Jump to content

2007.03.07 PSV Eindhoven H


ramsrud

Recommended Posts

Dette er da en meget merkverdig diskusjon.

Sprøtt å hevde at vi har for dårlig støtteapparat.

Men faktum er at vi de siste sesonger har hatt mye skader og mer skader enn andre klubber.

 

Hvorfor?

Svaret er enkelt. Det handler om spillesystemet vårt. Ballen går langs bakken, mange trekk, tett med motspillere hele tiden. Dette er grunnen. Verre er det ikke. Vi har en skadeutsatt spillestil.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 317
  • Created
  • Last Reply

Ja hva skal man si, Lehmann!!! fatter nok ikke hva Wenger ser i den mannen, nei la han gå gratis ut porten til sommeren. Makan til tabbe, han har brukt opp kota for flere år siden, vi vinner nok ikke trofer med spillere som Senderos og Lehmann i stallen. Så er vi det lage som topper lista ever når det kommer å brenne mål sjangser i løpe av en kamp. Nei vi må bytte ut halve lage vis vi skal klare å vinne noe som helst de neste åra, vi må ha klart en spiss som skorer mål. Makan til inneffektive spisser vi har skal man lete lenge etter, Henry er for treig og for gammel :blink:

Link to comment
Share on other sites

btw.... SELG, SELG, SELG, SELG!!!! Hleb er ubrukelig, han lager jo frispark der med vilje!! Adebayor og Baptista er helt tragiske! Spesiellt Adebayor! Fabregas er best i lekegrinda, Toure suger, Gilberto kan ikke forsvare, Lehmann burde tatt målet, Freddie er svensk og er virkelig Denilson brasilianer? Gallas er blind og Clichy er treig! Spark Wenger også!

 

Vi må rett og slett bytte ut hele stallen!!

det må vi ikke, men hvis du er interesert kan du får en liten liste av meg om hvem det ikke hadde gjort med noe at vi byttet ut.... ?

 

hvis du påstår at hleb har hvert god de siste kampene, så tar du kraftig feil hvert fall!!!

den formen han er i så forsvarer ikke han en plass på laget, de som synes noe annet må ha blitt svimmel av piruettene hannes i så fall..

skulle likt og sett feil-pasning% til han de siste kampene..

hleb er opp og ned fra det fantastiske til det fullstendig horrible( blackburn f.eks)

 

men det er ikke hleb sinn feil vi ryker, selv om jeg virkelig mener at han ikke burde hvert på banen etter byttet.. diaby inn for hleb i stedet for ljungberg.. og hva skulle walcott der ute og gjøre??

at vi ikke klare og lage flere sjanser med den ballbesittelsen og trykket vi har er en gåte for meg..

 

god sesong, gleder meg til forsettelsen, blir spennende :blink:

Link to comment
Share on other sites

Les hva vås du selv skriver. Men for å gi deg det inn med teskjeer; treningenstypen, mengden av trening, kanskje. Det har svært lite med det mdisinske støtteappratet å gjøre i hvertfall. For det ER kjent for å være noe av det beste som finnes. Hvorfor tror du blant annet at Gary Lewin er England`s physio? Fordi han er nummer 15 på listen? Give me a break.

Forøvrig jeg er ikke arrogant hele tiden. KUN når jeg føler det er berettiget. Og det følte jeg nå.-

 

Helt enig med Chaz.

hah, jeg må le llitt. Skylde på støtteapparatet? .. ehm ? "ok".

 

Vi er uheldige som ikke går videre idag. Min verden raste sammen når målet kom, men ok.. som noen skrev, vi trenger den erfaringen, vi trenger motgangen, vi trenger noen år.. greit, det blir min trøst.

Oh, jeg gleder meg til neste år! eller 2.. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Injured Henry to miss three weeks.

 

Jeg synes faktisk Wenger skal vurdere å gi Henry sommerferie allerede nå. Mannen har knapt hatt en skikkelig ferie på 10 år og fortjener en lang pause for å lade de fysiske og psykiske batteriene. Det er hele tiden nye skader som dukker opp og det er et tydelig tegn på slitasje. De spillerne vi har igjen bør også være mer enn gode nok for å skaffe topp 4-plassering.

