Jump to content

2006.12.10. Chelsea B


Sindre

Recommended Posts

kunne ikke Hleb holdt seg på beina, det er alltid en liten nedtur når vi ikke vinner etter å ta ledelsen, men idag må man være fornøyd, når man ser på det laget vi stilte med, Gilberto var stor idag, han burde vært vår soleklare kaptein, tror også Henry hadde vært bedre uten det bindet. men det er en annen historie, Cashley virker bare mer og mer som ei klyse, må egentlig si meg enig i det som mange andre har sagt, at han alltid har vært sånn, bare vært liten blendet at han spilte for oss en stund.

 

i kampen i dag var Gilberto soleklar MOM, og Adebayor jobber utrolig bra, og har en deilig teknikk, blir mer og mer imponert over den fyren, og Flamini er en mann for de stor kampene :D

det jeg ikke liker eller kan forstå, riktignok er ikke jeg på treningene daglig, men Senderos, han er absolutt ikke god nok for oss, og ser helt ærlig ikke noe potensiale i han, tror aldri jeg har sett han gjøre en gos kamp, og i dag var han horribel, jeg synes personlig det er en skam at han bærer trøye nummer 6, han kommer aldri til og være i nærheten av det nivået, det eneste han har er fysikk, og selv der var han veik idag, synes han har brukt opp kvoten for lengst, var slik i hele fjor også, han er for nervøs, tror han burde spilt i en klubb alla Boroug, west ham eller noe slikt. jeg misliker ham STERKT, som fotbalsspiller selvsagt.

 

og Drogba, for en skam, tre soleklare dives idag, ville ikke hatt han om vi fikk han gratis.

 

Og selv om vi fikk poenga idag og det er utrolig deilig at vi ikke tapte, så er det trist og se hvor stor forskjell det er på lagene idag, vondt og innrømme det, men de er mange hakk bedre enn oss, satt og tenkte på det under kampen, bare et par år siden vi rullla over alle lag, på samme måte som det de gjorde idag, de føler det sikkert som vi gjorde mot everton, cska osv.

 

og til slutt SIT DOWN MOURINHO!!! hater den fyren, makan til ekkel fyr tror jeg ikke du finner, alle til og med teitur thordason hadde gjort det bra med den bankboka, the special one my ass, han når ikke Wenger til knærne, ikke SAF for den sagts skyld heller.

 

men up the Gunners, idag viste gutta hjerte i hvertfall, og det skal spillerene ha, selv om ikke ferdighetene er på topp, er følelsen det, og Clichy, kast den drakta når du kommer hjem, du kommer til og bli bedre enn det Cashley noen gang vil være.

 

Hadde tenkt å legge inn et innlegg her, men du sa stort sett det jeg hadde tenkt å si; med andre ord så er du veldig smart :lol: Synes Adebayor virker som en helt ny spiller og må egentlig bare ta av meg hatten for den spilleren. Gilberto er en som aldri har vært spesielt poppulær i min bok, men han har vært veldig god de siste kampene. Men tror ikke de prestasjonene han har levert nå kommer til å vare så alt for lenge. Djourou gjør nok en god kamp synes jeg og viser at han er mer enn et hestehode forran Senderos. Nr 6 skulle vel heller gått til Toure eller Djourou spør du meg. Flameni har virkelig blitt en bra squad-spiller!

Nå gleder jeg meg egentlig til Diaby er tilbake for han tror jeg fortsatt kan bli fast og en stor spiller for arsenal. Kjekt blir det også når Lauren er klar! Og Clichy synes jeg sliter litt, men det forbedrer seg sikkert.

Så for å avrunde litt her, flaks på en dag vi trengte det og håper på gode tider fremover. Blir godt å få spillere som Toure, Gallas, Henry og Rosicky tilbake, også godt å vite at vi har hatt de værste bortekampene for sesongen nå(er liverpool igjen da..)

 

Ps: Nå må Wenger snart bruke Baptista ellers risikerer vi at han ikke har lyst til å bli!

 

Cheers gooners.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 157
  • Created
  • Last Reply

what? adebayor god? syns han tok _kun_ gale valg, + at han klarer jo ikke dempe ballen på brystet.. (den spratt unna hver gang, og med terry\el i rygg var det grei deal for de å spenne den vekk).. syns Ljungberg skulle kommet på før..

