Jump to content

2006.11.12 Liverpool H


Andain

Recommended Posts

flamini jobbet bra og scoret et mål, men ikkje sjans i havet at han var banens beste.

Det må bli enten Hleb, Eboue eller King Kolo.

 

Begynner å like Hleb bare mer og mer, han er en fantastisk spiller som gir allt for klubben... og det er ikkje noe galt med teknikken.

 

Er også enig med at Henry var bedre i dag, men det er ikke den samme gamle Titi.

Man kan godt se at selv om han bare er 29 år begynner alderen å ta litt av farten. Og det virker som han ikke tørr å utforde like mye som før selv om han hadde et par fin dragniner i dag.

Synes det er på tide at han scorer, men for all del.. det er litt morro når det bare ikke er han som scorer.

 

Godt å se Wenger snakker i media igjen.

http://home.skysports.com/list.aspx?hlid=4...ains+media+snub

 

http://home.skysports.com/list.aspx?hlid=4...assive'+win

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 189
  • Created
  • Last Reply

Jeg kan herved meddele av King Kolo topper dagbladets og nettavisens børs med 7,64 i snitt pr. kamp. Eboue er på 4. med 7,43 poeng pr kamp. Og dette er helt fortjent. Sier vel det meste om hvor mye vi har domminert i kampene i år, til tross for at resultatene ikke har gjenspeilet dette.

Link to comment
Share on other sites

[Forstår dog ikke hvor jeg var da Flamini var så god jeg, Korslund...:P]

Som jeg leste noen sa;

Han har ikke samme elegansen som Henry, Rosicky, Hleb, Fabregas, osv...

Men det han gjør uten ballen, han løper, løper, løper og løper og stresser midtbanen til Pool totalt. Det er nesten snakk om konstant spurting i 2x45 minutter. Jeg tror ikke det hadde vært noe lignende resultat uten løpskraften til Flamini i dag. Han eide midtbanen totalt. Det at han scorer ett skikkelig fighermål i tillegg gjør ikke forestillingen dårligere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var på en pub og så med en del Leverpostei fans, så det var deilig :P

Jeg syns alle på Arsenal jobba bra denne kampen!

Og Tourè blir jo bare bedre og bedre, for hver kamp! DEILIG :P

 

PS! Noen som vet hva som skjedde med dommeren, såg jo ut som om han fikk ballen i skritte, men hadde vondt i leggen! :P

Ellers sportslig av Gary Lewin å ta den jobben :P

Link to comment
Share on other sites

Kampen

Første omgang:

Kampen i dag var en bra kamp. Vi kjørte over Liverpool gjennom store deler av kampen. Vi begynte bra, og hadde omtent hele spillet.

Van Persie's hands - synes denne var unødvendig, greit at han hadde veldig lyst på dette målet, men å bokse den over keeper var drøyt. Meget usportslig, denne kunne jeg vært foruten.

Etter et kvarter begynte Liverpool og ta over, dette var en skummel periode, de scorte et mål som var riktig annullert for offside, meget godt sett av linjedommeren, som forøvrig var god i hele kampen. Denne perioden varte heldigvis ikke så lenge. Ingen av lagene dominerte, men det var stillingskrig som arsenal vant, og dette førte til at arsenal tok mer og mer over i kampen. Vi hadde ballen mye, men mest på midten, vi greide/prøvde ikke å spille ballen forover. Meget stillestående spillere. Det var noen baller opp mot Henry, men det nytter ikke å spille mot hodet på han, når han møter mye sterkere hodespillere, han vant noen hodedueller, men det var ikke nok kraft i headingene. Over til det positive. Arsenal spilte som de pleier, spesielt Hleb var god sammen med Flamini.

 

Målet: Hleb dro av to mann og løp mot midten slik som han pleier, Fabregas kommer med et flott løp, og før en perfekt stikker av Hleb, Fabregas slo en ball mot Falmini og kjempet og kastet seg forover, han vant duellen, dermed stod det 1-0 til arsenal. Et flott og pent Arsenal angrep.

