Jump to content

2006.12.10. Chelsea B


Sindre

Recommended Posts

CHELSEA - ARSENAL

Kampstart 17.00, søndag 10/12.

 

Djourou fekk seg ein skade mot Porto og er tvilsom. Fra før av er Kolo suspendert, og Gallas meget usikker. Så Senderos er vår einaste stoppar som er 100% klar. Lite betryggande. Helst ser eg at Djourou og Gallas starter ilag i midten bak.

 

Håper virkelig gutta er klare til denne, og viser samme innstillinga som mot Spuds sist helg. Då har me ein god sjanse. Bring it on!

 

...."get you're phones and cash out for Ashley" ;) .

 

Samsung for Ashley's hole.

 

Klipp ut. Banknote for Ashley.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 157
  • Created
  • Last Reply

Den viktigste jobben ble gjort mot Porto igår. Det gjør ihvertfall at vi er med og kjemper om de store pokalene, samtidig som gutta får troen på seg selv.

 

Når det gjelder ligagullet så er vel dette tapt for lenge siden, men så lenge det finnes ett lite håp så velger jeg å tro at det fremdeles er mulig. Men da må Chelsea slås og Man United avgi poeng mot naboen i Manchester til helgen.

 

Må si skade situasjonen de siste sesongene har vært grunn til bekymring. Vi har mye mer skader på sentrale spillere enn Chelsea og Man U. Når troppen samtidig har vært ung og noe tynn så blir man utrolig sårbare. Å møte Chelsea uten Toure, Lauren, Djoroue, Gallas, Mozart å Henry for å nevne noen er en tøff oppgave. Spesielt med tanke på Senderos sin form og historie mot Drogba.

 

Som evig opptimist så har jeg troen på at gutta kan levere noe lignende kampen borte mot Man U. Da bør 3 poeng være innen rekkevidde. Men frykter ett ungt og for "lett" Arsenal lag som ryker på personlige feil i forsvar.

Link to comment
Share on other sites

Hva gjør vi i forsvar hvis både Gallas og Djourou, i tillegg til Toure er ute i denne kampen? Song inn som midtstopper? ;) Vi får krysse fingre og tær for at helst både Gallas og Djourou er klare, det trenger vi!

 

For øvrig, la oss også krysse tær og fingre for at Cole spiller elendig og topper "heile driden" med et deilig selvmål :huh:

Link to comment
Share on other sites

Dette blir en vanskelig kamp for oss. Chelsea vil stå på for å ikke tape mer terreng for manure, og kommer til å stille med de beste spillerne de har tilgjengelig. Vi har mange sentrale spillere ute til denne kampen, og kommer kanskje til å stille med Gilberto som midtstopper. Hvis Gilberto starter i midtforsvaret håper jeg på dette laget og en 4-4-2 formasjon:

 

Jens

Eboue-Gilberto-Senderos-Clichy

Hleb-Baptista-Cesc-Fredrik

van Persie-Adebayor

Link to comment
Share on other sites

Uten kolo bak der så tror jeg fort vi kan gå på et stort tap..

meget uheldig at også DJ ble skadet, og at gallas ikke rekker kampen.

Bilr nok Senderos og Silva bak der, tror nok Drogba kan leke seg litt med dem..

 

tidelig å tippe laget, men tror dette blir laget..

Jens

Eboue Silva Senderos Clichy

 

Hleb Cesc Flamini Freddie Van Persie

 

Ade

 

almunia, hoyte, song, walcott, baptista

Link to comment
Share on other sites

Nøkkelen her ligger i om hvor mye den ensomme spissen får til mot Terry og co. Adebayor fikk ikke til noe som helst igår og dette blir minst like vanskelig.

 

Chelsea er oss overlegen bakover og på midten og med skader og suspensjoner blir vi meget sårbare bakover også.

 

Jeg får si som Jostein Flo sa en gang...

 

"No blir det tøft..."

Link to comment
Share on other sites

Ett midtforsvar bestående av Gilberto og Senderos høres overhodet ikke bra ut. De vil få kjempe problemer med tempoet. Satser på og regner med at Djorou eller Gallas blir klare, da helst førstenevnte.

 

Kampen vil bli helt annerledes enn Porto kampen, og med Van Persie på banen pluss ett mer offensivt tenkende lag så har jeg troen. Men som sagt ikke med Gilberto-Senderos der bak. Song er heller ikke ett reelt alternativ er jeg redd. Kan det å kjøre en av backene inn i midten være en ide?

Link to comment
Share on other sites

huff og huff, skal ikke ta noe som helst tap på forhånd, men akkurat det blir vanskelig i denne kampen, med Djourou, Gallas og Touré ute så ser det ikke lyst ut for et midtforsvar som antakeligvis blir bestående av Hoyte og Senderos, noe som lukter mange mål i mot. Ser at mange tror på Silva som en makker til Senderos, men tror nok Wenger heller bruker Hoyte der bak. To spillere som det er uhyre viktig at får en god kamp her er Lehman og Silva, hvis ikke så rakner vi helt.

