Jump to content

2007.03.14 Aston Villa B


Birger

Recommended Posts

Hvorfor ikke selge Ali for 5£ mil også kjøpe en anna spiss...må da være 1000 andre like dårlige spisser å få tak i til en billige penger så det går ann å få tjent noe penger her. Ser ikke vitsen med å ha Ali i stallen, samme med Baptista. Disse to har hatt mer enn nok tid til å vise hva de er gode nok for. Greit de knuste Pool men det er ikke nok å ha en god kamp. Dere får mene hva dere vil selv. Men jeg mener hvertfall at de bør selges. Har altfor mye å klage på når det gjelder denne matchen. Bare glad ikke Villa vant for det kunne fort ha skjedd.

Begynner å misslike Lehmann, oppførselen hans er jo helt på tryne. "skader" og drøying av tid er jo til å kvalm av.

Joda, jeg er Arsenal fan og har hvert det i noen år nå selv om det kanskje ikke høres sånn ut nå. Men synes dette var en dårlig og kjedelig kamp.

Virket som Wenger tok ut Baptista fordi han sto stille på banen med "hoftegrep" ikke vet jeg men det virket slik på wenger sitt kroppspråk da Baptista hadde gått av banen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 112
  • Created
  • Last Reply

Ali holder mål, han. Gjør egentlig en helt grei kamp.

Dagens seier var en arbeidsseier. Freddi gjør en særdeles viktig jobb defensivt utover i 2 omgang. Det er ikke alltid jeg er enig med Oskar, men det var jaggu ikke mye Flamster`n fikk utrettet når han kom innpå. Stort sett så mistet han ballen i tvilsomme posisjoner.

Link to comment
Share on other sites

Deilig B) så ikke kampen :) men håper vi gjor det fortjent ;) Endelig til bake til 3.plassen :D:P

Link to comment
Share on other sites

Selg Ali? Han har fått mange sjanser? I ti siste minutter på slutten av kampene han har spilt i mener du? I ligaen altså.. Synes at Ali har utviklet seg veldig siden jula, mye og er på den positive vei! Har stor tro på Ali og vil bli skuffet hvis han forlater oss i sommeren

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi ser antall ganger han har spilt i liga/fa cup/liga cup/cl så har han fått mer enn nok tid til å vise seg frem. Han har utviklet seg men han er ikke bra nok for et lag som Arsenal som SKAL vinne noe. I år er vi ute av alt og kjemper om 3.plass. Kjempefint!

Har ikke tro på Ali og blir skuffa hvis han blir til sommern.

Link to comment
Share on other sites

Først vil jeg si at så lenge Freddie holder seg på høyre vingen har han noe å tilføre dagens Arsenallag. Synes han gjør en solid kamp idag.

 

Ellers var dette en ordentlig sliteseier. Synes spesielt Gallas og Ljungberg skiller seg litt ut.

 

Synes Carew var bra for Villa, mens A. Young var meget skuffende.

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi ser antall ganger han har spilt i liga/fa cup/liga cup/cl så har han fått mer enn nok tid til å vise seg frem. Han har utviklet seg men han er ikke bra nok for et lag som Arsenal som SKAL vinne noe. I år er vi ute av alt og kjemper om 3.plass. Kjempefint!

Har ikke tro på Ali og blir skuffa hvis han blir til sommern.

 

Det er godt vi kan være uenige. Ali blir!

Link to comment
Share on other sites

Fikk et lite deja vu når Hoyte lagde frispark på kanten av 16-meteren mot slutten av kampen, men det ble heldigvis ikke noe ut av det.

 

Jeg syns vi gjorde en veldig god kamp i dag. Aston Villa var gode og presset voldsomt, men jeg syns innsatsen defensivt var veldig god i dag! Så klart var det noe smårusk, men det var ikke så altfor mye.

 

En heldig scoring, men ufattelig viktig! Nå klatret vi opp på tredjeplass og vi tar 3 poeng i en fryktelig vanskelig bortekamp. Aston Villa på Villa Park er aldri en enkel motstander.

