Jump to content

Musikk!


Eboue

Recommended Posts

Musikk er som dere sikkert er enig med meg i, noe helt fantastisk! :)

 

Så derfor oppretter jeg denne tråden slik at dere kan komme med tips til musikk man kan kjøpe ["e.l" :D ].

 

Anbefalinger:

My Chemical Romance:

-Famous Last Words

-Welcome to the Black Parade

-Teenagers

-The Sharpest Lives

-The End

This is How I Disappear

Papa Roach:

-Getting Away With Murder

-Scares

-Do or Die

-Done With You

Nickelback:

-This is How You Remind Me

-Animals

-Hero

-Never Again

U2|Green Day - Saints

The Pogues - Fairytale of New York [julesang<3]

Trivium - Dying in Your Arms

 

Kommer med mer om jeg kommer på mer.

 

Post dine favoritter da! ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 610
  • Created
  • Last Reply

Nickelback? Der mista du all min respekt Helmik'n! Vil kome sterkare tilbake med mine favorittar ved ei anna anledning, men fysj og føy.. hehe...

 

haha... Liker stemmen til vokalisten jeg, og resten er også bra. Spesiellt Hero og Animals er fine sanger.

Mener det kunne vært verre... :)

 

Helt kjapt: Hva har du sånn spesiellt mot dem? ;)

Link to comment
Share on other sites

Nickelback? Der mista du all min respekt Helmik'n! Vil kome sterkare tilbake med mine favorittar ved ei anna anledning, men fysj og føy.. hehe...

 

haha... Liker stemmen til vokalisten jeg, og resten er også bra. Spesiellt Hero og Animals er fine sanger.

Mener det kunne vært verre... :)

 

Helt kjapt: Hva har du sånn spesiellt mot dem? ;)

Tja, stemma til vokalisten! :D Alt høyrest likt ut.

Link to comment
Share on other sites

Thomas Dybdahl

Damien Rice

Bob Dylan

 

Alt mulig av de tre tas imot med takk hos meg!

 

Thomas blir alt for slapt for meg. Synes ikke det er melodiøst nok, og ekstrem umotivert stemme.. ;)

 

Og Paddy...hmm. Ja kanskje. Den kan jeg være helt enig med deg i ja. Har ikke tenkt på det slik før, men når du sier det så hører jeg det også..helt likt! Takk for å få meg til å ikke like Nickelback så godt lengre.. :) Neida.. :D

 

Men siden det er jul. THE POGUES - FAIRYTALE OF NEW YORK er en helt herlig julelåt! Kjapp dere å få tak i den. Hvis dere ikke gjør det, så går den på Svisj døgnet rundt.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Musikk er som dere sikkert er enig med meg i, noe helt fantastisk! :)

 

Så derfor oppretter jeg denne tråden slik at dere kan komme med tips til musikk man kan kjøpe ["e.l" ;) ].

 

Anbefalinger:

My Chemical Romance:

-Famous Last Words

-Welcome to the Black Parade

-Teenagers

-The Sharpest Lives

-The End

This is How I Disappear

Papa Roach:

-Getting Away With Murder

-Scares

-Do or Die

-Done With You

Nickelback:

-This is How You Remind Me

-Animals

-Hero

-Never Again

U2|Green Day - Saints

The Pogues - Fairytale of New York [julesang<3]

Trivium - Dying in Your Arms

 

Kommer med mer om jeg kommer på mer.

 

Post dine favoritter da! ;)

Bra musikksmak!! ;) Ganske enig i det meste her.. Men Soilwork, Iron Maiden, Metallica, Breaking Benjamin og Sum 41 er jo dritbra band det og :D Har ikke hørt så veldig mye med Nickelback, men noe av det er bra ;)

Link to comment
Share on other sites

Musikk er som dere sikkert er enig med meg i, noe helt fantastisk! :)

 

Så derfor oppretter jeg denne tråden slik at dere kan komme med tips til musikk man kan kjøpe ["e.l" ;) ].

