Jump to content

Cesc Fabregas


Gaston

Recommended Posts

Dette må vel være det vi kaller storm i et vannglass, når han tilbringer 9-10 måneder sammen med laget, så kan det vel umulig skade med en 3-4 dager tjuvstart på ferien. Det kan hende han har flere interesser enn bare fotball.

Og når det gjelder kampen, så uansett resultat kunne vi ikke bli dårligere enn nr. 4, og med tanke på kamp programmet til City, så var 3. plassen i realiteten tapt uansett. Så om han velger å dra hjem og gjøre andre ting, helt problemfritt for min del!!

 

Om Fabregas skulle bli solgt, så er det ikke "end of the world", det genererer mye penger til forsterkninger. Kanskje på plasser som er mer kritisk enn å erstatte Fabregas. Da får kanskje Arshavin en sesong på seg til å overbevise i "playmaker" rollen. Eller Nasri om han velger å signere en ny avtale. Wilshere kan sikkert supplere Arshavin om Nasri og Fabregas stikker.....Ikke bekymret.

 

Skulle både Fabregas og Nasri bli værende på Emirates, så kan Arshavin selges for å frigi mer midler til forsterkninger, det er vel neppe rom til de alle tre om det signeres rene vingspillere

 

Men den defensive delen av spillet vårt er under en hver kritikk, vi driter oss ut i kritiske faser gang på gang. Som igjen koster oss viktige poeng. Så dette er vel den delen av spillet vårt som må og skal forsterkes!!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.6k
  • Created
  • Last Reply

Men den defensive delen av spillet vårt er under en hver kritikk, vi driter oss ut i kritiske faser gang på gang. Som igjen koster oss viktige poeng. Så dette er vel den delen av spillet vårt som må og skal forsterkes!!

 

Enig med deg her Joppe! Klarer vi å tette igjen bakover er mye gjort. Da hadde vi muligens slått Spudz både hjemme og borte, samt at vi hadde tatt en solid borteseier mot Newcastle. Bare på disse tre kunne vi fått seks ekstra poeng. B)

Link to comment
Share on other sites

Player of the Year på Arsenal.com:

4. Sczcezny: 2.9%

3. Nasri: 13.1 %

2. RvP: 35%

1. (kommer i morgen, men vi er vel temmelig sikre alle sammen på at det blir Wilshere)

 

Takken for å låne bort treningsanlegget til Barcelona er dette bildet fra Pique:

http://twitter.com/3gerardpique/status/73723062184452096

Teksten betyr noe sånt som Puyol og jeg stjeler et bilde fra skapet hos Arsenal... (Google translate)

 

Så, under 2.9% av egne fans mener Cesc var årets spiller for Arsenal. Greit nok at han ikke har vært vår beste i år, men betyr dette at vi (supporterne) fremdeles mener han ikke er til salgs, eller har vi gitt opp? Tydelig at noen setter pris på ham i Barca enda iaf...

 

Man kan jo undres over hvilke signaler dette sender til vår kaptein.

Det er ingen tvil om hvilket signal dette sender til Puyol og Pique iaf: Haha!

Link to comment
Share on other sites

Player of the Year på Arsenal.com:

4. Sczcezny: 2.9%

3. Nasri: 13.1 %

2. RvP: 35%

1. (kommer i morgen, men vi er vel temmelig sikre alle sammen på at det blir Wilshere)

 

Takken for å låne bort treningsanlegget til Barcelona er dette bildet fra Pique:

http://twitter.com/3gerardpique/status/73723062184452096

Teksten betyr noe sånt som Puyol og jeg stjeler et bilde fra skapet hos Arsenal... (Google translate)

 

Så, under 2.9% av egne fans mener Cesc var årets spiller for Arsenal. Greit nok at han ikke har vært vår beste i år, men betyr dette at vi (supporterne) fremdeles mener han ikke er til salgs, eller har vi gitt opp? Tydelig at noen setter pris på ham i Barca enda iaf...

