Jump to content

2006.12.10. Chelsea B


Sindre

Recommended Posts

  • Replies 157
  • Created
  • Last Reply

En ren fornøyelse med 1 poeng. End of story.

Jepp, er helt enig. Chelsea hadde de største sjansene, og vi har flaks som ikke går poengløse hjem. Kampen ble jo svært spennende, og denne undrholdningen som Drogba og Lehman skapte, var jo helt utrolig artig :) .

 

Hadde vært fantastisk med 3 poeng idag. Men jeg skal ikke klage, vi var fryktelig heldige som fikk med oss det ene poenget. Skulle ønske det var Flamini som avsluttet i stedet for Hleb like etter Chelsea-scoringen.

 

En av de som virkelig sto frem idag var Gilberto, for en fantastisk kaptein han har vært, men håper virkelig ikke at Senderos spiller mer for Arsenal hvis han opptrer slik han gjorde idag. Feilpasning etter feilpasning og elendige forsøk på å takle Drogba. Adebayor var også god idag, han løp som vanlig veldig mye og hadde et par fine raid.

Link to comment
Share on other sites

kunne ikke Hleb holdt seg på beina, det er alltid en liten nedtur når vi ikke vinner etter å ta ledelsen, men idag må man være fornøyd, når man ser på det laget vi stilte med, Gilberto var stor idag, han burde vært vår soleklare kaptein, tror også Henry hadde vært bedre uten det bindet. men det er en annen historie, Cashley virker bare mer og mer som ei klyse, må egentlig si meg enig i det som mange andre har sagt, at han alltid har vært sånn, bare vært liten blendet at han spilte for oss en stund.

 

i kampen i dag var Gilberto soleklar MOM, og Adebayor jobber utrolig bra, og har en deilig teknikk, blir mer og mer imponert over den fyren, og Flamini er en mann for de stor kampene :)

det jeg ikke liker eller kan forstå, riktignok er ikke jeg på treningene daglig, men Senderos, han er absolutt ikke god nok for oss, og ser helt ærlig ikke noe potensiale i han, tror aldri jeg har sett han gjøre en gos kamp, og i dag var han horribel, jeg synes personlig det er en skam at han bærer trøye nummer 6, han kommer aldri til og være i nærheten av det nivået, det eneste han har er fysikk, og selv der var han veik idag, synes han har brukt opp kvoten for lengst, var slik i hele fjor også, han er for nervøs, tror han burde spilt i en klubb alla Boroug, west ham eller noe slikt. jeg misliker ham STERKT, som fotbalsspiller selvsagt.

 

og Drogba, for en skam, tre soleklare dives idag, ville ikke hatt han om vi fikk han gratis.

 

Og selv om vi fikk poenga idag og det er utrolig deilig at vi ikke tapte, så er det trist og se hvor stor forskjell det er på lagene idag, vondt og innrømme det, men de er mange hakk bedre enn oss, satt og tenkte på det under kampen, bare et par år siden vi rullla over alle lag, på samme måte som det de gjorde idag, de føler det sikkert som vi gjorde mot everton, cska osv.

 

og til slutt SIT DOWN MOURINHO!!! hater den fyren, makan til ekkel fyr tror jeg ikke du finner, alle til og med teitur thordason hadde gjort det bra med den bankboka, the special one my ass, han når ikke Wenger til knærne, ikke SAF for den sagts skyld heller.

 

men up the Gunners, idag viste gutta hjerte i hvertfall, og det skal spillerene ha, selv om ikke ferdighetene er på topp, er følelsen det, og Clichy, kast den drakta når du kommer hjem, du kommer til og bli bedre enn det Cashley noen gang vil være.

