Jump to content

2006.11.12 Liverpool H


Andain

Recommended Posts

En virkelig arbeidsseier, en Henry som ENDELIG jobber skikkelig, begge stopperne scorer mål OG vi putter på corner! Utrolig!

 

Jeg blir mer og mer imponert over Toure. Syns han er suveren igjen og har vært årets beste Arsenal-spiller hittil denne sesongen! Herlig! :D

 

Veldig fornøyd nå! :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 189
  • Created
  • Last Reply

"Lovely", sinnsykt herlig!!!!! Satt der som eneste Arsenalfan og resten Liverpool, og de sa selvfølgelig at Gerrard bare lekte og at de visste de kom til å vinne, da var det prikken over i'en med seier, deilig!! Veldig sterk prestasjon, bra at vi skåret når vi ikke dominerte kampen også, men senere var det nesten bare et lag på banen. Konge at vi skårte et "drittmål", som jeg ville sagt om det gikk andre veien, på corner. Riise burde tatt den, men herlig at Willy allerede har skåret to mål for klubben, bra til å være stopper. Altså først Flamini, fra venstrekant(best som back) og så de to stopperene Toure og Gallas, kult at de får mål, men skulle heller ønske Kongen skåret, han var grei nok i dag, men han kommer snart og viser hvem han egentlig er, men mener ennå at han bør gi bindet til Kolo. Når det er sagt så var det forresten største seier mot dem på veldig, veldig lenge, fant det ikke akkurat ut, men det er en stund. Liverpool angrep mer enn jeg trodde de skulle, heldigvis, jeg synes definitivt at de bør sparke Rafa Benitez, men håper ikke det da.. Fortsetter vi sånn og United og Chelski får noen dårlige perioder kan vi kjempe om gullet, selv om jeg ikke tror det nå. Men som sagt en fantastisk kamp!

 

Edit: Glemte å nevne når Ade var alene med Reyna, hvordan visste jeg at han bommet? :P :P

Link to comment
Share on other sites

Dette er en fantastisk dag for alle goonere, 3-0 over Liverpool er jo rett og slett fantastisk. Men det som overrasker meg er at målscorerne er to midtstoppere og en defensiv midtbanespiller. Henry jobber endelig for laget, denne kampen var han ekstremt god, han tok de tunge løpene tilbake etter at laget hadde mistet ballen og på slutten var han plutselig defensiv midtbanespiller. Som pacman sier er vi blitt et lag for de store anledningene. Enda et pluss var at Arsenal endelig scoret et "ugly goal". Lehmann sto ikke fordi han hadde et eller annet med halsen.

Link to comment
Share on other sites

Spelarbørs:

 

Almunia: Har lite å gjer, men gjer det han må med tryggleik. 7

Eboue: Veldig god. Har etterkvart blitt ein nøkkelspelar i vårt offensive spel. 8

Toure: Lager eit par unødige frispark mot Crouch. Ellers er han prikkfri og er fortsatt Arsenals beste så langt i år. Herlig mål. 9 Man of the Match

Gallas: Som sin midtstoppar partner, er han svært god. Punkterer kampen med ein enkel scoring. 8

Clichy: Har ein vanvittig fart og det hjelper han ein del. Blir likevel avslørt til tider, og eit par svake avleveringar. 7

Hleb: Svært god kamp av kviterusseren. Leker til tider med Riise, og er flink til å jobbe heimover. 8

Gilberto: 'Unsung hero'. I dag har han til og med eit par strålande pasningar. 7,5

Fabregas: Syntes han var ganske dårlig i første omgang, men han spelte seg opp. Kunne hatt godt av eit pust i bakken dog. 7

Flamster`n: Løper som ein galning og scorer det viktige førstemålet. Er ikkje like god som Fabregas i pasningsspelet dog. 7,5

Van Persie: To assists av nederlenderen. Synes likevel han er eit hakk under dei andre spelerane i pasningsspelet, men har andre kvalitetar (kanskje derfor Wenger viser han så mykje tillit. 8

Henry: Jobber og sliter. Merkelig nok er han ikkje involvert i nok måla. 8

Link to comment
Share on other sites

Hyyl...åssen klarte Ade å bomme der...nesten 4-0

Skjønner godt at Liverpool ikke er et toplag når man ser hva slags spillere de har. Jeg synes nå Pennant og Zenden hører hjemme i 1.divisjon eller no. Skjønner ikke at Liverpool finner seg noen andre spillere. Men men, de om det. Deilig å se Arsenal knuse et tafatt Liverpool i dag hvertfall =)

 

1.line:

Bra keeperspill av Reina som gjorde det. Han stenger alle hull, så det blir vanskelig å sette den, + to Liverpool-spillere som kommer på retur-løp.