 

og senderos er ganske enkelt skrekk og gru, han minner mer og mer om cygan for hvert sekund jeg ser på han.. at det er mulig :D

 

syns forøvrig vi godt kunne bytta litt mer på slutten, tatt ut ade både ade og vanpersie f.eks, og kjørt inn baptista og ljungberg.. det lille jeg har sett av baptista er bedre enn det jeg så av ade i dag!

 

men for all del, 1 poeng borte mot Chelskia er faktisk vanvittig bra av dagens lag.. Hleb og Fabregas er RÅ.

 

må gi cred til gilberto og djourou og.. deilig å ha noen som gir alt (og som faktisk lykkes, i motsetning til vår skallede bleke venn).

Link to comment
Share on other sites

Gilberto-kritikere, gå å vogg. Vår mest undervurderte spiller sammen med Lauren og Flamstern.

Idag var han fantastisk.

 

Vil også benytte posten til å roe ned de som kritiserer Senderos. Idag var han elendig, skal innrømme det, men dere glemmer alle de gode kampene han har gjort. Som flere av kampene i vårsesongen 06. FA-cupfinalen 05, Og i CL kampene i fjor var han ustoppelig og en stor del til at vi kom til finalen, hvor han meget uheldig ble skadet før. Han hadde ett meget godt VM med Sveits, hvor han da altså ble skadet, noe han har vært nesten frem til nå, og han har ikke spilt mange A-lagskamper siden. Han har vel aldri vært mye god mot Chelsea heller så ta det litt rolig med han.

 

Ellers hadde vi gullhår i rævva i dag, og faen så deilig det var å ha det for en gangs skyld :D

Link to comment
Share on other sites

what? adebayor god? syns han tok _kun_ gale valg, + at han klarer jo ikke dempe ballen på brystet.. (den spratt unna hver gang, og med terry\el i rygg var det grei deal for de å spenne den vekk).. syns Ljungberg skulle kommet på før..

 

Vel, han får til mer enn RVP i dag, og han klarer til tider å holde på ballen og får til noen raid nedover sia. Problemet var vel at han ca. aldri hadde noen å spille på. Syns Ade har blitt bedre de siste kampene, men han er jo litt opp og ned. Vet ikke om det funker, men hva med Ade og Henry sammen på topp?

Link to comment
Share on other sites

rvp ble veldig usynlig ja,lå han i en slags midtbanerolle i dag? men fortsatt med fornøyd med ham en ade, irriterte meg spesielt den gangen ade kunne spilt fab gjennom \ dytta til venstre på rvp , og den gangen han kunne spilt gjennom rvp.. føler han gjør mange feil valg der.. virka også som om noe av taktikken var at han skulle holde på ball til de andre kom etter, det funka jo aldri.. han klarte å miste ballen før noen av de andre kom i nærheten..

 

syns ade og henry er bedre sammen, tror det har noe å gjøre med at ade er litt mer "ydmyk" da? at han er mer ivrig på å se etter løsninger osv da, iom henry er heftig

Link to comment
Share on other sites

Føyer meg til flertallet, Gilberto var BB og hadde vel årsbeste i går. Jeg har alltid hatt sansen for Gilberto og den posisjonen han spiller. Såkalte "unsung heroes" på defensiv midtbane er utrolig viktige for alle gode lag. Stabilisatoren mellom stopperene og midtbaneleddet. Makelele og Gilberto er nok blant verdens ypperste i den rollen og begge hadde gret med ballinnhav i går.

I går fungerte han som den 3 stopperen og det trengte Senderos, og selv om han var blek i dag har jeg faktïsk også troa på han. Nettopp fordi han har levert et par kamper med stor klasse tidligere og man kan ikke gi opp på en spiller så lett.. det tar tid før man finner formen etter skade mm.