Link to comment
Share on other sites

Injured Henry to miss three weeks.

 

Jeg synes faktisk Wenger skal vurdere å gi Henry sommerferie allerede nå. Mannen har knapt hatt en skikkelig ferie på 10 år og fortjener en lang pause for å lade de fysiske og psykiske batteriene. Det er hele tiden nye skader som dukker opp og det er et tydelig tegn på slitasje. De spillerne vi har igjen bør også være mer enn gode nok for å skaffe topp 4-plassering.

 

Vet ikke helt hva jeg skal si om den skaden, "Jeg visste det?". Henry har vært halvskadet i et år nå og trenger en lang pause fra fotballen. Jeg vet ikke om han kommer til å tilføre laget så mye mer i år, men jeg håper og tror han kommer mye sterkere tilbake neste sesong. Gladnyheten er vel at det ikke er "lenge" før Van Persie er tilbake. Ellers var vel denne nyheten toppen på kransekaken. Vet ikke hvor mye mer vi tåler i år.. :blink:

 

Vi må bare se fremover og "fordelen" med dette må være at vi kan konsentrere oss om serien nå og prøve å ta 3-plassen.

Link to comment
Share on other sites

Så det er bra jobbet å få skadet Rosicky,Clichy,Fabregas og Henry på en uke de ikke spiller kamp i et tett kampprogram? Så det er bra jobbet å prestere å ha 4-5spillere skadet konstant. Eller kanskje det er fordi alle spillerne våre blir lett skadet? Hørt om forebyggende trening eller? Mener du oppriktig talt at det kun er tilfeldig at ManU sikkert ikke har hatt tre sentrale spillere ute samtidig gjennom hele sesongen mens vi har hatt minst fire? Det er ikke flaks, fordi ligaen har foregått over et halvt år nå.

 

Jøss, nå har jeg pinadø lest det også. Det medisinske støttappratet har skylder for at spillere blir skadet. Jauda gauda, Gary Lewin & co kjører knottene opp i knehasene på spillerne så for mulugheten byr seg. Du er ferdig utdannet dr. med. formoder jeg?

 

Gi deg med personangrep da. Et helt relevant spørsmål: vi har slitt stort med skader de siste sesongene, og jeg synes ikke det er rart å stille spørsmålstegn ved støtteapparatet. Ville Henry spilt noen av kampene mot PSV med de skadene i kroppen, dersom han hadde spilt for United eller Chelsea f.eks.?

 

Selvfølgelig, det kan være tilfeldigheter, muligens er Arsenals spilelre uheldige og skadeutsatt. Jeg vet ikke, men spørsmålet er veldig berettiget. Hvordan kan vi vite at Arsenals medisinske støtteapparatet er blant de beste i England??

 

Eg føler at det har vært en viss rovdrift på nøkkelspillere, Henry har jo spilt utrulig mange kamper før han no har gått og hangla nærmast heile sesongen, og Mr.Wenger himself innrømte jo at dei hadde injesert (las det på engelsk; injection, og det er eit så mykje meir dekkanes ord) han i forkant av forrige kamp.

Link to comment
Share on other sites

Syns Denilson var god. Har virkelig tro på han.. Blir nok Gilbertos arvtager. Grunnen til det elendige forsvarspillet er jo rett og slett at to spillere i forsvaret spiller på uvante plasser. Toure på høyre back (ja, jeg vet at han har spillt der før) og Gilberto på midstopper. Det fungerer ikke. Tror nok heller at vi skulle vurdert å ha Toure i midten og Gilberto på back. Og heller ofra den offensive backen.

 

Og grunnen til at jeg ikke syns det var frispark i målsituvasjonen, var at like før så satt han PSV spilleren seg på ballen. Og deretter så dreiv han å løpte rundt, uten å røre ballen. Da i begynnelsen var det jo sperring av ball. Og det er jo ikke lovlig. Også syns jeg han fallt veldig lett. Men ser sikkert mange på at jeg er bitter, men, men. Slik er meninga mi helt til jeg ser den på nytt og kan vurdere den igjen. Og da kan jeg gjøre noe om på den.