 

Litt tidlig å tippe på lagoppstillinger enda, men satser på at det blir dette laget:

 

-----------------Lehman------------------

--Eboué---Hoyte---Senderos--Clichy--

--Hleb--Cesc--Silva--Flamini--Ljungberg

----------------Adebay**`^Or------------

 

Håper imidlertid på dette laget:

 

--------------------Lehman------------------

---Eboué----Silva-----Senderos---Clichy--

--Walcott--Hleb--Flamini--Cesc--Ljungberg

------------------Van Persie-----------------

 

Mener at det er viktig at vi har en 4-5-1 formasjon mot Chelsea når vi har så mange skader bak i laget og da er det viktig å få et litt mer deffensivt midtbaneledd. Håper på det laget nederst fordi da mener jeg at vi har mye bredde på midtbanen samt mange hurtige spillere offensivt for å skape muligheter på eventuelle kontringer. Hadde også vært artig å sett Walcott vise Cashley nedenom og hjem i denne kampen ;) Adebayor mener jeg at ikke skal spille fordi når vi spiller mot Chelsea så trenger vi en med litt bedre førstetouch og teknikk enn Adebayor, og derfor håper jeg på Van Persie, fordi vi får ikke så mange sjanser og det er viktig at vi ikke forspiller de få sjansene vi får pga. dårlige førstetouch.

 

Men som sagt så tror jeg ikke Wenger hører på meg og at han stiller med den første lagoppstillinga som står der og da ser det stygt ut, tørr å tippe 2-0 til Chelski med 1*J.Cole og 1*Dogshit.

Link to comment
Share on other sites

Eg vonarWenger går for 4-4-2 mot Chelsea. Ein såg i går kor uffatelig dårlig 4-5-1 formasjonen er når me har så lite bevegelse. Med Ade og vP på topp kan me og få satt litt press på Chelsea i oppspelsfasen, og kanskje få eit par gode brytningar. Når ein ser på alle skadane me har i midtforsvaret også, skønnar ein at det er håplaust å legge seg bakpå.

 

Viss eg får det som eg vil, blir laget slik viss Djourou og Gallas er ute:

 

Lehmann

 

Eboue - Gilberto - Senderos - Clichy

 

Hleb - Fabregas - Flamini - Ljungberg

 

Ade - van Persie

 

EDIT: http://www.arsenal.com/article.asp?thisNav...head+of+Chelsea

Då ser det litt betre ut i det minste..

Link to comment
Share on other sites

Hvis ingen av våre 3 beste stoppere er med så håper jeg på følgende lag:

 

Lehmann

 

Eboue-Gilberto-Senderos-Clichy

 

Hleb-Fabregas-Baptista-Flamini-Ljungberg

 

v.Persie/Adebayor

 

Får bare inderlig håpe at Djorou og/eller Gallas blir klare..

 

Tror Arsenal kommer til å ligge lavt og satse på kontringer og at dette fører med seg et greit 1-1 resultat.

Link to comment
Share on other sites

Håper på dette laget:

 

Lehmann

 

Ebouè, Djourou, Senderos, Clichy

 

Hleb, Fabregas, Gilberto, Ljungberg

 

Adebayor, RvP

 

Jeg håper virkelig de spiller bedre enn de gjorde mot Porto, selv om de slappet av. Jeg vil at de skal spille slik de gjorde mot Manshit.

Dette kommer selvfølgelig til å bli en uhyre viktig og vanskelig kamp.

Jeg håper på uavgjort. 1-1 RvP får revansj for sitt feil annulerte mål mot Chelsea i fjor.

Link to comment
Share on other sites

uff, liker ikke at Toure ikke får spilt denne kampen. Håper virkelig Djourou rekker kampen, og ikke minst at Gallas gjør det, selvom det er lite sanssynlig ifølge Wenger. Tenker det blir Senderos og Djourou i forsvar. Om ikke Djourou rekker kampen tipper jeg faktisk vi kjører en lignende formasjon som 3-2-4-1.

Dvs, Eboue, Senderos og Clichy bak. Foran dem finner vi Gilberto og Flamini. Så på midtbanen spiller Fabregas, Ljungberg, Baptista og Hleb/evt Song. Og Ade som enslig spiss. Tror det fort kan bli noe liknende. Vi får se, bare vi slår overgrelle ch€£ski er jeg storfonøyd og kan dra med hevet hode på fysikktentamen dagen derpå.

Link to comment
Share on other sites

Easy peasy!

Vi slår alle storlaga i år!

Lett! :angry: :rolleyes: ;)

 

Come on Arsenal!