2.line:

Zenden og Pennant var de eneste som skapte noe for Liverpool i dag. Ironisk?

 

---------

 

Back on Topic:

 

Fantastisk å se Arsenal vinne 3-0 mot Liverpool, så overlegent! Veldig sterkt.

 

Laget meg en liten børs jeg:

 

Almunia: Ikke dårlig, ikke bra. Helt grei kamp. Fikk vel ikke et eneste farlig skudd på seg? 5

Eboue: Veldig bra kamp. Tetter helt igjen for Gonzales på kanten, og har mange fine innlegg, og fint driv langs siden. 7,5

Toure: Begynner litt rustent, med noen farlige headinger som går feil vei, men jobber seg opp til en av de beste i kampen. Strålende. 8

Gallas: Veldig bra av William også. Stopper så og si alt av det som er å stoppe. Grei skuring. 7,5

Clichy: Veldig bra kamp. Har fint driv med ball, og god på små flater. Fine pasninger også. Stopper det han må. [Fantastic Four 2 som bygger seg opp?] 7,5

Hleb: Veldig bra også av ham. Er veldig flink til å dra seg inn i banen og skape vanskeligheter. Førte til 1-0 f.eks, og andre sjanser. 7,5

Gilberto: Er god defensivt, men svikter nok en gang offensivt. Alt for høy feilpasningsprosent. 6

Fabregas: Unormalt mange feilpasninger når han er på midtbanen, men når han kommer offensivt er han dødelig. Bra kamp av vår kjære spanjol. 7

Flamini: Scorer overraskende, men er ikke spesiellt bra utenom. Har mange farlige feilpasninger mot midten som skaper overganger for Liverpool. 5,5

v.Persie Er veldig flink med ball, og holder ekstremt bra på den. Men jeg sitter igjen med èn situasjon av ham: Handsen. Det er noe jeg aldri, og jeg sier ALDRI[!] vil se igjen av en Arsenalspiller. Helt unødvendig og stygt av ham. Arsenal er en fair playing klubb, og vi skal ikke ha noe av det. 6,5

Henry: Man of the Match. Ser ut som at han har funnet ut at det kanskje hjelper litt å løpe. Skikkelig bra kamp av ham. Jobber som en hest!!! 8,5

Link to comment
Share on other sites

Herlig søndag dere :P

Kolo er konge, ikke bare for at han scorer idag, men han vinner enhver duell han er med i. Arsenals desidert mest stabile spiller så langt i denne sesongen.

 

En god kamp av alle sammen, og Glichy viste seg litt ekstra fram(noen dårlige passninger), noe som var morro å se på. Henry er litt dårlig plassert til tider, men overasker med defensivt spill. Adebayor MÅ score på slike sjanser, han venter jo alt for lenge med å skyte, og han burde absolutt prøve en finte eller skyte på lengre avstand. Glad for at det ikke var avgjørende forr seieren. Hleb viste herlig teknikk og han var mye bedre enn sist kamp.

 

Slår vi topplagene tror jeg dette ikke kommer til å bli så værst :P

Vi skal ivertfall ikke sitte med hjerte i halsen slik som forrige sesongslutt, med tanke på CL spill.

 

Nestbeste etter denne seieren, var at Reading banket tottene, de ligger nå der de hører hjemme(12) :P

Link to comment
Share on other sites

Den beste Goonerdagen på lenge!! Rottenham blir grusa av Reading, vi vinner 3-0 over Pool, samtidig som vi smyger oss opp på 3. plass med en kamp mindre spilt. Denne seieren trengte vi virkelig!

 

Deilig at min favorittspiller, som forøvrig har navnet sitt bakpå min drakt, scorer et nydelig mål.

 

"And it's Kolo Toure put thru by van Persie! And that sums it all up!!"