 

Men vi gjorde helt klart en god kamp. Men vi mangler den siste finishen vi har manglet i hele år. Det er synd, at 2 uker med mange skader skulle ødelegge hele cupeventyret vårt. For om vi hadde hatt Senderos/Djourou/Eboue i forsvaret så hadde det vært mye lettere å slippe seg mer løs oppe. Og da hadde vi fått Gilberto inn på midten som hadde gjort oss mer sikre der. Da hadde vi hatt mye større sjanse for å vinne ballen høyere. Og om vi hadde hatt Rosicky så hadde vi fått en mer kreativ ving, i forhold til Ljungberg. Som jeg mener har hatt sine beste dager i Arsenal. Men for all del vi må ikke kvitte oss med han, det er den viktige rutinen.

 

Vi er litt uheldige, men alt i alt så var vi det dårligste laget. Og nå er det bare å se på at PSV går langt. Slik som Porto, Monaco, Benfica, Villareal osv. Har gjort.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner godt at det er ein del her inne som må få letta litt på trykket. Igår var igrunn ein god oppsummering av sesongen.

- Vi er gode til å trille ball, men sliter med å komme til gode muligheter.

- For å skape noe som helst på offensiv dødball, så må vi ha hjelp av motstandere.

- Sjøl i ein så viktig situasjon sovner vi på defensiv dødball. Å følge mann er ikkje aktuelt.

 

For å løse dette før neste sesong meiner eg eit par justeringer må til.

- Nye bevegelsesmønstre må inn. Mot etablert angrep blir det nå ofte å trille ball 30 m frå mål, og når vi av og til kommer rundt, så er står angrepsspillerne i ro og venter på ballen. Vi trenger bevegelse, og flere bølger med bevegelse.

- Dersom ikkje AW klarer å få til offensiv dødball, så la ein annen av trenerne terpe på det. Vi har sterke hodespillere i midtstopperne + Gilberto + Diaby + Ade + Baptista, så skulle være mulig.

- Defensiv dødball har vært eit mareritt i år, og MÅ forbedres. Finnes ikkje denne kapasiteten i klubben? Må Adams hentes tilbake?

Link to comment
Share on other sites

La meg kommentere dette siden jeg allikevel sitter og slukker mine sorger før jeg går til sengs:

 

(1) Henry inn: Enig med deg, egentlig. Vi fikk målet vårt relativt tidlig i andre omgang - jeg så egentlig ingen grunn til å bytte inn Henry akkurat da.

 

(2) Diaby inn: Uenig med deg! Ljungberg har masser av erfaring, men kom aldri inn i kampen! Og jeg synes Diaby markerte seg positivt fram til hele laget egentlig falt sammen på 1-1

 

(3) Walcott inn: Uenig med deg. Wenger gjør det eneste riktige (IMHO): Legger om til tre bak og får inn en spiss til. Der hadde han ikke noe valg, synes jeg.

2) Ljungberg var jo på vei inni kampen når han blei bytta ut. Uansett er erfaring viktig i slike kampar, og Denilson var ganske dårlig.

3)Ingen tvil om at eg synes Henry skulle bli bytta ut igjen. Han sto og holdt seg til hofta dei siste 10 minuttane, og var generelt elendig.

 

 

Det er tydeligvis vanskelig for Wenger å gjøre deg fornøyd. Tidlig i kamptråden skriver du at Baptista er ræva og bør byttes med Henry (sendes til Sao Paulo etc). Når byttet skjer så klager du på det?

Personlig synes jeg det var feil å bytte ut Baptista. Han var (sammen med Kolo) den eneste som prøvde å avslutte angrep. Jeg synes han til tider var meget usynlig men likevel så har han en fantastisk vilje til å score og burde derfor fått lov til å spille videre.

