres unge alder. Begge mangler imidlertid noe på rutinen, og dette er noe Campbell har i godt monn. Senderos/Toure blir et kjempepar om noen år.

Link to comment
Share on other sites

Tja, han hadde sine blundere - ingen tvil om det.  Dette hadde Senderos også, han gjør alltid én tabbe i løpet av en kamp.  Alt i alt, mener jeg dog at disse to stopperne hadde en meget god sesong i fjor - særlig hvis man tar i betraktning deres unge alder. Begge mangler imidlertid noe på rutinen, og dette er noe Campbell har i godt monn. Senderos/Toure blir et kjempepar om noen år.

15264[/snapback]

 

Senderos gjorde blundere ja, men disse kan ikke sammenlignes med Toure sine. For det første førte Toure sine blundere til mål, Toure hadde ikke evnen til å styre forsvaret i Campbell sitt fravær og Toure sin svakhet i luften ble veldig synlig ved flere anledninger. Mao klarte han ikke å fortsette der han var i sesongen 03/04. Det at han ikke klarer å holde samme standard uten en sterk spiller ved siden av seg, ala Campbell eller Toure, er også en svakhet i seg selv. En god spiller er god uavhengig av hvem han har ved siden av seg og han skal også gjøre disse medspillerne bedre.

Ja Senderos gjorde sine blundere, men forskjellen er at dette ikke førte til mål i mot. Han har også mye å jobbe videre på, han er langt fra utlært og kanskje ikke så god som mange vil ha det til på dette forumet. Tiden han har spilt for i AFC er enda kort og så langt kan vi vel bare si at han har et stort talent, mens det er verre å si at han er en meget god midtstopper. Til det har han vært her for kort og han har svakheter som han må jobbe videre på. Vi har heller ikke sett nok til stabiliteten som kreves i toppen. Kommende sesong blir derfor meget spennende og viktig for hans utvikling.

Link to comment
Share on other sites

Det er klart Senderos har mye å lære og bevise. Men han har en aggresiv tøff spillestil som jeg personlig har veldig sansen for. Han trår skikkelig til.

 

Nå som Sol er skadet er og Vieira borte blir det forøvrig utrolig spennende å se hvordan Arsenal vil fungere defensivt. På papiret er jeg redd laget ser litt tynnt ut og også litt "lett". Det hadde vært godt med Sol's rutine.

 

Jeg håper og tror at Wenger vet hva han driver med og har kontroll, når han sier stol på oss, så gjør jeg det. Men det er ikke til å komme utenom at denne sesongen kommer til å bli utrolig spennende.

Link to comment
Share on other sites

Guest jensemann
Det er klart Senderos har mye å lære og bevise. Men han har en aggresiv tøff spillestil som jeg personlig har veldig sansen for. Han trår skikkelig til.

 

Nå som Sol er skadet er og Vieira borte blir det forøvrig utrolig spennende å se hvordan Arsenal vil fungere defensivt. På papiret er jeg redd laget ser litt tynnt ut og også litt "lett". Det hadde vært godt med Sol's rutine.

 

Jeg håper og tror at Wenger vet hva han driver med og har kontroll, når han sier stol på oss, så gjør jeg det. Men det er ikke til å komme utenom at denne sesongen kommer til å bli utrolig spennende.

15272[/snapback]

 

 

Helt enig i at Senderos er en spillertype som "renser unna ting" og klarerer tidlig i stedet for å spille seg inn i problematiske situasjoner.

Dette liker jeg veldig godt med ham, minner meg faktisk litt om Tony Adams innimellom.

Men for Guds skyld, vi må ikke la dette bli en diskusjon om enten eller.

Vi trenger både Sol, Kolo og Senderos definitivt.

Link to comment
Share on other sites

Campbell er skadet og vil miste starten på sesongen. Det skriver pinkfootball..

http://www.pinkfootball.com/App/showDoc.aspx?comp_id=43920

 

Dette er synd for Sols del, hvis det er sant. Ikke bare vil han få problemer med å komme tilbake på landslaget, hvor Ferdinand, Terry osv kan komme til å stjele plassen hans. Også i Arsenal vil det være en spiller som kommer til å ta opp kampen med Sol, slik som i slutten av forrige sesong. Hvis Senderos holder seg stabil gjennom sesongen, og Toure utvikler seg enda litt til som midtstopper vil det nok bli vanskelig for Campbell å ta tilbake plassen.

Link to comment
Share on other sites

Skadefri og i form er Campbell en av verdens beste midtstoppere, men jeg synes det er en stund siden vi har sett han der. Men jeg tror uansett Campbell duger i noen år til og rutinen hans er viktig i laget.

15302[/snapback]

 

Enig, men spørsmålet er hvor lenge Sol holder. Han har vært enormt

mye skadet i det siste. Håper Sol kommer tilbake atter en gang, men

tror han skal slite med å danke ut en meget god Senderos.

Link to comment
Share on other sites

Slik Toure og Senderos spilte mot slutten av forrige sesong, betyr at Campell ikke lenger har noe automatisk innpass på laget. For å vinne tilbake en fast plass, må Campell bli helt skadefri.

 

Han får nok den tiden han trenger til dette, og kan snart starte fitnesstreningen. Vi trenger ham til den travle høsten med Champions league-kamper, og da får han sjansen til å ta en plass tilbake i midtforsvaret. Lykke til, Sol!!!

Link to comment
Share on other sites

Synes vel ikke dette høres spesielt sannsynlig ut.

 

Selv om jeg personlig var mektig imponert over Senderos sitt spill i slutten av forrige sesong, så er det vel fremdeles ingen tvil om at en skadefri Sol er en kjempe stopper. Så fremmt Sol blir skadefri så føler jeg meg ganske sikker på at han er i Arsenals første ellever.

 

Kan heller ikke helt skjønne at Sol skulle ha så stor grunn til å klage heller. Vi snakker om 3-4 kamper i slutten av forrige sesong hvor han var skadefri og ikke i første ellveren. Det kalles ikke å bli skjøvet bakover i rekken, det var kun ett resultat at Toure og Senderos var i siget og det var logisk å satse på de mot Fa cup finalen.

 

Ellers har jo Sol alltid gått rett inn på laget etter skade. Nesten før han har vært skadefri.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...