Jump to content

2006.11.21 Hamburg SV H


Andain

Recommended Posts

  • Replies 140
  • Created
  • Last Reply

Jeg håper at byllen sprakk i dag. Herlig å se at laget skjerpet seg i andreomgang! Lurer virkelig hva Wenger sa i pausen siden alle var helt gale i andreomgang :D. Herlig lagarbeid av gutta. jobber vi så mye i alle kamper blir det trofeer på oss i år! Deilig å se at Baptista åpnet scoringskontoen og at Walcott viser hor stort talent han er.

 

Men det er to ting jeg er misfornøyd med: Ljungberg skal ikke spille venstreving. Han gjlør alt fantastisk i dag bortsett fra når han skal utfordre backen. Der duger han ikke lenger. Derfor vil jeg heller se han sentralt eller i alle fall på høyresiden. Den andre tingen er kvaliteten på innleggene. Fy, dette må bli bedre. Effektiviteten ble til slutt ganske grei så det er ingen vits i å klage på den i dag :D

Link to comment
Share on other sites

Les denne tråden nøye, og se kampen i reprise eller tenk over hvordan kampen var. Skal ikke mye til fra å være håpløst til fantastisk, kamptrådene er noe for seg selv. Er nesten imponert over hvor mange innlegg som blir skrevet i frustrasjon og som blir helt patetiske når kampen er over......

 

Vi spiller en grei 1.omgang, men Hamburg jobber bra og har mange mann bak ballen. Må gi ros til forsvarsrekka som er så aggresive i markeringene på RvP, Henry og de andre offensive spillerene.

 

I 2.omgang virker det som balltempoet i Arsenal blir et hakk bedre, samt at Hamburg ikke takler tempoet i kampen og gir mer og mer rom til Arsenal på egen banehalvdel. Fabregas styrer denne omgangen meget bra, og Hleb/Ljungberg jobber konstant på kantene.

 

Theo kommer inn å viser sitt talent, og spesielt siste målet (Baptista) viser han klasse som angrepspiller med nest sist på ballen.

Synes alle spillerene idag legger ned et skikkelig grovarbeid for denne seieren, og alle fortjener skryt. I en kamp så blir det enkelte feilpasninger, feilaktige innleggsforsøk o.l, men under ett så var dette en sterk seier og igjen viser Arsenal at det er et morsomt lag å se på. Endelig vant den offensive fotballen, og ikke en defensiv og destruktiv fotballstil.

De som har spilt fotball selv veit at det å slå harde innlegg med skru, ikke skal så mange millimeterene på treffpunktet før innlegget havner langt unna der det var tenkt. Det så vi et par eksempler med på Glichy og Eboue, men dette må man prøve på for å få harde baller bak et organisert forsvarsrekke. Noen ganger lykkes det, andre ganger kan det se dumt ut....

 

En god kamp, mot et godt lag som fikk en tidlig ledelse og jobbet iherdig ut ifra det.

 

Er mange spillere som vi kan trekke frem idag, men for meg gjør Fabregas og Toure en kjempekamp under hele kampen.

Link to comment
Share on other sites

Du verden for en kamp - og endelig (!) snur vi en kamp på Emirates. Det var viktig.

 

Må forøvrig si jeg ble svært overrasket over å lese alle de negative kommentarene som har blitt posta her underveis i matchen. Synes gutta viste heroisk innsats hele veien, faktisk nesten i overkant. Mange gule kort. Og HSV er intet dårlig lag. Vi kan ikke forvente at vi skal kjøre over dem, noe vi heller ikke gjorde. HSV var svært farlige på overganger, og kampen kunne fort bikket motsatt vei. Heldigvis hadde vi bedre innbyttere óg MoM Eboue. Konstant i angrep og vårt beste våpen i dag. Og målet; herlig ujålete og nøyaktig hva vi trengte og har etterlyst.

 

Ellers var 1-1 målet klassisk Arsenal. Glitrende stikker fra Cesc og VP er kald og god. Og at Baptista fikk æren av å sette inn 3-1 gjorde dagen nær komplett. Nå er det vel snart bare keeperne våre som ikke har putta i år? :D

 

Vel blåst gutter...

Link to comment
Share on other sites

JAAA!!! Sinnsykt deilig, fantastisk!