Jeg er ikke tilhenger av at Henry skal ha klippekort på laget. I år har han vært en av våre største skuffelser, og når han i tillegg er halvskadet har han virkelig ingen ting å gjøre på banen.

 

Jeg er i tillegg uenig i at Denilson var ganske dårlig. Jeg synes han var meget god. En som var direkte dårlig derimot var vår kaptein for dagen, Gilberto. Han hadde et par tre utilgivelige (Senderos) tabber. Og Lehmann (verdens beste keeper) var på bærtur på målet.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Skjønnar ikkje korleis ein kan sei at det var FEIL å ta ut Ljungberg. Ljungberg var den dårligaste Arsenal-spelaren i går, kanskje i konkurranse med Gilberto. Igjen får eg nesten sei, for svensken sin del.

 

Ellers orkar eg ikkje skrive så mykje. Det er den same historia som før. Vi er gode på det vi er gode på, og dårlige på det vi er dårlige på. Ineffektive, og elendige på dødball i mot. Egentlig er vi gode, bortsett frå i dei viktigaste områda. Eg ser ikkje at dette blir bedre i løpet av sesongen, men potensialet er der, og det må byrjast jobbe med allereie no - for neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

 

Lærte de ingen ting på skolen før? Muligheten staves det ikke mulugheten.

Slutt å vær så sinnsykt arrogant hele tiden.

 

Hva annet enn det medisinske apparatet og tilfeldigheter spiller inn da?

Pleier tilfeldigheter å gå opp i opp i lengden eller?

 

Les hva vås du selv skriver. Men for å gi deg det inn med teskjeer; treningenstypen, mengden av trening, kanskje. Det har svært lite med det mdisinske støtteappratet å gjøre i hvertfall. For det ER kjent for å være noe av det beste som finnes. Hvorfor tror du blant annet at Gary Lewin er England`s physio? Fordi han er nummer 15 på listen? Give me a break.

 

Forøvrig jeg er ikke arrogant hele tiden. KUN når jeg føler det er berettiget. Og det følte jeg nå.-

 

Det er nok en kombinasjon av både trening og det medisinske apparatet. Ta Gallas som et eksempel. Han var skadet mye lenger enn han strengt tatt burde fordi han begynte å trene for hardt for tidlig. Det er det medisinske støtteapparatet sin jobb å sørge for at slikt ikke skjer. At Henry spiller halvskadet og blir borte i 3 nye uker skal det medisinske apparatet også ha skyld i.

 

Jeg er enig i at vårt medisinske apparat thar vært fabelaktig i en årrekke, men selv ikke de har hatt sin beste "sesong" i år.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

 

Dessuten e eg begynt å bli lei av at vi absolutt ska innom 5 meter'n for å avslutte

 

 

 

Akkurat denne setningen er jeg helt enig i..Det må gå an å prøve å skyte av og til..16-meter og inn er skuddhold, men det er ytterst sjelden noen Arsenal-spillere prøver å fyre av..Skal på død og liv spille seg helt inn på målstreken ;)

Link to comment
Share on other sites

 

Dessuten e eg begynt å bli lei av at vi absolutt ska innom 5 meter'n for å avslutte

 

 

 

Akkurat denne setningen er jeg helt enig i..Det må gå an å prøve å skyte av og til..16-meter og inn er skuddhold, men det er ytterst sjelden noen Arsenal-spillere prøver å fyre av..Skal på død og liv spille seg helt inn på målstreken ;)

 

I går ble det da skutt fra alle mulige og umulige vinkler og distanser? Merkelig greier dette her....

Link to comment
Share on other sites

Injured Henry to miss three weeks.

 

Jeg synes faktisk Wenger skal vurdere å gi Henry sommerferie allerede nå. Mannen har knapt hatt en skikkelig ferie på 10 år og fortjener en lang pause for å lade de fysiske og psykiske batteriene. Det er hele tiden nye skader som dukker opp og det er et tydelig tegn på slitasje. De spillerne vi har igjen bør også være mer enn gode nok for å skaffe topp 4-plassering.