Det hadde vært utrolig morsomt med seier her ja. Tror det kan bli tøft uten Toure, Gallas, Henry. Rosiscy osv.

Håper Gallas og Djourou rekker å bli kampklar, ellers tror jeg forsvaret blir for pinglete.

Om vi ikke skulle vinne håper jeg i vertfall at de jobber like hardt som de gjorde mot Manu og Spurvs.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal tar de store laga denne sesongen. Tipper at følgende lag slår Chelsea 1-0:

 

Lehmann

 

Eboue - Djorou - Senderos - Clichy

 

Hleb - Fabregas - Gilberto - Flamini - Ljungberg

 

Adebayor

 

 

Tipper Walcott kommer inn 4 minutt før slutt og skorer etter å ha kjørt

karusell med Cole på backen! Ser for meg at de nylig produserte

Cole-sedlene går i været av en slik avslutning på oppgjøret! :angry:

Link to comment
Share on other sites

Er Terry suspendert? Håper som mange andre inderlig at Djorou og/eller Gallas blir klare. Vanskelig nok kamp i utgangspunktet. Håper på 4-4-2, og at dette blir laget:

 

Lehmann

Eboue-Gallas(Senderos)-Djorou-Clichy

Hleb-Fabregas-Gilberto-Ljungberg

Adebayor-v.Persie

 

Almunia-Walcott-Hoyte-Flamini-Aliadiere

Link to comment
Share on other sites

http://www.nettavisen.no/sport/pl/article828901.ece

 

"jeg føler ikke at jeg ikke har gjort noe galt" sier Cole. Selvinnsikt kan han ikke "beskyldes" for å ha ihvertfall... Ser ikke noen grunn til å bue ham ut, selv om det sikkert kommer til å skje på søndag. Men i såfall kan han jo først og fremst takke seg selv for dette.

 

Selv om ikke alt virker rosenrødt i Chelsea om dagen heller, frykter jeg denne kampen. Veldig usikker på hvor slagkraftig forsvar Arsenal klarer å stable på beina. På den annen side er det jo når laget har kjempet med ryggen mot veggen at de har fremstått som best denne sesongen. No vert det spanande....! :angry: :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er vel veldig fornøyd vist vi klarer en u i denne kampen.

Det som jeg tror kommer til å bli vår undergang er mangel på luftstyrke.

Dødballer og offensive frispark fra chelsea kommer til å være nesten det samme som et straffespark.

Lampard,terry,Carvalho,ballack,drogba å sheva er alle livsfarlige i lufta,men på arsenal så har vi muligens bare 3 spillere som er brukbar i luftrommet.adebayor,gilberto og senderos.

Håper jeg tar feil,men tror det blir noe mål til chelsea pågrunn av dette :angry:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er vel veldig fornøyd vist vi klarer en u i denne kampen.

Det som jeg tror kommer til å bli vår undergang er mangel på luftstyrke.

Dødballer og offensive frispark fra chelsea kommer til å være nesten det samme som et straffespark.

Lampard,terry,Carvalho,ballack,drogba å sheva er alle livsfarlige i lufta,men på arsenal så har vi muligens bare 3 spillere som er brukbar i luftrommet.adebayor,gilberto og senderos.

Håper jeg tar feil,men tror det blir noe mål til chelsea pågrunn av dette :angry:

 

 

Jeg er vel tilnærmet bombesikker på en 4-5-1 formasjon, med fokus på defensiv trygghet. På samme tid vil det også være farlig. For å unngå selvmord, må Arsenal spille angrepsfotball. Slik er det, og så spørs det om vi får det til. Det krever presisjon, fart og vilje til å forsøke. Håper inderlig dette blir en slik dag. Wenger antyder i allefall at denne kampen skulle frigjøre spillerne i forhold til angrepsfotball. Så da gjenstår det å se...

Link to comment
Share on other sites

Til alle så ska på scotsman å sjå kamp, lær denna songen;

 

One man went to bed,

went to bed with ashley,

one man and his mobilephone, went to bed with ashely!!

 

Two men went to bed,

went to bed with ashley,

two men, one man and his mobilephone, went to bed with ashely!!

 

Three men went to bed,

went to bed with ashley,

three men, two men, one man and his mobilephone, went to bed with ashely!!

 

Osv....

Link to comment
Share on other sites

Til alle så ska på scotsman å sjå kamp, lær denna songen;

 

One man went to bed,

went to bed with ashley,

one man and his mobilephone, went to bed with ashely!!

 

Two men went to bed,

went to bed with ashley,

two men, one man and his mobilephone, went to bed with ashely!!

 

Three men went to bed,

went to bed with ashley,

three men, two men, one man and his mobilephone, went to bed with ashely!!

 

Osv....

 

Hvordan går melodien?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...