Jump to content

2007.03.07 PSV Eindhoven H


ramsrud

Recommended Posts

Det er ikke gøy å ryke ut av Champions League. Jeg venter på at vi en gang skal vinne den. Champions League-"sangen", begynner dog å forbindes med vonde minner.

 

Vi får se det på den lyse siden, vi har fremdeles ikke tapt på Emirates.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 317
  • Created
  • Last Reply

Skjønnar ikkje korleis ein kan sei at det var FEIL å ta ut Ljungberg. Ljungberg var den dårligaste Arsenal-spelaren i går, kanskje i konkurranse med Gilberto. Igjen får eg nesten sei, for svensken sin del.

 

Her tar du 110% feil Paddy. Arsenals dårligste i går, var Hleb. Han gjorde absolutt ingenting riktig i går.

Nøyer meg med å sei at eg er uenig. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Skjønnar ikkje korleis ein kan sei at det var FEIL å ta ut Ljungberg. Ljungberg var den dårligaste Arsenal-spelaren i går, kanskje i konkurranse med Gilberto. Igjen får eg nesten sei, for svensken sin del.

 

Her tar du 110% feil Paddy. Arsenals dårligste i går, var Hleb. Han gjorde absolutt ingenting riktig i går.

 

 

Hadde fabregas puttet på ballen etter den flotte passningen fra hleb så tipper jeg tonen hadde vært en annen.

Link to comment
Share on other sites

Det ser ut som me har ein ny svart/kvitt debatt på gong her. Sanninga befinn seg vel ein plass midt i mellom, som den ofte gjer. Hleb er den teknisk mest evnerike spelaren me har, og han har også vist at han kan fungere godt lagmessig, jfr. den gode FA-cup omkampen mot Bolton der midtbanen bestod av Hleb, Diaby, Denilson og Rosicky. Problemet er at han varierer for mykje i prestasjonane, og både når det gjeld mål og assist har han eit solid forbetringspotensial. Alt for tidleg å avskrive Hleb, men han bør sjå seg over skuldra, for plassen hans er ikkje udiskutabel.

Link to comment
Share on other sites

Stor stemning på Emirates, dessverre enda større skuffelse å ryke ut. "Alle" ve nå hva som er galt med Arsenal, nemlig at vi er ineffektive og elendige på dødball i mot. Enda verre er det, synes jeg, at selv om vi skaper mye, så skaper vi mindre enn vi har gjort på mange sesonger under Wenger. Jeg synes vi er inne i et slags blindspor med tanke på spill, men det kan jo selvfølgeli være en formsvikt. Det er ihvertfall ingen tvil om at vi mangler målscorere i laget, spesielt nå som Van Persie er ute, og Henry er evig skadet.

Link to comment
Share on other sites

Problemet er at han varierer for mykje i prestasjonane, og både når det gjeld mål og assist har han eit solid forbetringspotensial. Alt for tidleg å avskrive Hleb, men han bør sjå seg over skuldra, for plassen hans er ikkje udiskutabel.

 

Meget godt formulert!

 

En til tider fantastisk spiller, men prestasjonene er både og. Scorer også for lite mål. Må helt klart se over sin egen skulder.

Link to comment
Share on other sites

Problemet er at han varierer for mykje i prestasjonane, og både når det gjeld mål og assist har han eit solid forbetringspotensial. Alt for tidleg å avskrive Hleb, men han bør sjå seg over skuldra, for plassen hans er ikkje udiskutabel.

 

Meget godt formulert!

 

En til tider fantastisk spiller, men prestasjonene er både og. Scorer også for lite mål. Må helt klart se over sin egen skulder.

Fotballinteligens er for meg nøkkelord her. Talentet og evnene er der, men han gjør fryktelig mange gale valg. Offensivt kan man av og til forsvare det med at the er "The Arsenal way" og er så genialt at de andre ikke henger med etc. Men deffensivt så er det utilgivelig å sende 2-3 tverrsoverpasninger rett i føttene på motspiller som stormer frem kamp etter kamp.

 

Det må velges enklere løsninger oftere, dessuten må han lære seg til å spille fra seg ballen tidligere og heller gå på løp i bakrom.

