Jump to content

Musikk!


Eboue

Recommended Posts

  • Replies 610
  • Created
  • Last Reply
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Sitter og kikker på en Oasis konsert fra bandets storhetstid (1995) samtidig som jeg ser gjennom live dvdene mine. Så tenker jeg:

Hvilken konsert er tidenes beste?

 

Selv vil jeg sette Nirvanas MTV Unplugged ganske høyt.

 

 

Queen live at Wembely (1986)

Eric Clapton mtv unplugged (1992)

AC/DC live at Donnington (1991)

 

Ferdig arbeid, kan ikke gjøres bedre enn dette!

 

Seff min smak og mening om den saken....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Prøver meg litt utenom det vanlige, jeg:

 

1. Green Day, Ullevål Stadion 2010. Det var en fantastisk dag, været var perfekt og Green Day ga 110 % hele veien(to og en halv time, for ordens skyld). Det blir forresten ikke verre når Joan Jett and the Blackhearts er oppvarmingsband... :(

 

+1!

Det var en fantastisk konsert, omtrent det beste jeg har sett. Et energinivaa som var helt sykt!

Link to comment
Share on other sites

+1!

Det var en fantastisk konsert, omtrent det beste jeg har sett. Et energinivaa som var helt sykt!

 

Det beste er at Green Day alltid leverer på det energinvået. De spilte som sagt 2 1/2 time og jeg synes det var lenge, men på resten av stadionturnéen i sommer spilte de jevnt over tre timer...

Fantastisk god kontakt med publikum de gutta har, det er ikke så mange band som drar opp en fan for å synge en hel sang. Kompisen min fikk en trommestikke også :(

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...

Sorry for dobbelpost, men ville bumpe denne tråden litt B)

Jeg elsker rock; Green Day, Foo Fighters, Guns n' Roses, Dum Dum Boys, Jokke og Valentinerne + en del eldre og litt roligere ting som David Bowie, Rolling Stones, Queen, Beatles osv...Har derimot aldri vært spesielt glad i metal/hard rock helt til nå nylig. Jeg har nemlig oppdaget at Avenged Sevenfold (A7X) er et helt rått band. Anbefaler dem på det sterkeste! "Afterlife", "Nightmare", "Welcome to the family" og "Almost easy" er helt rå sanger + "Dear God" (roligere og akustisk) som er en av de fineste sangen jeg har hørt :P I tillegg har de en hovedgitarist ved navn Brian Elwin Haner, bedre kjent som Synyster Gates, og mannen er en virtuos av de sjeldne! :P

Anbefaler alle som liker rock (og god musikk generelt) å sjekke ut Avenged Sevenfold, hvis dere ikke har gjort det før.

Link to comment
Share on other sites

Sorry for dobbelpost, men ville bumpe denne tråden litt :P

Jeg elsker rock; Green Day, Foo Fighters, Guns n' Roses, Dum Dum Boys, Jokke og Valentinerne + en del eldre og litt roligere ting som David Bowie, Rolling Stones, Queen, Beatles osv...Har derimot aldri vært spesielt glad i metal/hard rock helt til nå nylig. Jeg har nemlig oppdaget at Avenged Sevenfold (A7X) er et helt rått band. Anbefaler dem på det sterkeste! "Afterlife", "Nightmare", "Welcome to the family" og "Almost easy" er helt rå sanger + "Dear God" (roligere og akustisk) som er en av de fineste sangen jeg har hørt :) I tillegg har de en hovedgitarist ved navn Brian Elwin Haner, bedre kjent som Synyster Gates, og mannen er en virtuos av de sjeldne! :D

Anbefaler alle som liker rock (og god musikk generelt) å sjekke ut Avenged Sevenfold, hvis dere ikke har gjort det før.

Ved første "ørekast" så høres det ut som en skikkelig potpurri av metal sjangre. Maiden, Metallica, Pantera og Linkin Park blandet sammen til en eller annen form for salat. Skal uansett gi det en sjanse :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kom en trist nyhet tidligere idag.

Den legendariske Rapperen Nate dogg har gått bort,Nate har vært syk i ett par år etter å ha fått hjerneslag 2 ganger.

Dødsårsaken er midlertidig ikke kjent,bare at han var funnet livløs.

Han var ifølge bestekompisen Warren G på bedringens vei,å på vei til full rehabilitering etter slagene!

Han har samarbeidet med mange av de største rapperne i USA, og var med på mange store hits med Snoop dogg og Dr.Dre b.la.

Hans største hit var imidlertidig sammen med Warren G,en sang som heter Regulate.

 

R.I.P

 

Edit: Faen,så ikke at du hadde kommet med den Kris-A.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...