 

Andre omgang:

Liverpool begynte omgangen best, hadde gode angrep, de var inneffektive, og arsenal var gode så det var lite Liverpool kunne gjøre. Etter at Arsenal gikk opp til 2-0 satset Liverpool mere fremmover, men forvaret var solid, det var på sitt beste. Arsenal fortsatte å kjempe, oh hadde overtaket på de. Det 3. målet var fotjent, men vi burde hatt fire, jeg tenker meg at Adebayor gremmes over den missbrukte sjansen.

 

Målene:

På en kontring får VanPersie ballen, og fomler med ballen, men han er heldig og får den med seg. Toure kommer på et herlig løp fra forvar, VanPersie ser dette og sender en stikker til han, som ikke Liverpool forsvaret kan holde følg med. Han setter den mellom beina på keeperen, som en god spiss.

 

Arsenal får corner, VanPersie tar det, Gallas er helt fri på 5 meter og setter den sikkert inn med hodet, dårlig forsvars spill. Tror det var Riise som skulle dekke han opp, men etterpå kranglet Riise og Gerrard om hvem som skulle dekke han opp

 

Konklusjon: Denne seieren var fortjent, vi var mye bedre enn Liverpool, denne kampen rangeres nok høyrere enn united kampen, vi viser at vi har noe med gullet og gjøre.

 

Min spillerbørs kommer senere :)

Link to comment
Share on other sites

Hyyl...åssen klarte Ade å bomme der...nesten 4-0

Flamini: Scorer overraskende, men er ikke spesiellt bra utenom. Har mange farlige feilpasninger mot midten som skaper overganger for Liverpool. 5,5

[Henry: Man of the Match. Ser ut som at han har funnet ut at det kanskje hjelper litt å løpe. Skikkelig bra kamp av ham. Jobber som en hest!!! 8,5

 

Du og meg har tydeligvis ikke sett samme kamp. :)

 

Flamini var utrolig god idag.Ikke elegant men fyttirakkern for en løpskapasitet

og kriging var det godt å se.

Flamini var en av våre beste idag.

Link to comment
Share on other sites

Flamini var great! Moro at han fikk spille fra start i dag! Viser nok en gang hvor viktig han er å ha i stallen..Tror ikke han kommer til å få seg en fast plass på laget når det ikke er skadeproblemer.. Men han er og kommer til å bli en meget god back-up spiller for laget. Jfr. Venstreback rollen i fjor.

Link to comment
Share on other sites

Flamini er en spiller jeg ikke har hatt så veldig sansen for før. Han gjør mange rare ting på banen og er ofte utrykk med ballen i beina. Men i dag imponerte han veldig. Som andre har sagt, han har kanskje ikke skuddet til rosicky, farta til henry, fintene til hleb osv. Men det er en spiller som spiller med hjertet langt utenpå drakta!! og det trenger vi! en som fighter skikkelig for laget sitt og ofrer alt i alle dueller! En veldig bra gjennomført kamp at flamini. Men noen MOM syns jeg det ikke er.

 

Den bør heller gå til Hleb. Fintene på høyresiden er en fryd for en hver fotballelsker, enten om man er arsenal, united eller til og med spurs-supporter! Og ikke bare det at han har gode finter og dragninger, for det har f.eks christiano ronaldo også, men hleb får noe ut av fintene sine. Når han begynner å leke med ballen slik han gjorde denne kampen blir det farlig framover! Vi må også legge merke til samspillet med han og eboue som stadig kommer på løp framover. Men ikke nok med at han er en enromt god offensiv spiller, han jobber knall hardt hjemover også! Har ikke telling på hvor mange ganger han var nede å hjalp eboue på høyrekanten! Hleb er virkelig en spiller som har kommet inn i varmen på Emirates, og fortjener uten tvil MOM etter en kamp som denne!

