Jump to content

2006.11.12 Liverpool H


Andain

Recommended Posts

Gilberto - 8 - I request that all the doubters watch a reply of this game & concentrate on what he does for the team. Won all his tackles & used the ball well.

 

Akkurat det inntrykket satt jeg med og etter kampen.Gilberto var bra han.Venter også spent på feilprosenten på pasninger.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 189
  • Created
  • Last Reply

Gilberto - 8 - I request that all the doubters watch a reply of this game & concentrate on what he does for the team. Won all his tackles & used the ball well.

 

Akkurat det inntrykket satt jeg med og etter kampen.Gilberto var bra han.Venter også spent på feilprosenten på pasninger.

 

Nå er jeg for en gangs skyld enig i rosen Gilberto får. Han var vel heller ikke i dag perfekt i pasningsspillet, men han var ekstremt viktig og god til å bryte de angrepsforsøkene Liverpool hadde.

 

Og om statistikk: Det finnes tre former for løgn: Løgn, forbannet løgn og statistikk.

Link to comment
Share on other sites

Hahahah. Se denne statistikken:

http://home.skysports.com/optastats.aspx?c..._Arsenal&cpid=8

 

Fabregas har 84,6% mens Gilberto har 83.3% i pasnings%. Nå skal det sies at Fabregas prøver på flere gjennombruddspasninger, men Fabregas har mange flere lette pasninger der han bare triller ballene ut på sidene.

 

Det er mye spennende statistikk på siden, og noe overaskende så er vi på 3. plass på antall skudd - og det når vi har en kamp mindre spilt. Hvis vi har like mange skudd i den gjenstående kampen vil vi komme på andreplass med 175/176 skudd. Bare liverpool har flere skudd - 179. En ting som er verdt å legge merke til er at Man U har en uttelling på 16% (nest beste i ligaen), mens Arsenal bare har 12% (niendeplass). Vi er også det laget som får minst frispark imot oss, og er det laget som takler 4. minst. Mye av denne statistikken kan endres siden vi har en kamp til gode. Men statistikkene som går etter prosenter endres ikke mye etter én kamp mindre spilt.

Link to comment
Share on other sites

En ting som er verdt å legge merke til er at Man U har en uttelling på 16% (nest beste i ligaen), mens Arsenal bare har 12% (niendeplass).

 

At ManU som vanlig har høy effektivitet er vel ingen bombe. Det har jo alltid vært en av den klubbens styrker at de oppnår mye i forhold til deres reelle prestasjoner. Men etter starten på årets sesong å dømme er det overraskende at Arsenal har såpass høy uttelling. Dette virker urimelig høyt. Riktignok hadde man en skyhøy effektivitet på søndag; den må ha vært godt over 50%, men denne ene kampen kan da ikke ha klart å kompensere for sløseriene mot lag som Villa, ManC og Everton, der jo uttellingen knapt var på 4-5% (ja, mot ManC var den jo 0%!)?

Link to comment
Share on other sites

En ting som er verdt å legge merke til er at Man U har en uttelling på 16% (nest beste i ligaen), mens Arsenal bare har 12% (niendeplass).

 

At ManU som vanlig har høy effektivitet er vel ingen bombe. Det har jo alltid vært en av den klubbens styrker at de oppnår mye i forhold til deres reelle prestasjoner. Men etter starten på årets sesong å dømme er det overraskende at Arsenal har såpass høy uttelling. Dette virker urimelig høyt. Riktignok hadde man en skyhøy effektivitet på søndag; den må ha vært godt over 50%, men denne ene kampen kan da ikke ha klart å kompensere for sløseriene mot lag som Villa, ManC og Everton, der jo uttellingen knapt var på 4-5% (ja, mot ManC var den jo 0%!)?

Vi hadde, som du nevner, en ekstrem uttelling på søndag. Når vi da får 12% uttelling etter så bra effektivitet, sier det mye om hvor liten effektivitet vi tilsammen i kampene før denne. Når man har spilt så få kamper som vi har gjort i år, skal det ikke mye til for å endre statistikken drastisk!

Link to comment
Share on other sites

Jeg typen til lille søs, hun største søtra min og tanta mi er Arsenal fan, begge onklene mine har vært Liver Pool fan i mange år. Det er så utrolig morro at vi banker det dritt lage år etter år etter år på hjemme bane, har alltid hata Liver Pool så utrolig mye. Syns de er det lage i England som spiller feigest og mest kjedelig fotball, har aldri skjønt at de kan ha så mange fan i norge, når man tenker på at de spiller så utrolig kjedelig fotball...... jeg hoppa rundt i stua vær gang Arsenal skorte, deilig helg Totten dritten fikk bank også vi har et bra grep på 3 plassen nå værfall og en kamp mindre spilt en alle de andre topp laga. For håpe vi forsetter å vinne mot alle topplagene, deilig å tenke på at vi slo Man Utd borte også som vi ikke ha gjort på mange år :P

Link to comment
Share on other sites

SYkt bra at vi vant denne kampen. Kom hjem fra London i går kveld, og var det bare meg eller var det GOD og da mener jeg god stemning på Emirates?

 

Har alltid vært 2 idiotiske og ganske uviktige ting jeg har lagt merke til på Emirates, men jeg må nesten ha et svar! Hvorfor drar folk så tidlig fra kampen? Greit nok at man skal få plass i tuben osv., men man kommer seg hjem på en eller annen måte. Mot Liverpool merket jeg at det var utrolig mange tomme seter etter 87 min. Den andre tingen kom merket jeg i forrige uke da Spurs spilte mot Chelsea. Hvorfor har vi ikke sånne herlige "flypilot" seter til staffen og reservene på sidelinjen? :P

 

Høydepunkter Arsenal-Liverpool

Link to comment
Share on other sites

Gilberto synes jeg var meget god på søndag. Han lå alltid der han skulle, og ryddet nydelig opp i farlige overtgangsmuligheter for Liverpool. Han er, som Fredheim sa, meget disiplinert i posisjoneringa si. Ligger alltid riktig plassert.