 

Djourou derimot var også stor i går og jeg tror han bør prioriteres FØR Senderos, for han gjør tingene sine bra for tiden. Backrekkekabalen til Wenger må nok kontinuerlig vurderes for å finne hvem som er i best form. I motsetning til Jose bruker Wenger spillerene som er i best form og ikke de som nødvendigvis er bedt på papiret.. og dette har jo fungert i 10 år? :D

 

En liten ting til slutt; greit nok at iflg. regelboka skal Hleb ha frispark i situasjonen før målet, MEN han bør aldri rote seg opp i den situasjonen han gjør OG han faller veeeldig lett. Det er faktisk nesten ikke kontakt. Misforstå meg rett; jeg liker Hleb, både som type og spiller, men i går surra han litt for mye defensivt og drilla steder han ikke burde drille. Det samme gjorde Eboue. Vi kunne tatt seieren med litt mer kynisk spill på vår 1/3 av banen.

 

Når alt kommer til alt, så bør vi vel være fornøyd med resultat. Målet til Essien er sannsynligvis sesongens fineste og de hadde greit med stolpeskudd. Nå gjelder det bare å slå lag som vi BØR slå også må vi snart sleppe løs Beistet. Jeg vil gjerne se Baptista på midten eller på topp. Vi trenger muskler.

 

Da var det av til eksamen.

 

Ha en fin Arsenaldag :lol:

Link to comment
Share on other sites

YEA!! I går hadde vi med oss alt som heter flaks! ååå deilig å røve med oss et poeng fra Chelski. Bra innstats fra laget utenom en viss Panikkolaf hehe.

 

Syns det er litt rart Wenger ikke bytter ut flere spillere, som feks satt innpå Baptista eller Walcott som kunne gitt oss mer futt på slutten. Var vel eneste Ljungberg som kom innpå etter det jeg fikk med meg.

 

Som sagt STRÅLENDE FORNØYD MED DENNE KAMPEN, BRA INNSTAS!! :D

Link to comment
Share on other sites

Du verden for en slakt av Senderos. Gutten er 21 år, nylig tilbake fra skade og spiller mot Drogba og Sheva som begge er i ypperste verdensklasse. Det er klart at han gjør enkelte feil i en slik kamp, nevn en annen spiller som ikke hadde gjort det mot overnevnte herrer? Drogba gjorde narr av Rio Ferdinan og Vidic i samfulle 90 min på OT, han dro av Barca-stopperene flere ganger i begge kamper og han har spilt enormt godt i de fleste PL kamper i år. Virker som alle ser de duellene Senderos taper, men ingen nevner at han vant nesten samtlige hodedueller med Drogba og Ballack, han holdt unna Drogba to ganger mann mot mann som sistmann. Han blokker flere avslutninger fra Sheva og Lampard. Han styrer gutta bak og for første gang i år er linja snorrett. Setter Sheva, Drogba og Robben i offside flere ganger. Han har ikke ekstremkvalitetene til Toure eller Gallas, men han er en utrolig smart spiller som nesten alltid er riktig posisjonert og dermed unngår å sette seg ut av spill. Toure har til dags dato ikke klart å styre rekka på samme måte som den unge sveitser, men takket være sin- og de andre 3 bak- vanvittige fart klarer de med nødskrik å demme opp for sine egne ukloke valg. Jeg er enig i at Senderos ikke er spektakulær på noen som helst måte, men han er langt bedre enn hva de fleste her inne måtte mene. Den krasse kritikken er i mine øyne direkte latterlig.

Link to comment
Share on other sites

what? adebayor god? syns han tok _kun_ gale valg, + at han klarer jo ikke dempe ballen på brystet.. (den spratt unna hver gang, og med terry\el i rygg var det grei deal for de å spenne den vekk).. syns Ljungberg skulle kommet på før..

 

og senderos er ganske enkelt skrekk og gru, han minner mer og mer om cygan for hvert sekund jeg ser på han.. at det er mulig :D

 

syns forøvrig vi godt kunne bytta litt mer på slutten, tatt ut ade både ade og vanpersie f.eks, og kjørt inn baptista og ljungberg.. det lille jeg har sett av baptista er bedre enn det jeg så av ade i dag!

 

men for all del, 1 poeng borte mot Chelskia er faktisk vanvittig bra av dagens lag.. Hleb og Fabregas er RÅ.

 

må gi cred til gilberto og djourou og.. deilig å ha noen som gir alt (og som faktisk lykkes, i motsetning til vår skallede bleke venn).

 

Ganske enig. Ade begynte dårlig, men spilte seg opp. Var også irritert på manglende handlekraft frå benken. Når cfc putta inn SWP og robben, blei vi overkjørt. Trengte friske bein, men så kom målet..

