Jump to content

Totalt Off Topic


taugooneren

Recommended Posts

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Da jeg var i England for ca. en uke siden, var vi på omvisning på Ewood Park (broren min er Blackburn-supporter). Guiden var en mann kalt Ronnie Clayton. Han var visst en legende i klubben. Har noen her hørt om han? Uansett var han ganske på jordet. Han hadde aldri hørt om Morten Gamst Pedersen, og han pratet om Alan Shearer som om han var tidenes beste spiller for Blackburn Rovers. Jeg tror faktisk at han fortsatt trodde han var i klubben B)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Noen som har litt peiling på torrent-nedlastning her?

Hvorfor varierer den totale trafikken av kb/s ned og opp på pcen fra så mye som 400 ned til 60-70 når: bandwith allocation er på topp hele tiden, jeg ikke har satt på noen limit og pcen står på samme sted(Internettforbindelsen er konstant og like kjapphele tiden)?

Link to comment
Share on other sites

Kommer vel an på hvor mange seeds det er osv på den torrenten du laster ned.

 

Okey, takk for hjelpen. Får bare sørge for å ha flest mulige torrenter da sånn at jeg utnytter internettkapasiteten maks.

Link to comment
Share on other sites

Noen her som bruker linser? Har nettopp begynt med det, dvs en prøveperiode på 14 dager altså. Veldig fornøyd så langt, merker nesten ikke at de sitter på øynene engang.

 

Bruker forresten Focus Dailies 1-dags linser.

 

Jeg bruker linser. Veldig god løsning for meg som spiller en del fotball og også håndball. En-dagslinser er helt klart enklest og best, men det koster jo litt mer enn ukes/månedslinser og da. Er en del stress å rense de og sånn i tillegg til at du er mye mer redd for de, hender de blir ødelagt/faller av. Ellers så må jeg bare råde deg til å kjøpe linser på lensway.no, kjapp levering og mye billigere enn i butikk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg og bruker linser, jeg er ikke fornøyd med det i det hele tatt...

Klarer rett og slet ikke å bruke dem :(

Men jeg prøver så godt jeg kan fordi, for jeg spiller en del fotball og da trenger jeg å se ballen :P

Men hvilken styrke har dere på linsene da?

Selv har jeg - 1.75 og -1.50 <_<

Link to comment
Share on other sites

Veginho; Jeg har sett på en del sider på nettet og funnet ut at www.yourlenses.no knuser alle andre når det gjelder priser. Der kan du få ett års forbruk av Focus Dailies en-dagslinser (90-pack) for 2388,-.

På Lensway koster ett års forbruk av Focus Dailies (90-pack) 3152,-.

 

90-pack varer i 3 mnd og på lang sikt blir det billigere å kjøpe en ny 90-pack hver 3.mnd fremfor en ny 30-pack hver mnd.

 

3152 - 2388 = 764,-. Så mye sparer du på å bruke YourLenses.no fremfor Lensway. (Priser inkl. frakt)

 

Geir; Jeg har -0,75 og -1,00

Link to comment
Share on other sites

Veginho; Jeg har sett på en del sider på nettet og funnet ut at www.yourlenses.no knuser alle andre når det gjelder priser. Der kan du få ett års forbruk av Focus Dailies en-dagslinser (90-pack) for 2388,-.

På Lensway koster ett års forbruk av Focus Dailies (90-pack) 3152,-.

 

90-pack varer i 3 mnd og på lang sikt blir det billigere å kjøpe en ny 90-pack hver 3.mnd fremfor en ny 30-pack hver mnd.

 

3152 - 2388 = 764,-. Så mye sparer du på å bruke YourLenses.no fremfor Lensway. (Priser inkl. frakt)

 

Geir; Jeg har -0,75 og -1,00

Ser nok betraktelig dårligere jeg da <_<

Link to comment
Share on other sites

Men hvilken styrke har dere på linsene da?

3,75 på begge, trenger linser på fotballbanen med andre ord :angry:

 

Veginho; Jeg har sett på en del sider på nettet og funnet ut at www.yourlenses.no knuser alle andre når det gjelder priser. Der kan du få ett års forbruk av Focus Dailies en-dagslinser (90-pack) for 2388,-.

På Lensway koster ett års forbruk av Focus Dailies (90-pack) 3152,-.

 

90-pack varer i 3 mnd og på lang sikt blir det billigere å kjøpe en ny 90-pack hver 3.mnd fremfor en ny 30-pack hver mnd.