Konge at vi klarte å vinne, altså snu kampen, som vi har slitt med før i år...

Er dette vendepunktet? Tror ikke det, men håper selvfølgelig det. Trodde vendepunktet kom mot United, men dessverre, etter det trodde jeg det kom mot Liverpool, men feilet mot Newcastle, men det kan være. "We love you Freddie", er det han som vipper kampene på vår side? Vi har hvertfall manglet en viktig brikke i en stund. Iskald avsluttning av Robin, bra av Manu og nydelig innlegg fra Theo til Beistet! Var så sinnsykt glad da vi scorte, var vel drøye ti minutter før vi var sendt nesten rett ut av Champions League(slår ikke C*le's scoring på slutten mot Dinamo Kiev). Herlig at CSKA tapte, men de må tape igjen mot Hamburg og vi må slå Porto, det klarer vi lett, håper jeg.. NAKAMURA!

Link to comment
Share on other sites

Les denne tråden nøye, og se kampen i reprise eller tenk over hvordan kampen var. Skal ikke mye til fra å være håpløst til fantastisk, kamptrådene er noe for seg selv. Er nesten imponert over hvor mange innlegg som blir skrevet i frustrasjon og som blir helt patetiske når kampen er over......

 

 

 

Etterpåklokskap er alltid en safe teknikk.

 

En kamptråd vil alltid leve sitt liv i harmoni med kampbildet. Hadde blitt litt kjedelig uten den impulsiteten

en live-tråd har.

 

Du visste vel kampbidet og utfallet på forhånd du tenker jeg. :D

 

Ellers vil jeg bare få lov til å si: Well done Arsenal :D

Link to comment
Share on other sites

Dette smakte. Titis booking såg veldig billig ut. Det og at kommentatoren på sportn 2 låg 2-3 sekundar foran bildet la ein dempar på kveldens kamp.

Og at stadion het Arsenal Stadium og ikke Ashburton eller Emirates, debutant? Men ingen er verre enn Arve Fuglum eller hva ... han heter! Kan ikke bare TV-3 vise Arsenalkamper? Å nei, Solskjær og Riise spiller jo på andre lag! Men får nok bedre kommentatorer i semifinalene :D Gleder meg!

Link to comment
Share on other sites

her er et godt eksempel på at det rating-systemet som dagbladet og nettavisen bruker er tull: http://www.arsenal-world.co.uk/news/loadrp...=MTCH&id=309696

 

Hvordan Eboue får 6 og Clichy 7 er noe jeg ikke forstår. At Hleb er vår bestemann med 8 er noe jeg heller i forstår. Ja, han hadde en god andreomgang, men i første var det mye ballmiss og slurv. I mine øyne er vår bestemann enten Toure, Senderos eller Eboue. Ljungberg var også god, men han sliter med backen sin.

 

Ellers må jeg si at Fabregas skjerpet seg veldig bra i andreomgang og viser hvor mye vi sliter når ballfordelerne ikke gjør jobben sin ordentlig. To som jeg vil trekke fram er Senderos. Så klart, Toure og Eboue var også herlige i dag, men jeg synes Senderos skal ha mer skryt med tanke på hvor lenge han har vært borte. Det samme vil jeg si til Ljungberg, selv om han er udugelig når det kommer til å komme forbi backen sin. Jeg vil se Ljungberg i den rollen Flamini har, det vil kle han mye bedre - selv om det går på bekostning av stakkars Flamini som da kommer enda lengre bak i rekka.

Link to comment
Share on other sites

Dette er langt fra den beste kampen vi har hatt i år. Utrolig mange baller som blir sløst bort av dårlige innlegg eller rett og slett dårlig konsentrasjon. Synes det var lite bevegelse, og særlig Fabregas og Hleb brukte altfor mange touch hver gang de hadde ballen. Hleb er en imponerende spiller, men det hender det blir alt for mye på tvers. Walcott var i så måte et utrolig lyspunkt. Han setter fart på og skaper uro i forsvaret til Hamburg. Blir belønnet med to assists :D Clichy roter voldsomt i dag. Han viser en helt enorm innsats, men selger seg i omtrent hver eneste situasjon. Skummelt.

 

Stort pluss til Toure, Senderos, Walcott og Ljungberg.