Link to comment
Share on other sites

Synger i med resten av koret som var på Emirates.. det var en fantastisk stemning og storstua er udiskutabel noe av det fineste i Europa.

 

Kampen har jeg ikke giddi å sett på video enda, men slik den fremstod fra stadionplass virker det som det samme gamle.. eier mye av spillet, setter ikke sjansene våre.

 

Ser at mange har mye å utsette på Gilberto, men jeg synes han var knallbra jeg, Toure også til tider. Der det skorta var på topp.. Baptista bruker for mange touch og Ade er ikke kald nok. Jeg er kanskje den fremste Baptista-supporteren (har "9 Baptista" på ryggen bl.a, men han bør slippe kula før og når Bendtner kommer tilbake forsvinner nok enten Baptista eller Ali.. personlig håper jeg Ali forsvinner, men Bap kan nok bli litt dyr.

 

Uansett.. har allerede begynt å spare til neste kamp, håper å se dere der også. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Men som Chaz vil fram til, så er det ikke det medisinske støtteapparatet som skader spelerane.

Skal man gi skylda til nokon, må det no heller vere trenerane. For uten at eg har sjekka det opp, må det vel vere på trening dei har blitt skada.

Eller er det snakk om i heimen-ulykker, slik som visse folk som mister aftershaven på tåa har fått?

 

Unnskyld, her må jeg visst snakke som jeg gjør til min 4-årige lillebror uten at det vris og vendes på slik at det får en helt annen mening. Henry ble injisert foran den første PSV-kampen. Dette førte til et tilbakeslag som ifølge Wenger var uventet. JEG synes ikke det er veldig kompetent gjort av støtteapparatet(Tviler på at Wenger satte sprøyten selv uten å rådføre seg med fysioen). I enkelte tilfeller kan det selvsagt lønne seg å ta en kalkulert risiko men hvofor i den første kampen? Hvis Henry heller hadde fått hvile hadde han kanskje vært på topp i den andre kampen og frisk nå.

Hvis spillere som Rosicky og Henry ble skadet før Blackburn-kampen på grunn av voldsom intensiv spilltrening inni et knalltøft kampprogram vil jeg si at det også var dårlig bedømmt av støtteapparatet.

 

Les hva vås du selv skriver. Men for å gi deg det inn med teskjeer; treningenstypen, mengden av trening, kanskje. Det har svært lite med det mdisinske støtteappratet å gjøre i hvertfall. For det ER kjent for å være noe av det beste som finnes. Hvorfor tror du blant annet at Gary Lewin er England`s physio? Fordi han er nummer 15 på listen? Give me a break.

 

Forøvrig jeg er ikke arrogant hele tiden. KUN når jeg føler det er berettiget. Og det følte jeg nå.-

 

Jeg har lest mange ganger hvor utrolig profesjonell Arsenal visstnok er. Hvis ikke Wenger snakker med de som har peiling på medisin og hvilke trenigsmengder/typer som passer i forhold til kampprogrammet og lignende synes jeg det er veldig lite profesjonelt. Jeg antar at så profesjonel som klubben sies å være at de som kan medisin har hatt et sterkt ord med i laget når det gjelder treningsoppsettet. Jeg bare lurer; Tror du Wenger og hans undercoacher sitter i et hjørne og ødelegger spillerne med håpløse treninger mens fantastiske Gary Lewin og hans medhjelpere sitter i et annet hjørne og prøver å fikse spillerene uten a snakke sammen i det hele tatt?

Mulig Lewin er fantastisk til å hjelpe i etterkant, men etter min mening er jobben i forkant vel så viktig. Som Englands fysio er det vel nesten kun jobben i forkant han kan gjøre. Også synes jeg at "noe er kjent for å være" er et ganske dårlig argument. Om man er god eller ikke, vises i resultater. Enten du heter Aliaksander Hleb eller Gary Lewin.

 

Dette er da en meget merkverdig diskusjon.

Sprøtt å hevde at vi har for dårlig støtteapparat.

Men faktum er at vi de siste sesonger har hatt mye skader og mer skader enn andre klubber.

