Jump to content

Cesc Fabregas


Gaston

Recommended Posts

  • Replies 3.6k
  • Created
  • Last Reply

Joda, ikke så dramatisk ordbruk som det pleier. Kilde goal.com refererer til Don Balon. Ikke de mest troverdige kildene, der altså. :o :o

 

Cesc skrev dette på twitter for 12 minutter siden: "Incredible that people try and twist everything to make headlines. Arsene Wenger has had a huge impact on me and my career. Great man"

 

Tydelig at han ikke var helt fornøyd med artikkelen.

Link to comment
Share on other sites

Men, wow lizzm, se hva noen helt andre fikk ut av det samme intervjuet..:

On why he's in no rush to leave the Emirates despite the clamour in Barcelona...

"It seems that if I don't make the move now I never will. But I'm 23 years and if I go this summer, I'll be 24, if I go to the next, I'm 25; the next, 26; the next, 27! I have to be patient and bide my time. Besides, who says you're going to play in the new team? Or maybe you stop developing. I'm lucky here. Despite not winning a lot, I'm getting very strong. Carles Puyol told me that he didn't win anything till he was 26 - Puyol, who has won everything in the world of football!"

 

Nå må vi slutte å være så himla godtroende :o Goal.com er søppelbøtta på Internett.

 

Kan jo legge til:

On Arsene Wenger's influence...

"He is the boss, I have a contract and he has every right in the world to decide. But I always speak openly and honestly and he accepts what I say."

Link to comment
Share on other sites

Godtroende? :o Ja, ja.

 

Arsenals beste spiller og lagkaptein er sitert på følgende, og dette er essensen:

 

"That's when you realise that it doesn't work. We were in four competitions at one stage of the season, but we're still empty handed," he added.

 

"We have to make a decision whether we want to develop young players or whether we want to win trophies."

 

"We really had a great team when I broke into the first team," he added. "'The Invincibles' had won the league title without losing a single game. I got a lot of playing time and I feel like I played a part in the 49 games unbeaten record that the team set.

 

"There's no doubt that it was the best team I've ever played in. I really developed a lot that year.

 

"I even wonder every now and then whether I wasn't a better player back then.

 

"It was really impressive to be part of that winning team," he continued. "If you made a mistake, there was always someone to make it up for you.

 

"Things have changed a lot since then and there's a lot more pressure now. Everybody's looking at me when I play a bad game.

 

"It's important for a team to have a good combination between younger and experienced players. I'm very happy that I was part of a great team where I learned from the best.

 

"The young players are now looking toward me, but people shouldn't forget that I'm only 23. I was lucky to get the chance to work with some very experienced players, but it's more complicated now.

 

"I'm not saying one situation is better than the other though, but there were more players to look up to before. Players who had won trophies and helped you develop.

Link to comment
Share on other sites

http://www.onlinegooner.com/article.php?se...clusive&id=2217

 

"Cesc’s house is up for sale"

 

Veit ikke hvor troverdig dette ryktet er, siden et slikt rykte har kommet et par vårdager tidligere. Kan forstå, at Fabregas ønsker nye utfordringer om så er tilfelle. Ikke bare på det sportslige, men også på alt det andre som påvirker han som menneske. (Barca-gutt, familie, venner, osv osv)

 

Ingen tvil om at han for meg, har vært lojal og elsket klubben som han har sagt flere ganger offentlig.

 

Har han mistet troen, og føler at han nå må tenke på seg selv?

Har hjemlengselen styrket seg, etter hva han har opplevd i denne perioden (2-3 siste sesongene).? Grepene fra sjefen, har vært fraværende på områder som går igjen gang etter gang. Vi blir frustrerte, og da kan også spillere bli påvirket......

Er alt bare tull?

Reiser han til sommeren, selv om det blir en beintøff kamp for å få mye spilletid i Barca?

 

Mange spørsmål, og det kommer nok mange uker med mange forklaringer på det ene og det andre.

 

Jeg håper virkelig vi beholder Fabregas i flere sesonger, selv om han har variert (som alle andre) i perioder denne sesongen. På sitt beste, er han nesten uerstattelig med sine kvaliteter. Jeg tror vi virkelig skal slite på kort sikt, om han pakker kofferten denne sommeren.

Forstår han meget godt, om det skjer. Dessverre......

 

Har likevel et håp om at han blir, selv om jeg er nøktern opptimist. Laget trenger nytt blod, nye tanker, ny formasjon, ny giv, og en ny start, spørsmålet er om Fabregas tror Wenger rydder opp på flere områder i sommer. Wenger blir ikke sparket, så får man tolke/synse situasjonen med vår 4`er videre.

Link to comment
Share on other sites

Godtroende? :o Ja, ja.

Arsenals beste spiller og lagkaptein er sitert på følgende, og dette er essensen:

Dersom man mener goal.com's vinkling er "essensen" av hva vår kaptein liksom mener, så ja: Godtroende.