 

Men igjen på overtid kommer Essien heilt aleine etter corner, og kun flaks gjør at det blir tverrligger. Greit nok å bli pressa tilbake, og greit nok av og til å tape ein duell.. Men i hver kamp kommer noen aleine etter dødball. Bare flaks at vi ikkje blei straffa igjen igår. Utilgivelig å miste mann, men når det skjer, så må ballen angripes, og man må ikkje bli stående å se om ballen havner imål. Forferdelig slapt, og forferdelige mål å slippe inn.

 

Og ja Gilberto var konge igår!!!!! Vokser for hver kamp som kaptein. Blir jo også meir synlig i sånne kamper, men for ein kamp av han!!

 

Totalt sett veldig bra å klare 1 poeng på the brigde med så ungt lag. Men klarer ikkje la være å bli litt irritert. På at vi ikkje skaper meir, på at vi må ha så flaks og på at det ikkje skjer ting frå benken for å endre kampbildet. For at Morinho hadde vinger på benken, som han ville bruke, visste alle, men Wenger burde hatt eit mottrekk. Hvertfall siden våre spillere hadde jobba steinhardt i 70 min allerede. Hadde jo Walcott og Baptista på benken. Ikkje defensive, nei, men kanskje det ikkje var det som skulle til..

Link to comment
Share on other sites

Meget overrasket over kritikken mot spillere og benk i går. På tide at noen får et mer ralistisk syn på saker og ting.

Arsenal spilte meget bra i går og alle ga alt. Jeg er imponert over Wengers menn! Så dere hvordan Adebayor lekte seg med Terry? Har aldri sett Terry bli fintet på rævva så mange ganger før.

 

Stolt gooner!

Link to comment
Share on other sites

Du verden for en slakt av Senderos. Gutten er 21 år, nylig tilbake fra skade og spiller mot Drogba og Sheva som begge er i ypperste verdensklasse. Det er klart at han gjør enkelte feil i en slik kamp, nevn en annen spiller som ikke hadde gjort det mot overnevnte herrer? Drogba gjorde narr av Rio Ferdinan og Vidic i samfulle 90 min på OT, han dro av Barca-stopperene flere ganger i begge kamper og han har spilt enormt godt i de fleste PL kamper i år. Virker som alle ser de duellene Senderos taper, men ingen nevner at han vant nesten samtlige hodedueller med Drogba og Ballack, han holdt unna Drogba to ganger mann mot mann som sistmann. Han blokker flere avslutninger fra Sheva og Lampard. Han styrer gutta bak og for første gang i år er linja snorrett. Setter Sheva, Drogba og Robben i offside flere ganger. Han har ikke ekstremkvalitetene til Toure eller Gallas, men han er en utrolig smart spiller som nesten alltid er riktig posisjonert og dermed unngår å sette seg ut av spill. Toure har til dags dato ikke klart å styre rekka på samme måte som den unge sveitser, men takket være sin- og de andre 3 bak- vanvittige fart klarer de med nødskrik å demme opp for sine egne ukloke valg. Jeg er enig i at Senderos ikke er spektakulær på noen som helst måte, men han er langt bedre enn hva de fleste her inne måtte mene. Den krasse kritikken er i mine øyne direkte latterlig.

 

Endelig noen som tør stå frem og forsvare gutten! Synes ikke han gjorde seg bort i det hele tatt mot chelsea's potente angrepsrekke. Som du sier innhar han helt andre kvaliteter enn de andre der bak uten å samtidig ha de helt ekstreme. Se på Donkey, hadde han ekstreme kvaliteter utover lederegenskaper? Tror vi vil få mye glede av Phil i årene som kommer.

 

Ellers var det artig at Flamsteren puttet igjen. Mot pool hjemme og chelsea borte. Han kommer til å score mot manure på Emirates!:D

Ser mediene i dag skriver at vi var heldige som fikk med oss en poeng, men personlig mener jeg vi var det bedre laget i andre. Etter byttene til chelsea ble vi dog presset voldsomt til tider som andre nevner her. Skulle vi fått innpå friske ben litt før? Uansett veldig fornøyd med poeng på brua!

