Jump to content

Forum i fritt fall?


RP7

Recommended Posts

Det er nemlig noko som heiter den "sjølvoppfyllande profetien" og på mange måtar kjenner eg det er dette forumet har vorte eit offer for, i tillegg til eit naturlig fall ved aukande medlemsmasse. Uansett meinar eg tråder som dette berre har forsterka kjensla av eit dårlig forum. Desto meir det blir snakka om noko, desto lettare er det å tru at det er sant. Dersom ein verkeleg trur på noko, så blir det til slutt slik, uansett kva utgongssituasjonen er. Trådar som dette bidrar til at ein får verkeleg auga opp for kor dårleg det er, og dermed blir ein ekstra lei.. Det vil alltid vere eit avveiingsspørsmål kor mykje noko dårlig skal hevast fram i lyset...

 

Du skriver som vanlig mye fornuftig Paddy. Jeg tenkte jeg skulle ta tak i dette ene avsnittet. For her peker du på noe veldig viktig. Forumet er ikke bedre eller verre enn det vi gjør det til selv. Personlig synes ikke jeg forumet er SÅ ille, og den krisemaksimeringen denne tråden gir uttrykk for er vi kanskje ikke tjent med, selv om alle konstruktive forslag til hvordan vi kan forbedre forumet alltid er velkommen.

 

Det er nesten nødt til å bli en del "tomt" stoff på et forum som dette. Internett er et muntlig kommunikasjonsmedium vel så mye som et skriftlig - på godt og vondt. Og det som skrives reflekterer et tverrsnitt av deltagerne, som igjen kanskje representerer et slags tverrsnitt av en typisk supporterskare, bestående av folk fra omlag 10 år og oppover. Og siden de yngre som regel er flest og mest ivrige, og de gamle "knarkene" - sånn som meg - etterhvert blir litt mer laid-back, blir det færre innlegg fra oss.

 

Men det er uhyre viktig at vi har stor takhøyde her. Vi eldre må vise toleranse, og la de unge få slippe til, selv om det - med all respekt - blir mye dårlig språk og endel tull og tøys. Vi eldre har også vært unge en gang, og hvis jeg gå tilbake så var ikke det jeg skrev i ungdomsårene særlig egnet til å imponere noen. Alle må få en sjanse til utvikle seg. Men til gjengjeld mener jeg de unge må bli flinkere til å lytte til de eldre. Men som du skriver Paddy, man trenger ikke å henge ut et dårlig innlegg på forumet, heller sende en PM hvor man på en høflig måte forsøker å hjelpe vedkommede.

 

Jeg har sluttet å irritere meg over dårlige innlegg. Jeg overser det jeg ikke er interessert i, og griper tak i de trådene som fenger interessen, og skriver når jeg føler for det. Det fungerer helt greit. :(

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...