Jump to content

2007.01.13 Blackburn B


Imerslundinho

Recommended Posts

  • Replies 131
  • Created
  • Last Reply

Herregud, dette er noe av det beste jeg har sett. Fabregas, Hleb og Rosicky rocket hele midtanen og med slike prestasjoner fremover skal det bli vanskelig å ta Arsenal. Clichy spiller sin beste kamp defensivt noensinne og Hoyte er også veldig bra. Toure og Senderos er bankers baki der, spesielt Senderos var utrolig god i dag. Fremover var Robin og Henry heller smått usynlige, men Henry scorer jo et mål som kun er han verdig.

 

MoM: FABREGAS/HLEB/ROSICKY

 

Som sagt, de spilte bedre enn de måtte da Gilberto gikk ut og fy f*** for en jobb de la ned.

Link to comment
Share on other sites

Kan bare si en ting til Rob Styles: "Gratulere med hue ditt" fader til idiot.

Men men vi vant med 10 mann og er godt fornøyd med det. Senderos hadde et par hendelser som kunne blitt farlige men vi slapp med skrekken. Henry hadde ikke noen spes god kamp synes nå jeg, eneste var et glittrende mål. Så når folk sier at han har funnet tilbake til formen så håper jeg da indelig at den kan bli bedre enn dette. Toure var som vanlig konge, men det begynner å bli vane det nå. Bedre stopper kunne ikke Arsenal hatt. Hleb spilte en bra kamp også. Synd alle lagene over oss på tabellen også vant.

Link to comment
Share on other sites

Herlig herlig, vinne med ti mann e rått :D Heilt sinsykt mål og mågivende av Henry og Fabregas.

Flott spill av Hleb også. Grattis alle Gooner fan.

Savage e bare en usunn spiller,vi skal vere glad vi slapp unna skade i dag.

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk kamp! Utruleg sterkt å vinne med 10 menn. Særleg når mannen som blir utvist, er ein av dei viktigaste spelerane våre. Eg var faktisk veldig overraska over kor bra midtbanen fungerte med Hleb, Fabregas og Rosicky. Van Persie og Henry arbeida godt dei også slik at det blei lettare for dei på midten. Ein kan godt seie at dette var ein lagseier, ja! Ser egentlig ingen grunn til å trekke fram enkelt spelerar fordi i dag var alle gode!

Link to comment
Share on other sites

Dette var strålende!

 

Skikkelig lagseier med arbeidsinnsats og presisjon på høyt nivå!

Styles prøvde å ødelegge kampen med utvisningen, men gutta klarte å konsentrere seg og utførte en glimrende taktisk kamp igjen. Ser en tydelig bedring på det taktiske på bortebane nå.

 

Blir tøft uten Gilberto de neste kampene, men vi er såpass bra form at jeg tror vi slår Manure.

 

Syns alle var bra, men må spesielt trekke fram Fabregas, Hleb og Henry i dag. De har en unik spilleforståelse og ballkontroll man knapt ser maken til. Rosicky var også toneangivende.

 

Veldig fornøyd nå og sannelig så vant jeg også "The Treble" i Football Manager 07 i dag! :D

Link to comment
Share on other sites

Deilig å komme hjem fra jobb for så og se sporten og se at Arsenal vant 2-0, og det med 10 mann! Deilig! Har sett Gilbertos utvisning et par ganger nå, og må bare si at det hele er litt tragisk. Rødt til Gilberto er i seg sjøl ikke veldig rart, når du sparker ned motstanderen din slik, det som irriterer meg til de grader er at Savage bare får gult! Helt utrolig, først takler han Gilberto umennesklig hardt og unødvendig, får så å knee han flere ganger, han burde hatt rødt. Enten det, eller skulle begge hatt gult. Latterlig av dommer. Nå mister vi han sikkert i 3 kamper og, ikke bra. Ikke bra.

Link to comment
Share on other sites

Høyst imponerende seier.For en lagseier.

Gilberto mistet hodet og fikk rødt men det skulle Savage og hatt.

Svakt.

Fabregas-Hleb og Rosicky var høyst imponerende idag.

2 mål i superklassen.

Dette var en uhyre sterk seier.

Link to comment
Share on other sites

Tror vi får det tungt uten Gilberto mot Man Utd :D

Viss Styles er mann nok, innrømmer han tabben sin, og FA stryker utvisningen. Eg tviler dog...

 

Håper de omgjør rødt til gult.

 

er vel ingen grunn til å gjøre det vel? Regler er regler, og når Gilberto gjør slik er det rødt. Savage skulle bare hatt det han å! :(

Link to comment
Share on other sites

Tror vi får det tungt uten Gilberto mot Man Utd :D

Viss Styles er mann nok, innrømmer han tabben sin, og FA stryker utvisningen. Eg tviler dog...