 

Forsvarslinja var rimelig rett i dag - tror jeg aldri har sett et lag som har spilt mot oss som har gått så masse i offside. :)

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk deilig seier!!! Veldig ufortjent, men dog. Vi fortjente en ufortjent seier for en gangs skyld. Og de som ikke så første ligaoppgjør på Ashburton har ikke så mye å si. Målet var flaks og de skulle kanskje hatt et mål, ikke vet jeg om ballen var inne. Forhåpentlig vis var den ikke det. Holdt på å renne over i dag også, og vanvittig deilig da dommeren blåste i fløyta. 2.plassen er vår Chelski, hvertfall 3.plassen.

 

Carew skapt ikke så mye som han kan i dag, men hadde dessverre noen nesten-sjanser en del ganger. Baptista er nok over og ut. Og vi bør igjen takke vår iskalde og fantasiske keeper, Jens Gerhard Lehmann. Han er rett og slett konge, håper virkelig han blir en sesong til. Vi MÅ få tilbake van Persie og Adebayor så fort som mulig, Baptista og Aliadiere holder ikke mål i Premier League dessverre, noen få kamper går greit, men ikke så mye mer. Er bare og se fram til neste sesong, selvom vi spilte dårlig, vi viser at vi kan vinne på dårlige dager. Just proud to be a Gooner!

 

Også deilig at ungutta slo United 1-0!!!

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi ser antall ganger han har spilt i liga/fa cup/liga cup/cl

 

Etter mange skadepauser ja! Han kom tilbake for full ut før jula og har blitt mye bedre nå, synes at han er veldig bra og tror han kan bli veldig god.

 

Meninger er delt i baken ;)

Link to comment
Share on other sites

Om Ali blir eller ikke avhenger vel av om Wenger kjøper inn en ny spiss i sommer. Har en følelse av at en av disse "super super class" spillerne er en spiss. Men samme det. Herlig at Ali endelig har en skadefri sesong og jeg tror at om han holder seg skadefri og nå som han kommer til å få spille en del fremover, trur jeg han kan slå til. Virket frisk og sprudlende da han hadde ballen i dag, men ble litt for usikker på seg selv i avslutningsøyeblikket, noe som kommer etterhvert med tillit fra start.

 

Ellers en god kamp av Gallas, Ljungberg, Rosicky med et bra innhopp, Gilberto med god kontroll, samme med Lehmann. Ali kjempet på topp, Fabregas virket sliten, Denilson var usynlig, men løp stort sett hele kampen, Diaby med en grei første omgang og Baptista beviste nok en gang at han er angt fra god nok.

 

Herlig med 1-0 og 3 poeng ;)

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi ser antall ganger han har spilt i liga/fa cup/liga cup/cl så har han fått mer enn nok tid til å vise seg frem. Han har utviklet seg men han er ikke bra nok for et lag som Arsenal som SKAL vinne noe. I år er vi ute av alt og kjemper om 3.plass. Kjempefint!

Har ikke tro på Ali og blir skuffa hvis han blir til sommern.

 

Det er godt vi kan være uenige. Ali blir!

 

Nå var det vel berre van Persie's skade som hindra ein overgang til Middlesboro for Aliadiere. Det stadfesta også Wenger. Det vert nok exit i sommar. Det er vel å bra å jobbe hardt, men ein spiss vert også dømt ut frå kor godt han utnyttar sjansane, og her svikta det denne gongen, som så ofte før.

Link to comment
Share on other sites

Diaby skåret et mål, ja. Men han var (i likhet med de fleste andre) ikke god i dag, og hadde mange ballmiss i første omgang. Han passer definitivt ikke på kanten. Sentral defensivt kanskje, eller rett og slett omskoleres til stopper!? Men med kanter som Pires, Hleb, Mozart og Freddie har vi vel vært litt bortskjemt hva gjelder initiativ og ballbehandling de siste åra, så Diaby kan godt få et par nye sjanser.

