Jump to content

2007.03.07 PSV Eindhoven H


ramsrud

Recommended Posts

Kommer IKKE til å tilgi Hleb for at han lagde det frisparket. Mer unødvendig kan det ikke bli.

Nå begynner vi å skylde på enkeltpersoner igjen, vet ikke om du gjorde det sist (Senderos), men forstår du er typen.

 

Det er altså negativt.

Jeg er så absolutt ikke den typen, nei. På hvilket grunnlag kan si det? Greit nok at vi ikke setter egne sjanser i dag, men å lage det frisparket i noe som i utgangspunktet er helt ufarlig er utrolig unødvendig.

På hvilket grunnlag? Selvfølgelig at du sier at du ikke kommer til å tilgi Hleb for det frisparket.

Poenget er at et er totalt unødvendig i en slik situasjon. Det vi ikke trenger på tampen av en kamp er frispark/innlegg mot. Bør være en kjent sak at vi ikke er solide på dødballer mot. Det kan du neppe være uenig i.

 

Og jeg har ikke vært av de som har kritisert Phil som du insinuerer. Tvert i mot.

 

Greit nok, syns bare du skrev litt for direkte og sutrete først. Men kan jo ha sine grunner. Sa forresten ikke at du klaget på Phil ;) Så sorry viss det var uforståelig.

 

Tilgitt. :) Følelser i sving her og dette var utrolig nok enda et unødvendig tap. Forbanna surt.

Kolo imponerer sammen med Clichy, mens resten ligger under pari i dag synes jeg.

 

Flott :)

 

OT: Syns ikke det burde vært noen spesielle endringer i forhold til startoppstilling etc. Det eneste som manglet i dag var scoringer. Håper Wenger begynner å forstå at dette må jobbes med. Det kan ikke kalles uflaks hver gang, og dette har gjentatt seg farlig mange ganger. Ellers er jeg vel skuffet som resten her inne over at vi ryker ut såpass tidlig, men ser ingen grunn til å henge med leppa for det. Vi var i finalen i fjor, og kan ikke regne med å være der hvert år. Nå er vi ferdige med cupkamper for denne sesongen og nå tror jeg det vil bli framgang framover. Ikke bare fordi vi begynner å få spillere tilbake fra skader, men også fordi det er mindre kamper. Kampoppsettet har jo vært et stort stress i det siste. Vi er i et lite generasjonsskifte som flere har påpekt tidligere, og enkelte begynner å dabbe av (Henry, Ljungberg, evt. flere), i alle fall har det vært tilfellet denne sesongen, mens andre er på vei opp, men mangler kanskje det lille ekstra (Diaby, Denilson, Baptista osv.). Er storfornøyd viss vi klarer 3. plassen, men 4. er helt greit også, ettersom det er CL-plass neste år.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 317
  • Created
  • Last Reply

Bare PL igjen.. kjeedelig..

 

Eg e Forbanna på Hleb.. Men eg er mest forbanna på kommentatoren som sa:

- Har jo sett det før når Alex scorer selvmål, da pleier han å ta igjen(score mål) på døballene... Hadde ikkje ha sagt d hadde ikkje Alex scort.. det e noke med skjebnen og veit dokke ;)

 

 

Men no e eg so FORBANNA på heile Arsenal (NESTEN) Spelsielt på Hleb, Ka va vitsen med å felle han? han kunne jo berre sparka ballen ut til innkast.. Dessuten e eg begynt å bli lei av at vi absolutt ska innom 5 meter'n for å avslutte

 

 

GOD NATT.. GIDD IKKJE VERE VÅKEN MEIR!

Link to comment
Share on other sites

 

Wenger fortjener mest kritikk etter denne kampen meiner eg. Nei, eg vil ikkje sparke Wenger. Men dei taktiske vurderingane han gjer i dag er jo totalt på trynet: På eit tidspunkt me kjører kampen vanvittig, bytter han inn Henry og gambler på at han klarer seg. Totalt unødvendig når kampbildet var slik som det var. Ljungberg for Diaby? Den einaste midtbanespelaren med eit snev av erfaring på dette nivået. Kvifor ikkje bytte ut Denilson som hadde ein dårlig kamp. Walcott for Clichy er like latterlig. Herregud da mann!