 

Man kan jo undres over hvilke signaler dette sender til vår kaptein.

Det er ingen tvil om hvilket signal dette sender til Puyol og Pique iaf: Haha!

 

Kåringen for årets spiller handler vel ikke om hvem man "setter pris på" eller hvem som er til salgs eller ikke. Fabregas har faktisk ikke vært top5 på laget i år - sånn er det bare. Å bli årets spiller handler omså mangt - alt fra innsats, guts, prestasjon og statistikk. De som har kommet høyt opp scorer bra på det meste av dette. HVertfall på innsats og guts. Det samme kan man ikke si om Fabregas.

Link to comment
Share on other sites

Fabregas er den eneste spiller som har over 7 på børs og så kommer han ikke ikke inn blant to 3 engang?

lukter litt urettferdig behandling dette her....

 

At han er over 7 i børs er jo en gåte i seg selv - for strengt tatt så har han ikke vært bedre enn de som kom under seg. Så er vel kanskje forskjellsbehandling i den gården også - får poeng på navnet sitt.

Link to comment
Share on other sites

Hadde han hett Jack Wilshere hadde han blitt årets spiller, tror Cesc både vinner og taper på navnet sitt, vinner enkelte stemmer, men taper langt fler fordi folk forventer mer

 

Man burde forvente mer enn hva han har prestert i år også - Hvertfall med tanke på at han er best betalt og er det "største navnet" i klubben. Skal man være en av verdens beste spillere, så må man være det hver eneste sesong. I år har vi sett glimt, og det holder ikke.

 

RvP derimot...

Link to comment
Share on other sites

Skal man være en av verdens beste spillere, så må man være det hver eneste sesong. I år har vi sett glimt, og det holder ikke.

 

Korleis trur du me hadde lege an på tabellen utan Fabregas' bidrag, særleg dei fyrste 2/3 av sesongen? Eg har ei uhyggeleg kjensle av at me hadde vore særdeles ille ute.

Link to comment
Share on other sites

Korleis trur du me hadde lege an på tabellen utan Fabregas' bidrag, særleg dei fyrste 2/3 av sesongen? Eg har ei uhyggeleg kjensle av at me hadde vore særdeles ille ute.

 

Det er vanskelig å si - Jeg tror nødvendigvis det ikke hadde vært så "stygt" som man skulle tro. Nasri var i storform og kunne lett spilt i hans rolle, alternativt Arshavin. Så jeg tror faktisk ikke det var så veldig utslagsgivende som man kanskje skulle tro.

Link to comment
Share on other sites

Fabregas har bidratt og har generelt sett ikke vært så ille. Når Arsenal ble trykket skikkelig ned i søla var han en av få spillere som faktisk viste en viss vilje og innsats.

 

Dessverre har det ikke vært hans sesong og mtp. hans tidligere prestasjoner og at han er vår kaptein og de ferdighetene han faktisk besitter så er det ikke så rart at han ikke kom inn i "topp 4" på årets spiller.

 

Samtidig som han også har vært ute av spill halve sesongen.

Link to comment
Share on other sites

http://www.skysports.com/football/stats/cl...7,11670,00.html

 

Ifølge denne linken, så har skysports gitt Fabregas 7 på børsen denne sesongen. Ikke så ille det, selv i en sesong hvor han kanskje ikke (av naturlige grunner) har funnet formen over tid.

 

Ellers er jeg meget enig med "Good old Arsenal", om at vi har ingen som kan tre inn i Fabregas sin rolle, uten at nivået med stor sansynlighet vil falle med flere hakk.

Jeg tror det blir litt naivt, å tro at Nasri (eller Arshavin) har kvaliteter til å styre spillet slik som Fabregas gjør på sitt beste.