 

En annen ting som gjorde meg veldig glad var forsvarfireren vår! For første gang på lenge spilte vi med best tenkelig formasjon, eboue-toure-gallas-clichy, og det fungerte nermest prikkfritt! Merket at clichy var litt rusten men han har ikke mange kampene enda. Når denne fireren får spilt noen fler kamper sammen blir det en levende mur som få lag klarer å passere! Og da blir det vanskelig å slå oss, med take på at vi hittil bare har 6 baklengs!!

 

Så etter denne framvisninga har jeg virkelig trua på at vi kan kjempe om tittelen både i PL, men også i CL.. Har gått litt trått i starten, men vi viser at vi kan, og spesielt mot lag som er offensive, og dem er det mange av i CL. Så jeg ser veldig positivt på resten av denne sesongen!

 

og måtte emirates forbli den festning den er blitt!

Link to comment
Share on other sites

God innsats av gutta i dag og resultatet er fantastisk. 3-0 mot Liverpool er meget meget bra. Godt å se mine dystre spådommer om tap bli gjort kraftig til skamme. :)

 

Av de som bør framheves er selvfølgelig Kolo Toure. Nok en outstanding performance - og målet.. ? .. Hva gjør han der fremme i utgangspunktet? :D Utrolig artig og nok et bevis på at det å spille for Arsenal må være det morsomste du kan gjøre som fotballspiller.

 

Flamini - vel blåst og godkjent +.. Det er ikke bare lett å være squad-player, og å gå ukevis uten ordentlig action for så å skulle spille viktig A-lagskamp. Men Flamini klarte dette og gir oss også trygghet i forhold til eventuelle skader i midtbanen. Upåklagelig innsats og et velfortjent innsats-mål som kronen på verket.

 

Henry - Thierry Henry har vært igjennom en uke hvor han har fått noe så sjeldent som kritikk. Jeg synes han svarte godt på kritikken, og han la ned et godt stykke arbeid. Dog synes jeg noen av hans ballvinnings-løp er noe ukritiske og han kunne med fordel latt være å løpe alene etter noen "håpløse" baller. Han kunne og burde også ha sluppet ballen tidligere ved enkelte overgangsmuligheter.

 

Men; hovedkritikken av Henry som kaptein har gått på hans lederegenskaper når det butter i mot. Vi vet jo alle hva han kan når humøret er på plass som i dag. Og noen endelig "friskmelding" av han som kaptein får vi nok ikke før han "løfter" gutta til seier i en kamp hvor det virkelig går trått. Men åpenbart et steg i riktig retning i dag Thierry.

 

Gilberto - Han får nesten alltid kritikk. Og ja jeg er enig, han er ingen kunstner med ballen. Men du verden hvilken innsats og smartness den mannen har i det defensive arbeidet. I et lag som lar midtstopperne gå fram og skåre mål som Toure i dag, kan vi bare prise oss lykkelige over at vi har en mann som Gilberto Silva. Han tar "møkkajobbingen" med glede og skal nok en gang ha en stor del av æren for at vår motstander knapt skaper sjanser.

 

Alt i alt: Godt jobba alle mann. Det er godt å være gooner - som alltid...

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan herved meddele av King Kolo topper dagbladets og nettavisens børs med 7,64 i snitt pr. kamp. Eboue er på 4. med 7,43 poeng pr kamp. Og dette er helt fortjent. Sier vel det meste om hvor mye vi har domminert i kampene i år, til tross for at resultatene ikke har gjenspeilet dette.

 

Dette overasker meg ikke det hele tatt ! :)

Kolo burde få player of the month award uten tvil, i hvertfall skal jeg gi han min stemme.

