Jump to content

2007.03.14 Aston Villa B


Birger

Recommended Posts

En grei seier.Godt å vinne på en middels dag.

Ungutta gjør en bra figur.

Ali er en bedre spiss en Baptista,men effektiviteten sliter han med.

Alt i alt fornøyd med 3 poeng,men behovet for en ving er tydelig.

 

Ja, så hvorfor ikke satse på å hente tilbake Reyes? Han er vel det nærmeste en ving vi har hatt på noen år!

For det første fordi han ikkje vil spele for oss. Det er det første han må ha lyst til. Uten det får vi aldri sjå han prestere.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 112
  • Created
  • Last Reply

Synes nå Baptista viste litt forbedring i denne kampen i forhold til andre, ser ut som han endelig har skjønt at det ikke alltid er best med 4-5 touch før man slepper ballen. Desverre blei han litt giddalaus og slapp uttover andre omgang.

 

Når det kommer til balltap, så var ikke Julio den eneste.. jeg synes absolutt alle mista ballen HELE tiden i alle mulige posisjoner. Så ut som et reint juniorlag til tider. (Sikkert mange som mener at dette også tilsvarer et juniorlag, men spiller man i PL, så _gjør_ man ikke slike feil).

Ellers er det kjempedeilig å se vi dra i land 3 poeng i en såpass tøff kamp. ;)

 

Carew var forøvrig ikke den trusselen jeg trodde han skulle være, virka ukonsentrert og tung.

Link to comment
Share on other sites

Viktig seier. Så ikke kampen sjøl, men det virker som om vi var litt heldige ifølge kamprapporter på nettet. Likevel, 2 poeng foran Pool med en kamp mindre spilt. Nå satser vi alt på å komme oss så nærme manure og chelskij som mulig, og kanskje til og med gå forbi russerne hvis vi er heldige.

 

Ali virker å begynne å finne formen, men mangler visst den siste avgjørende touchen som kan ende i mål. Dette håper jeg han kan klare å forbedre i innspurten av sesongen nå, hvor vi har van Persie og Henry ute, og altså bare Ade, Ali og Baptista (evt Theo) på spissplass. Håper på mye spilletid for Ali, og at han kan få sitt endelige gjennombrudd i Gunners-trøya.

I tillegg virker det som om Diaby begynner å få til mer ut på venstrevingen. Kanskje han kommer til å gjøre plassen til sin egen hvis han fortsetter utviklinga. Bare tenk på Diaby-Cesc-Denilson-Hleb/Walcott/Rosicky på midtbanen om noen år. Det kan komme til å bære frukter hvis det blir en realitet.

 

Uansett, vi går mot to vanskelige bortekamper i Liverpool i møte. Forhåpentligvis vinner vi begge. Først ut er Everton...

Link to comment
Share on other sites

Viktig seier. Så ikke kampen sjøl, men det virker som om vi var litt heldige ifølge kamprapporter på nettet. Likevel, 2 poeng foran Pool med en kamp mindre spilt. Nå satser vi alt på å komme oss så nærme manure og chelskij som mulig, og kanskje til og med gå forbi russerne hvis vi er heldige.

 

Ali virker å begynne å finne formen, men mangler visst den siste avgjørende touchen som kan ende i mål. Dette håper jeg han kan klare å forbedre i innspurten av sesongen nå, hvor vi har van Persie og Henry ute, og altså bare Ade, Ali og Baptista (evt Theo) på spissplass. Håper på mye spilletid for Ali, og at han kan få sitt endelige gjennombrudd i Gunners-trøya.

I tillegg virker det som om Diaby begynner å få til mer ut på venstrevingen. Kanskje han kommer til å gjøre plassen til sin egen hvis han fortsetter utviklinga. Bare tenk på Diaby-Cesc-Denilson-Hleb/Walcott/Rosicky på midtbanen om noen år. Det kan komme til å bære frukter hvis det blir en realitet.

 

Uansett, vi går mot to vanskelige bortekamper i Liverpool i møte. Forhåpentligvis vinner vi begge. Først ut er Everton...

Diaby er for meg ingen ving type. Mulig jeg tar feil, men synes de kvalitetene og egenskapene han har passer best sentralt. Han er vel mer en nødløsning på kanten på grunn av dårligmed alternativer. Men for all del han gjorde seg ikke bort i går heller og har vist mer positivt på denne sesongen enn han gjorde i fjor. Ett kjempe talent som uten tvil kan bli en stor Arsenal spiller.

Link to comment
Share on other sites

En forholdsvis sløv fotballkamp fra begge lag dette. Mange "slappe" balltap og offsider som vitnet om et ikke alt for høyt tenningsnivå hos noen. Naturlig nok. De eneste som utmerket seg var Carew og Lehmann, og det pga. en vennskapelig tone. Må være omtrent første gang Lehmann har vært borte og klappet på ryggen til en motstander-spiss efter duell.

 

Bortsett fra dette var det egentlig fint lite å skrive hjem om.

 

PS. Arsenal har nå, ifølge Mirror.co.uk, "Since December 1, (..) enjoyed a better Premiership record than any of their rivals (..)". Skulle vi klare å holde denne trenden ut sesongen, og attpåtil stille med tilnærmet skadefri tropp ved inngangen til neste, så begynner det å lukte seriøs tittel-utfordrer av oss igjen. De mange cup-exitene og den dermed rolige sesongavslutningen kan vise seg å bli en gavepakke m.t.p. neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

En grei seier.Godt å vinne på en middels dag.

