Jump to content

Forum i fritt fall?


RP7

Recommended Posts

Mente vi hadde en tråd gående for en stund tilbake om hvordan vi skulle heve nivået på forumet. Klarte ikke å finne andre enn "en brannfakkel" og tråden som omhandler tilgangen på forumet. Ingen av disse er direkte dekkende for hva jeg ønsker å si nå, så da starter jeg en ny. Hvis mod eller andre kloke personer finner en passende tråd så flytt innlegget dit det hører hjemme.

 

Aldri har forumet nådd en slik bunn som de siste ukene. De fleste diskusjoner ebber ut i en tåpelig krangel om hvem som har rett og hvem som har feil. Les reglementet for forumet om hvordan man bør oppføre seg før dere poster.

Kvaliteten på endel av innleggene, og språkbruken i de samme, er på et fryktelig lavt nivå og inneholder så mange skrivefeil at det er nesten ikke mulig å forstå hva forfatteren mener. Tegnsetting, bruk av avsnitt og setningsskift bør man kunne litt om før man uttrykker seg skriftlig. Det har tidligere vært en regel om at man skal skrive på et av de norske språkene og ikke benytte dialekt, SMS-språk eller stikkordsform. Jeg vet ikke om denne regelen er endret. For vanlige mennesker er det utrolig irriterende å lese innlegg på en halv side som kunne vært skrevet på to linjer om man hadde brukt vanlig språk og ikke avsnitt mellom hver setning- når i tillegg hver av de ufullstendige setningene inneholder 10 skrivefeil og en hel masse selvmotsigelser blir det ekstra provoserende..

 

De mest hårreisende eksemplene er i trådene om Cole, Reyes og Aston Villa. Jeg ber alle, meg inkludert, om å lese disse for å få en forstålese av mitt hjertesukk.

 

Håper alle kan prøve å skrive så riktig og godt de kan for å heve nivået litt. Man trenger ikke alltid poste et svar hvis det du ønsker å si allerede er skrevet. Dette er ikke en konkurranse i flest innlegg. Tenk gjennom innhold og formulering i det som skrives før det postes. Skrivefeil forekommer og alle er ikke like flinke til å uttrykke seg. Men, alle kan lese sine egne innlegg før de legges ut og fjerne de mest åpenbare feilene. Vi må alle prøve å løfte nivået opp noen hakk slik at forumet igjen kan bli et godt nettsted for å diskutere vår felles interesse.

Link to comment
Share on other sites

Synes den "eldre" garde kunne være mer aktive her. Tror det vil hevet kvalitetsnivået en hel del!

 

Det er desverre flere fra den "eldre" garde som har valgt å kutte ut forumet, rett og slett pga kvaliteten. Kvaliteten på forumet har faktisk blitt enda verre etter at det ble et forum kun for medlemmer, selv om de tåpelige personkranglene er borte. Det var faktisk mer interressant å følge med på disse, enn det er å lese flere hundre innlegg som består bare av "one-liners".

 

Tidligere har nye debattanter tatt til seg kritikk, og gjort noe med det. Men nå har det bare blitt flere og flere som skriver innlegg bare for å øke antall innlegg, uten å komme med noe konstruktivt. Hvis denne trende fortsetter, så vil flere av den "eldre" garde etter hvert bli borte fra forumet

Link to comment
Share on other sites

må nok si at forumet rett og slett er tarvelig. synd men sant. oppdateringen på nyhetene er tragisk, og de fleste trådene som blir startet er tåpelige, eller blir besvart med tåpelige innlegg. det aller verste, er den eldre garde. virker som enkelte tror de eier arsenal. jeg synest det er flaut at voksne mennesker helt opp i 50 årene ikke kan klare å vise god etikk. tror det må radikale forandringer til for å heve nivået på forumet. mulighetene er mange!!