Liten pluss til Eboue, Fabregas, van Persie

Liten minus til Henry, Hleb, Flamini

Stor minus til Clichy

 

Enkel og grei oppsummering uten alle de dumme talla :D

 

Den store forskjellen i dag ligger vel utelukkende i at vi endelig avgjør en sånn "drittkamp"! Og tre poeng i dag er det viktigste :D

Link to comment
Share on other sites

herlig at vi endelig snur kampen. det er skikkelig moro aa lese denne traaden naar man har kommet hjem fra puben. de samme spontane og irrasjonelle kommentarene der som i traaden her. og saann skal det vel vaere.

 

4-4-2 snudde kampen. bare maalet til van Persie beviser det. Henry faar mer aa spille paa. Cesc faar mer rom de egentlige vingene vaare blir bedre. Hleb slipper aa vaere avslutter (selv om han var uheldig med det tverliggerskuddet).

 

forsvaret er ok. selv om jeg maa si meg uenig i med de som lovpriser Eboue. han var alt for mye opp og ned. fantastisk paa maalet dog. ikke noe problem med Sende. Clichy har fortsatt litt plasseringsproblemer og maa bli bedre til aa lese spillet. vi savner Gilberto paa midtbanen i begynnelsen. kanskje vi hadde ungaatt baklengsmaalet med han til aa rydde opp foran vaar 16-meter. Freddie og Hleb er konge. tror Freddies spillestil er kjempe smitsom paa resten av laget. digger fyren og haaper han finner formen naa. savner ikke Rosicky nevneverdig med han med. spissene er i en helt annen klasse med 4-4-2 i andre omgang, men ser fortsatt at Titi velger feil rom i stedet for aa stresse og true midtstopperne til HSV naar han ikke har ballen.

 

og til slutt Theo er en rev. 3. gangen jeg ser han avgjoere med assister og i dag fikk han 2. kanon. naar faar han starte??

 

jaevlig lovende. hold paa 4-4-2 Arsene!!!

 

EDIT: glemte aa hisse meg opp over at Titi maa staa over neste pga to idiotiske imaginaere gule kort. en toevete "hands" som ikke toucha han mot CSKA og at han sprang paa en midtstopper naa. elendig doemming!

Link to comment
Share on other sites

Les denne tråden nøye, og se kampen i reprise eller tenk over hvordan kampen var. Skal ikke mye til fra å være håpløst til fantastisk, kamptrådene er noe for seg selv. Er nesten imponert over hvor mange innlegg som blir skrevet i frustrasjon og som blir helt patetiske når kampen er over......

 

 

 

Etterpåklokskap er alltid en safe teknikk.

 

En kamptråd vil alltid leve sitt liv i harmoni med kampbildet. Hadde blitt litt kjedelig uten den impulsiteten

en live-tråd har.

 

Du visste vel kampbidet og utfallet på forhånd du tenker jeg. B)

 

Ellers vil jeg bare få lov til å si: Well done Arsenal :D

 

 

Tror neppe du skjønte poenget, men skal prøve forklare deg.

Nei, jeg visste IKKE resultatet på forhånd, det skjønner sikkert du også.

 

Det jeg mener er at mange av innleggene under kamptråden (ikke bare denne kampen) har en tendens til å få litt vel mye kritiske-tendenser uten at man argumenter på en saklig måte. Vi legger lista på topp uansett, og dømmer ut ifra det. Om det skjer noe bra, ja så er det helt motsatt.

 

Det er lov å bli skuffet over at man kanskje ikke skaper så mange sjanser som man har gjort i enkelte kamper så langt denne sesongen, men vi må ikke glemme at dette er CL.

 

Hvorfor skapte vi 2-3 gode sjanser i 1.omgang? Kunne et alternativ være at Hamburg faktisk var meget gode i den omgangen med det defensive delen av sitt spill, eller er det BARE at Arsenal spiller 4-5-1 (som mange mener er helt feil formasjon) og har spillere på topp som ikke har spilt en god kamp på en drøss av mnd. Var det en flau forestilling av gutta i 1.omg, eller var det en helt grei omgang i CL hvor vi langt ifra ble spilt ut..., (for det hadde jeg antatt var mer flaut.....om jeg skulle bruke et slikt ord)

 

Vi kan diskutere om det er riktig formasjon, om spillere er på riktig plass, om noen skal hvile, hvordan spillet fungerer underveis, o.l, men for meg blir det for dumt når vi hele tiden skal bruk krasse ord uansett setting. Alt er ikke elendig eller håpløst, det har vel klubbens posisjon, spillestil, spillemateriell og resultater bevisst gang på gang.

