Jump to content

Steve Bould


Frank

Recommended Posts

Steve Bould - Factfile

Position Youth team coach

Born November 16, 1962 Stoke

Previous clubs as player Stoke City

Torquay United

Arsenal

Sunderland

Joined Arsenal: (for the second time): 2001

 

Steve enjoyed a successful first season as an Academy coach, helping his Under-17s to a top-half of the table finish and, more importantly, integrating numerous schoolboys into his team, many of whom will be the Club’s scholars of the future. He also saw two of his players make their first-team debuts: local lad Ryan Smith and Spanish starlet Cesc Fabregas.

 

This season Steve will be responsible for the Under-16s and again the priority will be earmarking talented schoolboys for potential first-team stars of the future.

 

As a player Steve was a committed, unflappable centre-half, forming part of the ‘famous four’ Gunners defence. Between 1988 and 1999 Steve made more than 300 Arsenal appearances, winning three league championships, an FA Cup winner’s medal and the European Cup Winners’ Cup. He also won two England caps.

 

Hentet fra Arsenal.com

 

Jeg så ingen tråd her om Steve Bould, så jeg tenkte at jeg kunne lage en. Finnes det en så får man heller bare slette denne :) Jeg satt her og tenkte litt, fordi man tenker jo liksom hele tiden på at kanskje Tony Adams en dag kan overta Arsenal, men hva med Steve Bould? Tror dere han kunne vært noen fremtidig Arsenal-manager?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

For det første hvet jeg ikke hvem han er. Og for det andre har Wenger mange sukssesfulle år i Arsenal igjen! :)

Ein veit ein byrjar å bli "erfaren" supporter, når nye fans ikkje veit kven Steve Bould er :P

Link to comment
Share on other sites

For det første hvet jeg ikke hvem han er. Og for det andre har Wenger mange sukssesfulle år i Arsenal igjen! :)

Ein veit ein byrjar å bli "erfaren" supporter, når nye fans ikkje veit kven Steve Bould er :P

 

Damned right you are, Paddy!!! ;)

Link to comment
Share on other sites

For det første hvet jeg ikke hvem han er. Og for det andre har Wenger mange sukssesfulle år i Arsenal igjen! :)

Ein veit ein byrjar å bli "erfaren" supporter, når nye fans ikkje veit kven Steve Bould er ;)

 

Damned right you are, Paddy!!! ;)

Hehe ja, jeg kan ikke for at jeg ble Arsenal-suporter for 6-7 år siden, spilte han da? Nei! :P Er bare 93 modell!

Link to comment
Share on other sites

For det første hvet jeg ikke hvem han er. Og for det andre har Wenger mange sukssesfulle år i Arsenal igjen! :P

Ein veit ein byrjar å bli "erfaren" supporter, når nye fans ikkje veit kven Steve Bould er ;)

 

Damned right you are, Paddy!!! ;)

Hehe ja, jeg kan ikke for at jeg ble Arsenal-suporter for 6-7 år siden, spilte han da? Nei! ;) Er bare 93 modell!

Du vil lære med tida, og bra er det! :)

 

Vi er alle goonerar, like fullt.

Link to comment
Share on other sites

For det første hvet jeg ikke hvem han er. Og for det andre har Wenger mange sukssesfulle år i Arsenal igjen! :P

Ein veit ein byrjar å bli "erfaren" supporter, når nye fans ikkje veit kven Steve Bould er ;)

 

Damned right you are, Paddy!!! ;)

Hehe ja, jeg kan ikke for at jeg ble Arsenal-suporter for 6-7 år siden, spilte han da? Nei! ;) Er bare 93 modell!

Du vil lære med tida, og bra er det! :)

 

Vi er alle goonerar, like fullt.

 

Absolutt. Men på tide han fikk vite hvem Steve Bould er. Alle Gunnersfans burde vite det ....