 

vennlig hilsen fra meg

Link to comment
Share on other sites

Forslag: La alle som vil registrere seg gjøre deg og lag flere forum-moderatorer sånn man kan få slutt på bråk hvis det er bare tullinger som registrerer seg. Det med at bare medlemmer kan skrive synes jeg er rett og slett dumt

Link to comment
Share on other sites

Synes det er greit at bare medlemmer får poste på deler av forumet. Det er nok en bedre idè å la enkelte deler av forumet være åpent for alle sammen. "Rykter" er for eksempel en tråd vi kan åpne mere, men som det står skrevet under "Arsenal" delen av forumet, så ønskes en saklig tone - og det vil vi ikke få hvis "gud og hvermann" kan skrive der. Da blir det en gigantisk jobb for moderatorer å slette/flytte innlegg.

 

Er helt enig med tråd-starter her, spesielt angående trådene "Cole", "Reyes" og "Aston Villa". Det som kanskje kan legges merke til er at det går mye i de samme personene her?

 

En mulighet er å dele ut advarsler - gjøre som Graham Poll og gi 3 gule, så rødt :) Da skjønner kanskje folk at spam/one-liners og person-hetsing ikke er tillatt, og vil prøve å forandre sin opptreden på forumet.

 

Når det gjelder meg personlig, så skriver jeg ikke mye på forumet, kun i de delene av forumet jeg føler jeg kan tilføye noe "relevant" til tråden, og som ikke er sagt 10 ganger fra før. Dette kan væra en idè for andre å gjøre også, da det som sagt over ikke er om å gjøre å få flest poster her, det er å diskutere vår felles interesse, Arsenal FC!

Link to comment
Share on other sites

Ett konkret forslag fra min side:

 

Hører at flere klager på at folk her inne bare er med i debatter for å få flere innlegg,

Hva om det heller sto antall ord som har blitt skrevet, antall plusspoeng for gode innlegg fra andre medlemmer eller godkjente innlegg? Ett innlegg var "godkjent" hvis 5 andre medlemmer synes det var OK.

Link to comment
Share on other sites

Ett konkret forslag fra min side:

 

Hører at flere klager på at folk her inne bare er med i debatter for å få flere innlegg,

Hva om det heller sto antall ord som har blitt skrevet, antall plusspoeng for gode innlegg fra andre medlemmer eller godkjente innlegg? Ett innlegg var "godkjent" hvis 5 andre medlemmer synes det var OK.

 

Dette var ett genialt forslag - Men spørsmålet er hvordan dette er å kode på ett forum. Vet at det er fult mulig å gjøre så man kan gi karakterer, men spørsmålet er hvordan denne "godkjente ved 5 positive karakterer" vil kunne kodes...

 

Hvis det er gjenomførbart synes jeg det er en genial idè! Men forslaget til Arsenal_1886 er heller ikke dumt.. bare fjerne den "Antall posts"-counteren fra forumet.

Link to comment
Share on other sites

må nok si at forumet rett og slett er tarvelig. synd men sant. oppdateringen på nyhetene er tragisk, og de fleste trådene som blir startet er tåpelige, eller blir besvart med tåpelige innlegg. det aller verste, er den eldre garde. virker som enkelte tror de eier arsenal. jeg synest det er flaut at voksne mennesker helt opp i 50 årene ikke kan klare å vise god etikk. tror det må radikale forandringer til for å heve nivået på forumet. mulighetene er mange!!

 

vennlig hilsen fra meg

 

Og med dette mener du hva for noe? Kan du være så snill å utdype de forskjellige ellementene i innlegget ditt?

 

Forøvrig; en observasjon og henstilling fra min side, lær av en 13 åring. Les hva Helmik`n skriver, det går nemlig an selv om man nyss har blitt tenåring. Helmik`n står høyt på min liste over dyktige debatanter.

Link to comment
Share on other sites

Ett konkret forslag fra min side:

 

Hører at flere klager på at folk her inne bare er med i debatter for å få flere innlegg,

Hva om det heller sto antall ord som har blitt skrevet, antall plusspoeng for gode innlegg fra andre medlemmer eller godkjente innlegg? Ett innlegg var "godkjent" hvis 5 andre medlemmer synes det var OK.

 

Syns det blir for dumt å la feks som du sier la 5 andre personer bestemme om innlegget er OK. Dette er et forum, og man må få lov til å skrive hva man vil så lenge man overholder reglene. Vil uansett ta mye tid og det blir bare tull tror jeg om noen personer skal bedømme et innlegg. Om det blir slik er isåfall ikke jeg mer å se på dette forumet.