Link to comment
Share on other sites

Feil som skuldast at han blir sett under press, eller at ein blir spelt dårlig av gode spelarar er greit. Det var slett ikkej det Senderos gjorde dårlig i går.

 

Senderos gjorde ein heil skokk med upressa feil, som rett og slett er for dårlig. I tillegg spelar han hasard i eigen 16-meter, og kjem til å koste oss straffespark ofte, om han fortsett slik. Den Senderos vi såg i går, er ikkje god nok, uavhengig av alderen, eller motstand.

 

Eg skal gå med på at Senderos har vore betre, men har han nokosinne vore betre enn Djorou har vore i år? Eg meinar nei. Philippe er dog eit greit fjerdevalg. Langt betre enn Cygan, Grimandi og Stepanovs.

 

For øvrig er eg overraska over at Adebayor faktisk kan få kritikk for det han gjorde i går. Det trudde eg ikkje var mogleg. Ade for president.

Link to comment
Share on other sites

Philippe er dog eit greit fjerdevalg. Langt betre enn Cygan, Grimandi og Stepanovs.

 

For øvrig er eg overraska over at Adebayor faktisk kan få kritikk for det han gjorde i går. Det trudde eg ikkje var mogleg. Ade for president.

 

DU! Slutt å minne oss på den begredelige konstellasjonen Grimandi-Stepanovs! Det er ikke mer enn et par dager siden sist, nå får jeg fæle flashbacks igjen! :D

 

Forøvrig er jeg enig med deg, bare pulsen får roet seg litt igjen..

 

Hilsen Nilsen

Link to comment
Share on other sites

Feil som skuldast at han blir sett under press, eller at ein blir spelt dårlig av gode spelarar er greit. Det var slett ikkej det Senderos gjorde dårlig i går.

 

Senderos gjorde ein heil skokk med upressa feil, som rett og slett er for dårlig. I tillegg spelar han hasard i eigen 16-meter, og kjem til å koste oss straffespark ofte, om han fortsett slik. Den Senderos vi såg i går, er ikkje god nok, uavhengig av alderen, eller motstand.

 

Eg skal gå med på at Senderos har vore betre, men har han nokosinne vore betre enn Djorou har vore i år? Eg meinar nei. Philippe er dog eit greit fjerdevalg. Langt betre enn Cygan, Grimandi og Stepanovs.

 

For øvrig er eg overraska over at Adebayor faktisk kan få kritikk for det han gjorde i går. Det trudde eg ikkje var mogleg. Ade for president.

 

Skjønner ikke helt hvor du vil hen med henvisninger til andre og tidligere spillere. Saken er at Senderos faktisk ryddet opp i mye igår og styrte rekka bedre enn noen andre har gjort siden Adams`tid. Hvorfor du trekker inn Djourou eller andre skjønner jeg lite av.

 

Senderos gjorde feil i går, ingen tvil om det, men slik jeg husker det var det kun en håpløs tversover passning som fører til en stor sjanse. Hva med Lehmann`s to håpløse inngripen som fører til 2 redninger på strek. Gilberto sine to balltap som fører direkte til de store sjansene på slutten er det ingen som har kritisert ei heller Hleb sine balltap som fører til 2 kontringer og deretter målet. Alt jeg etterlyser er en noe mer nyansert fremstilling av ting og ikke dette evindelige hylekoret og trangen til å finne en syndebukk.

Link to comment
Share on other sites

Feil som skuldast at han blir sett under press, eller at ein blir spelt dårlig av gode spelarar er greit. Det var slett ikkej det Senderos gjorde dårlig i går.

 

Senderos gjorde ein heil skokk med upressa feil, som rett og slett er for dårlig. I tillegg spelar han hasard i eigen 16-meter, og kjem til å koste oss straffespark ofte, om han fortsett slik. Den Senderos vi såg i går, er ikkje god nok, uavhengig av alderen, eller motstand.

 

Eg skal gå med på at Senderos har vore betre, men har han nokosinne vore betre enn Djorou har vore i år? Eg meinar nei. Philippe er dog eit greit fjerdevalg. Langt betre enn Cygan, Grimandi og Stepanovs.

 

For øvrig er eg overraska over at Adebayor faktisk kan få kritikk for det han gjorde i går. Det trudde eg ikkje var mogleg. Ade for president.