Link to comment
Share on other sites

For det første hvet jeg ikke hvem han er. Og for det andre har Wenger mange sukssesfulle år i Arsenal igjen! :)

Ein veit ein byrjar å bli "erfaren" supporter, når nye fans ikkje veit kven Steve Bould er ;)

 

Damned right you are, Paddy!!! ;)

Hehe ja, jeg kan ikke for at jeg ble Arsenal-suporter for 6-7 år siden, spilte han da? Nei! :P Er bare 93 modell!

 

 

Ble du supporter for 6-7 år siden gikk du akkuratt glipp av Steve...

 

Dette er klippt fra Wikipedia:

 

Stephen Andrew Bould (born November 16, 1962) is an English former football player.

 

Born in Stoke-on-Trent, Bould signed for his hometown club Stoke City as a schoolboy in 1978, turning professional in November 1980. He made his debut at right back in a 3-2 defeat away to Middlesbrough in September 1981. However, he was unable to command a regular place in the team, and was loaned out to Torquay United in October 1982, playing 9 league games for Bruce Rioch's side.

 

Bould slowly became a regular in the Stoke side, switching to centre half, although a major back injury in 1987 threatened his career, but after several operations he recovered. He moved to Arsenal in 1988, and became part of Arsenal's "famous four" defensive lineup, with Tony Adams, Nigel Winterburn and his former Stoke team-mate Lee Dixon. Bould won the First Division title twice in 1988-89 and 1990-91; injury however ruled him out of the FA Cup and League Cup finals that Arsenal won in 1992-93.

 

After winning the Cup Winners' Cup final in 1993-94, success eluded Arsenal and Bould for several years, and the arrival of French manager Arsène Wenger led some to speculate the ageing Bould would leave the club (especially as he was now often second-choice behind Martin Keown); instead it spurred a brief revival, and Bould was a member of the squad that won the Double in 1997-98 - Bould famously set up Tony Adams with a chipped throughball, for the final goal in Arsenal's 4-0 win over Everton, the match that won them the Premiership title.

 

By now age was not on Bould's side and after a final season at Highbury he moved to Sunderland in July 1999 for a fee of £500,000, manager Peter Reid immediately making him club captain. Bould stayed for two seasons at the Stadium of Light, but injury forced him to retire in September 2000 having played only 21 league games for Sunderland. He then began working towards his UEFA coaching badges and in June 2001 moved back to Arsenal and became a coach for the youth teams.

 

Despite forming part of one of the most secure top-flight defences of the late 1980s and early-to-mid 1990s, Bould won only two caps for England, far fewer than fellow centre half Tony Adams

Link to comment
Share on other sites

Jeg så ingen tråd her om Steve Bould, så jeg tenkte at jeg kunne lage en. Finnes det en så får man heller bare slette denne :) Jeg satt her og tenkte litt, fordi man tenker jo liksom hele tiden på at kanskje Tony Adams en dag kan overta Arsenal, men hva med Steve Bould? Tror dere han kunne vært noen fremtidig Arsenal-manager?

 

 

Eg vil tru han ligg noko lengre fram i akkurat den køen enn kva Adams gjer. Wenger har vel aldri lagt skjul på at han ser potensiale i Bould, og det at han vart tilbydd trenarjobben ganske umiddelbart etter at han la opp var ikkje tilfeldig. Det ligg i korta at han med tida vil få større oppgåver, også på grunn av dei gode resultata han har hatt med aldersbestemte lag. Om han vil bli Arsenal's manager er for tidleg å spekulere i, men det er gjerne meir realistisk at han overtek Pat Rice's jobb.

Link to comment
Share on other sites

Han er en legende! Herlig stopper, fikk ikke oppleve han jeg heller, men vet mye om han. Har sett filmer der han var fantastisk. En av de fantastiske fire. I sin siste tid som fotballspiller, når han spilte i Sunderland, husker jeg at Henry runddriblet han og scorte :)

 

Nå gjør han en veldig bra jobb for våre ungdommer! A true gooner!

