Jump to content

Cesc Fabregas


Gaston

Recommended Posts

 

 

Vi overlevde at Henry ble borte, vi overlevde Vieira - og vi kommer glatt til å overleve Fabregas.

 

JAggu klarer vi å overleve den dagen Wenger blir borte også.,

 

 

Vi overlevde, men har vi vunnet noe ?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.6k
  • Created
  • Last Reply

Vi overlevde, men har vi vunnet noe ?

 

Og mangelen på trofèer er alene pga at Henry og Vieira forsvant? Mangelen på sølvvarer kom i en sammenheng mellom kjøpekraften til Chelsea, og united sin likeens. 5 år uten trofèer er ingenting i det store løp.

 

Og mangelen på mål i enkelte perioder forrige sesong var mer RvP sin skade skylda i, enn Fabregas. Det var forran mål vi slet, ikke like mye på midten.

Link to comment
Share on other sites

Og mangelen på trofèer er alene pga at Henry og Vieira forsvant? Mangelen på sølvvarer kom i en sammenheng mellom kjøpekraften til Chelsea, og united sin likeens. 5 år uten trofèer er ingenting i det store løp.

 

Og mangelen på mål i enkelte perioder forrige sesong var mer RvP sin skade skylda i, enn Fabregas. Det var forran mål vi slet, ikke like mye på midten.

 

Mener selvfølgelig ikke at de 2 alene medførte trofe løse sesonger, men jeg mener at de vart svært viktige i kampen på å vinne titler.

Er derfor jeg mener et det er viktig at vi beholder Fab. minst en sesong til, helst flere.

Link to comment
Share on other sites

Og mangelen på trofèer er alene pga at Henry og Vieira forsvant? Mangelen på sølvvarer kom i en sammenheng mellom kjøpekraften til Chelsea, og united sin likeens. 5 år uten trofèer er ingenting i det store løp.

 

Og mangelen på mål i enkelte perioder forrige sesong var mer RvP sin skade skylda i, enn Fabregas. Det var forran mål vi slet, ikke like mye på midten.

Frem til 08/09 sesongen er jeg enig. Da var det slik at vi hadde maaange sjanser, det andre laget få, og vi sløste mens det andre laget scoret på sin ene. I fjor derimot, var det ikke slik! I fjor skapte vi veldig mye mindre sjanser enn årene før, så det er ikke effektiviteten som har gått ned. Derfor vil jeg si at det var ikke foran mål vi slet, men PÅ MIDTEN (altså sjanseskapingen).

Link to comment
Share on other sites

Vi har jo selvfølgelig undervekst som kommer opp som kan ta over for tapet av Cesc. Men ingen har erfaringen som han har i klubben, bare tenk på de han har spilt med. Wilshere, Ramsey, Frimpong, etc er framtiden for klubben, men de mangler den solide erfaringen som Cesc har. Håper virkelig han blir noen år til. Kansje litt vanskelig å være upartisk, men vi trenger han for å være bautaen som de yngre spillerne kan lære av, som Dennis var det for Cesc.

 

Frem til 08/09 sesongen er jeg enig. Da var det slik at vi hadde maaange sjanser, det andre laget få, og vi sløste mens det andre laget scoret på sin ene. I fjor derimot, var det ikke slik! I fjor skapte vi veldig mye mindre sjanser enn årene før, så det er ikke effektiviteten som har gått ned. Derfor vil jeg si at det var ikke foran mål vi slet, men PÅ MIDTEN (altså sjanseskapingen).

What?? Hvilke kamper har du sett?? Sjanser i hopetall, men mangelen av goalgettere gjorde at vi ikke fikk så mange mål i andre halvdel av sesongen. Robin skadet! Bendtner som ikke kan lage mål selv! Arshavin som midtspiss! Vi hadde mengder av sjanser, produsert av midtbanen, som ikke ble til mål. Og når forsvarsrekken mangle, skadet eller udugelig (Les: Silvestre), og keepere som har gnidd inn hanskene med smør (Les: Fabianski) så taper vi kamper.

Link to comment
Share on other sites

Vi har jo selvfølgelig undervekst som kommer opp som kan ta over for tapet av Cesc. Men ingen har erfaringen som han har i klubben, bare tenk på de han har spilt med. Wilshere, Ramsey, Frimpong, etc er framtiden for klubben, men de mangler den solide erfaringen som Cesc har. Håper virkelig han blir noen år til. Kansje litt vanskelig å være upartisk, men vi trenger han for å være bautaen som de yngre spillerne kan lære av, som Dennis var det for Cesc.