 

 

Jeg er enig at han var god jeg men de passningene han slår feil er noen ganger

uforklarige

Link to comment
Share on other sites

Vi hadde, som du nevner, en ekstrem uttelling på søndag. Når vi da får 12% uttelling etter så bra effektivitet, sier det mye om hvor liten effektivitet vi tilsammen i kampene før denne. Når man har spilt så få kamper som vi har gjort i år, skal det ikke mye til for å endre statistikken drastisk!

 

Med lang utdannelse og jobberfaring i statistikk og andre realfag er jeg klar over denne muligheten! :D

 

Har regnet på dette. Arsenal har altså skapt rundt 150 sjanser og scoret 19 ligamål så langt denne sesongen, noe som altså gir ca 12% uttelling. Men trekker vi i fra kampen mot Liverpool hvor man hadde 50% uttelling; 6 sjanser - 3 mål, så blir det 16 mål på 144 kamper, noe som fortsatt gir en uttelling på 11%, så statistikken har ikke endret seg SÅ mye på denne ene kampen. Og grunnen til at vi sitter med dette inntrykket av at Arsenal er spesielt ineffektive skyldes nok at de har vært ekstremt ineffektive i en fire-fem kamper denne sesongen, mens de i resten har hatt uttelling over gjennomsnittet, der vi ønsker at de skal være! Og problemet er ikke den totale uttellingen, men at ineffektiviteten denne sesongen har kostet laget alt for mange poeng så langt; ja, man har sløst bort ihvertfall 4, kanskje 6 poeng hjemme, og bort burde man hatt minst uavgjort mot West Ham og slått ManC, noe som innebærer 4 poeng ut av vinduet. Så det er helt rimelig å hevde at laget ut fra spill og sjanser burde vært i hælene på ManU, med kamp til gode. Vi får håpe at ting jevner seg ut utover sesongen... kampen mot Pool var ihvertfall et langt skritt i riktig retning når det gjelder effektivitet.

Link to comment
Share on other sites

Vi hadde, som du nevner, en ekstrem uttelling på søndag. Når vi da får 12% uttelling etter så bra effektivitet, sier det mye om hvor liten effektivitet vi tilsammen i kampene før denne. Når man har spilt så få kamper som vi har gjort i år, skal det ikke mye til for å endre statistikken drastisk!

 

Med lang utdannelse og jobberfaring i statistikk og andre realfag er jeg klar over denne muligheten! :D

 

Har regnet på dette. Arsenal har altså skapt rundt 150 sjanser og scoret 19 ligamål så langt denne sesongen, noe som altså gir ca 12% uttelling. Men trekker vi i fra kampen mot Liverpool hvor man hadde 50% uttelling; 6 sjanser - 3 mål, så blir det 16 mål på 144 kamper, noe som fortsatt gir en uttelling på 11%, så statistikken har ikke endret seg SÅ mye på denne ene kampen. Og grunnen til at vi sitter med dette inntrykket av at Arsenal er spesielt ineffektive skyldes nok at de har vært ekstremt ineffektive i en fire-fem kamper denne sesongen, mens de i resten har hatt uttelling over gjennomsnittet, der vi ønsker at de skal være! Og problemet er ikke den totale uttellingen, men at ineffektiviteten denne sesongen har kostet laget alt for mange poeng så langt; ja, man har sløst bort ihvertfall 4, kanskje 6 poeng hjemme, og bort burde man hatt minst uavgjort mot West Ham og slått ManC, noe som innebærer 4 poeng ut av vinduet. Så det er helt rimelig å hevde at laget ut fra spill og sjanser burde vært i hælene på ManU, med kamp til gode. Vi får håpe at ting jevner seg ut utover sesongen... kampen mot Pool var ihvertfall et langt skritt i riktig retning når det gjelder effektivitet.

Bra skrevet! Men jeg må si meg overasket over at uttellingen ikke endret seg mere - ikke det at jeg er uenig i utregningene dine, ville regnet det på samme måte selv :D. Men en ting som ikke kommer fram i statistikken er hvor store sjansene er. Bommen Rosicky hadde mot Moskva er det beste eksemplet på en megabom som skulle vært mål. Så jeg tror nok at det at vi bommer på mange 200% sjanser gir oss et enda dårligere inntrykk av effektiviteten.

Link to comment
Share on other sites

Bra skrevet! Men jeg må si meg overasket over at uttellingen ikke endret seg mere - ikke det at jeg er uenig i utregningene dine, ville regnet det på samme måte selv :D. Men en ting som ikke kommer fram i statistikken er hvor store sjansene er. Bommen Rosicky hadde mot Moskva er det beste eksemplet på en megabom som skulle vært mål. Så jeg tror nok at det at vi bommer på mange 200% sjanser gir oss et enda dårligere inntrykk av effektiviteten.

 

Et veldig viktig poeng du nevner her. Å bare se på uttellingsprosenten uten å korrigere for hvor store sjansene er er misvisende. Og selv om dette baserer seg på skjønnsmessige vurderinger; jeg er i liten tvil om at Arsenal har bommet på VESENTLIG flere store sjanser enn de nærmeste rivalene, der kampene mot Aston Villa, Everton og CSKA var de verste.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...