 

Syns også vi kan åpne for andre debattaneter som ikke er medlem, skjønner allikevel beslutningen om bare medlemmer, etter flere kvelder her på forumet med personhets. Føler vi trenger flere folk inn her for å heve nivået.

Link to comment
Share on other sites

Ved å lage "fast reply" har vel man bare bidratt til at folk kan komme med raske/enkle svar, såkalt "oneliners". Hva er egentlig definisjonen på "oneliners"? Er det en linje, som det ligger i ordet eller hva?

 

Personlig synes jeg enkle/korte svar/innlegg er helt ok. Man må da visselig ikke skrive 1000 org for å få poste et innlegg her? Men å holde seg til reglene er en selvfølgelighet.

 

Åpent forum igjen? Vil vi virkelig det? All den personhetsen og "Arsenal suger!- mentaliteten".....nei takk.

 

Skrivefeil/avsnitt? Vi skriver da vel ikke norsk eksamen her? Gjør vi? Noe må jo tåles, mener nå iallefall jeg. Så lenge det er forståelig hva folk mener. Kanskje enkelte her til og med har dysleksi, skal de få dispans til å skrive skrivefeil de da eller?

 

Og til slutt, antall poster. Hvem bryr seg seriøst om det? Ikke jeg iallefall.....

Link to comment
Share on other sites

Ved å lage "fast reply" har vel man bare bidratt til at folk kan komme med raske/enkle svar, såkalt "oneliners". Hva er egentlig definisjonen på "oneliners"? Er det en linje, som det ligger i ordet eller hva?

 

Personlig synes jeg enkle/korte svar/innlegg er helt ok. Man må da visselig ikke skrive 1000 org for å få poste et innlegg her? Men å holde seg til reglene er en selvfølgelighet.

 

Åpent forum igjen? Vil vi virkelig det? All den personhetsen og "Arsenal suger!- mentaliteten".....nei takk.

 

Skrivefeil/avsnitt? Vi skriver da vel ikke norsk eksamen her? Gjør vi? Noe må jo tåles, mener nå iallefall jeg. Så lenge det er forståelig hva folk mener. Kanskje enkelte her til og med har dysleksi, skal de få dispans til å skrive skrivefeil de da eller?

 

Og til slutt, antall poster. Hvem bryr seg seriøst om det? Ikke jeg iallefall.....

 

For meg er det ett fett om et innlegg er på en linje eller 100, bare det er saklig. Det eneste jeg irriterer meg over er alle de som argumenterer med Wenger Knows. Det er ikke nødvendigvis alltid sant. Wenger er en fantastisk trener, men har har også kjøpt mye søppel, så det er tydelig at ikke Wenger alltid knows.

Jeg setter Wenger knows uttalelsene like høyt som når noen sier "hva så" i en diskusjon.

 

Ben Elfen

Link to comment
Share on other sites

- Forslaget om pluss/minus er et bra forslaget, men problemet er at folk kan få minus fordi andre ikke er enige med forfatteren - og ikke pga faktafeil, skrivefeil, one-liners, usakligheter, banning o.s.v.

 

- Skrivefeil synes jeg det er litt slemt å pirke på, dette er tross alt et fristed utenfor skolen :)

 

- Det må å fjerne "gradene" man får når man har nådd et visst antall innlegg synes jeg er greit , men antall posts synes jeg ikke er nødvendig å fjerne. Jeg må jo vite når jeg har jubileumsposts :)

 

- Jeg synes det er greit at bare medlemmer kan poste i forumet. Da slipper vi andre supportere som kommer hit bare for å lage uro. Videre må det jo sies at det er meget billig og lettvint å bli medlem, så folk skal ikke klage. De som er medlemmer er også ofte de som er mest modne og hardbarka supportere, ikke de medgangssupportere som bare kommer med one-liners og egentlig ikke har så mye peiling.