Link to comment
Share on other sites

For en kamp! Trenger man si mer? :)

Dette er sånn jeg vil se Arsenalspille. Defensivt kriger vi Pool ihjel og i angrep rundspiller vi det. I tillegg scorer vi noen mål som Thoresen og Fuglum kaller "ugly goals", noe jeg har savnet. Børs:

 

Almunia: Fikk ikke mye å gjøre, men ryddet fint unna det han trengte. 6

Eboue: En strålende kamp. Har en utrolig fart og teknikk som han vet å utnytte,både defensivt og offensivt.8

Toure: En gigant. Strålende defensivt og for et herlig mål. Kolo er sjefen. 9

Gallas: Cole i bytte mot Gallas= Gull. En herlig lagspiller og en glimrende stopper,rett og slett. 8

Clichy: Bra defensivt. Bruker farten sin fint. Mange horrible pasninger og virker usikker med ballen. 6

Hleb: Nok en glimrende forestilling. Utrolig teknikk og overblikk. Het kandidat til BB. 9

Fabregas: Virker sliten. SPiller greit men misser på mye han ikke pleier å misse på. 6

Gilberto: Gjør som vanlig drittjobben med bravur. Utrolig viktig for laget. MEd ballen er han dog ikke alltid like sikker. 7

Flamini: Fantastisk squadplayer. Tør ikke gjette hvor mange mil han løp, men må ha vært ufattelig mange. Moro at han tegnet seg på scoringslista. 9

v.Persie: Vil mye men får det ikke helt til. Usportslig opptreden med handsen. 6

HEnry: Ikke fullt så giftig som han pleier men legger ned en utrolig innsats og viser at han er verdig bindet.8

Link to comment
Share on other sites

4145: Trekk fra ett poeng på alle spillerne så kommer du i nærheten av realistiske poeng :)

 

Men uansett vil jeg bare legge ut et par lenker til sider der mål++ med god kvalitet legges ut kort tid etter kamper:

 

http://arsenalclips.blogspot.com/

 

http://www.verdensvevet.com/arsenal/

Link to comment
Share on other sites

Det meste er nevnt om kampen igår. Det var en meget bra kamp av gutta. Men kampen var på mange måte a-typisk for denne sesongen. Arsenal møtte ett Liverpool som gikk relativt offensivt og positivt ut. Det gjorde at det ble en helt annen kamp enn vi har blitt vant til å se på Emirates. Det ble ikke like mye stanging i en 11 manns forsvarsmur på motstanderens 16 meter. Det er gøy å se at noen faktisk tørr prøve å spille fotball mot Arsenal enda. Hvor lurt det er, er ett helt annet spørsmål, men det gir ihvertfall god underholdning.

 

Jeg mener på bakgrunn av dette at vi fremdeles mangler noe mot lagene som legger seg helt bakpå, det mangler en plan B. 80% av alle kampene denne sesongen blir nok som de vi har sett i det siste med lag som legger seg veldig lavt. Her tror jeg uten tvil Adebayor er ett bedre alternativ enn Van Persie.

 

Spillere som utmerket seg ekstra på ett godt Arsenal i går synes jeg var Flamini og midtstopperne våre.

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke typisk? Her har Arsenal utspilt det ene laget etter det andre, og skapt 20+ sjanser i hver kamp, uten å vinne. Så spiller man en kamp på det jevne og vinner klart. Og ser man bort fra Adebayors miss, var jo dette sjeldent effektive saker fra Arsenal sin side. Helt klart at Arsenal hadde gjort hjemmeleksa si. Det viktigste var ikke å imponere med fiksfakserier, men å vinne. Bra jobbing defensivt, bra disiplin, og solid laginnsats, der man gjør ting enkelt er alltid en god oppskrift på å vinne fotballkamper. Så spørs det da om seieren forteller mer om Arsenal, eller om det bare bekrefter at Pool er et elendig (borte)lag? Uansett en uhyre viktig seier for oss. For øvrig må vanPersie snart kvitte seg med barnesykdommene sine. Tåpelig å handse med vilje. Det er ikke på denne måten vi vil vinne, og hvis slik blir oppdaget er det jo bare en pinlig søknad om kort...

Link to comment
Share on other sites

Det som var ekstra godt i denne kampen var at gutta viste de hadde muskler.

Herrene Gilberto,Flamini,Toure og Gallas viste at de kan krige.

Det lover godt i kamper mot f.eks Bolton.

Og trua på at vi kan ta seriemesterskapet er styrka etter denne kampen!