 

Anbefalinger:

My Chemical Romance:

-Famous Last Words

-Welcome to the Black Parade

-Teenagers

-The Sharpest Lives

-The End

This is How I Disappear

Papa Roach:

-Getting Away With Murder

-Scares

-Do or Die

-Done With You

Nickelback:

-This is How You Remind Me

-Animals

-Hero

-Never Again

U2|Green Day - Saints

The Pogues - Fairytale of New York [julesang<3]

Trivium - Dying in Your Arms

 

Kommer med mer om jeg kommer på mer.

 

Post dine favoritter da! ;)

Bra musikksmak!! ;) Ganske enig i det meste her.. Men Soilwork, Iron Maiden, Metallica, Breaking Benjamin og Sum 41 er jo dritbra band det og :D Har ikke hørt så veldig mye med Nickelback, men noe av det er bra ;)

 

 

såg Iron Maiden når dei var i Bergen! ;):D

Link to comment
Share on other sites

Virker som at det ikke er noen andre som hører på band/artister innenfor hip-hop/R&B her, så jeg slenger heller ut forslag til andre jeg liker:

- Kent (Kevlarsjäl, Pärlor, Rosor & Palmblad, Palace & Main, Socker, Kungen är död ++++. Enten elsker du kent eller hater du dem. Liker du én sang, kommer du garantert til å finne flere du liker ;))

- Bob Marley (Jamming, one love, Waiting in Vain, One Drop, Could you be Loved, Kinky reggae, Midnight Ravers, Three Little Birds, Is This Love, Redemption Song, Misty Morning, Crisis, She's Gone, Why Should I +++++)

- Coldplay (The Scientist, Amsterdam, Yellow, Clocks, In My Place, What If++)

- Inner Circle (Games People Play, Rock With You, Reggae Dancer, Not About Romance, I Spy, Bad Boys, Sweat, Book of Rules, Broken Wings, Da Bomb, Girls Gone Wild)

- John Legend (Number One, Live it Up, Save Room, I Can Change, Slow Dance +++)

Link to comment
Share on other sites

Musikk er som dere sikkert er enig med meg i, noe helt fantastisk! ;)

 

Så derfor oppretter jeg denne tråden slik at dere kan komme med tips til musikk man kan kjøpe ["e.l" :P ].

 

Anbefalinger:

My Chemical Romance:

-Famous Last Words

-Welcome to the Black Parade

-Teenagers

-The Sharpest Lives

-The End

This is How I Disappear

Papa Roach:

-Getting Away With Murder

-Scares

-Do or Die

-Done With You

Nickelback:

-This is How You Remind Me

-Animals

-Hero

-Never Again

U2|Green Day - Saints

The Pogues - Fairytale of New York [julesang<3]

Trivium - Dying in Your Arms

 

Kommer med mer om jeg kommer på mer.

 

Post dine favoritter da! :D

Bra musikksmak!! :-| Ganske enig i det meste her.. Men Soilwork, Iron Maiden, Metallica, Breaking Benjamin og Sum 41 er jo dritbra band det og ;) Har ikke hørt så veldig mye med Nickelback, men noe av det er bra :)

 

 

såg Iron Maiden når dei var i Bergen! :D:D

Heldiggris! Det virka som ein dritbra konsert :) Var det gøy?

Link to comment
Share on other sites

Musikk er som dere sikkert er enig med meg i, noe helt fantastisk! ;)

 

Så derfor oppretter jeg denne tråden slik at dere kan komme med tips til musikk man kan kjøpe ["e.l" :P ].

 

Anbefalinger:

My Chemical Romance:

-Famous Last Words

-Welcome to the Black Parade

-Teenagers

-The Sharpest Lives

-The End

This is How I Disappear

Papa Roach:

-Getting Away With Murder

-Scares

-Do or Die

-Done With You

Nickelback:

-This is How You Remind Me

-Animals

-Hero

-Never Again

U2|Green Day - Saints

The Pogues - Fairytale of New York [julesang<3]

Trivium - Dying in Your Arms

 

Kommer med mer om jeg kommer på mer.