 

Et nytt forslag jeg kan komme med er at man må begrunne alle påstander man kommer med og at alle må godta andres meninger - så lenge de har saklige og relevante motargumenter. Jeg synes også at folk bør bli bedre til å komme med nye og relevante meninger, ikke bare "jeg er enig med deg," "jeg vil ikke ha han til klubben" og lignende. Når folk skriver i kamp-tråden synes jeg det er greit å nevne f.eks. i vårt nyeste tilfelle at walcott spilte bra. Men å bare nevne det og ikke noe annet i innlegget er bare repetisjon av noe andre har sagt og gjør at det bare blir det samme man leser gjennom hele tida når man ser gjennom tråden. Da kan folk heller lager en ny tråd der man lager en poll om Walcott er klar for førstelaget...........

 

Men jeg synes det skal være lov til å være litt usaklig når vi mobber Man U, Chelsea og Tottenham :D

Link to comment
Share on other sites

Er helt enig med tråd-starter her, spesielt angående trådene "Cole", "Reyes" og "Aston Villa". Det som kanskje kan legges merke til er at det går mye i de samme personene her?

Jeg har skrevet mye i de nevnte trådene/tidene (føler ikke at dette er spesielt

rettet mot meg, men jeg tåler det om det er det!). Jeg er enig i at det er mye

"unødvendige" innlegg - av og til skriver jeg selv sånne fordi jeg er engasjert

og bare vil uttrykke min enighet med noen. Uenighet krever dog litt argumentasjon!

 

Uansett vil jeg gjerne i denne tråden få si:

1. Memeberlock er utelukkende en BRA ting!

2. Det er helt greit å være uenig, men tenk to ganger før man poster da. Det er

INGEN som er interssert i at X syns Y er "dust" e.l. Sak og person er to vidt

forskjellige ting! Om noen har et "problem" med meg personlig eller mine

meninger her inne er jeg mer enn villig til å diskutere dem. Enten du er 14

eller 60! Det tror jeg gjelder for oss alle sammen, men det kan være greit å

lese gjennom en gang til før man poster om man vil "krangle", så man er sikker

på at man sier det man mener og kan stå for det siden! De fleste av våre

uenigheter her på forumet er nok ikke all verden, og neppe noe man blir

uvenner med en kompis over. Hele idéen med et forum er vel å diskutere.

Vi må ha rom for ulike meninger.

3. Arsenal er per definisjon emosjonelt for alle oss som skriver her. Derfor

kan det være greit (igjen!) å tenke to ganger før man poster et innlegg som

kan virke provoserende. I utgangspunktet er vi jo enige om det meste, så da

er det jo litt for dumt om vi skal bli uvenner over en svak kamp av en enkelt

spiller, er det ikke? Om Adebayor har en dårlig dag er det jo ikke på tide å

selge, er det vel? Eller Henry... Det skjer!

4. We Are All On The Same Team! (takket være memberlock!)

 

Jeg liker temperatur, aksepterer uenighet og er veldig glad for at jeg har

et forum hvor jeg kan diskutere ting som faktisk opptar meg og preger hverdagen

min med noen som faktisk også er engasjert i det samme temaet:

Anything Arsenal!

 

La meg bare avslutte med et klassisk sitat*:

"Jeg er dypt uenig i det du sier, men vil til min død forsvare din rett til å si det"

 

*) Sitatet er ofte tillagt François Voltaire (1694-1778), men det stammer egentlig

fra en britisk Voltaire-biograf. Hun heter Evelyn Beatrice Hall (1868-1919) og skrev

biografien The Friends of Voltaire under pseudonymet Stephen G. Tallentyre. Boka

ble utgitt i 1906. I biografien sammenfatter hun deler av filosofien til Voltaire slik:

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it."

Link to comment
Share on other sites

Da det er jeg som har startet tråden ønsker jeg også å følge opp med noen presiseringer ang tråden:

 

- Jeg har bedt alle om å gå i seg selv for å heve forumets nivå av den enkle grunn at alle har noen innlegg som er gode og andre som er mindre gode. Denne tråden skal for all del ikke bli en rettesnor for hva som bra eller mindre bra, den er et hjertesukk fra meg. Jeg håper derimot at alle vil ta seg tid til å tenke hva de ønsker å lese på et forum og hva de ønsker å oppnå med å poste innlegg.