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke typisk? Her har Arsenal utspilt det ene laget etter det andre, og skapt 20+ sjanser i hver kamp, uten å vinne. Så spiller man en kamp på det jevne og vinner klart. Og ser man bort fra Adebayors miss, var jo dette sjeldent effektive saker fra Arsenal sin side. Helt klart at Arsenal hadde gjort hjemmeleksa si. Det viktigste var ikke å imponere med fiksfakserier, men å vinne. Bra jobbing defensivt, bra disiplin, og solid laginnsats, der man gjør ting enkelt er alltid en god oppskrift på å vinne fotballkamper. Så spørs det da om seieren forteller mer om Arsenal, eller om det bare bekrefter at Pool er et elendig (borte)lag? Uansett en uhyre viktig seier for oss. For øvrig må vanPersie snart kvitte seg med barnesykdommene sine. Tåpelig å handse med vilje. Det er ikke på denne måten vi vil vinne, og hvis slik blir oppdaget er det jo bare en pinlig søknad om kort...

 

Forskjellen mellom kampen igår og f.eks Everton kampen er at Arsenal trives mye bedre mot lag som står høyt og er angrepsvillige. Everton scoret det ene målet og hadde 11 mann i 16-meteren hele tiden.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var selv til stede på kampen i går. Det var en fantastisk atmosfære på tribunene og en gnistrende god match fra Arsenals side.

 

Det som slo meg er at du verden som vi trenger en spiller som Flamini. Hans agresivitet, abeidsmoral og litt "ugly" spillerstil er noe vi har savnet og som vi fant igjen i går.

 

Ellers er jeg helt enig med de som trekker fram og hyller Toure. Han var definitvt man of the match for meg.

Toure har vokst til en koloss i Arsenal-forsvaret og er etter min mening kanskje lagets beste spiller pr dags dato.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var selv til stede på kampen i går. Det var en fantastisk atmosfære på tribunene og en gnistrende god match fra Arsenals side.

 

Det som slo meg er at du verden som vi trenger en spiller som Flamini. Hans agresivitet, abeidsmoral og litt "ugly" spillerstil er noe vi har savnet og som vi fant igjen i går.

 

Ellers er jeg helt enig med de som trekker fram og hyller Toure. Han var definitvt man of the match for meg.

Toure har vokst til en koloss i Arsenal-forsvaret og er etter min mening kanskje lagets beste spiller pr dags dato.

 

Det er godt at du skriver litt "ugly". Han har mange kvaliteter Flamini. Spesielt for Flamini er også som du påpeker hans innsats. Det har jo ofte vært innvendingen her inne på forumet at vi har manglet tæl og krefter. Det lekende og tekniske har det aldri vørt tvil om. Også enig med deg om Kolo. Men jeg vil trekke det litt lenger. Han er en av verdens beste stoppere. Han har offensive kvaliteter og fart få andre har. Det viste han tl gagns i går kveld.

Link to comment
Share on other sites

Koselig å se en liverpool-side skryte av oss:

http://www.redandwhitekop.com/article.php?id=2432232

 

men vedkommede tar feil når det gjelder offside-avgjørelser. Flamini var riktignok foran Carragher, men bildene viste tydelig at han var bak ballen, og kunne derfor ikke være offside. Og selv om Clichy lå langt tilbake, viste også reprisene at Bellamy var offside. Dommerne gjorde rett i alle disse situasjonene.

Link to comment
Share on other sites

En kjempe kamp av det gunners! Lenge siden jeg har jublet så godt når Toure skåret:) Flameni overasket og morsomt å se han skåre igjen. Henry var mer inn i kampen igjen, men det er helt utrolig å se hvor blind folk er ang Gilberto! Og jeg må seriøst lure på om folk får med seg "prestasjonene" hans på banen.. Han er skummel dårlig og når det begynner å bli for vanskelig for han å sentre til en ledig medspiller 10 meter unna er det et klart signal på noe alvorlig. Helt utrolig å se en spiller i arsenal/premier league som 9 ut av 10 ganger tuller seg bort. Og uten press av motspillere til tider!! Før kunne jeg bli "mobbet" av venner pga Gilbertos klønete spill men nå har det blitt til sympati. Han er faktisk noe av det værste jeg har sett i hans possisjon, og hvis folk bare kunne følge riktig med på han under kampene så vil dere se det dere også! HELT UTROLIG!