 

Hvorfor?

Svaret er enkelt. Det handler om spillesystemet vårt. Ballen går langs bakken, mange trekk, tett med motspillere hele tiden. Dette er grunnen. Verre er det ikke. Vi har en skadeutsatt spillestil.

 

Er jo flere lag som spiller langs bakken og da. Se på ManU, de spiller fotball langs bakken 99% av tiden men har INGEN skader.(Misforstå ikke, jeg hater ManU over alt på jord) Kan heller ikke forklare den endeløse rekken med strekkskader med dette+ mange av skadene blir jo påført når vi ikke spiller.

 

 

Helt enig med Chaz.

hah, jeg må le llitt. Skylde på støtteapparatet? .. ehm ? "ok".

 

Vi er uheldige som ikke går videre idag. Min verden raste sammen når målet kom, men ok.. som noen skrev, vi trenger den erfaringen, vi trenger motgangen, vi trenger noen år.. greit, det blir min trøst.

Oh, jeg gleder meg til neste år! eller 2.. ;)

 

Hva annet en støtteapparatet og tilfeldigheter spiller inn på antall skader da?

Alltid flott hvis man argumenterer for det man mener.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo ikke støtteapparatet som skader spillerne, herregud...

 

Det er greit, men hvorfor har Arsenal så mange flere skader enn andre lag? Det er jo ikke bare denne sesongen vi har slitt med skader...

 

Spillestilen!

Fullt og helt!

Arsenal spiller på svæært små flater, og har mange fintesterke spillere. Dermed får Arsenalspillerne mye mer småspark i legger og hæler osv. som fort blir en påkjenning etter hvert, og det kan bygge seg opp til å bli mer alvorlig.

 

Og forresten:

 

btw.... SELG, SELG, SELG, SELG!!!! Hleb er ubrukelig, han lager jo frispark der med vilje!! Adebayor og Baptista er helt tragiske! Spesiellt Adebayor! Fabregas er best i lekegrinda, Toure suger, Gilberto kan ikke forsvare, Lehmann burde tatt målet, Freddie er svensk og er virkelig Denilson brasilianer? Gallas er blind og Clichy er treig! Spark Wenger også!

 

Vi må rett og slett bytte ut hele stallen!!

Er det bare meg, eller begynner den der å bli gammel?

Noen sliter visst litt med ironi forståelse her :)

 

Ironi forståelse eller ei. Den er vel oppbrukt!

 

Synes ikke den er oppbrukt!

Denne kan leve veldig lenge! Var egentlig ment som sarkasme mot svæært mange forumister etter slike kamper! Blanding av det og at jeg var forbanna, og måtte slippe mye dritt ut [selv om jeg ikke mente det].

 

Så jeg driter hardt i om dere blir sure pga. det.. var bare en bagatell!

 

"Utestenging fra forumet, spar meg... blablabla.."

Dere har ikke skrevet noe lignende det til andre som faktisk har MENT det..^^

Link to comment
Share on other sites

Ifølge statistikkene er Arsenal det laget som overlegent blir mest taklet, og mange skader kommer så klart som følge av dette. Lag vet at de må sparke Arsenal ut av banen for å vinne mot dem, og derfor blir laget tatt hardere enn noen andre. I tillegg er vi det laget som har spilt nest mest kamper - Newcastle har spilt mest og de er det eneste laget som har slitt med ENDA flere skader enn oss. Støtteaparatet vårt er strålende og de har null skyld i at folk blir skadet. Det eneste de eventuelt har skyld for er hvis noen blir rushet for fort tilbake og dermed får setbacks. Wenger forlenget karrieren til mange av våre eldre spilleres karrierer ved at han la in mye tøying og nytt kosthold som gjorde at beina holdt seg bedre. Raske spillere, som vårt lag består for det meste av, har mye kortere muskler som er mye mer utsatte for strekkskader.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må¨i motsettning til mange andre her, helt enig med Veginho.

