Jump to content

Cesc Fabregas


Gaston

Recommended Posts

Det er helt korrekt BE. Gallas er en klassespiller og et råskinn. Forskjellen på Gallas og Djourou/Koscielny er opplagt mye større enn forskjellen på f.eks. Cesc og Nasri. Til tross for sine mulige mangler som sosialt samlingspunkt og kosegutt, på banen er det fortsatt et vacuum etter han.

 

Det betyr ikke at det er ønskelig at Cesc forsvinner.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.6k
  • Created
  • Last Reply

Gallas er en god spiller, men han har en del åpenbare svakheter. Alle er jo enig i at Vermalen er et fantastisk kjøp. Hvis Gallas er "uerstattelig" hvorfor slipper vi inn så mange mål når vi har et slikt radarpar i midtforsvaret?

Link to comment
Share on other sites

Gallas er en god spiller, men han har en del åpenbare svakheter. Alle er jo enig i at Vermalen er et fantastisk kjøp. Hvis Gallas er "uerstattelig" hvorfor slipper vi inn så mange mål når vi har et slikt radarpar i midtforsvaret?

Blant annet fordi vi har en kjegle i mål.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Er nok en del av grunnen, men som en eller annen italiensk trener sa en gang i tiden "Er forsvaret godt nok trenger man ingen i mål" :D

 

Vel, I beg to differ.

 

Gallas er langt fra noe tap for klubben?

 

Gallas er den spilleren i første elleveren vår som er vanskeligst å erstatte. Ja, vanskeligere enn både Cesc og van Persie. Ett midtforsvar med enten Djourou eller Kos er langt fra godt nok, og nå rapporteres det at Sol blir. Det positive med det er at vi får Sol, det negative (tror jeg) er at vi ikke kjøper midtstopper). Jeg tipper at vi starter sesongen med Djourou ved siden av Vermaelen og avslutter sesongen med sol ved siden av vermaelen for å redde stumpene.

 

Jeg skulle svært gjerne sett Gallas videre i Arsenaldrakt.

 

BE

 

Enig i det meste, men den spilleren som er vanskeligst å erstatte i laget vårt er Song. Syns i grunn Sol gjorde en god jobb i Gallas fravær, men er bekymret for formen hans. Han er ikke med på sesongoppkjøringen da han tydeligvis er på honeymoon. Hvordan kommer formen hans til å være når sesongen starter hvis han forlenger kontrakten med ett år?

Link to comment
Share on other sites

Gallas er en god spiller, men han har en del åpenbare svakheter. Alle er jo enig i at Vermalen er et fantastisk kjøp. Hvis Gallas er "uerstattelig" hvorfor slipper vi inn så mange mål når vi har et slikt radarpar i midtforsvaret?

Hva er forresten Gallas sine åpenbare svakheter?

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Hva er forresten Gallas sine åpenbare svakheter?

 

BE

 

At han ikke ble kompis med Kolo "maskot, armer og bein" Toure og at det røyk en sikring på St. Andrews er litt flåsete sagt de største manglene for ganske mange.

 

Castor er ganske sikkert ett unntak.

Link to comment
Share on other sites

Nei, og det er den åpenbare svakheten. Så er spørsmålet, hva var kimen som skapte ilden? Det er umulig for oss å svare på, men det lønner seg som oftest å spørre seg selv hvorfor mer enn en gang for å finne frem til den egentlige årsaken.

Link to comment
Share on other sites

Hva er forresten Gallas sine åpenbare svakheter?

 

BE

Som nevnt over så er ikke "fanklubben" hans innad i laget særlig stor. Synes han er ei ræva innstilling. Det er noen som nevner vinnervilje. Det er jeg helt uenig i. Når Terry prøver å blokkere et skudd i VM med hodet, det er vinnervilje. Kan ikke huske at jeg etter en kamp har tenkt "Denne vant vi takket være forsvarspillet til Gallas". Han er også svak på markeringer og posisjonering. Dette glatter han til en viss grad over med fart, men på dødballer hjelper det ikke å springe fort.

 

For all del, han er en god spiller, men hadde han vært i 200 millionerklassen som nevnes lengre opp så hadde det vel vært langt flere som var interessert i underskriften hans.

 

Nå brukte Wenger £10mill (Er vel ca lønna til Gallas over 2 år) på Kos og jeg har all tiltro til at han kan gjøre en like god og forhåpentligvis bedre jobb enn Gallas

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Man må også huske at han(Gallas) slet til tider med skader, og ofte i viktige faser av sesongen. Ikke trist over å se han gå, men hans kvaliteter på banen er muligens et savn. For han funket ganske bra med Vermaelen i første halvdel av sesongen. Men nå var jo dette en Fabregas tråd.

Link to comment
Share on other sites

Som nevnt over så er ikke "fanklubben" hans innad i laget særlig stor. Synes han er ei ræva innstilling. Det er noen som nevner vinnervilje. Det er jeg helt uenig i. Når Terry prøver å blokkere et skudd i VM med hodet, det er vinnervilje. Kan ikke huske at jeg etter en kamp har tenkt "Denne vant vi takket være forsvarspillet til Gallas". Han er også svak på markeringer og posisjonering. Dette glatter han til en viss grad over med fart, men på dødballer hjelper det ikke å springe fort.

 

For all del, han er en god spiller, men hadde han vært i 200 millionerklassen som nevnes lengre opp så hadde det vel vært langt flere som var interessert i underskriften hans.