Link to comment
Share on other sites

Milde Moses for en avslutning denne kampen hadde. Glitrende lag-skåring fra vår side. Vanvittig skudd fra Essien som det rett og slett ikke er mulig å forsvare seg mot for Chelski. Alt i alt skal vi være fornøyde med ett poeng selv om vi var veldig nære å ta 3. Hleb burde fått til en bedre avslutning på sin megasjanse og de to gigantsjansene Chelski hadde på slutten kunne vært avverget. Først dødball, derefter en gavepakke fra Lehmann.

 

Senderos bør framheves. Han gjorde mitt tips om å gjøre en kanonmatch til skamme. Fryktelig nervøs fra første sekund og var svært delaktig i mange av Chelskis farligheter. Jeg har dog tro på at han kan bli en stor spiller i fremtiden og dårligere enn han var i dag blir han ihvertfall aldri :). Og han bør aldri mer spille mot Drogba...

 

Gilberto framheves med positivt fortegn. En gigant både fysisk og mentalt i dag. Skaper ro i rekkene og er virkelig Kaptein. BB.

 

Adebayor gjør en meget hederlig innsats mot Terry, Carvalho og Makelele. Er svært vanskelig å ta ballen ifra og er sannsynligvis vårt beste kort som enslig spiss.

 

 

Alt i alt synes jeg vi gjør en god kamp som lag. Det er stort sett individuelle feil hos oss som skaper Chelskis farligheter og de kommer av den usikkerheten det nye forsvaret skapte.

 

 

Til slutt må dommertrioen nevnes. Meget god kamp av alle tre og de løste Drogba vs Lehmann situasjonen meget klokt. Noen hands ble oversett, men det ble da også ropt på hands nesten hele tiden. Godt dømt alt i alt.

Link to comment
Share on other sites

Godt resultat!

Litt surt at målet til chelsea kom på noe som var et klart frispark i forkant. Synderen der var jo selvsagt Cashley, som strengt tatt ikke hadde noen stor kamp?

 

Der og da så det i alle fall ut fra mitt ståsted at Hleb falt lett, så den syns jeg er grei. Greit nok at reprisen viser noe annet, men det er der og da det gjelder. Der og da går det også veldig fort, så vanskelig for dommer.

 

Lurer litt på hvorfor Wenger venter så lenge med å bytte. Greit bytte med Persie/Ljungberg, men syns han burde bytta Flamini, til tross for målet. Og hvorfor får ikke Baptista spille? Baptista kunne feks gått inn på midten for Flamini.

 

Ja, ja.. Er nok fornøyd. Helt greit at andre lag i PL kan ha litt "Arsenal-uflaks" også :)

Link to comment
Share on other sites

Flaterende resultat for oss men ett poeng mot Chelsea må betegnes som en halv seier... minst.

Synes veldig mye var positivt i dag. Vårt unge lag holdt følge med Chelsea i det meste men vi har en mann ved navn Senderos som desverre ikke er god nok for Arsenal. Han kløner det til gang etter gang og gir de blå sjanser utfra ingenting.

Min påstand er at uten Senderos så hadde ikke dette sett så jævlig enveiskjørt ut.

 

Spillerbørs:

 

Lehmann -......7

Eboue - ..........6

Djourou - .......8

Senderos - .....4

Clichy - ..........7

Hleb - ............7

Flamini - ........7

Gilberto - ......9 BB

Fabregas - .....8

Van Persie - ...6

Adebayor - ....7

Link to comment
Share on other sites

håper Wenger og Henry finner ut at Gilberto er det naturlige kapteinsvalget vårt, uansett så bør det være en forsvarer eller midtbane som er det, og Gilberto har vokst utrolig med rollen, og har vel aldri spilt så bra som idag, greit nok han slår noen meningsløse pasninger i ny og ne, men hvem gjør ikke det.

 

Thierry hadde også vært mye bedre uten den rollen, det er jeg sikker på, så lenge han ikke føler seg nedprioriter da.

 

Og Johan i bak i forsvar var også utrolig god idag.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel ikkje så mykje igjen å sei, enn at vi bør vere fornøgde i dag.