 

La meg kommentere dette siden jeg allikevel sitter og slukker mine sorger før jeg går til sengs:

 

(1) Henry inn: Enig med deg, egentlig. Vi fikk målet vårt relativt tidlig i andre omgang - jeg så egentlig ingen grunn til å bytte inn Henry akkurat da.

 

(2) Diaby inn: Uenig med deg! Ljungberg har masser av erfaring, men kom aldri inn i kampen! Og jeg synes Diaby markerte seg positivt fram til hele laget egentlig falt sammen på 1-1

 

(3) Walcott inn: Uenig med deg. Wenger gjør det eneste riktige (IMHO): Legger om til tre bak og får inn en spiss til. Der hadde han ikke noe valg, synes jeg.

Link to comment
Share on other sites

Hva svarte gjør Lehmann der ute? Også så typisk. Vi slipper inn på dødball i mot. Vel, vi får satse på å ta 2-3. plassen i serien, og komme sterkere tilbake neste år. Da har unggutta enda mer erfaring.

 

Men du?

Sa vi ikke det i fjor og da?

Ekstremt skuffet, dette er bare så sinnsykt dårlig. I løpet av en uke har vi klart å kaste vekk begge de skikkelige trofeene vi hadde sjans på.

ManU tar vel en ny treble, for en jævla rævvasesong!

Og selg Lehmann, dytt han ut porten om han vil bli, maken til idiot når det gjelder utrusninger i feltet skal du lete lenge etter. Klager på alt og alle av med og motspiller og dommere men burde kanskje brukt litt mer energi på seg selv. Håper han skjønner at han er den store syndebukken i dag og ikke dommeren. Skuddet til mendez i første kampen skulle han og tatt. Forresten Hleb, hva i helsike tenker du på, mister besinnelsen og dytter ned motspilleren. Gir de frispark i farlig sone. Skal jo presse alt spill inn i midten HELE tiden og da. Kan jo prøve å bruke ovelappen eller utfordre utover selv da, EN gang hadde jo vært en jævla stor fremgang!

;) Heilt enig, en rasssesong i år også, enig med at Jens suger i feltet. Dyktig på reaksjonsredninger men d e alt.

Link to comment
Share on other sites

Håplaust av Hleb å lage frispark i den situasjonen der. Og innsatsen til Lehmann på målet var jævlig.

 

PSV's Alex er forresten ein klassespelar.

Alex var MoM i første møte og i dag igjen. Enorm spiller som jeg mer enn gjerne ser i Arsenal neste år, men det er blir nok med drømmen.

Hadde Phil vært skadefri så skal vi faktisk ikke se bort fra at det hadde vært ham som hadde fått jobben med å ta ut Alex på dødballer. Noe jeg tror han hadde fikset rimelig bra! Leit å se Diaby henge to hoder under Alex på målet.

Link to comment
Share on other sites

 

Er jo den eneste sjansen vi har til å vinne noe, til å vinne ligaen suger jo vårt medisinske apparat altfor mye for. Å klare å skade spillere nå de ikke spiller kamp inni et tett kampprogram er sinnsykt evneveikt!

 

Sier du det? Vi har sansynligvis det mest kompetente medisinsk støtteapparatet blant samtlige PL klubber. Serien er også oppskrytt, btw.

Link to comment
Share on other sites

Ett ærlig forsøk men vi blir straffet hardt for akilles helen og det er frispark fra kantene. Dessuten har inneffektivitet kjennetegnet laget hele sesongen. Kan det ha noe med spillestil å gjøre?

 

Det eneste positive man kan dra med seg er at den siste til PSV ikke gikk inn, fremdeles ubeseiret på Emirates!!

Link to comment
Share on other sites

jaja .. Bare "satse" på 3. plassen i pl da ;):( triiiist !!!!