Link to comment
Share on other sites

Dette var deilig ja! Eboue spilte som en Gud på backen. Clichy spilte seg opp utover i kampen, men får trekk for en del håpløse og farlige avlevringer. Henry spilte sin beste kamp på lenge..Midtbanen var jevnt over solid :P E alltid sweet å banke scouserne :P

Link to comment
Share on other sites

DEILIG

 

bra vi klarte å vinne på en LITT dårlig dag, syns ikke vi var så god som vi har vært før i år, men desto mer effektive!! :P

 

mista masse respekt for RvP etter den handsen..

fikk bare enda mer respekt for toure, han er FANTASTISK!!!! :P

og flamini, dette fortjente du, bra kamp!! :P

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk kamp av Arsenal. Smashing!! Absolutely smashing!!!!

 

Almunia: Ikke mye å gjøre, men holder seg våken og tar det han skal ta. 7

Eboue: God kamp, fint driv frem. 7,5

Toure: Åpnet som sagt litt rart, men tok seg fantastisk opp. Sier som Arseblog, I love Kolo. 8

Gallas: En av de beste i dag. Fantastisk, solid. 9

Clichy: Litt shaky og gjør noen feil. Virket nervøs.. Men tok seg veldig opp på slutten. 6.5

Flamini: Arsenals beste helt klart. Løper flere mil, scorer ett fint mpl, skikkelig figher. Bør spille bortekamper.9

Gilberto: Arsenals dårligste. Gjør mye feil og jeg svetta hver gang han hadde ballen. 6

Cesc: Akkurat slik hva vi kan forvente. Har sett ham bedre, men denne gutten begynner å ta flere steg om gangen nå. Bra forestilling. 8

Hleb: Herlig driv, artig å se på, jobber flott, fantastisk. 8

RvP: Litt usynlig til tider, gjør mye bra, fin pasning til Kolo. 7

Henry: Virket litt bedre og "friskere". Men fortsatt ikke den Henry vi bør forvente oss. Stopper utrolig mange kontringer da han liksom skal "finne på noe selv". Mister ofte ballen, og jeg synes han har mistet litt "flair" i det siste. Men absolutt godkjent. 7

Link to comment
Share on other sites

En fantastisk dag på fotballøya. Vi knuser Liverpool, mens Reading knuser Spudz!

 

Er litt overrasket over resultatet. Selv om Liverpool ikke har imponert noen på bortebane i år, så forventet jeg en veldig tett og jevn kamp. Ble også litt svett når jeg så laget og skjønte formasjonen. Men Wenger vet tydeligvis hvordan dette skal gjøres.

 

Vi har vunnet en ”toppkamp” hjemme på Emirates. Nå er det bare å gi gass videre!

Link to comment
Share on other sites

Synes virkelig andreomgangen i dag var ekstremt imponerende! Vi tar fullstendig brodden fra Liverpool, og spiller løkkefotball. Gerrard, Alonso, Kuyt etc. så ut som smågutter. Er meget imponert over Toure, Flamini og Henry i dag. Dessuten mener jeg å se at Clichy og Eboue kommer til å være med å utgjøre en veldig bra forsvarsfirer utover i sesongen, gitt at de holder seg skadefrie. De er dødelige offensive, slev om det av og til går på bekostning av det defensive arbeidet.

 

Må bare si at scoringen til Kolo fikk meg til å le høyt resten av kampen. For en fantastisk herlig spiller. Tror jeg er forelsket :P

Link to comment
Share on other sites

Utrolig viktig! For fansen, laget og Wenger. Var en av kritikerne etter West Ham tapet og da er det deilig at laget klarer å slå tilbake. Var noen endringer i dag som gjorde at vi klarte dette tror jeg. Med Flamini inn ble det mer slagkraft og trøkk på midten som var utslaget i dag. Eboue i form på baclen er også veldig viktig ser man i dag.

Link to comment
Share on other sites

Med Flamini inn ble det mer slagkraft og trøkk på midten som var utslaget i dag.

 

Tror vel ærlig talt at med Rosicky på banen hadde vi ikke mistet det trykket. Det jeg setter stor pris på er at vi kan ha Rosicky, Ljungberg og Baptista ute, og fortsatt sette inn Flamini som så til de grader er med på å vippe kampen i vår favør. Det viser kvalitet :P

Link to comment
Share on other sites

Helmiken, jeg skjønner ikke helt hvordan du kan gi Henry best karakter. Han er jo altfor passiv og feil plassert, men jeg syns ikke han hadde en dårlig kamp. Han jobbet bra defensivt og noe bra offensivt, men det er spillere som gjør en mye bedre kamp enn Henry. Henry er langt fra så farlig som vi ser han på sitt beste, og når han er det, er han banens beste uten tvil, men idag er han ikke det.