 

Tykkjer Gilberto er god, banens gigant, og også Adebayor er god - i alle fall fram til han blir sliten. Bytta kjem litt for seint etter mi meining, vi er merkbart slitnare enn Chelsea på slutten. Godt å ha litt flaks, men tykkjer vi fortjente eit poeng her - på ein måte.

Link to comment
Share on other sites

Adebayor var herlig i dag! En spiller for de store anledningene! Regner med at dere alle er enige.. Også Gilberto da.. Han er jo nødt til å være kaptein. Men vi er helt utrolig heldige for tida. Fem stolpeskudd på to kamper. Seks med Essien sitt mål. Det skal jo egentlig ikke gå an. Senderos er jo bare klønete i dag. Eboue var mest opptatt av å krangle med alt og alle. Han må kutte ut teaterkunstene sine!

 

Lehmann er merkelig nok usikker i dag, og kunne fort kostet oss det ene poenget. Clichy er en herlig spiller! Nei, det var herlig med ett poeng i dag!

 

Lehmann - 6

Eboue - 6

Djourou - 8

Senderos - 4

Clichy - 7

Hleb - 7

Fabregas - 8

Gilberto - 9

Flamini - 7

Persie - 7

Adebayor - 8 (9)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er veldig fornøyd, men samtidig forbannet på Wiley, som forresten bare gjorde en eneste feil i den kampen. Det var det at Hleb skulle hatt frispark i forkant av scoringen. Gilberto lever opp til kallenavnet sitt "invisible wall". Han gjorde en fantastisk match, men Senderos spilte helt forferdelig. Flamini, Clichy og Gilberto er helter i dag.

Nok en gang treffer professor Wenger med taktikken hans, og Arsenal klarer seg uten de største stjernene.

 

Flamini fordi: han scorte målet og han reddet skuddet til Lampard helt på slutten.

 

Clichy fordi: Han taklet perfekt rett før drogba "the diver" skulle til å skyte. Her er forresten link til bilde akkurat da han takler: http://www.dagbladet.no/sport/2006/12/10/485615.html

 

Gilberto fordi: Han gjorde nesten ikke en eneste feil på midtbanen pluss at han jobbet hele tiden. Forstyrret også Essien rett før hans skudd.

Link to comment
Share on other sites

Ikke ofte eg er fornøyd med et poeng. Men idag er eg veldig glad.

 

Men eg er litt skuffet over at vi skaper veldig lite, og er lite villige til å komme på 100% overganger, er jo dette som er Arsenal. Før var vi eit lat som gjekk utpå banen for å vinne kvar kamp, idag virket det som vi var for redde til å satse på mål. Når det er sagt er Chelsea eit vanskelig lag og skape overganger og kontringer mot.

 

Som dere andre nemner, er eg stolt av unguttane som spilte på høyde med "verdens dyreste lag". Lehman er va usikker endel ganger idag, men hadde også noen bra inngrep. Da særlig når Roben kom igjennom.

 

Gilberto slo tilbake mot alle kritikere, med han på midten der såg vi nesten ingenting til Lampard og Ballack.

 

Flamini springer og jobber og en vi alltid kan stole på at gjør sitt beste, kjekt at han putter igjen.

 

Adebayor var overraskende god med ballen og skapte problemer, men manglet litt på dei få langskudda han prøvde på. Fekk litt for lite hjelp på topp der.

 

Senderos fortener ikke skryt! Feilplasert, treig og blei herjet med av Drogba. Hadde vore spennende og sett hva som hadde skjedd hadde vi hatt Torue eller Gallas i denne kampen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er veldig fornøyd, men samtidig forbannet på Wiley, som forresten bare gjorde en eneste feil i den kampen. Det var det at Hleb skulle hatt frispark i forkant av scoringen. Gilberto lever opp til kallenavnet sitt "invisible wall". Han gjorde en fantastisk match, men Senderos spilte helt forferdelig. Flamini, Clichy og Gilberto er helter i dag.

