Jump to content

Musikk!


Eboue

Recommended Posts

offspring er det beste punk-rock bandet ihvertfall! EIER

 

Ikke ever.. men de er ganske sjefs!

 

I punk-rock sjangeren er det etter min mening Green Day som har overtaket. Men jeg vil ikke kalle Offpring direkte punk-rock band heller. Mer ren rock.

Green Day hørte jeg myye på før, men jeg liker de ikke så godt nå lengre. Men jeg hører ennå sanger som Boulevard of Broken Dreams og Wake Me Up When September Ends.

 

Ellers vil jeg nevne Nightwish, som jeg har hørt mye på i det siste.

I Wish I Had An Angel, Over the Hills And Far Away er ynglingssangene mine atm.. det sier sitt! Sjelden jeg har noen konkrete sanger som jeg favoriserer.

Jeg elsker sånne sanger som går ekstremt høyt, men allikevel ikke er lys liksom, hvis dere forstår. Slik at man får en følelse av at de som spiller og synger er så sykt mektige. Vokalisten i Nightwish gir meg den følelsen.

 

Til slutt må jeg si at jeg faktisk talt hører litt på sånn rolig symfoni-greier også for tiden.

Jeg har en Ringenes Herre periode for tiden, hvilket betyr at jeg tenker på Ringenes Herre hele tiden, gjør ting som omhandler Ringenes Herre ganske mye, hører musikk i den sjangeren, leser om det, er på forum som omhandler det osvosv. [slike perioder veksler rundt mellom ca 3 ting: Ringenes Herre, Arsenal og design/Photoshop.] Derfor hører jeg mye på musikk fra filmene av LotR om dagen. Merkelig nok finner jeg det ganske vakkert å høre på.. spesiellt som bakgrunnsmusikk. Spesielt Howard Shore er for meg svært god[e?]. Lager mye pen musikk som passer utmerket til det den er tiltenkt.

 

Nightwish? Nå skuffer du meg, Helmik'n :) Kul spilling som blir ødelagt av fær opera-aktig stemme..

 

For all del.. opera er grusomt.

Men sammen med den harde og mektige musikken, passer det utrolig godt. På samme måte som jeg liker Evanesence også. Synes det passer meget godt sammen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 610
  • Created
  • Last Reply

wtf? Hvordan kan du si at Offspring er mer et rent rockeband? Det er jo typisk punk-rock, skate-punk osv med elementer av rock. geez. Men uansett, Nightwish er jo litt kos, men liker dem ikke så godt som før lenger. Uansett, nå har de faktisk fått seg en ny sangerinne. Tipper alt går rett i dass for Nightwish nå as:P

Link to comment
Share on other sites

Svak for Gothic Rock Helmik?

 

Kan vel si det litt sånn ja. Ihvertfall for tiden. Det går mye i perioder.. hva jeg liker da, og hva jeg liker da..

 

wtf? Hvordan kan du si at Offspring er mer et rent rockeband? Det er jo typisk punk-rock, skate-punk osv med elementer av rock. geez. Men uansett, Nightwish er jo litt kos, men liker dem ikke så godt som før lenger. Uansett, nå har de faktisk fått seg en ny sangerinne. Tipper alt går rett i dass for Nightwish nå as:P

 

Synes ikke de er så sykt punkete jeg. Bandfolkenes stil [altså klær osv] er jo sånn punk-stil, men jeg synes ikke at musikkstilen er så "punky". Men smaken er som baken.....den er delt.

 

Ja.. tror ikke Nightwish kommer til å få en opptur nå.

Hørte at hun gamle sangerinnen ikke gadd å opptre så mye live elns, så de måtte sparke henne.

Tror de gjorde det etter en konsert. Da de kom bak scenen, ga de henne en konvorlutt, og når hun åpnet, sto det "Your fired" i den elns.. vet ikke om det er rett, men jeg har hørt det!:)

Link to comment
Share on other sites

Helmik'n, hvis du liker mektig musikk, så burde du høre på Dimmu Borgir. Jeg liker egentlig ikke Black Metal, men Dimmu Borgir er egentlig ganske bra. Og vokalisten er en av de beste noensinne. De er ikke kirkebrennere heller :P De spiller bare musikken, men de oppfører seg ikke som satanister ;) Når vi er inne på Black Metal, har noen hørt om Mayhem (liker det ikke altså)? De er helt syke i hodet. En gang tok vokalisten selvmord med en hagle. Da de andre bandmedlemene fant han, tok de bilde av han og brukte bildet som cover på en cd! Advarer mot kvalmt bilde!![http://en.wikipedia.org/wiki/Image:DawnOfTheBlackHearts.jpg

Link to comment
Share on other sites

Helmik'n, hvis du liker mektig musikk, så burde du høre på Dimmu Borgir. Jeg liker egentlig ikke Black Metal, men Dimmu Borgir er egentlig ganske bra. Og vokalisten er en av de beste noensinne. De er ikke kirkebrennere heller ;) De spiller bare musikken, men de oppfører seg ikke som satanister :( Når vi er inne på Black Metal, har noen hørt om Mayhem (liker det ikke altså)? De er helt syke i hodet. En gang tok vokalisten selvmord med en hagle. Da de andre bandmedlemene fant han, tok de bilde av han og brukte bildet som cover på en cd! Advarer mot kvalmt bilde!![http://en.wikipedia.org/wiki/Image:DawnOfTheBlackHearts.jpg

 

fy f**n så kvalmt... styggeste jeg har sett omtrent... er det i det hele tatt lov å gi ut sånne covere??? veit om ett kvalmt cover jeg og... "two sides of the moon" men Keith Moon fra the rolling stones.. det er rævva hans på coveret <_<