 

- Jeg ønsker ikke at denne tråden skal oppfattes som kritikk av enkeltpersoner, og ønsker heller ikke at alle som svarer skal forsvare sine innlegg i de nevnte tråder. Spist er spist som det heter. Den er ment som felles ris og et varsku om at mange av oss i den eldre garde er på vei ut. Forumet vil miste mange gode debattanter hvis lange og velformulerte innlegg kun blir besvart med: enig, støttes osv.

 

- Lukkingen av forumet var vel en nødvendighet etterhvert selv om jeg personlig var sterkt imot det. Kvaliteten har nok heller falt enn hevet seg etter dette. Mye av humoren er borte, men vi har også blitt kvitt de som bare ville ødelegge. Paradokset er at vi nå er i ferd med å ødelegge forumet selv..

 

- Når jeg nevner skrivefeil og andre tekniske ting er det klart det er forskjell på hvor gammel og hvor flink man er. Det skinner igjennom fra første linje om det er en forfatter eller en rel fersk supporter som skriver. Men, les innlegget nøye før det postes og luk ut de verste feilene hvis man kan. De som eventuelt har dysleksi skriver ikke et normalt innlegg for i det neste skrive dialekt eller SMS-språk..

Når jeg først har kommentert det kan jeg nevne at linjeskift brukes for å få et brudd i et avsnitt. Avsnitt brukes for å skifte tema i et innlegg.

 

- Unngå for all del i denne tråden å kalle andres innlegg eller forslag for dumme. Kommenter gjerne, men utdyp hva dere mener og argumenter heller for deres egne forslag.

 

Håper alle kan bidra med noe kostruktivt slik at vi sammen kan få tilbake et forum hvor de fleste ønsker å delta for å diskutere Arsenal og hendelser rundt klubben vi elsker.

Link to comment
Share on other sites

Veldig fint at dette blir tatt opp, RP7! Alle, meg selv inkludert, som bruker forumet jevnlig har fått noe å tenke over her. Vi kan alle forbedre oss og ta mer "ansvar" før vi poster det ene og det andre. Man ser veldig fort hvilke temaer som er hete om dagen på antall nye poster i tråden, men det kan være frustrerende og lese førtisju "oneliners" og "enig/uenig" innlegg før en opplyst sjel igjen bidrar med relatert informasjon eller en dypere mening.

MEN uansett så har man valgt å la forumet være åpent for alle medlemmer og massen er et snitt av samfunnet både når det gjelder alder, intellekt, skriveferdigheter osv. og dermed er man nødt om å godta en del som ikke faller i smak. Det er allikevel lov å si i fra om dette... :)

 

Når det gjelder ordbruk og diskusjoner rundt nevnte "hete" temaer så må vi huske at det handler om følelser, sterke sådann, og når ikke fruen gidder diskutere med meg så må jeg ett sted få blåse ut litt?

Link to comment
Share on other sites

Nokså enig i at forumet har blitt betraktelig svakere i de siste uker.

Må si meg enig med Chaz at der er mange av den unge garde som skriver gode og

utdypende innlegg.

Det som irriterer meg er disse onliners innlegga som dessverre er blitt mer og mer av.

En del skriver et innlegg totalt blottet for begrunning og en utdyping av innlegget sitt.

Eksempeler finnes det mange av sist i kamptråden.Totalt ubegrunna innlegg som

gir absolutt ingen mening.

Problemet og er at mengden har økt så mye på dette at det blit en umulig oppgave for moderatorene å

slette dette.(da vil ca. 50% av innlegga bli slettet).

Som det er nevnt før så har vi en som er et godt eksempel på en god debattant tross ung alder og det er Helmik.

Skal dette forumet bli bedre må alle ta seg sjøl i nakken og har de ikke gode synspunkter

og begrunnelser på hvorfor de skriver et innlegg bør de heller la være.

Link to comment
Share on other sites

 

- Skrivefeil synes jeg det er litt slemt å pirke på, dette er tross alt et fristed utenfor skolen :)

 

- Det må å fjerne "gradene" man får når man har nådd et visst antall innlegg synes jeg er greit , men antall posts synes jeg ikke er nødvendig å fjerne. Jeg må jo vite når jeg har jubileumsposts :)

 

Det er vel ikkje enkelte skriveleifer trådstarter vil til livs, men heller den totale forakt for å skrive korrekt norsk enkelte viser. "azz, lizzm" er eksempel på det. Tenk over over at andre folk skal lese det du har skrive; i enkelte tilfelle på dette forumet er det nesten umogleg å forstå kva debattanten meiner! Punktum, komma og mellomrom er fine ting det óg!