 

3152 - 2388 = 764,-. Så mye sparer du på å bruke YourLenses.no fremfor Lensway. (Priser inkl. frakt)

 

Geir; Jeg har -0,75 og -1,00

90-pack=45dager=1,5Måned

 

Du var innom mange nettsider sier du men du glemte kanskje den vikigste: Forbrukerradet.no. Her står det to saker om linsekjøp på nett I den ene som er ganske gammel ble det avdekket masse tull bl a at varene ble sendt fra Sverige og at en dermed måtte vente i flere måneder til de kom og i tillegg betale toll oppi 300kr. Den andre var en prissammenligning der yourlenses.no ikke var tatt med, det står her at selskapet hevder at varene nå sendes fra et sted i Norge.I tillegg så jeg at det var umulig å betale med faktura, denne betalingsformen er veldig grei for kunden fordi en aldri må risikere noe, i tillegg er leveransene fra lensway.no lynraske og en får bekreftelser om alt på mail. Neste gang jeg kjøper linser vil jeg nok sjekke litt rundt sånn som du har gjort, men jeg vil nok ikke betale en krone før jeg har varen i hånden, da kan jeg UMULIG svindles på noen måte. For i alle bransjer og spesielt på internett svindles du kjapt som f*** hvis du ikke følger med.

 

http://www.dagbladet.no/sport/2007/08/07/508193.html

 

Bra sak av Dagbladet her, de tar for seg de store språklige bommerter. Både forferdelige holdninger og skikkelige latterkvekkere er med. Min favoritt er helt klart Jamie Carraghers lille disputt med en radioreporter som mener Carragher er en bottler fordi han ikke lenger vil prøve å kjempe om plassen på landslaget. Skal ikke røpe for mye så bare nyt den!!! Synd jeg ikke er så veldig sterk i engelsk enda, er noen ord jeg ikke helt forstår. Uansett ekstremt spesiel situasjon. Jeg må si Carragher virker litt dum, ikke pga beslutningen men pga måten han argumenterer og er hissig hele veien.

Link to comment
Share on other sites

Veginho; Jeg har sett på en del sider på nettet og funnet ut at www.yourlenses.no knuser alle andre når det gjelder priser. Der kan du få ett års forbruk av Focus Dailies en-dagslinser (90-pack) for 2388,-.

På Lensway koster ett års forbruk av Focus Dailies (90-pack) 3152,-.

 

90-pack varer i 3 mnd og på lang sikt blir det billigere å kjøpe en ny 90-pack hver 3.mnd fremfor en ny 30-pack hver mnd.

 

3152 - 2388 = 764,-. Så mye sparer du på å bruke YourLenses.no fremfor Lensway. (Priser inkl. frakt)

 

Geir; Jeg har -0,75 og -1,00

90-pack=45dager=1,5Måned

 

Du var innom mange nettsider sier du men du glemte kanskje den vikigste: Forbrukerradet.no. Her står det to saker om linsekjøp på nett I den ene som er ganske gammel ble det avdekket masse tull bl a at varene ble sendt fra Sverige og at en dermed måtte vente i flere måneder til de kom og i tillegg betale toll oppi 300kr. Den andre var en prissammenligning der yourlenses.no ikke var tatt med, det står her at selskapet hevder at varene nå sendes fra et sted i Norge.I tillegg så jeg at det var umulig å betale med faktura, denne betalingsformen er veldig grei for kunden fordi en aldri må risikere noe, i tillegg er leveransene fra lensway.no lynraske og en får bekreftelser om alt på mail. Neste gang jeg kjøper linser vil jeg nok sjekke litt rundt sånn som du har gjort, men jeg vil nok ikke betale en krone før jeg har varen i hånden, da kan jeg UMULIG svindles på noen måte. For i alle bransjer og spesielt på internett svindles du kjapt som f*** hvis du ikke følger med.

Når du kjøper linser, så må du kjøpe en pakke for hvert øye, med andre ord; 2x 90-pack (en pakke for hvert øye) = 90 dager/3 mnd.

 

Når det gjelder YourLenses så har ikke jeg sett den grusomme artikkelen fra Forbrukerportalen.no. Etter å ha lest denne har jeg ikke lyst til å bestille derfra mer :P Takk!

Link to comment
Share on other sites

Jeg tenkte litt på en ting her en dag:

Peter Schmeichel som var verdens beste keeper og spilte for United, han var jo selfølgelig stor blant fansen, men han har jo en sønn som heter Kasper som spiller på det største rivallaget til United, Manchester City. Da tenker jeg: Misliker eller liker United fansen sønnen til en av deres største keeper gjennom tidene?

Hva hadde vi gjort om f.eks sønnen til David Seaman hadde spilt for Tottenham?

Link to comment
Share on other sites

Det er nok litt annerledes, siden Schmeichel også spilte i City.

Da blir det jo akkurart som Seaman spilte for Arsenal og tottene, og sønnen spilte for sistenevnte.

Så det kan nok ikke sammenlingnes akkurat det med Seaman. Men United fansen elsker nok Peter Schmeichel. Ikke Kasper! :huh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ingen her inne liker Shaun Wright-Phillips, som er adoptivsønnen til Ian Wright. Og jeg tror jeg kunne mislikt denne Tottenhamkeeperen uten at Safe Hands kunne vite noe om det :huh: Men ellers så tror jeg ikke det er like stor rivalisering mellom de klubbene, som oss i Nord-London. Det blir jo mer United og Liverpool, men av de veldig få Unitedfans som lever i Manchester, så tror jeg de "hater" City og deres spillere. Ikke vet jeg.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...