Link to comment
Share on other sites

Helmik'n, hvis du liker mektig musikk, så burde du høre på Dimmu Borgir. Jeg liker egentlig ikke Black Metal, men Dimmu Borgir er egentlig ganske bra. Og vokalisten er en av de beste noensinne. De er ikke kirkebrennere heller ;) De spiller bare musikken, men de oppfører seg ikke som satanister ;) Når vi er inne på Black Metal, har noen hørt om Mayhem (liker det ikke altså)? De er helt syke i hodet. En gang tok vokalisten selvmord med en hagle. Da de andre bandmedlemene fant han, tok de bilde av han og brukte bildet som cover på en cd! Advarer mot kvalmt bilde!![http://en.wikipedia.org/wiki/Image:DawnOfTheBlackHearts.jpg

 

Synes det bilde så rett og slett fake ut.. leste litt om bandet og det stod jo svart på hvitt at det var ordentlig.. men likevel så synes jeg det ser fake ut <_<

Link to comment
Share on other sites

veit om ett kvalmt cover jeg og... "two sides of the moon" men Keith Moon fra the rolling stones.. det er rævva hans på coveret <_<

Keith Moon var trommis i The Who. ;)

 

I know:P han var drivandes god og, men hadde ikke så bra sangstemme at det skada noen:P

Link to comment
Share on other sites

Di gutta i TBG har ihvertfall mye moro! De driver bare å kødder rundt as! Lurer på om de har noen seriøse tekster i det hele tatt?;)

 

Av tekstene jeg har hørt, er det ikke mye serriøst... tror "i wish i was queer so i could get chiks" kan oppsumere dette ;) dem har også noen skikkeli schtøgge covere... så et med en drit feit naken mann på... tror det var eneste grunnen til at jeg ikke kjøpte den cd'en ;)

Link to comment
Share on other sites

en liten del av hjertet mitt (en ganske liten del av hjertet mitt, Arsenal har resten ;) ) liker Bullet for My Valentine...syns de har mange bra sanger...favoritten nå er vell denne:

http://www.youtube.com/watch?v=33H0NGd3Ur0

 

 

;) edit: tilfelle my girl skulle lese dette så går halve hjertet mitt til deg..tviler hun kommer til å lese d, men man veit aldri med damer ;)

Link to comment
Share on other sites

Min favorittsang atm må være The Trooper med Iron Maiden. Noen som har hørt den?

 

 

Hørte akuratt på den :P

syns den var grei, men nå er ikke jeg den største Maiden fanen eller da...men to av my gode friends er maiden fans ;)

Link to comment
Share on other sites

Min favorittsang atm må være The Trooper med Iron Maiden. Noen som har hørt den?

 

Den er fet den... en av de to sangene med maiden jeg faktisk klarer å nyte :P

Link to comment
Share on other sites

Min favorittsang atm må være The Trooper med Iron Maiden. Noen som har hørt den?

 

Den er fet den... en av de to sangene med maiden jeg faktisk klarer å nyte :)

 

Alle sangene til Iron Maiden er ren nytelse! :P Hva er den andre sangen du klarer å nyte forresten?

Link to comment
Share on other sites

Min favorittsang atm må være The Trooper med Iron Maiden. Noen som har hørt den?

 

Den er fet den... en av de to sangene med maiden jeg faktisk klarer å nyte :D

 

Alle sangene til Iron Maiden er ren nytelse! ;) Hva er den andre sangen du klarer å nyte forresten?

 

Fear Of The Dark... er mer metallica fan jeg :P men Run to the Hills er litt fet den og fant jeg ut :P

Link to comment
Share on other sites

Min favorittsang atm må være The Trooper med Iron Maiden. Noen som har hørt den?

 

Den er fet den... en av de to sangene med maiden jeg faktisk klarer å nyte :P

 

Alle sangene til Iron Maiden er ren nytelse! ;) Hva er den andre sangen du klarer å nyte forresten?

 

Fear Of The Dark... er mer metallica fan jeg :P men Run to the Hills er litt fet den og fant jeg ut ;)

 

Fear of the Dark er helt fantastisk.. Spesielt live. Jeg og digger Metallica.. Gleder meg sinnsykt til det nye albumet kommer ut :D

Link to comment
Share on other sites

Min favorittsang atm må være The Trooper med Iron Maiden. Noen som har hørt den?

 

Den er fet den... en av de to sangene med maiden jeg faktisk klarer å nyte ;)

 

Alle sangene til Iron Maiden er ren nytelse! ;) Hva er den andre sangen du klarer å nyte forresten?

 

Fear Of The Dark... er mer metallica fan jeg ;) men Run to the Hills er litt fet den og fant jeg ut :P

 

Fear of the Dark er helt fantastisk.. Spesielt live. Jeg og digger Metallica.. Gleder meg sinnsykt til det nye albumet kommer ut :-|

 

 

Run to the hills er min maiden favoritt kom jeg på ;p Fear of the Dark er også ganske genial ;)

Link to comment
Share on other sites

Min favorittsang atm må være The Trooper med Iron Maiden. Noen som har hørt den?

 

Den er fet den... en av de to sangene med maiden jeg faktisk klarer å nyte :P

 

Alle sangene til Iron Maiden er ren nytelse! ;) Hva er den andre sangen du klarer å nyte forresten?

 

Fear Of The Dark... er mer metallica fan jeg :P men Run to the Hills er litt fet den og fant jeg ut :P

 

Fear of the Dark er helt fantastisk.. Spesielt live. Jeg og digger Metallica.. Gleder meg sinnsykt til det nye albumet kommer ut :D

 

Skal du på konserten på valle hovin i juli eller??? :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...