 

Kopierer Safe Hands deler av sitt innlegg, som traff spikeren ganske godt ut ifra det jeg prøver å si:

 

Må forøvrig si jeg ble svært overrasket over å lese alle de negative kommentarene som har blitt posta her underveis i matchen. Synes gutta viste heroisk innsats hele veien, faktisk nesten i overkant. Mange gule kort. Og HSV er intet dårlig lag. Vi kan ikke forvente at vi skal kjøre over dem, noe vi heller ikke gjorde. HSV var svært farlige på overganger, og kampen kunne fort bikket motsatt vei.

 

Det er hvordan vi utrykker bildet og evt frustrasjonen(impulsiviteten) som jeg reagerer på, og hvor mye av dette som er slakt og håpløshet og ikke en tone av argumentasjon i forhold til tidligere kamper, motstander, form, kampforløpet i denne kampen, og hva vi krever. De som krever gull å grønne skoger konstant, tror jeg vil få det frustrerende med fotballen så lenge de liker denne sporten. Alle vil være best, og alle satser det de kan for å bli best.

Noen har større forutsettninger enn andre, men likevel kan vær kamp leve sitt eget liv. Vi vant denne kampen, selv om sikkert mange så kun håpløshet til pause. Jeg synes forøvrig at 1.omgang var helt oki, men selvfølgelig ikke fantastisk eller dårlig. Vi legger et godt stykke arbeid i omgangen, og Hamburg må løpe mye etter ballen i perioder (kan dette ha en effekt på 2.omgangen, hvor det virket som de ble slitne?)

Vi styrer spillet, og skaper 2-3 gode sjanser. Hamburg er dyktige defensivt, men vi ser tendensen at dette slett ikke var umulig.

 

Vi vant fortjent 3-1 til slutt, og helhetelig er jo dette en god kamp av Arsenal. Ut ifra hva vi har sett av laget tidligere iår, og hvilken bredde vi har i laget så ser vi at klubben har mer å gå på. (mye mer å gå på)

Likevel var dette en sterk seier, og som viser en sterk moral i laget. Vi gir ikke opp, og kjører på utover kampen. Denne gangen scoret vi 3 mål, men hadde langt ifra like mange sjanser som sist kamp i CL.

Link to comment
Share on other sites

Har lest på forumet nå, og gidder ikke å skrive noe mer. Er enig om hvem som har vært gode, oog hvordan kampen var. Men vil trekke fram Eboue. Hvem skulle tro at et av våre farligste angrepsvåpen er en back?? hehe..

 

Men det jeg egentlig lurer på er: Arsenal går vel videre med uavgjort mot porto? gjør de ikke? Sa noe annet på SportN, men han har vært på kjøret i hele kveld så??

 

Er vel å unngå tap i Portugal, så er vi videre? eller?

Link to comment
Share on other sites

Er vel å unngå tap i Portugal, så er vi videre? eller?

 

Jeg støtter denne. Tror den er riktig. Husker det var mye fram og tilbake noen år tilbake i Arsenals gruppe også med tre lag som endte på 10 poeng.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener vi er videre allerede. Hvis Moskva taper / får uavgjort mot Hamburg, som jeg tror de gjør, er vi sikra selv om vi TAPER! Mange av Moskvas spillere må stå over kampen grunnet kort - Vagner Love er en av dem! hamburg viste god arbeidsmoral og godt forsvarsspill i dag. De var også farlige på kontringer. Hamburg spiller hjemme mot et Moskvalag som nesten bare tar sine poeng hjemme. At vi er videre er jeg helt sikker på, men om vi vinner gruppa er en annen sak. Men vi trenger bare uavgjort. Får håpe vi ikke har fått noen ekle skader til kampen om 14 dager!