 

Fabregas blir vår viktigste spiller å beholde, om vi skal ha troen på at kvaliteten på det lagsmessig skal bli vesentlig bedre enn denne sesongen. Det finnes ikke mange med kvaliteter som fotballforståelse, pasningskvaliteter, og playmaker-egenskaper, som vår kjære kaptein har. Nasri er en mer nær-spiller (har ikke overblikket til Fabregas over det hele), og kunne vært en spennende spiller i en "Dennis"-rolle. (akkurat som Persie)

 

Vi trenger disse kvalitetene dypt på midtbanen, som kan fore` vingene og spissene med pasninger på milimeteren i bakrommet......

 

Om han forsvinner, så må Wenger gjøre noen taktiske endringer på formasjonen. I tillegg må en ny sentral midtbane hentes inn.

Med kampen ikveld, så øker ikke sjansen for at han ikke blir fristet for en retur.....

Link to comment
Share on other sites

Så lenge Wenger insisterer på å bruke Cesc i rommet bak spissen så har vi flere spillere som kan gjøre den jobben like bra, og i noen tilfeller bedre enn Cesc.

 

Skal Cesc nå "gamle" høyder så må han lengere ned i banen så får Wilshere heller spille på venstre

Link to comment
Share on other sites

Så lenge Wenger insisterer på å bruke Cesc i rommet bak spissen så har vi flere spillere som kan gjøre den jobben like bra, og i noen tilfeller bedre enn Cesc.

 

Skal Cesc nå "gamle" høyder så må han lengere ned i banen så får Wilshere heller spille på venstre

 

Hvis vi beholder de spillerne vi har nå og alle er skadefrie til sesongstart, så tror jeg den godeste Wilshere skal slite med å starte i førsteelleveren.

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi beholder de spillerne vi har nå og alle er skadefrie til sesongstart, så tror jeg den godeste Wilshere skal slite med å starte i førsteelleveren.

 

Japp. Personlig mener jeg Wilshere skulle slitt med å komme inn i dagens førsteellever såfremt vi spilte med det beste laget vårt i den samme formasjonen.

 

Szczesny

 

Sagna - Djourou - Vermaelen - Clichy

 

Song - Fabregas

 

Walcott - Arshavin - Nasri

 

v. Persie

 

Såfremt Arshavin prikker inn litt av formen fra tidligere sesonger når han blir trukket inn sentralt.

Link to comment
Share on other sites

Blir jævla iriter og kvalm av ossen spilleren i Baca driver på, slik som i sommer de dro på cesc en baca drakt... nå gir de seg ikke med dette stunte da de var i LOndon nå nettopp

 

LInk her

 

http://www.dagbladet.no/2011/05/28/sport/c...elona/16701486/

 

Man Utd og Barca er de t lage jeg liker mist i hele værden <_<

 

Men Barca er den værste klubben av de alle de jukser mye mere en andre lag og de hjerne vasker cesc til de grader med dette tulle dems ;)

Link to comment
Share on other sites

Wenger om ryktene rundt Fabregas

 

"Fabregas will not go this summer. Last summer,Barcelona made offers, but on this one there is no offers at all. He's the best midfielder in the world, we built the team with him around him. He's our captain, we want to keep him at any cost."

 

http://www.ashburtongrove.co.uk/2011/05/we...nGrove.co.uk%29

Link to comment
Share on other sites

Godt å høre, om vi beholder Fabregas, Nasri, Rvp, Vermaelen og Sagna i år så har vi 5 spillere i verdensklasse(Hvertfall nærme), samt Wilshere, Walcott, Koscielny og Szczcney som er "up and coming"

Ny stopper, spiss, ving og en defensiv midtbanespiller(Behøver ikke være for dyr eller for god) så er vi på god kurs.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Silly season er i gang, og jeg kaster meg utpå. Det går rykter om at Nasri og Fabregas kan forsvinne. Selvsagte rykter. Det skulle bare mangle.

Vi vet alle at det er noe i disse ryktene. Nasri sin kontrakt går ut innen et år og Fabregas har dette ønsket om å spille for Barca.