 

Skjønner ikke helt hvor du vil hen med henvisninger til andre og tidligere spillere. Saken er at Senderos faktisk ryddet opp i mye igår og styrte rekka bedre enn noen andre har gjort siden Adams`tid. Hvorfor du trekker inn Djourou eller andre skjønner jeg lite av.

 

Senderos gjorde feil i går, ingen tvil om det, men slik jeg husker det var det kun en håpløs tversover passning som fører til en stor sjanse. Hva med Lehmann`s to håpløse inngripen som fører til 2 redninger på strek. Gilberto sine to balltap som fører direkte til de store sjansene på slutten er det ingen som har kritisert ei heller Hleb sine balltap som fører til 2 kontringer og deretter målet. Alt jeg etterlyser er en noe mer nyansert fremstilling av ting og ikke dette evindelige hylekoret og trangen til å finne en syndebukk.

 

Det er langt fra sannheten. Senderos spilte mildt sagt elendig igår og han vant kanskje 30-40% av duellene mot Drogba. Senderos kan ikke ta hele skylden, men jeg er ganske sikker på at kampen hadde sett ganske annerledes ut hvis Toure hadde spilt. Alt av spillerbørser, nettaviser og ikke minst folk her på forumet antyder jo at Senderos var den klart dårligste hos Arsenal, da må jo dette stemme! Jeg ser faktisk ingen grunn til at han skal få så mange flere kamper denne sesongen, med mindre Toure, Gallas eller Djourou blir skadet. Jeg vil ikke at Wenger skal selge Senderos, men han trenger mer tid på å utvikle seg.

 

Når det gjelder Gilberto så var han outstanding igår! Han holdt roen og styrte skuta strålende med tanke på det skadeskutte manskapet som spilte igår. Han har vokst ufattelig fort med tanke på at han måtte steppe inn som kaptein. Ser heller at han bærer kapteinsbindet fremover og ikke Henry. Grunnen er at Gilberto tar kommandoen utpå der og sier klart ifra når han ikke er fornøyd med noe.

Link to comment
Share on other sites

what? adebayor god? syns han tok _kun_ gale valg, + at han klarer jo ikke dempe ballen på brystet.. (den spratt unna hver gang, og med terry\el i rygg var det grei deal for de å spenne den vekk).. syns Ljungberg skulle kommet på før..

 

Vel, han får til mer enn RVP i dag, og han klarer til tider å holde på ballen og får til noen raid nedover sia. Problemet var vel at han ca. aldri hadde noen å spille på. Syns Ade har blitt bedre de siste kampene, men han er jo litt opp og ned. Vet ikke om det funker, men hva med Ade og Henry sammen på topp?

maa si meg enig med det du oedegaard sier her. i tillegg til at Ade har veldig lite rom aa jobbe i og faar lite hjelp, saa for han ofte daarlige pasninger i ekstremt trengte situasjoner pga det hoeye tempoet og det fysiske spillet. har ingen tvil om at han med fysikken sin takler slike situasjoner bedre enn vP som jo er bedre i stoerre rom og langsbakken. synd Wenger vil har dem saa langt fra hverandre. naa skal det sies at Ade kunne ha spilt ballen til vP i scoringsposisjon ca. 2 ganger, men det kommer vel ogsaa av at han blir spillende veldig mye oppi forsvarerne til Chelski og gjerne vil proeve selv naar han foerst for revet seg loes.

 

synes laget presterte bra totalt, bortsett fra at Eboue og Sende rotet en del defensivt. Sende's tabber forsvares som nevnt av mangel paa kamptrening og erfaring. han varierer fra aa vaere helt konge til aa dumme seg ut av og til, men man ser at han blir stor med tiden. Eboue har ogsaa mye og laere. han gir for mye rom naar han er paa riktig side og selger seg ved aa ta dristige loep noen ganger. det kommer med tiden det ogsaa. synes yngste- og eldstemann, Djourou og Lehmann imponerte mest. samt Gilberto. maa helt aerlig innroemme at jeg synes laget virker mer harmonisk og fokusert med Gilberto som kaptein. men Titi har jo vaert frustrert og ikke helt vaert paa nett i hoest, saa det kan jo vaere en forklaring.