 

Ang. fjerning av gradene er eg samd i at det hadde vore greit å gjere, det har ingen hensikt at dei er der. Jaget etter å få høgare grad gjer at ein del poster intetsigande innlegg, trur EG! Antal posts må vi nesten ha med slik at ein ikkje hakker på ein fersking på forumet.

 

..og forøvrig viser denne tråden at vi KAN diskutere på eit litt høgare nivå om vi legg litt innsats i innlegga! :D

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er ikke enkelt å få forumet opp på det nivået som det var i de gode gamle dagene. Den gangen var de aller fleste brukerne av forumet voksne folk, og jeg tror det var grunnen til at forumets kvalitet var rimelig bra også. Vi er i ferd med å fullføre et generasjonsskifte på forumet, dessverre er det ikke like gode resultater her som det er for Arsenal FCs generasjonsskifte

 

Som det er nevnt før så har vi en som er et godt eksempel på en god debattant tross ung alder og det er Helmik.

 

Vi har Helmik`n blant den yngre garde som poster innlegg som har innhold og som gir mening. Det er sikkert flere også, men problemet er jo at disse er unntakene. Det er bare flere og flere som kommer inn og poster i hytt og pine om ting som de egentlig ikke vet noe om.

 

Tidligere gikk det an å gå inn på forumet og lese alle innleggene som var skrevet siden sist man hadde vært innom. Nå er det vel ingen som orker det lengre? Jeg orker ihvertfall ikke kaste bort tiden min med å lese drøssevis med "enig", "Reyes er best", "Cole er dum" osv.

 

Personlig ønsker jeg meg en deling av forumet, for eksempel noe som dette:

 

Nybegynnerforum: Alle har lese og skrivetilgang. Gjennom gode innlegg her kan de få kvalifisere seg til å bli med på Gunners-forumet

Gunnersforumet: Alle har lesetilgang. Skrivetilgang til de som har kvalifisert seg gjennom gode innlegg på nybegynnerforumet.

 

Nå er vel dette sikkert vanskelig å gjennomføre, så vi får finne andre løsninger på problemet vårt.

Link to comment
Share on other sites

Den aller beste, og enkleste løsning er vel som folk sier, at alle må gå i seg sjøl og tenke gjennom hva de faktisk skriver. Har man ikke noe konstruktivt/argumenterende å komme med, så er det vel ingen vits i å poste innlegget. Spesielt innleggene med "Enig" "Støtter xxxx" etc. er de som burde stoppes.

 

Ett spørsmål til de som har peiling på forumene; Er det mulig å sette ett minimum antall ord som er krevd for å poste? Si at man setter ett minimum på f.eks. 10 ord som man må skrive for at posten skal bli lagt til?

Link to comment
Share on other sites

Jeg blir sikker definert som en av de som kategoriseres under headingen "den gamle garde" eller muligens olding, gudene må vite. :D

 

For mitt vedkommende har forumet en todelt effekt. Jeg kan bidra med kunnskaper om Arsenal, fotball generelt og engelsk fotball spesielt, til de av våre supportere som og ønsker å lære, enten de er unge eller gamle, noe jeg gjør med den ytterste glede. Samtidig som forumet også kan være ei tidtrøyte for meg selv, når tempoet ikke er like hektisk, og jeg trenger en adspredelse. Slik ser jeg på forumet fra mitt eget ståsted

 