Det du presenterer er ikke essensen av noe som helst - det er løsrevne enkeltsetninger uten sammenheng med spørsmålene de er delsvar på. Essensen er faktisk ingenting nytt:

"If one day I leave Arsenal I will never sign for another English team. Quite sure."

Link to comment
Share on other sites

Essensen har ikke noe med om Cesc drar eller ikke å gjøre. Keep your eyes closed and be happy.

Nei, essensen er hva du trekker ut av en goal.com-oversettelse fra et Barcamagasin. Det er klart. :o

Link to comment
Share on other sites

http://www.onlinegooner.com/article.php?se...clusive&id=2217

 

"Cesc’s house is up for sale"

 

Veit ikke hvor troverdig dette ryktet er, siden et slikt rykte har kommet et par vårdager tidligere. Kan forstå, at Fabregas ønsker nye utfordringer om så er tilfelle. Ikke bare på det sportslige, men også på alt det andre som påvirker han som menneske. (Barca-gutt, familie, venner, osv osv)

 

Jeg skrev vel allerede i fjor sommer, når det ble endelig at Fabregas ble en sesong til at det aller aller meste tydet på at det allerede var gjort en avtale med Barcelona, ala Ronaldo/Real Madrid sagaen.

 

Jeg er litt delt på hva jeg mener her. Fabregas er en fantastisk spiller på sitt beste. Det siste året synes jeg han har endret seg voldsomt. Han virker arrogant og det virker som han har mistet noe av den bakke kontakten han hadde. Alle spekulasjonene og det faktum at han åpenbart skal til Barcelona en dag gjør at jeg heller mot salg. Å bygge laget rundt en spiller som er helt åpen på at han skal bort blir helt feil. Disse spekulasjonen kommer hver gang vi taper en kamp eller det er litt motgang.

 

Fabregas har også slitt mye med skader de siste 2 sesongene. Det har vært endel spekulasjoner rundt lysken hans og hvor alvorlig denne skaden er.

 

Situasjonen er håpløs. Når Wenger igjen, han lærer ikke av sine feil, utnevner en spiller til kaptein for å beholde han 1-2 sesonger til uavhengig av kapteinsegenskapenen hans, så blir situasjonen relativt håpløs.

 

Selg Fabregas og bygg laget rundt Wilshere og Ramsey!

Link to comment
Share on other sites

Jeg skrev vel allerede i fjor sommer, når det ble endelig at Fabregas ble en sesong til at det aller aller meste tydet på at det allerede var gjort en avtale med Barcelona, ala Ronaldo/Real Madrid sagaen.

 

Jeg er litt delt på hva jeg mener her. Fabregas er en fantastisk spiller på sitt beste. Det siste året synes jeg han har endret seg voldsomt. Han virker arrogant og det virker som han har mistet noe av den bakke kontakten han hadde. Alle spekulasjonene og det faktum at han åpenbart skal til Barcelona en dag gjør at jeg heller mot salg. Å bygge laget rundt en spiller som er helt åpen på at han skal bort blir helt feil. Disse spekulasjonen kommer hver gang vi taper en kamp eller det er litt motgang.

 

Fabregas har også slitt mye med skader de siste 2 sesongene. Det har vært endel spekulasjoner rundt lysken hans og hvor alvorlig denne skaden er.

 

Situasjonen er håpløs. Når Wenger igjen, han lærer ikke av sine feil, utnevner en spiller til kaptein for å beholde han 1-2 sesonger til uavhengig av kapteinsegenskapenen hans, så blir situasjonen relativt håpløs.

 

Selg Fabregas og bygg laget rundt Wilshere og Ramsey!

 

Hvis vi skal begynne og bygge laget rundt Wilshere og Ramsey bruker vi 5 nye år på å vinne noe, det er jeg rimelig sikker på. Vi spiller helt håpløst når Cesc ikke er på banen, vi er rett og slett alt for avhengige av Cesc. Jeg mener vi skal holde på Cesc minst en sesong til.

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi skal begynne og bygge laget rundt Wilshere og Ramsey bruker vi 5 nye år på å vinne noe, det er jeg rimelig sikker på. Vi spiller helt håpløst når Cesc ikke er på banen, vi er rett og slett alt for avhengige av Cesc. Jeg mener vi skal holde på Cesc minst en sesong til.

Om valget står mellom Cesc og Nasri bør vi holde på Nasri.

Link to comment
Share on other sites

Om valget står mellom Cesc og Nasri bør vi holde på Nasri.

 

For min egen del er jeg faktisk helt enig. Vårt svake ledd på midtbanen igår var hverken Diaby eller Nasri,men en treig pasningsvak Fabregas. Nasri er framtiden,Fabregas må se å våkne opp for slik han spiller for tiden kan han bare gå.