Link to comment
Share on other sites

btw.... SELG, SELG, SELG, SELG!!!! Hleb er ubrukelig, han lager jo frispark der med vilje!! Adebayor og Baptista er helt tragiske! Spesiellt Adebayor! Fabregas er best i lekegrinda, Toure suger, Gilberto kan ikke forsvare, Lehmann burde tatt målet, Freddie er svensk og er virkelig Denilson brasilianer? Gallas er blind og Clichy er treig! Spark Wenger også!

 

Vi må rett og slett bytte ut hele stallen!!

 

Skjerp deg Helmik, du vet like godt som meg at det var Senderos sin skyld at PSV scorte... ;)

 

Nei, dette var en seier for ANTIfotballen.

Link to comment
Share on other sites

btw.... SELG, SELG, SELG, SELG!!!! Hleb er ubrukelig, han lager jo frispark der med vilje!! Adebayor og Baptista er helt tragiske! Spesiellt Adebayor! Fabregas er best i lekegrinda, Toure suger, Gilberto kan ikke forsvare, Lehmann burde tatt målet, Freddie er svensk og er virkelig Denilson brasilianer? Gallas er blind og Clichy er treig! Spark Wenger også!

 

Vi må rett og slett bytte ut hele stallen!!

 

Spar oss for den elendige ironien din!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er stolt av å heie på et lag som klarer å ha så mye fine kombinasjoner.. Det er faktisk ingen andre lag som får til det samme.. Bare leit vi ikke klarer å score litt mer.. Det er uansett alltid moro å se på laget, så da får det heller være at vi ikke kommer videre i cuper...

Link to comment
Share on other sites

Ett ærlig forsøk men vi blir straffet hardt for akilles helen og det er frispark fra kantene. Dessuten har inneffektivitet kjennetegnet laget hele sesongen. Kan det ha noe med spillestil å gjøre?

 

Det eneste positive man kan dra med seg er at den siste til PSV ikke gikk inn, fremdeles ubeseiret på Emirates!!

Haha. Et godt poeng og et stort lys nå i etterkampstiden. ;)

Link to comment
Share on other sites

Dette er rett og slett latterlig. Her har vi en spiss på ja jeg vet ikke rundt 2 meter (Adebayor), men klarer absolutt ikke å vinne én eneste hodeduell ;)

 

Og hvorfor i gudenes navn kan ikke Fabregas prøve å skyte for en gangs skyld. Har et svakt minne om at han gjorde et utrolig bra forsøk på det i første kampen mot PSV. Og når han da ser at det kunne blitt mål, så velger han allikevel å overlate all skytingen til andre spillere på laget?!?!

 

Vi er jo så himla inneffektive!!!

 

Skal ha 3. plassen i år

Link to comment
Share on other sites

Hva svarte gjør Lehmann der ute? Også så typisk. Vi slipper inn på dødball i mot. Vel, vi får satse på å ta 2-3. plassen i serien, og komme sterkere tilbake neste år. Da har unggutta enda mer erfaring.

Men du?

Sa vi ikke det i fjor og da?

Ekstremt skuffet, dette er bare så sinnsykt dårlig. I løpet av en uke har vi klart å kaste vekk begge de skikkelige trofeene vi hadde sjans på.

ManU tar vel en ny treble, for en jævla rævvasesong!

Og selg Lehmann, dytt han ut porten om han vil bli, maken til idiot når det gjelder utrusninger i feltet skal du lete lenge etter. Klager på alt og alle av med og motspiller og dommere men burde kanskje brukt litt mer energi på seg selv. Håper han skjønner at han er den store syndebukken i dag og ikke dommeren. Skuddet til mendez i første kampen skulle han og tatt.