Sånn som det er akkurat nå, så titter jeg innom i ny og ne, ser om det er noen nye tråder av interesse, eller sjekker "let`s all laugh at Tottenham" tråden. Tottenham tråden skriver jeg litt på, resten går meg rett og slett hus forbi. Ganske enkelt fordi det ikke fenger. "Nivået" blir for lavt, med noen unntak selvsagt, men generelt er det lite interessant. Og sånn sett så er det greit nok for meg. Jeg kan diskutere lokalfotballen i Rogaland med Helmik`n og noen andre under "annen fotball" forumet, samt slenge dritt om Spurs på "let`s laugh...." tråden. Akkurat nå driter jeg egentlig i resten. Av to grunner, jeg har mye å gjøre, samt at det som skrives fenger fint lite. Men en ting kan jeg si; jeg savner debatenter som SirJohn, Toggen, Kjellus, Tommy, redaktøren, ansvarlig redaktør, Bjørnstan, Mee and Bertie samt helt sikkert mange andre jeg ikke kommer på i farten. Jeg savner også "de saklige" Tottenham supporterne. Dog savner jeg IKKE de notoriske kranglefantene. De som greide å fyre meg selv opp mang en gang.

 

Hva kan vi så gjøre for å få opp nivået? Jeg vet egentlig ikke. Et "elite" forum er ikke noe for meg. Jeg liker mangfoldet.

 

Dog må jeg si, at utsagn som dette:

 

må nok si at forumet rett og slett er tarvelig. synd men sant. oppdateringen på nyhetene er tragisk, og de fleste trådene som blir startet er tåpelige, eller blir besvart med tåpelige innlegg. det aller verste, er den eldre garde. virker som enkelte tror de eier arsenal. jeg synest det er flaut at voksne mennesker helt opp i 50 årene ikke kan klare å vise god etikk. tror det må radikale forandringer til for å heve nivået på forumet. mulighetene er mange!!

 

Dette er et innlegg helt uten substans. Det er mulig undertegnede er hårsår på egen aldersgruppes vegne, men jeg synes slike innlegg er tåpelige, lite repektfulle og bidrar fint lite i en ellers både positiv og viktig debatt for forumets fremtid. Samtidig som jeg mener det ikke bør stå ubesvart. Og vedkommende debatant bør defintivt forklare hva han egentlig mener.

 

Utover det så har jeg fremdeles "Arsenal på maden"! :D

Link to comment
Share on other sites

legger merke til at flere av de "velmenende" debattantene i denne tråden som er negative til såkalte one-liners selv er hyppige på tastaturet med for meg intetsigende, enlinjede og spamaktige innlegg i tråder hvor man for mer en nok informasjon både her og andre steder (jmfr. Reyes & Cole-sakene, som jeg ærlig talt begynner å bli kraftig lei. det hele er jo bare et uendelig sammensurium av oppspinn).

 

min oppfatning er at folk lett lar seg rive med av de mest fantasiaktige rykter. det er sikkert lett dersom man har et på-tå-hev/emosjonelt forhold til Gunners, men litt kritisk sans hadde ikke skadet. folk behandler jo engelske og spanske tabloid aviser, som ikke egner seg til dasspapir pga all den møkk som allerede finnes der, som om det skulle være Bibelen. noe av det er ikke vits å kommentere selv i en ryktetråd.

 

hva angår tiltak tror jeg at støtter jeg at man kan stemme på innleggs kvalitet med + eller -, men at samlede poeng oppgis i stedet for tittel og antall innlegg på forumdeltagerne som i dag. debatter som denne kan også være holdningskapende i forhold til folks mangel på kritisk evne.

 

selv er jeg hverken 14 år eller noen fersking som Arsenal-supporter. har faktisk vært det i over 20 år og følger etterhvert godt med. jeg er ingen "yngre garde" og jeg føler at det blir usaklig og karaktisere meg og andre som meg som skopusser og henvise til hvor få innlegg jeg har skrevet, når vi egentlig burde berømmes for selvkritisk sans, begrensningsevne og evnen til å tenke før man plumper ut med uviktigheter. har vært medlem av formumet en stund, men var lenge ute eller passiv på grunn av mye drittslenging mellom debattanter som heldigvis nå er så og si borte. det er derfor og ikke på grunn av manglende interesse eller glød at jeg er skopusser. la oss heller anmelde hverandres innlegg etter kvalitet og ikke kvantitet.

 

UP THE ARSE!