 

Håper de omgjør rødt til gult.

 

er vel ingen grunn til å gjøre det vel? Regler er regler, og når Gilberto gjør slik er det rødt. Savage skulle bare hatt det han å! :(

 

Etter min mening gjør han vel ikke mye galt?

Regler er regler.......

Alltid mulig og tøye reglene!

Link to comment
Share on other sites

Flott prestasjon av våre ti spillere å slå Blackburn men hvis vi ser litt bak resultatet var dette ingen stor kamp av Arsenal(Hadde selvfølgelig vært bedre hvis Gilberto Alltid Rolig ikke hadde mistet hodet da :D )

Begge målene våre var stang inn(Noe vi fortjener), og Derbyshire skulle scoret minst to mål. Likevel flott at vi grabber med oss alle poengene litt ufortjent en sjelden gang. Synd at Gilberto er ute mot ManU, blir spennende å se hva Wenger gjør men han setter vel Flamini rett inn ved siden av Fab selv om det blir litt lite duellstyrke kanskje.

Link to comment
Share on other sites

Tror vi får det tungt uten Gilberto mot Man Utd :D

Viss Styles er mann nok, innrømmer han tabben sin, og FA stryker utvisningen. Eg tviler dog...

 

Håper de omgjør rødt til gult.

 

er vel ingen grunn til å gjøre det vel? Regler er regler, og når Gilberto gjør slik er det rødt. Savage skulle bare hatt det han å! :(

 

Etter min mening gjør han vel ikke mye galt?

Regler er regler.......

Alltid mulig og tøye reglene!

 

 

han sparker han jo ned? selvom savage filmer riimelig mye. Er jo ikke tvil om at dommer ser det slik at Gilberto rett og slett sparker savage hardt ned. Sånn er det bare.

Link to comment
Share on other sites

Denne sigeren vitna om ein stor lagmoral, og ei "never say die"- haldning me ikkje har hatt sidan Vieira's velmaktsdagar. Nok eit teikn på at noko stort er på gong i åra framover.

 

Forsvaret må få godkjent, sjølv om Blackburn burde ha scora på dødball etter få minuttar. Nok ein gong svikta markeringa, og ein meir rutinert spelar enn Derbyshire ville ha scora. Det er vel snart på tide å rette opp i desse nybyrjarfeila Wenger? Begge sidebackane hadde ein god kamp, og ikkkje minst verkar dei meir og meir trygge på seg sjølve.

 

Fabregas er verkeleg noko for seg sjølv. Etter utvisninga unnlet Wenger å gjere taktiske endringar, og den godaste Cesc styrte butikken meir eller mindre på eiga hand i store delar av kampen. Det er imponerande av ein 19-åring, og han verkar å ha blitt fysisk sterkare, og hamla lett opp med råtassen Savage.

Einaste minuset var ei hårreisande tversoverpasning som lett kunne ha kosta oss.

Rosicky og Hleb viste stor arbeidsmoral, og Hleb viste at han må ha Europa's beste ballkontroll. Heilt utruleg korleis han kjem seg ut av dei mest umoglege situasjonar.

 

Henry viser gammal storheit ved begge måla, men er framleis periodevis lite involvert. Det same kan seiast om van Persie.

 

Utvisninga kan det seiast mykje om. Det er ikkje er tvil om at Gilberto reagerte, og sparka ut. Kontakten var minimal, men det er vanskeleg å kritisere dommaren slik regelverket er. Gilberto burde vore rutinert nok til å halde hovudet kaldt. I staden oppnådde Savage akkurat det han ynskte. Og sjølvsagt kasta han seg ned umiddelbart nettopp i den hensikt å få Gilberto utvist.

Det som undrar meg er at FA ikkje set foten ned mot metodane Savage nyttar. Denne amøba har halde det gåande på denne måten i årevis, og han slepp unna med det gong på gong.

Gilberto er ein ærleg spelar som aldri finn på noko tull. Det same kan ikkje seiast om Savage.

Gilberto får 3 kampar karantene. Savage burde fått 10 kampar.

Link to comment
Share on other sites

HERLIG KAMP! Å vinne med ti mann er utrolig, ihvertfall når det er Silva som blir utvist. Får ikke nok av å se målet til Kolo og Titi om og om igjen! Midtbanen var så bra at det var vanskelig å legge merke til at vi kun spilte med ti mann.

 

Mål og ekstramateriale lagt ut på Arsenalclips.tk. Full match torrent også lagt ut!