What?? Hvilke kamper har du sett?? Sjanser i hopetall, men mangelen av goalgettere gjorde at vi ikke fikk så mange mål i andre halvdel av sesongen. Robin skadet! Bendtner som ikke kan lage mål selv! Arshavin som midtspiss! Vi hadde mengder av sjanser, produsert av midtbanen, som ikke ble til mål. Og når forsvarsrekken mangle, skadet eller udugelig (Les: Silvestre), og keepere som har gnidd inn hanskene med smør (Les: Fabianski) så taper vi kamper.

 

Helt enig. Vi hadde tonnevis av sjanser - og jeg vet ikke hvor mange ganger jeg så folk her inne klage så høyt som mulig om at Bendtner trengte minst 50 sjanser for å få ballen i mål. At Arshavin ikke var i form. Nå kunne vi trengt RvP. Hadde vi hatt RvP hadde vi vunnet trofèer... det er mange.

 

Midtbanen er ikke problemet, det er det forran som er problemet.

Taylor på Sky sports sa det godt. "Theres no end-product"

 

Synes noen av de beste kampene vi spilte var med Nasri i rollen til Fabregas.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig. Vi hadde tonnevis av sjanser - og jeg vet ikke hvor mange ganger jeg så folk her inne klage så høyt som mulig om at Bendtner trengte minst 50 sjanser for å få ballen i mål. At Arshavin ikke var i form. Nå kunne vi trengt RvP. Hadde vi hatt RvP hadde vi vunnet trofèer... det er mange.

 

Midtbanen er ikke problemet, det er det forran som er problemet.

Taylor på Sky sports sa det godt. "Theres no end-product"

 

Synes noen av de beste kampene vi spilte var med Nasri i rollen til Fabregas.

 

Enig med de 2 sistnevnte , og akkurat derfor var det også jeg mente Wenger burde

lånt inn en midtspiss. Spesielt siden Bendtner og VP var ute på en gang.

Og Arshavin ute av form ja.

 

Ikke rart Fabregas ble sendt utpå halvskadet mot Aston Villa og vant vel kampen på

egen hånd.

Men ikke enig i at vi spilte noen av de beste kampene med Nasri i Fab sin rolle.

Fabregas er en avslutter av rang, og en servitør av rang. Der er

han suveren i sin rolle.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig. Vi hadde tonnevis av sjanser - og jeg vet ikke hvor mange ganger jeg så folk her inne klage så høyt som mulig om at Bendtner trengte minst 50 sjanser for å få ballen i mål. At Arshavin ikke var i form. Nå kunne vi trengt RvP. Hadde vi hatt RvP hadde vi vunnet trofèer... det er mange.

 

Midtbanen er ikke problemet, det er det forran som er problemet.

Taylor på Sky sports sa det godt. "Theres no end-product"

 

Synes noen av de beste kampene vi spilte var med Nasri i rollen til Fabregas.

 

I fjor husker jeg også mange sjanser, men at vi var ineffektive. Finnes det statistikk på det motsatte hadde det vært interessent å vite.

Link to comment
Share on other sites

I fjor skapte vi som vanlig mange sjanser, men ikke like mange som i tidligere sesonger. Det er ihvertfall mitt inntrykk. Synes det ofte var dårlig bevegelse foran ballfører og vi var avhengige av at Fabregas skulle slå den avgjørende pasningen eller komme på det avgjørende løpet.

Link to comment
Share on other sites

"I am very happy with Cesc and we are all very happy at the Club with Cesc. He is a very important player for us, he is our captain and we have worked very hard [for him] to be the future of our team and that is why we are always adamant about [not] letting him go."

 

- Arsene Wenger

 

Når Fabregas leser dette (eller hører det direkte fra Wenger), er jeg sikker på at han er for godhjertet til å dra fra klubben han elsker. Jeg er sikker på at Cesc blir i klubben ut denne sesongen. Om han blir lenger avhenger av hvordan sesongen har gått, om Barca er villige til å by det han er verdt, og om Arsenal er villig til å forhandle. Han er tross alt i kontrakt til 2014!

Link to comment
Share on other sites

Spør du meg syns jeg det er latterlig at UEFA eller FIFA ikke går inn og gir Barcelona en smekk på fingeren.