 

Baptista viser nok en gang at han blir for lat. Han er en bra spiller, tør å skyte, og snuser opp en del sjanser, men har nok alt for liten arbeidskapasitet i forhold til den stilen Wenger legger opp til. Jeg blir overrasket om Wenger benytter seg av muligheten til å kjøpe ham til sommeren. Og angående den lille disputten med Wenger etter byttet - min teori er at de diskuterte hvor stor del av kampen det er lov å ha hoftefest, og om Baptista hadde brukt opp kvoten sin...

 

Flamini, hva skal en si? Han er vel sjeleglad for at han ikke ble syndebukken i dag etter det håpløse balltapet han hadde ti minutter før slutt. Og det var vel da vi la best merke til han.

 

Ali blir. Stor arbeidskapasitet, hurtig og kommer til sjanser. Så da gjenstår det bare å bli litt mer effektiv så har vi faktisk en solid tredje/fjerdespiss bak Titi og RvP.

 

Kvelden? Three points, that's it!

Link to comment
Share on other sites

Ironisk. Ein av årets dårligaste kampar gir siger (og tre poeng). I cupturneringane har vi i samtlige kampar vore betre enn motstandarane våre og ryke ut ein etter ein. Livet er ikkje rettferdig, men godt å ha marginane på vår side for ein gongs skuld.

 

Tenk om Aliadiere blir effektiv!!

Link to comment
Share on other sites

Baptista ser ut til å være ute en stund.. Hente Bendtner tilbake?

 

Viss det er mulig så er det noko Wenger absolutt bør vurdere.

 

Svært lite å sei om kampen. Villa kunne fort vunne, men dårlige avslutningar sørga for at det heldigvis ikkje skjedde.

 

Få som utmerka seg hos oss i kveld. Men vil trekke fram Lehmann og Gallas, som gjorde ein veldig bra kamp.

Link to comment
Share on other sites

Dette var i mine øyne en veldig dårlig kamp.

Første omg er vel den beste av di to,men likevel ikke noe stort spill.

Synes ali er en av di som gjør noe positivt.Han skulle selfølgelig ha skåret på den headingen,men ellers så synes jeg han viser mye bra.

Han er flink til å holde på ballen og føler at han var en av di få som faktisk kunne utfordre motstanderene.

Håper ikke han blir solgt til sommeren, trur at han vil fortsette utviklingen sin fremover og bli en nyttig spiller for arsenal.

Ellers så mener jeg diaby bør spille sentralt,synes han viser tegn på storhet og dette er en spiller jeg virkelig har trua på.

Synes midtbanen blir litt veik med fab og denilson sentralt.

Ellers så stusser jeg litt på byttene til wenger.

Synes han fjernet di få spillerene med litt kraft å luftstyrke,og erstattet di med ennå flere små veike karer.

Idag hadde vi både dommeren å flaksen på vår side,det kan jeg godta siden vi ikke har vært bortskjemt med denslags denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

En heldig scoring, men ufattelig viktig! Nå klatret vi opp på tredjeplass og vi tar 3 poeng i en fryktelig vanskelig bortekamp. Aston Villa på Villa Park er aldri en enkel motstander.

Nå er jeg ikke helt sikker på om scoringen var ufattelig viktig, men greit var det ihvertfall med 3 poeng.

 

Det var ihvertfall fint å få spilt en kamp der tempoet ikke var altfor høyt og spillerne ike var overnervøse. Det var også veldig enkelt å se hvem som er gode nok for Arsenal denne kampen.

 

Lehmann er god nok for Arsenal, men kan vi ikke skaffe oss bedre keeper? Var også i dag på et par bærturer, nesten mål i et av tilfellene.

 

Gilberto er også god nok for Arsenal, men ikke på midtstopperen. Tempoproblemer, og ble avkledd av Carew i så og si hver duell.

 

Spissene, Aliadiere og Baptista, er ok spillere, men ikke mer. Ali er den beste av de to, men ingen av dem er gode nok til å lykkes i Arsenal. En av dem kan få være med neste år som squadplayer, men det er det vel ingen av dem som ønsker.