Link to comment
Share on other sites

Det er all grunn til å glede seg over ei sterk avslutning. Men. Dette var ikkje noko stor forestilling .Eg ventar meir mot eit lag som ligg nest sist i Bundesliga. Lagspel og pasningsspel var dårleg fram til Eboue's noko heldige scoring. Individuelt var det få som utmerka seg. Hleb var god i korte glimt. Toure var god, og er i augneblinken Arsenal's i særklasse beste spelar ved å halde eit stabilt høgt nivå. Eboue var offensiv i 2.omgang, men er attende til gamle synder med dårlege innlegg. Ljungberg viser for n'te gong at han manglar det tempoet som skal til. Flamini jobbar mykje, men feilprosenten er framleis for stor. Henry verkar nok ein gong heilt utafor. Når ein heiter Henry, og i tillegg er kaptein så får ein spele uansett. Nå er han suspendert mot Porto. Like greit det. Van Persie's framtid som venstre kantspelar er eg svært usikker på. Han bidrog minimalt fram til han vart flytta på topp.

Forsvaret klarte seg ok, men Clichy er ikkje like giftig framover som Eboue. Satsar på at det kjem seg med litt kamptrening.

Dette vart ein del negativt, men ein får ta med seg det positive som nemnt innleiingsvis. Når klart laget sist å snu ein kamp der ein havna tidleg bakpå. Måtte det berre fortsetje.

Link to comment
Share on other sites

Dannialdo. Prøver du noengang å lese høyt det du selv har skrevet??? det er jo rett og slett slitsomt å prøve seg på.

 

Endelig, etter 2 stolpeskudd har vi litt flaks, som fører til at vi får 3 poeng. 1 omgangen var veldig passiv, men gutta våknet opp i 2 omgang. Det blir nervepirrende i siste runde, og har vi maks uflaks kan vi rykke ut fra videre spill (la oss håpe det ikke skjer).

Link to comment
Share on other sites

Som vanlig greier vi å sette oss i den slitsomme posisjonen det er å komme bakpå. Hvorfor skjer dette i hver bidige hjemmekamp? Personlig tror jeg det er på grunn av manglende agressivitet. Dette kom seg stort i andre omgang der alle setter alle kluter til, noe som også vises på antall gule kort.

Eboue er utrolig viktig offensivt, slet litt med innleggene dog, og ble ikke satt på de helt store utfordringene bakover. Godt å se Phil igjen med noen susende tacklinger. Kolo er banens beste og spiller med et hjerte til eksempel for de andre. Clichy selger seg gang på gang, men vil gjerne bidra fremover. Hleb varierer fra det helt store til det helt miserable. Litt for glad i ballen? Freddie jobber iherdig og viser riktig fin innsats. Det samme vil jeg si om Flamstern. HVor mange kilometer løper han i løpet av kampen. Liker gutten bedre og bedre. Fab kommer seg i andre og viser sitt herlige blikk ved flere anledninger. Agressiv og innsatsfylt var han også i dag. Henry må vel snart være i form? Ikke det helt store i dag heller. Ser ikke at han deltar i feiringen til VP og Eboue? VP begynner derimot å komme i form. Noen venstrekant er han ikke enda. Walcott er nest sist på de to siste og er fortsatt et enormt talent. Ade gjør ikke mye ut av seg, mens Baptista scorer og blir en smule glad. Og da feirer Henry også! Herlig bilde ovenfor her!

 

At Celtic slår manure, Boruc og Naka dagens store helter, gjør dagen komplett! Poeng i Porto bør vi nok ha og greier det uten Henry på banen.

Link to comment
Share on other sites

ars_ap_1164147637.jpg

Foto: AP

 

Må bare poste dette vakre bildet. Ingenting varmer så godt som Henrys alltid like hjertelige glede over andre målskårere :D

 

Vakkert bilde B) Jau, da har Baptista åpnet scoringskontoen. Han og Henry blir nok det perfekte par på toppen :)

 

Syns vi virkelig ikke bør spille 4-5-1 hjemme! Mot gode lag funkern bra men ikke mot middels lag. Noe vi så i går kveld. 4-4-2 passer mye bedre, det er jeg skråsikker på etter å ha sett gårsdagens kamp.

 

Nå er vi virkelig i gang! vi har kommet tilbake etter uavgjort :) Vi er på sporet nå.