 

Helt enig!! Det bør være prioritert nå å få kapteinen og toppscoreren vår skikkelig i stand til neste sesong. Og som deg mener jeg at laget selv uten Henry burde klare 3.-plassen.

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Kan bli vanskelig da vi fortsatt har mange skader og karantener på viktige spillere og Liverpool er sikker i et rush da de nettopp har banket ut selve Barcelona ut av champions league. Men vi får nok se hvordan laget takler motgangen de har hatt på de siste ukene og om de kan gjøre en verdig innsats for resten av sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Sånn dagen derpå gjør det fortsatt vondt, men for å se det på den lyse siden:

 

-Vi er fortsatt ubeseiret på Emirates. Hvem hadde vel egentlig trodd det?

 

Det beviser at vi faktisk har greid å gjøre dette til et sted hvor ingen har kommet unna med 3 poeng, eller avansement i et sluttspill. Enda. Det første tapet kommer nok til å komme, men det virker som om de kampene vi hadde tapt på Highbury, spiller vi uavgjort eller faktisk vinner på Emirates. (Les; United, Wigan, Portsmouth osv) På den litt mørkere siden blir det endel uavgjort og det føles ut som om vi hadde vunnet disse på Highbury. Men dette får vi aldri vite, og nå er AB vår nye festning.

 

-Denilson.

Fantastisk spiller, som faktisk har skøvet Gilberto ned i midtforsvaret og Kolo ut på høyreback. Wenger kunne fort vært litt tryggere å spilt Kolo og Gallas i midtforsvaret og DJ på backen. Men valgte Denilson, en som aldri har startet en CL league kamp, istedetfor. Og han innfridde jo halt klart. Løper i et sinnsykt tempo i 90 minutter, vinner baller, er ballsikker i avleveringene og Samarbeider godt med Fabregas.

 

-Clichy.

Vi har verdens beste v.back igjen. Han har nå tatt igjen Ashley Cole. Mangler bare en litt bedre venstrekantspiller enn Ljungberg (som opprinnelig er høyre) så han kan få til et godt samarbeid, noe ala det Cole og Pires hadde i samhandling med Henry. Fantastisk fart.

 

-Gallas

Virket solid og godt å se han i god form igjen etter å ha vært lenge ute med skade. Det er betryggende og å en så god midtstopper baki der. Rutinen hans er viktig, og kan lette litt av presset på Toure.

 

-Toure.

Var god som høyreback i går og ettersom de 2 andre er skadet ser jeg ingen grunn til at vi ikke skal stille med samme forsvarsrekke mot Villa. God til å komme fremover og har fart til å parkere de fleste. I forhold til Hoyte og Eboue har han også et herlig skuddben, og en eller annen gang må vel et av de rakettene fra 30-40 meter gå inn?

 

Ellers var Baptista helt på det jevne i går, men han er vel egentlig ikke god nok for Arsenal. Litt for stor tro på seg selv og mange av avslutningene og dribleforsøkene blir egentlig bare seendes dumt og og frusterende da han kunne gjort det annerledes.

 

Adebayor var helt ok, jobbet som en galeislave, men skapte heller lite. Men absolutt godkjent.

Hleb virker litt ute av form, men vi vet hvor viktig han er på sitt beste.

Ljungberg vil og vil men får det ikke til. Blir byttet ut i en god periode men er helt klart høyrekant som er hans posisjon.

Fabregas var også veldig god, men han må begynne å terpe avslutninger.

Gilberto var god i duellene men virket usikker langs bakken.

 

Byttene gjorde ikke mye.

Link to comment
Share on other sites

La meg kommentere dette siden jeg allikevel sitter og slukker mine sorger før jeg går til sengs:

 

(1) Henry inn: Enig med deg, egentlig. Vi fikk målet vårt relativt tidlig i andre omgang - jeg så egentlig ingen grunn til å bytte inn Henry akkurat da.