 

Post dine favoritter da! :D

Bra musikksmak!! :-| Ganske enig i det meste her.. Men Soilwork, Iron Maiden, Metallica, Breaking Benjamin og Sum 41 er jo dritbra band det og ;) Har ikke hørt så veldig mye med Nickelback, men noe av det er bra :)

 

 

såg Iron Maiden når dei var i Bergen! :D:D

Heldiggris! Det virka som ein dritbra konsert :) Var det gøy?

 

det var dritbra! men kunne tenkt meg at dei spelte the trooper og, men det gjer del vel neste gong ;)

Link to comment
Share on other sites

Musikk er som dere sikkert er enig med meg i, noe helt fantastisk! ;)

 

Så derfor oppretter jeg denne tråden slik at dere kan komme med tips til musikk man kan kjøpe ["e.l" :) ].

 

Anbefalinger:

My Chemical Romance:

-Famous Last Words

-Welcome to the Black Parade

-Teenagers

-The Sharpest Lives

-The End

This is How I Disappear

Papa Roach:

-Getting Away With Murder

-Scares

-Do or Die

-Done With You

Nickelback:

-This is How You Remind Me

-Animals

-Hero

-Never Again

U2|Green Day - Saints

The Pogues - Fairytale of New York [julesang<3]

Trivium - Dying in Your Arms

 

Kommer med mer om jeg kommer på mer.

 

Post dine favoritter da! :)

Bra musikksmak!! :-| Ganske enig i det meste her.. Men Soilwork, Iron Maiden, Metallica, Breaking Benjamin og Sum 41 er jo dritbra band det og ;)

 

Ja, Soilwork og In Flames blir også hørt mye på her i huset. Herlige svenske bands!

 

Hip-Hop er bare rølp imo.. Kaller det ike engang musikk. Bare litt slamming på noen trommer, og en falsk melodi, og en dude/dudette som snakker. Ikke bra nok imo. Bare Eminem som har litt talent innen synging innenfor rap-sjangeren.

Det samme er det med trance imo. Ekstremt kjedelig. Bare en falsk dunking, og en forvridd elektrisk stemme som synger [les: Basshunter f.eks]

Link to comment
Share on other sites

Musikk er som dere sikkert er enig med meg i, noe helt fantastisk! ;)

 

Så derfor oppretter jeg denne tråden slik at dere kan komme med tips til musikk man kan kjøpe ["e.l" :) ].

 

Anbefalinger:

My Chemical Romance:

-Famous Last Words

-Welcome to the Black Parade

-Teenagers

-The Sharpest Lives

-The End

This is How I Disappear

Papa Roach:

-Getting Away With Murder

-Scares

-Do or Die

-Done With You

Nickelback:

-This is How You Remind Me

-Animals

-Hero

-Never Again

U2|Green Day - Saints

The Pogues - Fairytale of New York [julesang<3]

Trivium - Dying in Your Arms

 

Kommer med mer om jeg kommer på mer.

 

Post dine favoritter da! :)

Bra musikksmak!! :-| Ganske enig i det meste her.. Men Soilwork, Iron Maiden, Metallica, Breaking Benjamin og Sum 41 er jo dritbra band det og ;)

 

Ja, Soilwork og In Flames blir også hørt mye på her i huset. Herlige svenske bands!

 

Hip-Hop er bare rølp imo.. Kaller det ike engang musikk. Bare litt slamming på noen trommer, og en falsk melodi, og en dude/dudette som snakker. Ikke bra nok imo. Bare Eminem som har litt talent innen synging innenfor rap-sjangeren.