Ungutta gjør en bra figur.

Ali er en bedre spiss en Baptista,men effektiviteten sliter han med.

Alt i alt fornøyd med 3 poeng,men behovet for en ving er tydelig.

 

Ja, så hvorfor ikke satse på å hente tilbake Reyes? Han er vel det nærmeste en ving vi har hatt på noen år!

For det første fordi han ikkje vil spele for oss. Det er det første han må ha lyst til. Uten det får vi aldri sjå han prestere.

 

Det er selvfølglig et veldig godt poeng, selv om han spilte bedre enn mange selv uten å trives. Men kanskje ikke Real Madrid var nirvana slik han trodde, og at Wenger kunne tatt en prat med han.. Han har jo også blitt litt eldre.. Kanskje han til og med er klar for å bo alene..

Link to comment
Share on other sites

Baptista ser ut til å være ute en stund.. Hente Bendtner tilbake?

 

Viss det er mulig så er det noko Wenger absolutt bør vurdere.

 

Trodde Bendtner er skada jeg...? Trenger ikke hente en skada spiller tilbake!^^

Link to comment
Share on other sites

Nei, han er ikke skada som jeg vet om...Om det ikke har skjedd noe i det siste?

 

Å..beklager! Mener å huske at jeg fikk i øret at han var langtidsskadet, og kom til å være lenge ute altså, og ikke var frisk enda.

 

Men når jeg sjekker, så ser jeg at han spilte 80 min av forrige Birminghamkamp, og dermed må han være frisk!

Link to comment
Share on other sites

Nei, han er ikke skada som jeg vet om...Om det ikke har skjedd noe i det siste?

 

Å..beklager! Mener å huske at jeg fikk i øret at han var langtidsskadet, og kom til å være lenge ute altså, og ikke var frisk enda.

 

Men når jeg sjekker, så ser jeg at han spilte 80 min av forrige Birminghamkamp, og dermed må han være frisk!

Hvis han da ikke ble byttet ut pga nettopp en skade ;)

Link to comment
Share on other sites

Vi får Ade tilbake etter neste kamp..

så jeg tviler på at mi kommer te å hente Bendtner tilbake.

Men hvis skaden te Julio er alvorlig som wenger hinter til at det kan være så har vi jo bare to reine spisser...+Theo da.

 

Men egentliv virket det som Wenger var "pissed" på Julio i går når han bytta han ut. Så kansje det har noe med det.... eller så er han skadet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper iallefall Ali får fortsette å spille på topp, om det så er sammen med Julio eller Ade, som er mest sannsynlig. Tror faktisk Ade og Ali kan gjøre det bra sammen på topp med tanke på hvilke ferdigheter de har som spillertyper.

 

I tillegg håper jeg også Theo får flere kamper fremover og får utviklet seg enda mer. Blir spennende i serieinnspurten nå å se hvor mange poeng vi kan klare å kapre til oss i de resterende kampene.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ikke selge Ali for 5£ mil også kjøpe en anna spiss...må da være 1000 andre like dårlige spisser å få tak i til en billige penger så det går ann å få tjent noe penger her. Ser ikke vitsen med å ha Ali i stallen, samme med Baptista. Disse to har hatt mer enn nok tid til å vise hva de er gode nok for. Greit de knuste Pool men det er ikke nok å ha en god kamp. Dere får mene hva dere vil selv. Men jeg mener hvertfall at de bør selges. Har altfor mye å klage på når det gjelder denne matchen. Bare glad ikke Villa vant for det kunne fort ha skjedd.

Begynner å misslike Lehmann, oppførselen hans er jo helt på tryne. "skader" og drøying av tid er jo til å kvalm av.

Joda, jeg er Arsenal fan og har hvert det i noen år nå selv om det kanskje ikke høres sånn ut nå. Men synes dette var en dårlig og kjedelig kamp.

Virket som Wenger tok ut Baptista fordi han sto stille på banen med "hoftegrep" ikke vet jeg men det virket slik på wenger sitt kroppspråk da Baptista hadde gått av banen.

 

 

"Disse har hatt mer enn nok tid til å vise hva de er god for"

 

Hvor lang tid brukte Henry på å slå gjennom? Og hvor mye har Baptista fått spilt kontra den tiden Henry brukte? Latterlig påstand om at han har hatt "mer enn nok sjanser". Vi så hva han er god for mot l'pool, og det samme i forrige PL kamp. Glimtvis igår viser han hvorfor vi trenger en som han, luftsterkt oppspillspunkt. Det er godt å ha de kampene bakkespillet ikke fungerer.

 

Aliadiere fått nok sjanser? Gutten har vært skadet 80% av tida han har vært der - skulle han ha blitt solgt så hadde det vært pga at han er for mye skadet, ikke fordi han har mangel på prestasjoner. Han blir bedre og bedre - og kontra mange andre spisser som koster det sammen så er han god nok for Arsenal. Synes han gjør mye bra i kampen mot Villa.

 

Dessuten er Baptista i klubben på lån, så eventuelt salg av han må skje etter at vi har kjøpt han.

 

Lehmann har mye skitne triks, men jeg synes det jaggu er like greit at vi kan utnytte det til tider når alle andre klubber gjør det i samtlige kamper de spiller.

 

Nei du er langt ute å ror på trynefaktor nå gitt...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...