 

(2) Diaby inn: Uenig med deg! Ljungberg har masser av erfaring, men kom aldri inn i kampen! Og jeg synes Diaby markerte seg positivt fram til hele laget egentlig falt sammen på 1-1

 

(3) Walcott inn: Uenig med deg. Wenger gjør det eneste riktige (IMHO): Legger om til tre bak og får inn en spiss til. Der hadde han ikke noe valg, synes jeg.

2) Ljungberg var jo på vei inni kampen når han blei bytta ut. Uansett er erfaring viktig i slike kampar, og Denilson var ganske dårlig.

3)Ingen tvil om at eg synes Henry skulle bli bytta ut igjen. Han sto og holdt seg til hofta dei siste 10 minuttane, og var generelt elendig.

 

 

Det er tydeligvis vanskelig for Wenger å gjøre deg fornøyd. Tidlig i kamptråden skriver du at Baptista er ræva og bør byttes med Henry (sendes til Sao Paulo etc). Når byttet skjer så klager du på det?

Personlig synes jeg det var feil å bytte ut Baptista. Han var (sammen med Kolo) den eneste som prøvde å avslutte angrep. Jeg synes han til tider var meget usynlig men likevel så har han en fantastisk vilje til å score og burde derfor fått lov til å spille videre.

Jeg er ikke tilhenger av at Henry skal ha klippekort på laget. I år har han vært en av våre største skuffelser, og når han i tillegg er halvskadet har han virkelig ingen ting å gjøre på banen.

 

Jeg er i tillegg uenig i at Denilson var ganske dårlig. Jeg synes han var meget god. En som var direkte dårlig derimot var vår kaptein for dagen, Gilberto. Han hadde et par tre utilgivelige (Senderos) tabber. Og Lehmann (verdens beste keeper) var på bærtur på målet.

 

BE

At eg ville bytte ut Baptista, står eg for. Han hadde eit par avsluttningar, men det var (som vanlig) berre nesten. Kunne egentlig bytta han ut med kven som helst for min del, men eg rekna med at Henry var såpass kampklar at han faktisk kunne bidra når han var utpå der. Føler det som eit privilegie som supporter å vera etterpåklok. Derfor seier eg at Henry aldri skulle vært bytta innpå.

Link to comment
Share on other sites

Skuffa dagen derpå, men har roa meg litt ner. Kampen i går vart ei oppsummering på sesongen. ELENDIGE på dødball, inneffektivitet, 1-1 på Emirates mot antatt svakare lag og store skadeproblem.

 

Ellers gjer Wenger ein kjempesmell då han set inn ein skada Henry for Baptista. Ljungberg er FERDIG i Arsenal. Dette seier eg ikkje i frustrasjon, men ein "analyse" av hans 3 siste sesongar

Link to comment
Share on other sites

Da var vi f*** meg ute av den siste cupen og kan ikke vinne et eneste trofee i år. Verste opplevelse siden nasjonaldagen dette. Snakk om hoggestabber og sånt, det er ikke så mange seriøse poster i denne trådens helhet allikevel. Alt er svart for meg, men prøver et ordentlig innlegg denne gangen.

 

At det ikke går ann å score på 25 sjanser i en fotballkamp gang på gang er utrolig, bare utrolig. Så mye uflaks som vi hadde igår skal ikke gå ann, selv om det også har skjedd før. Vi spilte dem hvertfall helt ut til tider. Gilberto's tre livsfarlige opptredener i forsvar er skandale og vanvittig urettferdig skade på Henry. Når vi vil se eks-kongen i stort slag igjen? Blir skadet(???) hver gang han spiller jo.

 

Vanvittig tungt å bli slått av en spiller, er ikke mange som bli banens beste og samtidig score selvmål! Det var dessverre en kjempefin scoring av Alex. Og vi var heldige med selvmålet.

 

Tungt å se "alle" forlate stadion minutter før kampen, satt å så hele kampen til respekt for laget, selvom tårene holdt på å renne og jeg visste det ville bli tap. Vi kommer til neste år, eller jeg håper vi kan klare det, blir tungt med en ny mellomsesong evt. Men vi har mindre å tenke på i år med tanke på 2.plassen, og pluss at Chelski har FA-cupen og CL å tenke på, samtidig prøve å vinne serien. Vi har nok en ørliten sjans på 2.plassen nå. Men framtiden er fremdeles lys!