Men må nesten avslutte å gi laget skryt. Hver gang jeg føler at ligagullet er langt unna så kommer de tilbake med en kjempe prestasjon, og det var artig å se gutta så inspirerte igjen! Nå er Newcastle neste, da må de slå på bryteren igjen.

Link to comment
Share on other sites

En kjempe kamp av det gunners! Lenge siden jeg har jublet så godt når Toure skåret:) Flameni overasket og morsomt å se han skåre igjen. Henry var mer inn i kampen igjen, men det er helt utrolig å se hvor blind folk er ang Gilberto! Og jeg må seriøst lure på om folk får med seg "prestasjonene" hans på banen.. Han er skummel dårlig og når det begynner å bli for vanskelig for han å sentre til en ledig medspiller 10 meter unna er det et klart signal på noe alvorlig. Helt utrolig å se en spiller i arsenal/premier league som 9 ut av 10 ganger tuller seg bort. Og uten press av motspillere til tider!! Før kunne jeg bli "mobbet" av venner pga Gilbertos klønete spill men nå har det blitt til sympati. Han er faktisk noe av det værste jeg har sett i hans possisjon, og hvis folk bare kunne følge riktig med på han under kampene så vil dere se det dere også! HELT UTROLIG!

Men må nesten avslutte å gi laget skryt. Hver gang jeg føler at ligagullet er langt unna så kommer de tilbake med en kjempe prestasjon, og det var artig å se gutta så inspirerte igjen! Nå er Newcastle neste, da må de slå på bryteren igjen.

 

 

 

Må si meg veldig enig med deg anngående Gilberto,Skal ikke klage på noe annet for det var moro å se oss overlegene liverpool.

Men den kampen her var Gilberto verre enn noen gang , helt utrolig høy feilprosent !

Vil se Flamini neste kamp, for han er akkurat spiller'n vi trenger mot lag som Bolton og West ham,

han løper og sloss som en ekte kriger !

Link to comment
Share on other sites

En kjempe kamp av det gunners! Lenge siden jeg har jublet så godt når Toure skåret:) Flameni overasket og morsomt å se han skåre igjen. Henry var mer inn i kampen igjen, men det er helt utrolig å se hvor blind folk er ang Gilberto! Og jeg må seriøst lure på om folk får med seg "prestasjonene" hans på banen.. Han er skummel dårlig og når det begynner å bli for vanskelig for han å sentre til en ledig medspiller 10 meter unna er det et klart signal på noe alvorlig. Helt utrolig å se en spiller i arsenal/premier league som 9 ut av 10 ganger tuller seg bort. Og uten press av motspillere til tider!! Før kunne jeg bli "mobbet" av venner pga Gilbertos klønete spill men nå har det blitt til sympati. Han er faktisk noe av det værste jeg har sett i hans possisjon, og hvis folk bare kunne følge riktig med på han under kampene så vil dere se det dere også! HELT UTROLIG!

Men må nesten avslutte å gi laget skryt. Hver gang jeg føler at ligagullet er langt unna så kommer de tilbake med en kjempe prestasjon, og det var artig å se gutta så inspirerte igjen! Nå er Newcastle neste, da må de slå på bryteren igjen.

 

 

 

Må si meg veldig enig med deg anngående Gilberto,Skal ikke klage på noe annet for det var moro å se oss overlegene liverpool.

Men den kampen her var Gilberto verre enn noen gang , helt utrolig høy feilprosent !

Vil se Flamini neste kamp, for han er akkurat spiller'n vi trenger mot lag som Bolton og West ham,

han løper og sloss som en ekte kriger !

 

Er det mulig å få noe eksakt tall på dette?? Eller bare "føler" du at han hadde høy feilprosent - og ikke egentlig har dekning for å si det du sier?

Svar utbedes snarest.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...