 

Nå brukte Wenger £10mill (Er vel ca lønna til Gallas over 2 år) på Kos og jeg har all tiltro til at han kan gjøre en like god og forhåpentligvis bedre jobb enn Gallas

At fanklubben hans på laget ikke er særlig stor har vel ingen ting med han som spiller å gjøre. Du synes han har en ræva innstilling. Jeg synes han har en helt fantastisk innstilling. Det oser vinnervilje av han lang vei, faktisk nesten Lehmann tendenser. Hvem andre er det som viser vinnervilje i dag? Clichy og vermaelen, ingen andre.

 

Jeg har ofte sittet igjen med følelser at vi har vunnet kamper takket være gallas, enten det være seg hans formidable forsvarsspill, eller hans mål. Jeg synes også, i motsetning til deg, at han er svært god på posisjonering. Jeg mener det er en av hans største styrker og der er han i verdenstoppen, men det er klart hvis du synes hans svakheter er de samme ferdighetene som jeg synes er hans styrker er det ikke rart at du ikke er noen særlig stor fan av ham.

 

Jeg tror tapet av Gallas vil koste oss dyrt i sesongen som kommer, med mindre vi vinner en stopper som er flere hakk bedre enn både Djourou og Kos.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Hvem andre er det som viser vinnervilje i dag?

Synes laget i sin helhet viser stor vinnervilje. Alle de kampene hvor vi har ligget under for så å komme tilbake og vinne er et tegn på det. Samholdet i spillergruppen er en viktig årsak. Det jeg missliker med Gallas er hans mangel på team spirit, som det ryktes.

 

Han har vært en god spiller for oss. Samarbeidet med Vermaelen i starten av sesongen virket veldig solid. Men at han har kvaliteter som er uerstattelig er vel å dra det litt langt. Eneste jeg er bekymret for er mangelen på erfaring til spillerne som skal ta hans plass (uten om Sol sef). Det som er helt klart er at enkeltspillere som setter seg selv høyere enn laget må ikke få lov til å spre vondt blod i stallen.

 

Det minner alt for mye om Ade. Ingen tvil om at han var viktig i klubben, men mentaliteten han var uønsket. Alle de målene hvor han driter i å takke assisten gir meg en dårlig smak i munnen. Merkelig hvordan noen mennesker kan være.

Link to comment
Share on other sites

http://www.skysports.com/story/0,19528,11670_6278571,00.html

 

Den godeste Iniesta har slengt seg på mediesirkuset rundt Cesc-sagaen, og uttaler at det IKKE blir noen overgang i sommer. Er dette en ny sleip variant fra spanjolene? :)

Ser ut som det er mange sjefer i Barcelona. De uttaler seg alle sammen.

Men Iniesta har noen andre og viktige synspunkter og fremstår mye mer sympatisk, han håper Fabregas kan føre sitt kjære Arsenal til ligagull. Bra Iniesta.

Men.

Vi selger ikke.

Det tror jeg er smart, vi må vise muskler og vise at vi ikke lar oss herse med.

Vi må fremstå som en storklubb.

La oss ha Fabregas i hans oppadgående storhetstid og selge på riktig tidspunkt. Kanskje 2014.

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som det er mange sjefer i Barcelona. De uttaler seg alle sammen.

Men Iniesta har noen andre og viktige synspunkter og fremstår mye mer sympatisk, han håper Fabregas kan føre sitt kjære Arsenal til ligagull. Bra Iniesta.

Men.

Vi selger ikke.

Det tror jeg er smart, vi må vise muskler og vise at vi ikke lar oss herse med.

Vi må fremstå som en storklubb.

La oss ha Fabregas i hans oppadgående storhetstid og selge på riktig tidspunkt. Kanskje 2014.

 

Med 1 år igjen av kontrakten... Ja det tjener vi hvertfall på :) Selg til neste år, så har vi tid på å finne en god erstatter.

Link to comment
Share on other sites

Barca kan svikte sportslig, de kan gå under administrasjon pga. gjeld, sistnevnte er jo meget mulig osv...

 

Med tanke på at det ikke er første gangen den klubben "sliter" så gjentar vel bare historien seg. Byen betaler store deler av gjelda, og klubben fortsetter i samme spor som før.

 

Fabregas er ikke så viktig som alle skal ha det til. Han er god, og vi trenger han denne sesongen, men neste sesong burde vi kunne dekke opp den plassen uten større problemer. Vi kan håpe på at han spiller enda bedre og at klubben vinner litt kommende sesong, så øker prisen ytterligere, barca blir mer interesserte og vi får en god slump penger.

 

Vi overlevde at Henry ble borte, vi overlevde Vieira - og vi kommer glatt til å overleve Fabregas.

 

JAggu klarer vi å overleve den dagen Wenger blir borte også.,

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på at det ikke er første gangen den klubben "sliter" så gjentar vel bare historien seg. Byen betaler store deler av gjelda, og klubben fortsetter i samme spor som før.

 

Fabregas er ikke så viktig som alle skal ha det til. Han er god, og vi trenger han denne sesongen, men neste sesong burde vi kunne dekke opp den plassen uten større problemer. Vi kan håpe på at han spiller enda bedre og at klubben vinner litt kommende sesong, så øker prisen ytterligere, barca blir mer interesserte og vi får en god slump penger.

 

Vi overlevde at Henry ble borte, vi overlevde Vieira - og vi kommer glatt til å overleve Fabregas.

 

JAggu klarer vi å overleve den dagen Wenger blir borte også.,

 

Jeg vil si at han er så viktig som alle skal ha det til. Når Cesc ikke spiller skjer det ingenting framover sånn ca. Det er så lite oppfinnsomhet i laget når han er ute. Det kommer få gjennombruddspasninger osv når han ikke spiller.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...