 

Slik Barca og deres spillere holder på syns jeg er forkastelig. Tenk hvis alle fotballklubber hadde holdt på sånn. Hadde jo blitt helt håpløst. Og når en spiller faktisk er under kontrakt så bør faktisk Barcelona forholde seg til det og ta eventuelle henvendelser direkte med Arsenal og Wenger, i stedet for å hele tiden gå i media og bruke spillerne til å presse frem en overgang. Ødeleggende for fotballen når klubber fritt fram kan holde på sånn med spillere som faktisk er under kontrakt.

 

Jeg er sikker på at hvis vi hadde begynt på samme måte med Messi, så er jeg sikker på at de hadde gått fullstendig av hengslene og skapt et ramaskrik uten like nede i Barcelona.

Link to comment
Share on other sites

Spør du meg syns jeg det er latterlig at UEFA eller FIFA ikke går inn og gir Barcelona en smekk på fingeren.

 

Slik Barca og deres spillere holder på syns jeg er forkastelig. Tenk hvis alle fotballklubber hadde holdt på sånn. Hadde jo blitt helt håpløst. Og når en spiller faktisk er under kontrakt så bør faktisk Barcelona forholde seg til det og ta eventuelle henvendelser direkte med Arsenal og Wenger, i stedet for å hele tiden gå i media og bruke spillerne til å presse frem en overgang. Ødeleggende for fotballen når klubber fritt fram kan holde på sånn med spillere som faktisk er under kontrakt.

 

Jeg er sikker på at hvis vi hadde begynt på samme måte med Messi, så er jeg sikker på at de hadde gått fullstendig av hengslene og skapt et ramaskrik uten like nede i Barcelona.

 

Flott oppsummert. Er 110% enig, det tror jeg de fleste her inne er. Det er kvalmende å høre på at spiller etter spiller går ut i media og prøver å smiske Cesc til klubben.

Link to comment
Share on other sites

Barcelona gjør jo akkurat hva de vil med Unicef-logoen på brystet! Slik har de holdt på ei stund nå spesielt på transfermarkedet..Så kalles de verdens beste klubblag???? Stemmer jo ikke en gang

 

men jo lengre de spiller med den logoen på brystet, jo lengre blir det til de har råd til å hente fler spillere...

Link to comment
Share on other sites

Vil gjerne poste et bilde tegnet av niko. på Diskusjon.no:

 

cesc2x.jpg

 

:D

 

Hehe, skulle akkurat til å poste den selv ;) Nikolai Torgersen er en gammel klassekamerat av meg, og er en ihugga Man Utd supporter, og dette bildet sier mer enn 1000 ord om hvor langt dette går når supportere av rivalene våre misliker oppførselen til Bar*a...

Link to comment
Share on other sites

Hehe, skulle akkurat til å poste den selv :D Nikolai Torgersen er en gammel klassekamerat av meg, og er en ihugga Man Utd supporter, og dette bildet sier mer enn 1000 ord om hvor langt dette går når supportere av rivalene våre misliker oppførselen til Bar*a...

 

Bare en ting som mangler på bildet da, noe veldig viktig... Kapteinsbindet:/

Link to comment
Share on other sites

http://www.skysports.com/story/0,19528,11095_6285161,00.html

 

Ja, hva skal man tro? :)

Jeg ser ikke helt problemet. Fabregas har 10 gode år igjen av karrieren og kan da joine Barca senere. Om 1 år, 2 år...5 år...samme det.

Kanskje han kan heller fortsette å bidra til at vi vinner noe først så tror jeg nok han føler det blir enklere å forlate skuta da.

 

Uansett er det Gazidis og Wenger som bestemmer dette.

Syns likevel det bør være uaktuelt for Arsenal å forhandle mer med Barca så lenge de fortsatt skylder oss penger og ikke er villig til å betale for seg!

Link to comment
Share on other sites

First things first, the Cesc stuff from yesterday was recycled. The quotes were apparently given to a magazine called DIR Emotion. DIR is a chain of gyms in Barcelona. Me and Mrs Blogs used to be members of one near c/Mallorca, if I remember correctly. I stole some towels from them as I felt I wasn't getting value for money. Having kept his counsel throughout the summer I do not believe Cesc decided to open up to a magazine run by a gym whose towels are threadbare and don't really dry you off properly.

 

Once again though these quotes have been lifted straight from the AS site, who collated them to make it look like new stuff, and belched far and wide across the internet without so much as a bit of fact checking.

 

As for the continual nonsense from Captain Caveman, well, I would sincerely like for him to punched repeatedly in the face .. by Goliath. Let's see Puyol eat meat then. The man really has no concept of respect for others, and that includes Cesc.

 

- Arseblog

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...