Link to comment
Share on other sites

Gilberto sparkar ut mot Savage. Det er i seg sjølv rødt kort, uansett kor mykje han treff. (Å sei at han sparkar NED Savage er feil, spør du meg.) Når det er sagt må ein også sjå situasjonen i forkant og forstå at dette er ein spontanreaksjon. Samstundes går Savage inn i ei takling som ein villmann, og i tillegg hiv han seg inn i og sparkar til Gilberto, før Gilberto reagerar på Savage. At Gilberto må gå, og Savage får bli var den store feilen i den situasjonen. Elles burde jo halve blackburn vore utvist: Emerton, Savage, Tugay og Neill. Svak dømming.

 

Likevel står vi opp. Prestasjonen i dag er stor, sjølv om vi sjølvsagt ikkje rundspelar Blackburn i ordets vide forstand. Særskild må det som blir midtbanetrioen framhevast. Fabregas, Hleb og Rosicky er banas gigantar. Verkeleg. Aldri sett ballartistar gjere seg så gjeldande på ei bane med 11 sluggarar på andre laget. Bøyer meg i støvet for det.

 

Når det gjeld Henry og lite involvert, så saknar eg initiativ frå Henry. Dog trur eg mykje av problemet ligg i at han har ei meir møtande rolle no enn før. Han er ikkje lenger den gjennombrotshissige av spissane, i alle fall ikkje saman med van Persie, og inntar ei møtande rolle i langt større grad. Ei rolle han ikkje til det fulle beherskar. Men for all del: I periodar og i særdelesheit ved andre målet syner han at kongen er tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Uansett, i dag tror jeg vi ser effektiv filming: Gilberto hadde ikke blitt utvist dersom Savage ikke hadde kastet seg i det Gilberto pirket på han. Kan dessverre ikke si noe på utvisningen til Gilberto i seg selv, men skuffende at Savage må filme for å vise han ut. Usmakelig, usamkelig spiller, og svakt av dommer.

 

Utrolig sterkt av Arsenal i dag å vinne med ti mann på bortebane med tilsynelatende alt i mot seg. En møkkabane, et møkkalag og en møkkadommer. Vi viste stor styrke, jobba utrolig bra sammen som et lag, og vant fullt fortjent. Målet til Henry er pure class, utrolig deilig å se :D

 

Synd vi mister Gilberto mot United, tror det kan bli fryktelig tøft.

 

Edit: Å protestere er vel håpløst. Når Osonka(?), Charlton-spilleren som ble utvist mot oss for å ha tatt en van Persie som sto i offside, ikke ble benådet, er det håpløst å anke den her. Gilberto mister tre kamper, dette kan bli skummelt...

Link to comment
Share on other sites

Gilberto sparkar ut mot Savage. Det er i seg sjølv rødt kort, uansett kor mykje han treff. (Å sei at han sparkar NED Savage er feil, spør du meg.) Når det er sagt må ein også sjå situasjonen i forkant og forstå at dette er ein spontanreaksjon. Samstundes går Savage inn i ei takling som ein villmann, og i tillegg hiv han seg inn i og sparkar til Gilberto, før Gilberto reagerar på Savage. At Gilberto må gå, og Savage får bli var den store feilen i den situasjonen. Elles burde jo halve blackburn vore utvist: Emerton, Savage, Tugay og Neill. Svak dømming.

 

Likevel står vi opp. Prestasjonen i dag er stor, sjølv om vi sjølvsagt ikkje rundspelar Blackburn i ordets vide forstand. Særskild må det som blir midtbanetrioen framhevast. Fabregas, Hleb og Rosicky er banas gigantar. Verkeleg. Aldri sett ballartistar gjere seg så gjeldande på ei bane med 11 sluggarar på andre laget. Bøyer meg i støvet for det.

 

Når det gjeld Henry og lite involvert, så saknar eg initiativ frå Henry. Dog trur eg mykje av problemet ligg i at han har ei meir møtande rolle no enn før. Han er ikkje lenger den gjennombrotshissige av spissane, i alle fall ikkje saman med van Persie, og inntar ei møtande rolle i langt større grad. Ei rolle han ikkje til det fulle beherskar. Men for all del: I periodar og i særdelesheit ved andre målet syner han at kongen er tilbake.

 

Du oppsumerer det hele glimrende Paddy.

 

Det er svært sjelden jeg kritiserer dommere, men i dag gjør jeg et unntak. Styles' utvisning av Gilberto er isolert sett helt grei, men når han ikke viser ut Savage og Neill blir jeg skuffet, sint og forbannet. Fanden for en inkonsekvent dømming. Svak svak svak svak og atter svak dømming Styles!!!

 

Ellers: all honnør og kreditt til gutta, alle som én. Stor, tja giganantisk, prestasjon å vinne 2-0 borte mot Blackburn med 10 mann.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...