Link to comment
Share on other sites

En taktisk triumf av Wenger sikret oss 3 viktige poeng her.

Etter en middels 1.omg med et litt lavt tempo ble det bedre i 2.omg.

Forrykende når Walcott kom utpå sammen med Baptista.

Denne seieren var hardt arbeid og fullt fortjent.2 i tverrligger utenom sier sitt.

Herlig å se en midtstopper med kontante harde tacklinger.Senderos varmet og viste at vi er godt forspent på midtstopperplass.

Eboue imponerer stadig og var etter min mening vår beste spiller igår.

Med et poeng mot Porto er vi sikret avansement uavhengig av HSV-CSKA.

Link to comment
Share on other sites

Ser ikke at han deltar i feiringen til VP og Eboue?

Han feirar måla. Trur ingen treng vere redd for det. Vi ser ikkje alt som skjer. Etter målet til RvP er han vel meir opptatt av å få ballen i spel igjen, slik at vi kan vinne kampen, noko som også gjev han gult kort.

 

Ellers syns eg det var mykje av det gamle. Eboue er nok banens beste, sjølv om han ikkje treff på innlegga sine. Clichy er ikkje på topp offensivt. Kolo og Senderos fungerar bra saman og har ein god kamp, sjølv om eg stillar spørsmålsteikn ved presset på baklengsmålet - men slike mål er vanskelege å gardere seg mot.

 

Flamini er usynleg, men gjer seg ikkje bort. Fabregas har framleis eit stykke å gå for å finne den formen som innebærer at han sjeldan blir tatt med ballen i beina. Likevel gjer han utrulige ting som gjennomspelet til første målet. Ljungberg får mykje skryt her ser eg. Personlig skjønner eg ikkje korleis han kan sleppe unna med så mykje som Hleb, van Persie og co blir kritisert til døde for her. Ljungberg gjorde ein grei kamp, men mistar ofte ballen, spesielt om han skal prøve noko offensivt. Han spring for langt med ballen, han spelar ballen for seint (eller berre for dårlig). Dog skal Ljungberg ha at han mest sannsynleg er kamprusten og at han som alltid løper mykje. Hleb er svært variabel, frå det geniale til det miserable. van Persie er ikkje spesielt god, utanom målet heller.

 

Henry får for lite kreditt for måten han ter seg på som einsam spiss. Han har sagt han prøvar å tilpasse seg, og eg tykkjer han nærmar seg noko, men han får ikkje spelt på det han er best på som regel.

 

Før dette blei mykje negativt: Eg tykkjer samhandlinga og spelet vårt i store delar av kampen er god, meget god. Vi er eit godt LAG og viser det i denne kampen. Litt mange enkeltvise feil, spesielt i den viktige fasen og delen av bana, same old story.

Link to comment
Share on other sites

Vieira04:

Du spør om vi egentlig endrer så mye i 2. omgang og at formasjonen er nokså lik. Jeg er sterkt uenig. Ved å legge om til 442 kommer ikke bare Henry og van Persie bedre med, men også Ljungberg, Hleb, Fab og Flamini får mer rom og mottar ballen oftere i fart fremover. De blir ikke så ofte nølende om hvem som skal føre ball og ikke minst hvem som skal sette inn press. Litt for mange ganger at man ser spillerene stoppe i 1. omgang fordi eneste pass-alternativ er 2 meter unna og stillestående. Både Hleb og Fab vender opp og går sentralt eller hjemover for å finne rom. I 2. kommer overlappene raskere og med mer rom fordi van Persie og Henry binder mer i midten og åpner for Ljungberg/Clichy og Hleb/Eboue. Lettere for vingen å trekke innover for å skape rom på siden når midtstopper er bundet opp sentralt. Dette trekker også midtbanen til Hamburg bredere og skaper plass for Fabregas og Flamini til å styre midten. Vi spiller mye mer direkte og med tyngre løp i 2. enn i 1. Vi så litt av hva vi er vandt med fra Pires og Ljungberg sin storhetstid med flere alternativer og tunge løp både på kant og i midten.

 

At vi etter 2-1 målet legger Ade ut på venstre kant er vel ikke helt overraskende all den tid Cygan er solgt og ikke kan komme inn som venstreving.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...