 

Støtteapparatet har en stor jobb å gjøre i FORKANT av skadene, det være f.eks å ta de spillerne som har lett får strekk ved hardt kamp-program ( noe statistikk alltid sier noe om ), og enten gi de lettere trening i disse perioden, eller ei trening bestående mer i å forhindre at skaden skal oppstå - det være ekstra uttøying eller noe... akkurat det vet de mer om enn meg - men jeg vet at noe kan gjøres akkurat der!

 

Samtidig så er det dette med injeksjonen til Henry før bortekampen mot PSV... Altså det er skjedd utrolig mange ganger opp igjennom årene med diverse spillere i alle klubber - de er viktige, det er en "viktig" kamp - også bestemmes det at de får kortison eller liknende før en kamp, fordi de trengs. Det som da er bevist er at i 75% av tilfellene så forverrer skaden seg i ettertid! Nettopp fordi dette har vært en muskulær skade, og det blir værre ved bruk. Kortisonen demper betennelse og smerte i en 4-5 timer, etter det så kommer smerten tilbake i mangfold, og skaden har blitt værre.

 

Jeg må si at når jeg så Henry bli byttet innpå mot Baptista i hjemmekampen, så begynte jeg seriøst å lure. Fyren har vært skadd lenge, han har ikke trent på over 2 uker, Baptista har en god kamp der han ofte får tak i ballen på oppspill - og på toppen av det hele leder vi 1-0! Er det bare meg, eller hadde kanskje Walcott vært ett mer naturlig bytte da? Han mot Ade eller Hleb for å få litt fart på siden/toppen i de siste 25?

 

Uansett så synes jeg denne sesongen har vært bra. Mange unggutter som får prøve seg mer og mer, og de blomstrer mer enn noen sinne. Walcott blir bedre og bedre, Diaby er tilbake, Denilson viser at han er ett utrolig godt kjøp. I tillegg kan man nevne spillere som Hoyte, Traore, Djourou, Aliadiere. Spillerne vi har lånt ut gjør det også bra, vi får alle bare håpe at BEndtner blir i klubben og ikke går til no tysk drit.

 

Konklusjonen nederst for de som ikke leser hele driten: Jeg er enig med Veginho - skadekritikk må støtteapparatet tåle!

Link to comment
Share on other sites

Jeg må¨i motsettning til mange andre her, helt enig med Veginho.

 

Støtteapparatet har en stor jobb å gjøre i FORKANT av skadene, det være f.eks å ta de spillerne som har lett får strekk ved hardt kamp-program ( noe statistikk alltid sier noe om ), og enten gi de lettere trening i disse perioden, eller ei trening bestående mer i å forhindre at skaden skal oppstå - det være ekstra uttøying eller noe... akkurat det vet de mer om enn meg - men jeg vet at noe kan gjøres akkurat der!

 

Samtidig så er det dette med injeksjonen til Henry før bortekampen mot PSV... Altså det er skjedd utrolig mange ganger opp igjennom årene med diverse spillere i alle klubber - de er viktige, det er en "viktig" kamp - også bestemmes det at de får kortison eller liknende før en kamp, fordi de trengs. Det som da er bevist er at i 75% av tilfellene så forverrer skaden seg i ettertid! Nettopp fordi dette har vært en muskulær skade, og det blir værre ved bruk. Kortisonen demper betennelse og smerte i en 4-5 timer, etter det så kommer smerten tilbake i mangfold, og skaden har blitt værre.

 

Jeg må si at når jeg så Henry bli byttet innpå mot Baptista i hjemmekampen, så begynte jeg seriøst å lure. Fyren har vært skadd lenge, han har ikke trent på over 2 uker, Baptista har en god kamp der han ofte får tak i ballen på oppspill - og på toppen av det hele leder vi 1-0! Er det bare meg, eller hadde kanskje Walcott vært ett mer naturlig bytte da? Han mot Ade eller Hleb for å få litt fart på siden/toppen i de siste 25?

 

Uansett så synes jeg denne sesongen har vært bra. Mange unggutter som får prøve seg mer og mer, og de blomstrer mer enn noen sinne. Walcott blir bedre og bedre, Diaby er tilbake, Denilson viser at han er ett utrolig godt kjøp. I tillegg kan man nevne spillere som Hoyte, Traore, Djourou, Aliadiere. Spillerne vi har lånt ut gjør det også bra, vi får alle bare håpe at BEndtner blir i klubben og ikke går til no tysk drit.