Link to comment
Share on other sites

Helmiken, jeg skjønner ikke helt hvordan du kan gi Henry best karakter. Han er jo altfor passiv og feil plassert, men jeg syns ikke han hadde en dårlig kamp. Han jobbet bra defensivt og noe bra offensivt, men det er spillere som gjør en mye bedre kamp enn Henry. Henry er langt fra så farlig som vi ser han på sitt beste, og når han er det, er han banens beste uten tvil, men idag er han ikke det.

 

Greit.. han scora ikke mål, noe en spiss skal gjøre, men jeg synes han jobba så ekstremt hardt i dag, at han fortjente MotM tittelen. Han var jo høyt og lavt, og var mye nede på egen banehalvdel, på samme tid som han også satte opp en del angrep, og finta av mange mann hele tiden.

 

Synes han fortjente det jeg. :P

[Forstår dog ikke hvor jeg var da Flamini var så god jeg, Korslund...:P]

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk kamp av Arsenal. Smashing!! Absolutely smashing!!!!

 

Almunia: Ikke mye å gjøre, men holder seg våken og tar det han skal ta. 7

Eboue: God kamp, fint driv frem. 7,5

Toure: Åpnet som sagt litt rart, men tok seg fantastisk opp. Sier som Arseblog, I love Kolo. 8

Gallas: En av de beste i dag. Fantastisk, solid. 9

Clichy: Litt shaky og gjør noen feil. Virket nervøs.. Men tok seg veldig opp på slutten. 6.5

Flamini: Arsenals beste helt klart. Løper flere mil, scorer ett fint mpl, skikkelig figher. Bør spille bortekamper.9

Gilberto: Arsenals dårligste. Gjør mye feil og jeg svetta hver gang han hadde ballen. 6

Cesc: Akkurat slik hva vi kan forvente. Har sett ham bedre, men denne gutten begynner å ta flere steg om gangen nå. Bra forestilling. 8

Hleb: Herlig driv, artig å se på, jobber flott, fantastisk. 8

RvP: Litt usynlig til tider, gjør mye bra, fin pasning til Kolo. 7

Henry: Virket litt bedre og "friskere". Men fortsatt ikke den Henry vi bør forvente oss. Stopper utrolig mange kontringer da han liksom skal "finne på noe selv". Mister ofte ballen, og jeg synes han har mistet litt "flair" i det siste. Men absolutt godkjent. 7

 

Enig i de fleste vurderingene dine, men jeg synes at Fabregas hadde flere ballmiss enn Gilberto. Synes den beste spilleren vår var Hleb idag. Legg merke til hvor hardt han jobber og er avslappet og rolig med ballen. Når det gjelder Henry var han ikke på sitt beste idag, men det er fantastisk å se hvordan han jager hver eneste tilbakespill til Reina. De siste 10 minuttene spilte han så og si på midtbanen, han vant utrolig mange baller.

Link to comment
Share on other sites

Helmiken, jeg skjønner ikke helt hvordan du kan gi Henry best karakter. Han er jo altfor passiv og feil plassert, men jeg syns ikke han hadde en dårlig kamp. Han jobbet bra defensivt og noe bra offensivt, men det er spillere som gjør en mye bedre kamp enn Henry. Henry er langt fra så farlig som vi ser han på sitt beste, og når han er det, er han banens beste uten tvil, men idag er han ikke det.

 

Greit.. han scora ikke mål, noe en spiss skal gjøre, men jeg synes han jobba så ekstremt hardt i dag, at han fortjente MotM tittelen. Han var jo høyt og lavt, og var mye nede på egen banehalvdel, på samme tid som han også satte opp en del angrep, og finta av mange mann hele tiden.

 

Synes han fortjente det jeg. :P

[Forstår dog ikke hvor jeg var da Flamini var så god jeg, Korslund...:P]

:P Henry var ivertfall bedre enn på lenge og han jobbet hardt, det er jeg HELT enig i.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...