Link to comment
Share on other sites

her er en rimelig søt pasning ihvertfall: http://www.youtube.com/watch?v=STpu1JIadz0

Snicen den... :P

akkurat som å se fabregas og Henry ;)

 

Begynne å bli en del år siden nå. Ble sjokket over at Arsenal fans ikke vett kem Bould er/var. Men viser jo heldigvis at det vokse opp nye goonere:)

 

Det klippet gir meg frysninger, var 3. mai 1998. Vant hjemme mot everton og sikret oss PL bøtta ;) Grunnen til at jeg husker datoen er fordi det var den dagen jeg blei komfa. Og så selvfølgelig dette som en presang til meg :)

Link to comment
Share on other sites

her er en rimelig søt pasning ihvertfall: http://www.youtube.com/watch?v=STpu1JIadz0

Snicen den... ;)

akkurat som å se fabregas og Henry ;)

 

Begynne å bli en del år siden nå. Ble sjokket over at Arsenal fans ikke vett kem Bould er/var. Men viser jo heldigvis at det vokse opp nye goonere:)

 

Det klippet gir meg frysninger, var 3. mai 1998. Vant hjemme mot everton og sikret oss PL bøtta ;) Grunnen til at jeg husker datoen er fordi det var den dagen jeg blei komfa. Og så selvfølgelig dette som en presang til meg :)

 

Dette var min første kamp på Highbury. klippet gir meg gåsehud!

Fikk også et lite sjokk når jeg fikk høre at en gooner ikke visste hvem Steve Bould var.

Jeg vet godt hvem Liam Brady og Charlie George var selvom de var lenge før min tid..

Men som sagt vi er alle likefult goonere! :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg også vet hvem Liam Brady og Charlie George. De er jo ein selvfølge at vi alle Gonneren vet det. Steve Bould, det navnet hadde jeg aldri hørt om. Han har vel ikke vert ein av di beste Arsenal spillerene i historia, det har Liam Brady og Charlie George.

Link to comment
Share on other sites

Meget overraskende. Steve Bould var en del av verdens beste forsvar.... Rart at noen ikke har hørt om han da.

 

Han har nok kommet veldig i skyggen av Adams. Var jo ikke en veldig synlig del av Arsenal heller, på samme måte som Adams og etter hvert Keown :unsure: Men en stor spiller, del av "the fantastic four/five", som virkelig var uslåelig.

 

Og for ordens skyld, for de som ikke kjenner den så veldig godt:

Seaman

Dixon - Bould - Adams - Winterburn

Link to comment
Share on other sites

Meget overraskende. Steve Bould var en del av verdens beste forsvar.... Rart at noen ikke har hørt om han da.

 

Han har nok kommet veldig i skyggen av Adams. Var jo ikke en veldig synlig del av Arsenal heller, på samme måte som Adams og etter hvert Keown :unsure: Men en stor spiller, del av "the fantastic four/five", som virkelig var uslåelig.

 

Og for ordens skyld, for de som ikke kjenner den så veldig godt:

Seaman

Dixon - Bould - Adams - Winterburn

 

åå! det var tider det! de gutta der as. De gutta der kunne det med forsvar! Ikke at vi har noe dårlig forsvar nå heller, men de gutta der, ja, ja hva skal jeg si? Brilliant!

Link to comment
Share on other sites

Jeg også vet hvem Liam Brady og Charlie George. De er jo ein selvfølge at vi alle Gonneren vet det. Steve Bould, det navnet hadde jeg aldri hørt om. Han har vel ikke vert ein av di beste Arsenal spillerene i historia, det har Liam Brady og Charlie George.

 

 

Bould hadde vel aldri spelt så mange år og så mange kamper for the Gunners hadde han ikkje vore god.

Fullt navn på fab four burde vere minimum av kunnskap for å bli medlem av AN. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...