 

Konklusjonen nederst for de som ikke leser hele driten: Jeg er enig med Veginho - skadekritikk må støtteapparatet tåle!

Sånn jeg forstod dette så var da skaden til Henry en ny skade og noe helt nytt? Mulig jeg er ute på dypt vann nå men skaden Henry fikk i den første kampen mot PSV var da ett kakk på foten som førte til en betennelse i foten eller noe liknende. Nå er det vel snakk om strekk skader?

 

Men når det er sagt så var jeg også meget skeptisk til byttet da det skjedde. Gutta var i siget selv om Baptista ikke hadde noen kjempe kamp så mener jeg det var galt tidspunkt å gjøre byttet på.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må¨i motsettning til mange andre her, helt enig med Veginho.

 

Støtteapparatet har en stor jobb å gjøre i FORKANT av skadene, det være f.eks å ta de spillerne som har lett får strekk ved hardt kamp-program ( noe statistikk alltid sier noe om ), og enten gi de lettere trening i disse perioden, eller ei trening bestående mer i å forhindre at skaden skal oppstå - det være ekstra uttøying eller noe... akkurat det vet de mer om enn meg - men jeg vet at noe kan gjøres akkurat der!

 

Samtidig så er det dette med injeksjonen til Henry før bortekampen mot PSV... Altså det er skjedd utrolig mange ganger opp igjennom årene med diverse spillere i alle klubber - de er viktige, det er en "viktig" kamp - også bestemmes det at de får kortison eller liknende før en kamp, fordi de trengs. Det som da er bevist er at i 75% av tilfellene så forverrer skaden seg i ettertid! Nettopp fordi dette har vært en muskulær skade, og det blir værre ved bruk. Kortisonen demper betennelse og smerte i en 4-5 timer, etter det så kommer smerten tilbake i mangfold, og skaden har blitt værre.

 

Jeg må si at når jeg så Henry bli byttet innpå mot Baptista i hjemmekampen, så begynte jeg seriøst å lure. Fyren har vært skadd lenge, han har ikke trent på over 2 uker, Baptista har en god kamp der han ofte får tak i ballen på oppspill - og på toppen av det hele leder vi 1-0! Er det bare meg, eller hadde kanskje Walcott vært ett mer naturlig bytte da? Han mot Ade eller Hleb for å få litt fart på siden/toppen i de siste 25?

 

Uansett så synes jeg denne sesongen har vært bra. Mange unggutter som får prøve seg mer og mer, og de blomstrer mer enn noen sinne. Walcott blir bedre og bedre, Diaby er tilbake, Denilson viser at han er ett utrolig godt kjøp. I tillegg kan man nevne spillere som Hoyte, Traore, Djourou, Aliadiere. Spillerne vi har lånt ut gjør det også bra, vi får alle bare håpe at BEndtner blir i klubben og ikke går til no tysk drit.

 

Konklusjonen nederst for de som ikke leser hele driten: Jeg er enig med Veginho - skadekritikk må støtteapparatet tåle!

Sånn jeg forstod dette så var da skaden til Henry en ny skade og noe helt nytt? Mulig jeg er ute på dypt vann nå men skaden Henry fikk i den første kampen mot PSV var da ett kakk på foten som førte til en betennelse i foten eller noe liknende. Nå er det vel snakk om strekk skader?

 

Men når det er sagt så var jeg også meget skeptisk til byttet da det skjedde. Gutta var i siget selv om Baptista ikke hadde noen kjempe kamp så mener jeg det var galt tidspunkt å gjøre byttet på.

 

Jeg sier vel ingenting om at han slo opp igjen skaden.. Men en spiller som har vært skadet, og som i tillegg ikke har trent i det hele tatt på over 2 uker, har større sjanse for å pådra seg nettopp strekkskader..

 

Det jeg derimot sier er at skaden han fikk injeksjon mot, slo tilbake og ble verre etter bortekampen mot PSV. det er derfor han ikke fikk trent før kampen på Emirates.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...