 

uansett tydelig at gutta hadde blod paa tann og vi vil knuse Wigan hvis de spiller med samme innstilling. vi faar haape de ha skjoent hva som skal til naa.

Link to comment
Share on other sites

Senderos gjorde feil i går, ingen tvil om det, men slik jeg husker det var det kun en håpløs tversover passning som fører til en stor sjanse. Hva med Lehmann`s to håpløse inngripen som fører til 2 redninger på strek. Gilberto sine to balltap som fører direkte til de store sjansene på slutten er det ingen som har kritisert ei heller Hleb sine balltap som fører til 2 kontringer og deretter målet. Alt jeg etterlyser er en noe mer nyansert fremstilling av ting og ikke dette evindelige hylekoret og trangen til å finne en syndebukk.

No meinar eg det var langt fleire enn det då. Feilpasninga var berre ein. Eit par gongar bommar Senderos på ballen heilt totalt upressa, i tillegg til at det fort kunne blitt dømt straffe på situasjonen i opptakt til Lehmann-drogba parodien. Eg er heller ikkje for unison slakting, men Senderos fortjener kritikk etter kampen i går. At han styrte linja bedre enn nokon andre enn Adams er vel i beste fall synsing? Eg kan ikkje sei at eg tenkte over at rekka var så bra styrt. Senderos tapte i tillegg mange (dei fleste?) duellar, og sjølv om det ikkje er direkte feil, så er det ikkje bra nok.

 

Er einig i at vi mistar ballen for mange gongar på midten. Likevel; du undrar deg over kvifor eg samanliknar med andre spelarar i same posisjon, og så samanliknar du med andre som har ei heilt anna rolle og posisjon? ;)

 

Poenget var jo at eg er fornøgd med Senderos som fjerdevalg. Han er god, når han er i form, men ikkje bedre enn den fjerde beste stopparen vi har no.

Link to comment
Share on other sites

Du verden for en slakt av Senderos. Gutten er 21 år, nylig tilbake fra skade og spiller mot Drogba og Sheva som begge er i ypperste verdensklasse. Det er klart at han gjør enkelte feil i en slik kamp, nevn en annen spiller som ikke hadde gjort det mot overnevnte herrer? Drogba gjorde narr av Rio Ferdinan og Vidic i samfulle 90 min på OT, han dro av Barca-stopperene flere ganger i begge kamper og han har spilt enormt godt i de fleste PL kamper i år. Virker som alle ser de duellene Senderos taper, men ingen nevner at han vant nesten samtlige hodedueller med Drogba og Ballack, han holdt unna Drogba to ganger mann mot mann som sistmann. Han blokker flere avslutninger fra Sheva og Lampard. Han styrer gutta bak og for første gang i år er linja snorrett. Setter Sheva, Drogba og Robben i offside flere ganger. Han har ikke ekstremkvalitetene til Toure eller Gallas, men han er en utrolig smart spiller som nesten alltid er riktig posisjonert og dermed unngår å sette seg ut av spill. Toure har til dags dato ikke klart å styre rekka på samme måte som den unge sveitser, men takket være sin- og de andre 3 bak- vanvittige fart klarer de med nødskrik å demme opp for sine egne ukloke valg. Jeg er enig i at Senderos ikke er spektakulær på noen som helst måte, men han er langt bedre enn hva de fleste her inne måtte mene. Den krasse kritikken er i mine øyne direkte latterlig.

 

Støtter dette innlegget 100%.

Det er så lett å dømme på enkelte situasjoner, uten at man ser helhetlig. Senderos bevisste i sesongen 2004-05 (om jeg ikke husker feil) at dette er en stopper som kan nå helt i øverste klasse. Han har som mange i laget slitt i perioder, og dette kan skyldes skader (på seg selv, og andre i laget) og dette generasjonskiftet Wenger har gjennomført.

 

Han spillte igår mot Drogba som er en MEGET sterk spiss, samtidig som han har gode evner teknisk sett. Han gjør nok noen feil i starten av kampen, men at han skal bli slaktet med de forutsettningene han og laget hadde synes jeg er å gå litt for langt....... ok gjennomført, men ikke fantastisk vil jeg si etter gårsdagens kamp. Uansett, talentet Senderos har tror jeg vi får MYE glede av i de neste sesongene.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...