Link to comment
Share on other sites

Først og Fremst vil jeg bare si: For en stadion vi har fått oss! Det var heilt sinnsykt!

Vi satt oppforbi PSV-suppoterne og der var det vannvittig med leven, så vi håpa jo at 50.000 skulle slukke nederlendernes leven, med et par mål fra Arsenal!

 

Det var nokså kjedlig start og PSV fikk til mest.

Men utover i første omgangen så svarte Arsenal med et par raid utpå høyre-kanten, men fikk ikke til å avslutte. Men herlighet så synd at ikke Baptista greide å score på brasse-sparket.

Det var nokså likt i andre omgang.

Når Arsenal fikk målet sitt...åhh! Det var så deilig!

Men jeg vet ikke om dere på TV/PC'n så det samme som jeg.

For etter målet så ble jo alt snudd opp, ned! Arsenal spilte Hawaii fotball.

Isteden for å tette opp i forsvaret og kontre når den sjansen bøy seg, så bestemte Arsenal seg for å spille offensivt, så når de mistet ballen så var Arsenal så slitne att de så vidt orka å løpe tilbake(spessielt Toure),

så PSV fikk jo sjanse på sjanse og det ble bare mer og mer forferdelig og se på!

Når det var sju minutt igjen, som dere så, kom PSV ut på kanten og Hleb prøvde og sjarme ballen ut til utspark fra keeper og det fikk han ikke til, så når han hadde tapt ballen, så kom han jo å taklet han, og det ble frispark.

 

Far sa: Nå bler de mål.

Jeg svarte: Isje sei sånt, for du har alltid riktigt me de der! (og det er sant også!) ;)

 

Og da ble det jo mål, og jeg kjente at tårene begynte å komme fram.

 

 

Men for en opplevelse å ha fått vært på den stadionen!

Selv om Arsenal var det eneste engelske laget som røyk ut av CL, ås er jeg såååååååå PROUD TO BE A GOONER!

Link to comment
Share on other sites

Skjønnar ikkje korleis ein kan sei at det var FEIL å ta ut Ljungberg. Ljungberg var den dårligaste Arsenal-spelaren i går, kanskje i konkurranse med Gilberto. Igjen får eg nesten sei, for svensken sin del.

 

Her tar du 110% feil Paddy. Arsenals dårligste i går, var Hleb. Han gjorde absolutt ingenting riktig i går.

Link to comment
Share on other sites

En dag er gått og kampen har allerede kommet noe på avstand.

 

Aller først må jeg si at dette var svært skuffende, men dog ikke uventet. Problemet er at gårdagens mønster ikke er noe nytt fenomen for Arsenal. Over to kamper burde vi ha avgjort dette, for PSV imponerte ikke mye. Problemet er jo at ikke Arsenal klarer å utnytte det som skapes i kampene.

 

Denilson, Toure, Clichy og Gallas fremstår som solide. Det som skuffer mest er at vi ikke er bedre forover. Synes at angrepsspillet mangler en del. Hvor skal man på død og liv tråkle seg helt frem til motstanderens mål? Ellers er dødball et svakt punkt, og det gjelder begge veier.

 

Under denne og andre kamper er det en tidligere spiller som streifer tankene mine: Robert Pires. I han hadde vi en spiller som var garantist for 10-15 mål pr. sesong og en som alltid skapte farligheter. Vi har dessverre ingen Pires blant dagens spillere. Dette bør stå høyt på ønskelista til Wenger.

 

Som sagt er dette skuffende, men jeg tror at jeg fint skal komme over dette. Det er ingen skam å slå følge med lag som Barcelona, Real Madrid og Inter. Vi skal også ha i bakhodet at dagens mannskap består av en mange unge og fremadstormende. Det er ingen tvil om at mange av disse vil fortsette fremgangen. Ellers har vi hatt maks uflaks med skader denne sesongen. Nekter for øvrig å laste støtteapparatet for dette.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...