Det samme er det med trance imo. Ekstremt kjedelig. Bare en falsk dunking, og en forvridd elektrisk stemme som synger [les: Basshunter f.eks]

 

Du kan ikkje samenlikne ræle som Basshunter har ræla sammen, med skikkeleg techno, trance osv.

Men smaken er som baken, er ikkje alle som liker samme musikk..

 

Takke seg til mellom anna Pink Floyd, David Bowie, Lou Reed, Rolling Stones, Iron Maiden.

Link to comment
Share on other sites

Bryan Adams - Summer of 69' er best! Det går en del i Hip-hop, rap og techno også. Ingen spesielle anbefalinger...

 

Og jo, holdt på å glemme en veldig bra sang jeg bruker til å styrke selvtilliten min med *ironi* : Chesney Hawks - I am the one and only ;)

 

Gammel musikk er generelt veldig bra!

Link to comment
Share on other sites

Diskutere om hvilken musikk som er bra / dårlig er som å diskutere damer. Alle har forskjellig smak. La heller folk komme med forslag innenfor de forskjellige sjangerne slik at de som ønsker det kanskje finner noen nye låter de kan like. Liker dere ikke musikken til andre får dere holde det for dere selv.

 

Siden det tydligvis var noen her som hører på hip-hop / R&B kommer jeg med noen sanger jeg hører mye på:

- Det fleste sanger fra albumet "King" av T.I.

- Cassie (Long way to go, About Time, Just One night)

- The A'z (Same Thang)

- San Quinn (The Ambulance)

- Trick Daddy (Bet That)

- Mri Ben-Ari feat Scarface (Sunshine to the Rain)

- Lloyd feat Lil Wayne (You) Nydelig sang

- Musiq feat T.I. and Young Buck (Buddy Remix)

- Lloyd Banks feat keri Washington (Help)

- Lloyd banks feat 50 Cent (Hands Up)

- Cam'ron feat Juelz Santa (Hey Ma) Litt gammel, men fortsatt konge 8)

- Clipse feat Pharrel (We Get Money, P###y)

- 2pac feat T.I. and Ashanti (Pacs Life)

- Young Jeezy (I Love it, J.E.E.Z.Y., Go Ghetta)

- Lupe Fiasco (Hurt Me Soul, Sunshine, Ghetto Story, He Say She Say)

- Jay-z feat Chris Martin[Coldplay vokalisten] (Beach Chair)

- Lil Wayne (Hustler Musik, All Alone, Real talk / Cry Out)

- AZ (Royal Salute, Sit' em back slow, I am the Truth, Game of Life, City of God, The Format)

 

Nå er jeg lei av å ramse opp. Hvis det er noen som liker mange av sangene kan jeg legge ut flere anbefallinger, jeg orker ikke å ramse opp en haug med sanger hvis ingen setter pris på det ;)

Link to comment
Share on other sites

Musikk er som dere sikkert er enig med meg i, noe helt fantastisk! ;)

 

Så derfor oppretter jeg denne tråden slik at dere kan komme med tips til musikk man kan kjøpe ["e.l" ;) ].

 

Anbefalinger:

My Chemical Romance:

-Famous Last Words

-Welcome to the Black Parade

-Teenagers

-The Sharpest Lives

-The End

This is How I Disappear

Papa Roach:

-Getting Away With Murder

-Scares

-Do or Die

-Done With You

Nickelback:

-This is How You Remind Me

-Animals

-Hero

-Never Again

U2|Green Day - Saints

The Pogues - Fairytale of New York [julesang<3]

Trivium - Dying in Your Arms

 

Kommer med mer om jeg kommer på mer.

 

Post dine favoritter da! ;)

Bra musikksmak!! ;) Ganske enig i det meste her.. Men Soilwork, Iron Maiden, Metallica, Breaking Benjamin og Sum 41 er jo dritbra band det og ;)

 

Ja, Soilwork og In Flames blir også hørt mye på her i huset. Herlige svenske bands!