 

Flamini - Spilte ikke mye, men jammen klarte han å gjøre mange feil. Forferdelig ballkontroll, to mottak spratt direkte til motspiller, ene endte faktisk med stor sjanse til Villa. Ikke god nok som squadspiller engang i Arsenal når vi ser alternativene på midtbanen.

 

Ljungberg synes jeg var positiv. Bør få et år til.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror vi får se en del av disse kampene framover. Arsenal virket uinspirert, upresis og rett og slett litt tafatt i enkelte situasjoner. Er sesongen over allerede for enkelte? Spillere som Gallas, Lehmann, Gilberto, Ljungberg og Henry er ikke vant med at sesongen er over i mars.

 

Oppsummering fra igår;

Ali og Bapstista begynner å gå tom for sjanser og må vise seg fram mer om de skal bli til neste sesong. Man må score på sjansene. Ali; Du skal score to mål igår, dette er ikke godt nok!!

 

Ljungberg er som sagtt ferdig på dette nivået.

 

Gilberto er ingen midtstopper.

 

Cesc kunne trengt en pause.

 

Diaby er ingen kantspiller.

 

1-0 to the Arsenal

Link to comment
Share on other sites

Det går ikke ann å selge/returnere alle de "dårligere" og få inn stjerne spillere. Tenker på Senderos, Flamini, Aliadiere, Baptista og kanskje de rundt 30 år. Det jeg skal fram til er at i 2001/2002 vant vi the double med blant annet spillere som Gilles Grimandi, Juninchi Inamoto, Igor Stepanovs, Francis Jeffers, Oleg Luzhny, Richard Wright osv. Og med tanke på Henry, Gallas, Lungberg, Gilberto... så hadde vi utgaver av Tony Adams, Lee Dixon, Dennis Bergkamp, Martin Keown, alle over 30. Hva er forskjellen på dagens tropp?

Link to comment
Share on other sites

En grei seier.Godt å vinne på en middels dag.

Ungutta gjør en bra figur.

Ali er en bedre spiss en Baptista,men effektiviteten sliter han med.

Alt i alt fornøyd med 3 poeng,men behovet for en ving er tydelig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror vi får se en del av disse kampene framover. Arsenal virket uinspirert, upresis og rett og slett litt tafatt i enkelte situasjoner. Er sesongen over allerede for enkelte? Spillere som Gallas, Lehmann, Gilberto, Ljungberg og Henry er ikke vant med at sesongen er over i mars.

 

Oppsummering fra igår;

Ali og Bapstista begynner å gå tom for sjanser og må vise seg fram mer om de skal bli til neste sesong. Man må score på sjansene. Ali; Du skal score to mål igår, dette er ikke godt nok!!

 

Ljungberg er som sagtt ferdig på dette nivået.

 

Gilberto er ingen midtstopper.

 

Cesc kunne trengt en pause.

 

Diaby er ingen kantspiller.

 

1-0 to the Arsenal

Gilberto spilte da en meget god kamp igår og vant stort sett alt av hodedueller i midten. Han og Ljungberg var desidert best på ett relativt tamt Arsenal lag igår.

 

Orker heller ikke klage når vi endelig vinner en slitekamp med litt flaks som veldig mange har lengtet etter her de siste månedene. Det blir jo gærnt uansett hva gutta gjør virker det som.

 

Dette var en tøff bortekamp, vi mangler stort sett hele 1 ellveren, gutta har fått seg en psykisk knekk etter å ha blitt sendt ut av 3 viktige turneringer... Hva mer kan vi forlange enn 3 poeng??

 

Forøvrig spilte Aliadiere en god kamp, hvis man ser bort fra avslutningene. Minnet faktisk litt om Henry i sine første kamper for Arsenal i går.

Link to comment
Share on other sites

En grei seier.Godt å vinne på en middels dag.

Ungutta gjør en bra figur.

Ali er en bedre spiss en Baptista,men effektiviteten sliter han med.

Alt i alt fornøyd med 3 poeng,men behovet for en ving er tydelig.

 

Ja, så hvorfor ikke satse på å hente tilbake Reyes? Han er vel det nærmeste en ving vi har hatt på noen år!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...