Link to comment
Share on other sites

For min egen del er jeg faktisk helt enig. Vårt svake ledd på midtbanen igår var hverken Diaby eller Nasri,men en treig pasningsvak Fabregas. Nasri er framtiden,Fabregas må se å våkne opp for slik han spiller for tiden kan han bare gå.

 

Nå syns jeg folk skal roe seg litt ned.

 

Fabregas jobbet som en slave i går. Jeg var imponert over innsatsen han i går. Han tok ansvar og kom til en rekke avslutninger og at det blir noen feilpasninger i en kamp som spilles i et slikt frenetisk tempo er å forvente. Bare synd han ikke fikk den scoringen han fortjente i går.

Link to comment
Share on other sites

Nå syns jeg folk skal roe seg litt ned.

 

Fabregas jobbet som en slave i går. Jeg var imponert over innsatsen han i går. Han tok ansvar og kom til en rekke avslutninger og at det blir noen feilpasninger i en kamp som spilles i et slikt frenetisk tempo er å forvente. Bare synd han ikke fikk den scoringen han fortjente i går.

 

Det var helt klart en forbedring i innsatsen og spillet til Fabregas mot Tottenham, men det var en del slurv på enkle pasninger fra kapteinenen vår, men han har fortsatt mye å gå på før han finner godformen. Det sier jo også litt om hvor god Fabregas er på sitt beste..

 

 

Forøvrig: Hvis Cesc mot all formodning blir solgt til Barcelona i sommer så skulle jeg gjerne ønske at vi fikk Ibrahim Afellay og £40M for han. Tror Afellay ville gjort det bra i Arsenal med en litt mer direkte spillestil enn hva de fleste av midtbanespillerene våre har..

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Apr 21 2011, 11:58 AM) 222565[/snapback]

Det var helt klart en forbedring i innsatsen og spillet til Fabregas mot Tottenham, men det var en del slurv på enkle pasninger fra kapteinenen vår, men han har fortsatt mye å gå på før han finner godformen. Det sier jo også litt om hvor god Fabregas er på sitt beste..

Forøvrig: Hvis Cesc mot all formodning blir solgt til Barcelona i sommer så skulle jeg gjerne ønske at vi fikk Ibrahim Afellay og £40M for han. Tror Afellay ville gjort det bra i Arsenal med en litt mer direkte spillestil enn hva de fleste av midtbanespillerene våre har..

40M + Affelay? Kjenner jeg Barcelona så skjer det aldri. Hvis Barcelona så absolutt vil ha Fabregas, hadde jeg kanskje sagt ja til et bytte med Messi eller Xavi.. De kan også få Almunia, Denilson, Squillaci, Bendtner og Clichy. ;)

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Apr 21 2011, 11:58 AM) 222565[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Det var helt klart en forbedring i innsatsen og spillet til Fabregas mot Tottenham, men det var en del slurv på enkle pasninger fra kapteinenen vår, men han har fortsatt mye å gå på før han finner godformen. Det sier jo også litt om hvor god Fabregas er på sitt beste..

Forøvrig: Hvis Cesc mot all formodning blir solgt til Barcelona i sommer så skulle jeg gjerne ønske at vi fikk Ibrahim Afellay og £40M for han. Tror Afellay ville gjort det bra i Arsenal med en litt mer direkte spillestil enn hva de fleste av midtbanespillerene våre har..

 

40M + Affelay? Kjenner jeg Barcelona så skjer det aldri. Hvis Barcelona så absolutt vil ha Fabregas, hadde jeg kanskje sagt ja til et bytte med Messi eller Xavi.. De kan også få Almunia, Denilson, Squillaci, Bendtner og Clichy. ;)

 

Barcelona mener jo at de har "rett" til å få Cesc for lommerusk siden han for 9 år siden spilte for ungdomslaget deres. Så det blir nok en "no-deal" ja, men spilleren + pengene er en forholdsvis realistisk pris for hva Cesc er verdt.

Link to comment
Share on other sites

:)-->

QUOTE(Stefan B @ Apr 27 2011, 08:25 AM) 223020[/snapback]

35 millioner pund for Cesc er altfor lavt. Selg han heller til høystbudende klubb utenfor England for en høyere pris sier nå jeg.

 

Vi får håpe det er slik Wenger tenker også. Klart om det gjøres uttrykk for at Cesc er til salgs vil Barcelona være raskt ute med et bud (om de i det hele tatt har penger), klubber som Inter, A.C Milan, Real M, City osv vil helt sikkert hive seg inn i kampen og presse prisen opp.

Barcelona kan aldri i verden matche de andre klubben om det virkelig blir budrunde på Cesc, som igjen kan bety at han har valget mellom å dra til en annen klubb en sitt elskede Barca, eller bli i Arsenal.

Cesc kan i alle fall ikke surmule hvis Barca ikke er villig til å betale det andre klubber vil gi for han.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...