 

Hip-Hop er bare rølp imo.. Kaller det ike engang musikk. Bare litt slamming på noen trommer, og en falsk melodi, og en dude/dudette som snakker. Ikke bra nok imo. Bare Eminem som har litt talent innen synging innenfor rap-sjangeren.

Det samme er det med trance imo. Ekstremt kjedelig. Bare en falsk dunking, og en forvridd elektrisk stemme som synger [les: Basshunter f.eks]

Fortsatt enig :P Rap, country, danseband og techno er sjangrer som burde vert ulovlige :P

Link to comment
Share on other sites

CCR, Bruce Springsteen, Johny Cash, Bob Dylan. Ja stort sett mykje gammal musikk.

My man! Dette er god-musikk..

 

Er også glad i melodiøs rock (Foo Fighters, RHCP, QOTSA) samt litt hardare "lett-metall" som Metallica og System of a Down. Eg er nærast musikalsk altetande, med unntak av trance og techno, sjølv om det som er lista over er mine favorittar. Ein annan favoritt er for øvrig Odd Nordstoga, berre for å demonstrere. Generelt sett likar eg dog enkeltsongar innanfor dei fleste sjangrar.

Link to comment
Share on other sites

CCR, Bruce Springsteen, Johny Cash, Bob Dylan. Ja stort sett mykje gammal musikk.

My man! Dette er god-musikk..

 

Er også glad i melodiøs rock (Foo Fighters, RHCP, QOTSA) samt litt hardare "lett-metall" som Metallica og System of a Down. Eg er nærast musikalsk altetande, med unntak av trance og techno, sjølv om det som er lista over er mine favorittar. Ein annan favoritt er for øvrig Odd Nordstoga, berre for å demonstrere. Generelt sett likar eg dog enkeltsongar innanfor dei fleste sjangrar.

 

System of a Down likte jeg før.. har begge de to siste albumene, altså Mezmerize og Hypnotize, men jeg liker det ikke like godt nå lengre.. blir liksom litt for bråkete.

 

Men en liten utfordring til folket:

Noen som vet om noen fine, gjerne rolige, som Enya osv, instrumental sanger? Kan også være hardt. Altså hva som helst innen instrumental?

Hvis det er noen som kan komme med tips, så hadde jeg vært veldig takknemlig. Trenger noe som jeg kan høre på på skolen, og med vokal i sangene klarer jeg ikke å fokusere.. da må jeg liksom nynne med.. ;)

Link to comment
Share on other sites

CCR, Bruce Springsteen, Johny Cash, Bob Dylan. Ja stort sett mykje gammal musikk.

My man! Dette er god-musikk..

 

Er også glad i melodiøs rock (Foo Fighters, RHCP, QOTSA) samt litt hardare "lett-metall" som Metallica og System of a Down. Eg er nærast musikalsk altetande, med unntak av trance og techno, sjølv om det som er lista over er mine favorittar. Ein annan favoritt er for øvrig Odd Nordstoga, berre for å demonstrere. Generelt sett likar eg dog enkeltsongar innanfor dei fleste sjangrar.

 

System of a Down likte jeg før.. har begge de to siste albumene, altså Mezmerize og Hypnotize, men jeg liker det ikke like godt nå lengre.. blir liksom litt for bråkete.

 

Men en liten utfordring til folket:

Noen som vet om noen fine, gjerne rolige, som Enya osv, instrumental sanger? Kan også være hardt. Altså hva som helst innen instrumental?

Hvis det er noen som kan komme med tips, så hadde jeg vært veldig takknemlig. Trenger noe som jeg kan høre på på skolen, og med vokal i sangene klarer jeg ikke å fokusere.. da må jeg liksom nynne med.. ;)

Metallica - To Live is To die er jo kjempebra! Og hvis du liker kule gitar-soloer så er det mye bra med Steve Vai og Yngwie Malmsteen...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...