 

Fabregas var mye skadet i fjor. Likevel, rundt 20 kamper og 14 assists, han hadde en ok sesong. Faktisk bare to andre spillere som hadde flere assists enn ham. Kapteinen vår er effektiv, for han spilte ikke opp mot sitt beste i fjor. Jeg er usikker på om Barca noengang kommer til å være villig å betale markedspris for Fabregas. Jones går for 20 mill pund, mens vi kan regne med rundt 30 for Fabregas. Det er ille.

 

Men når dette er sagt, - kanskje et salg må til for at vi skal få fart i resten av laget vårt. Det kan også være avgjørende for at vi skal kunne gi Nasri den lønnen han vil ha. En midtbane med:

 

Song - ?

Wilshere - Nasri - Ramsey

 

virker veldig spennende. Jeg tror Nasri vil kunne blomstre i en mer sentral rolle i laget. Han har avslutningsegenskaper som overgår Fabregas, og bidrar med mer tempo i spillet.

 

Så ja, jeg velger Nasri fremfor Fabregas. Om jeg må velge!

Link to comment
Share on other sites

Ser gjerne både Nasri og Cesc i klubben neste sesong hvis det er mulig, men hvis Cesc forsvinner og den samme formasjonen skal spilles burde det hentes inn en kvalitetsspiller ved siden av Song. Nasri inn i midten og forhåpentligvis Gervinho og en annen på kantene.

 

Mitt forslag til en virkelig verdensklasse midtbanespiller (som forøvrig trolig har vært linket til oss de siste 3-5 sesongene) er Daniele de Rossi. Han har visstnok foreslått at han er åpen for en forandring og ferdighetene hans er det ingenting å utsette på. Det eneste spørsmålet er om hvor fort han tilpasser seg tempoet i Premier League, men han ville hvertfall vært et skikkelig klassekjøp og en meget god erstatter for Fabregas.

 

Song - De Rossi

 

Gervinho - Nasri - Wilshere/ny spiller

 

v. Persie

 

 

Det vil helt klart være liv etter Fabregas, men hvis han forsvinner så må mye av den summen han forsvinner for brukes på en erstatter. Heldigvis (såfremt ikke Nasri drar også) så har vi en naturlig erstatter for Cesc som endelig ville fått spilt i sin favorittposisjon.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er usikker på om Barca noengang kommer til å være villig å betale markedspris for Fabregas. Jones går for 20 mill pund, mens vi kan regne med rundt 30 for Fabregas. Det er ille.

 

 

At vi MÅ kreve markedspris om Fabregas skal forsvinne er helt vesentlig. Jones for £20 mill, Carrol for £35, det snakkes om ca £20 for A. Young osv. Selv om prisene som blir betalt for spillere om dagen er latterlig høye er det faktisk de prisen vi må forholde oss til ved innkjøp og de prisene klubber som ønsker å kjøpe våre spillere må forholde seg til. Om Cesc er oppvokst i Barcelona eller ikke her for meg helt uvesentlig, han er en av verdens aller beste midtbanespillere og klubbene som vil kjøpe han må betale prisen det koster å hente verdensstjerner.

Alle bud under £50-60 mill håper jeg derfor avfeies blankt.

Link to comment
Share on other sites

Som Maestro sier: Minimum £50-60M for Cesc.

 

Selv om vi kanskje ikke ville hatt en av verdens beste spillere i laget lenger så ville vi blitt styrket av et salg såfremt hele summen gikk ut på spillerkjøp. La oss si vi allerede har kjøpt Christopher Samba og Gervinho, men deretter selger Fabregas. Så kjøper vi inn en ordentlig klasse venstreback, en verdensklasse DM og til slutt f.eks. Eden Hazard.

 

Vi ville ha styrket enhver plass og ville kommet styrket ut av et salg, men dette er selvfølgelig bare ønsketenking.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...