Link to comment
Share on other sites

Eg har tenkt lenge og nøye gjennom kva eg skal skrive her, og sant å seie er eg svært usikker på kva eg meiner enno. Eg har sett mange slike trådar kome og gått. Det har vore fleire hjartesukk dei siste åra, enn det har vore trofè i skapet på Highbury eller kvar no dei står i desse dagar. Ikkje alle har vore like velkomne, spør du meg, og ein ting er i alle fall sikkert: dei har verka mot si hensikt.

 

Det er nemlig noko som heiter den "sjølvoppfyllande profetien" og på mange måtar kjenner eg det er dette forumet har vorte eit offer for, i tillegg til eit naturlig fall ved aukande medlemsmasse. Uansett meinar eg tråder som dette berre har forsterka kjensla av eit dårlig forum. Desto meir det blir snakka om noko, desto lettare er det å tru at det er sant. Dersom ein verkeleg trur på noko, så blir det til slutt slik, uansett kva utgongssituasjonen er. Trådar som dette bidrar til at ein får verkeleg auga opp for kor dårleg det er, og dermed blir ein ekstra lei.. Det vil alltid vere eit avveiingsspørsmål kor mykje noko dårlig skal hevast fram i lyset...

 

Det er ikkje dermed sagt at eg meiner dette ikkje er berettiga - for det er det - i aller høgaste grad. Eg har lært meg å leve med det, og for min del er det ikkje lenger spesielt eit stort irritasjonsmoment med alle desse "lavkvalitets"-innlegga og onelinerane... Det som derimot er eit problem for meg, er at desse momenta bidrar til at dei dyktige debattantane drenerast ut og blir mindre og mindre aktive. DÅ byrjar forumet verkeleg å få eit problem.

 

Ein diskutere kva som skal gjerast opp og ned i mente, men så langt har lite fungert. Å sei "at alle må ta seg i nakken" er lett - og mest sansynleg rett! Dersom alle faktisk hadde gjort det, så hadde nok mykje blitt betre, ingen tvil om det. Legg dog merke til kven som skriv i denne tråden, og dermed engasjerar seg....... Dei det er mest aktuelt for skyggar bana.

 

Vidare er mitt spørsmål: korleis skal vi få opp nivået slik at dei gode som deltok på forumet før skal vende tilbake, utan at nettopp desse er her for å setje ein standard? Det vert umogleg for unge debattantar å heve seg opp på eit høgt nivå, utan somme å strekke seg etter. Det er ein grunn til at det er ytst få som blir gode fotballspelarar ved å trene med tredjedivisjonsspelarar - for å sei det på ein billedleg måte.

 

 

Til dei som har kjend seg trefne i denne tråden vil eg sei: sjå på dei som yter respekt på forumet. Prøve å lære litt om korleis ein skriv, korleis ein argumenterar, og kva innlegg som er på sin plass!

 

 

 

I tillegg en innstendig bønn til: IKKJE kommenter andre sine feil i ein topic!!! Send ein PM. Det er lite som irriterar meg meir enn nokon som prøver å henge ut nye/ meir uerfarne debattantar fordi dei ikkje skriv så godt, så langt eller så grunngjeve som ynskjeleg. Send heller ein PM. Personlig håpar eg glatt over ein one-liner, medan å sjå tirader med innlegg som omhandlar den enkelte personen sine innlegg ikkje interesserar meg det grann, og tar i tillegg langt lenger tid å kome gjennom.

Link to comment
Share on other sites

Ved å lese denne tråden kan ein få inntrykk av at det meste som blir skrive her på forumet er søppel. Det er ikkje sant. Eg er relativt ny på forumet, og mitt inntrykk er at det store fleirtalet er dyktige, seriøse debattantar. Samanlikna med diverse andre forum eg kunne nemne har me slett ikkje noko å skamme oss over.

At eit lite mindretal framstår som useriøse er ikkje å underslå, men eg gidd ikkje sitje å irritere meg over dette, like lite som eg irriterte meg over provokatørar frå Tottenham, Chelsea eller kven det skulle være. Om det skulle dukke opp eit useriøst innlegg eller to kostar det meg lite å trykkje meg fram til det neste seriøse innslaget. Og dei er som nemnt i stort fleirtal. Og så er det vel og slik at til og med dei yngste av oss her inne vert modnare og meir reflekterte med tida. Og rekrutteringa er trass alt viktig.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...