Jo, vi gjorde det. Og vi har gjort det bedre i serien i år enn i fjor. Så det er en forbedring. Det som ble sagt for to år siden, da dette generasjonsskiftet virkelig ble satt i gang, var at vi nok måtte belage oss på en 2-3 sesonger uten noe sølvtøy til klubben. Jeg mener vi egentlig har gjort det bedre enn i fjor, selv om vi nå ble slått ut i CL og da kom til finalen. Vi er blitt mer stabile over en hel sesong, men har også fortsatt mye å jobbe med. Hvis vi kan unngå like mye skader som vi har hatt i år på sentrale spillere, kan det godt hende vi ligger helt i toppen og kjemper om 1. plassen. Det skal vi ikke se bort i fra, men det kan også godt hende vi må vente enda litt til. Etter denne sesongen må Wenger og laget vårt sette seg ned og diskutere hva som blir gjort feil i enkelte kamper hvor vi ikke klarer å bryte gjennom motstanderens forsvarsmur, hvorfor vi slipper inn så mange mål på dødball i mot og hvorfor vi scorer altfor lite på offensive dødballer. Deretter må de begynne å jobbe med dette, og komme sterkere tilbake når neste sesong er i gang. Det er det jeg mener er det viktigste nå. Selvfølgelig er det frustrerende og irriterende å ryke ut av cuper og tape kamper slik vi har gjort til nå i år, men dette er ting laget bare bør kunne lære av i fremtiden, og kanskje neste gang vi er i en finale så vinner vi fordi vi da har lært hva som må gjøres for ikke å slippe inn slike mål som vi gjør nå.

Link to comment
Share on other sites

La meg kommentere dette siden jeg allikevel sitter og slukker mine sorger før jeg går til sengs:

 

(1) Henry inn: Enig med deg, egentlig. Vi fikk målet vårt relativt tidlig i andre omgang - jeg så egentlig ingen grunn til å bytte inn Henry akkurat da.

 

(2) Diaby inn: Uenig med deg! Ljungberg har masser av erfaring, men kom aldri inn i kampen! Og jeg synes Diaby markerte seg positivt fram til hele laget egentlig falt sammen på 1-1

 

(3) Walcott inn: Uenig med deg. Wenger gjør det eneste riktige (IMHO): Legger om til tre bak og får inn en spiss til. Der hadde han ikke noe valg, synes jeg.

2) Ljungberg var jo på vei inni kampen når han blei bytta ut. Uansett er erfaring viktig i slike kampar, og Denilson var ganske dårlig.

3)Ingen tvil om at eg synes Henry skulle bli bytta ut igjen. Han sto og holdt seg til hofta dei siste 10 minuttane, og var generelt elendig.

Link to comment
Share on other sites

Det eneste positive man kan dra med seg er at den siste til PSV ikke gikk inn, fremdeles ubeseiret på Emirates!!

Du skal ha for positiviteten ;)

 

Det overrasker meg faktisk, men jeg synes å ryke ut for Blackburn i FA-cupen var surere enn dette. Misforstå meg ikke! Å ryke i CL i dag var ille, men jeg var faktisk mer forbanna etter Blackburn-tapet...

 

La meg kommentere dette siden jeg allikevel sitter og slukker mine sorger før jeg går til sengs:

 

(1) Henry inn: Enig med deg, egentlig. Vi fikk målet vårt relativt tidlig i andre omgang - jeg så egentlig ingen grunn til å bytte inn Henry akkurat da.

 

(2) Diaby inn: Uenig med deg! Ljungberg har masser av erfaring, men kom aldri inn i kampen! Og jeg synes Diaby markerte seg positivt fram til hele laget egentlig falt sammen på 1-1

 

(3) Walcott inn: Uenig med deg. Wenger gjør det eneste riktige (IMHO): Legger om til tre bak og får inn en spiss til. Der hadde han ikke noe valg, synes jeg.

2) Ljungberg var jo på vei inni kampen når han blei bytta ut. Uansett er erfaring viktig i slike kampar, og Denilson var ganske dårlig.

 

Tja - jeg tror jeg holde på mitt. Ljungberg fikk ikke til noen ting, og jeg synes ikke Denilson var så ille? Selv om han fort kunne kosta oss en straffe imot...

 

3)Ingen tvil om at eg synes Henry skulle bli bytta ut igjen. Han sto og holdt seg til hofta dei siste 10 minuttane, og var generelt elendig.

 

OK - det var det du mente. Da er jeg mer med. Vi får håpe at dette ikke betyr at Henry skada seg ytterligere og blir borte i lengre tid!