Nok en gang treffer professor Wenger med taktikken hans, og Arsenal klarer seg uten de største stjernene.

 

Flamini fordi: han scorte målet og han reddet skuddet til Lampard helt på slutten.

 

Clichy fordi: Han taklet perfekt rett før drogba "the diver" skulle til å skyte. Her er forresten link til bilde akkurat da han takler: http://www.dagbladet.no/sport/2006/12/10/485615.html

 

Gilberto fordi: Han gjorde nesten ikke en eneste feil på midtbanen pluss at han jobbet hele tiden. Forstyrret også Essien rett før hans skudd.

 

Bare så du vet det: Det var Gilbero som taklet der! Veldig fin takling der! Gilberto <3 :D

Link to comment
Share on other sites

Gilberto er rett og slett fantastisk!

Han er utrolig viktig for laget og jeg ville ikke byttet han bort mot noen!

 

Senderos gjorde veldig masse klønete i dag, men ellers så syns jeg hele laget gjorde en god kamp. Jobber ekstremt hardt og det unge forsvaret viser at det bor masse kvalitet der selv om vi til tider får slite. Kan jo ikke akkurat forvente at det skal gå 100% perfekt bak der med så mange unge spillere og såpass gode offensive spillere som Chelsea har.

 

Syns vi skal være stolte og tenke på at vi har masse godt i vente! En ting som slo meg tidligere i dag. Jeg husker fortsatt hvordan Terry og Lampard var når de var yngre. Masse bra, men de var uerfarne og det så man. Nå etter en del år så ser man hvor viktige de er for Chelsea og jeg tror det blir slik for alle våre unge spillere også. :D

Link to comment
Share on other sites

Yesss!!! Herlig, nå er jeg skikkelig stolt, selvom det svei noe sinnsykt når Essien får hans "goal of a life time" når vi hadde det. Vi var så nær, men allikevel et glimrende resultat. Liker ikke å hjelpe United men hadde vel ikke valg i dag.. 3.plassen er utvilsom vår, også banker vi en av bronsekandidatene neste helg så har vi grepet. Hadde troen ettersom vi har slått de andre to topplagene i år, jeg hadde troen i motsetning til visse andre kamper i år. Hva er det som gjør at vi knuser Liverpool, vinner på Old Trafford og uavgjort på Stamford, samtidig spille uavgjort hjemme mot CSKA, Boro og Villa?

 

Kampen viser at vi har potensialet og ikke kommer til å kjempe om 3. og 4.plasser i årene som kommer, vi goonere har mye godt i vente :D Vi hadde mye flaks, men vi trenger det etter all uflaksen vi har hatt. Fantastisk gøy kamp!! Håper Lehmann paroderte Drogba i den situasjonen, så egentlig ikke for meg en 37 år gammel tysk fotballkeeper filme, før Jens, rett og slett morsomt. Men nok om det:

 

Phillipe Senderos kampens store spiller, reddet oss fullstendig, han må jo være den nye Tony, han var jo prikkfri i dag, stor spiller. Som Arsene sa, han er klar for Drogba! Han burde forresten være fast spiller og kaptein!!! :D :lol: :lol: Men han kan enda bli stor! Tror og håper han blir det!

Link to comment
Share on other sites

Greit med uavgjort, men må si jeg synes det var ufattelig surt når CHelski fikk goalen sin. Var så i himmelen etter goalen til Flamini også kommer Essien med en forøvrig utrolig scoring. Vil trekke frem Djorou,Adebayor og kampens gigant, Gilberto. For en kamp av mannen som helt klart bør bli vår nye kaptein permanent. Men Senderos håper vi slipper å se så mye til fremover. EN meget svak opptreden og hadde flaks som slapp unna med alle blemmene sine. MEn alt i alt; 1-1 på Brua er bra..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...