Link to comment
Share on other sites

 

Men gunners fan, fortvil ikke! så lenge vi klarer å beholde dette mannskapet vi har i dag, så lenge spillere klarer å holde en god moral i laget, går vi en spennende framtid i møte! Nå skal vi forbi både Pool, og ashley cole på tabellen, så gleder vi oss alle til August! Da har Arsenal modnet ytterligere...

 

PS! Enig med ROhino, er en skam å se supportere gå fra en fotballkamp når det ikke går veien! Hadde supportere stått fram, kanskje spillerene hadde klart å fått noen sjanser til å redusere, skuffer meg enormt at både FANSEN og SPILLERENE gav opp når PSV skora, det har skjedd større mirakler på 10 minutter før!

Helt enig med deg og Rohino at å se "supportere" gå fra stadion før kampslutt er utilgivelig.

 

Rett og slett latterlig! Årr.. Flaut og se på!

Link to comment
Share on other sites

 

Wenger fortjener mest kritikk etter denne kampen meiner eg. Nei, eg vil ikkje sparke Wenger. Men dei taktiske vurderingane han gjer i dag er jo totalt på trynet: På eit tidspunkt me kjører kampen vanvittig, bytter han inn Henry og gambler på at han klarer seg. Totalt unødvendig når kampbildet var slik som det var. Ljungberg for Diaby? Den einaste midtbanespelaren med eit snev av erfaring på dette nivået. Kvifor ikkje bytte ut Denilson som hadde ein dårlig kamp. Walcott for Clichy er like latterlig. Herregud da mann!

 

La meg kommentere dette siden jeg allikevel sitter og slukker mine sorger før jeg går til sengs:

 

(1) Henry inn: Enig med deg, egentlig. Vi fikk målet vårt relativt tidlig i andre omgang - jeg så egentlig ingen grunn til å bytte inn Henry akkurat da.

 

(2) Diaby inn: Uenig med deg! Ljungberg har masser av erfaring, men kom aldri inn i kampen! Og jeg synes Diaby markerte seg positivt fram til hele laget egentlig falt sammen på 1-1

 

(3) Walcott inn: Uenig med deg. Wenger gjør det eneste riktige (IMHO): Legger om til tre bak og får inn en spiss til. Der hadde han ikke noe valg, synes jeg.

 

Helt enig. Og bytte Henry inn så tidlig når vi leder er håplaust.. jeg sa det til meg selv også når han kom innpå.. Diaby inn var helt greit.. Å på slutten har han ikke andre valg!! Skulle han ha fortsatt i en 4-4-2 formasjon og score 2 mål på 10 minutter!?

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Må nesten skrive litt til her. Ang hvem som har skylden for tapet så legger jeg skylden på hele laget! Det er tragisk å se dem på dødballer! Kanskje forandringen som må gjøres er en ny keeper, en som organiserer bedre og gir klar beskjed på hva som skal gjøres.. Så at det var flere spillere som bare sto og kikket rundt og var tydelig ikke bevisst på hva deres jobb var på dødballen som førte til mål. Men det er bare 1 grunn til at jeg vil se Lehman ut av laget og det er at han titt og ofte krangler med forsvaret sitt og det virker for meg som om det er lite respekt mellom forsvaret og Lehman. Og når laget er så til de grader dårlig på dødballer så trenger man nok en keeper som kan kompansere for det. Skuffer meg at Adebayor og Fabregas ikke tok gullsjansen de fikk. Nervene spilte vel kanskje litt inn der. Ellers synes jeg de gjør en god figur i kampen(frem til baklengsen) Men Baptista ser desverre mer og mer ut som at han ikke vil klare seg i arsenal. Og jeg må si at nok en gang savner jeg rutinen og erfaringen men om noen år så er den vel der hvis vi da ikke har solgt eller begynt å satse på nok en 16-21 års generasjon.. Wenger bør skaffe minst 2 klassespillere og 1 ny keeper til neste sesong! Trenger mer erfaring og rutine i laget og spesielt da vi er et veldig skadeplaget lag! Får begynne å glede meg til neste sesong og håpe på en bra innspurt av arsenal i sesongen og at Chelsea ikke vinner noe mer ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...