Jump to content

Cesc Fabregas


Gaston

Recommended Posts

Helt enig, det er bare et valg klubben må ta. "Skape" respekt og eventuellt ha en "sur" spiller i troppen, eller være ei "pingle" som også blir overkjørt ved neste korsvei. Men det kan jo skje et under og Barca betaler det Cesc er verdt :) men jeg tviler på det.

Så kan vi jo diskutere kva Fab eigentleg er verdt.. Dersom det hadde vore slik at han ville vere i Arsenal, kunne han kanskje vore verdt 50 mill, men dersom det no er slik at han vil til Barca, vil jo den reelle markedsverdien i ein Arsenal-Barca-handel vere betrakteleg lavare...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.6k
  • Created
  • Last Reply

Jeg er utrolig stolt over klubben min i denne saken. Wenger og resten av Arsenal FC har gjort Barca til latter. Drømmen min er at Real Madrid tar gullet i La Liga neste sesong og Arsenal vinner Premier League eller Champions League, da blir Cesc :)

Link to comment
Share on other sites

Van Persie added: “It is vital for a striker to have a midfielder behind you who is looking for you when he has the ball. In fact, it can make the difference between winning the World Cup or not.

 

Var dette muligens et spark til Sneijder og Robben? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Guardiola har tilsynelatende innsett at Fabregas blir for dyr for selveste Barcelona. Men leste et sitat fra vg, hvor han sier at Cesc var/er tiltenkt rollen som Yaya Toures erstatter:

 

- Vi leter etter en spiller som Toure, og hvis vi signerer Cesc kan vi tilpasse ham i den rollen. Og deretter se oss om etter en mer angripende spiller, sier han.

 

Spilte ikke Toure anker i Barcelona? Å tilpasse Fabregas til en defensiv spiller ville vært å kaste bort hans enestående talent, og det vil, etter min mening, ødelegge hans framtidige karriere. Cesc ønsker neppe å spille anker, selv i Barcelona.

Link to comment
Share on other sites

Guardiola har tilsynelatende innsett at Fabregas blir for dyr for selveste Barcelona. Men leste et sitat fra vg, hvor han sier at Cesc var/er tiltenkt rollen som Yaya Toures erstatter:

 

- Vi leter etter en spiller som Toure, og hvis vi signerer Cesc kan vi tilpasse ham i den rollen. Og deretter se oss om etter en mer angripende spiller, sier han.

 

Spilte ikke Toure anker i Barcelona? Å tilpasse Fabregas til en defensiv spiller ville vært å kaste bort hans enestående talent, og det vil, etter min mening, ødelegge hans framtidige karriere. Cesc ønsker neppe å spille anker, selv i Barcelona.

 

Det er jo latterlig, men uasnett er det bra at Barca har gitt opp håpet med å signere Cesc

Link to comment
Share on other sites

Fabregas var eminent som en slags dyptliggende playmaker for Arsenal, der han kom dypt ned i banen for å hente ballen før han foret de offensive spillerne med kreativitet og eminent pasningsspill. Men å bruke Cesc til noe annet enn det ville for meg være en gåte. Tenker jeg og Pep på den samme lille Cesc? Skal han ta rivjern-jobben til Yaya?

Link to comment
Share on other sites

Fabregas var eminent som en slags dyptliggende playmaker for Arsenal, der han kom dypt ned i banen for å hente ballen før han foret de offensive spillerne med kreativitet og eminent pasningsspill. Men å bruke Cesc til noe annet enn det ville for meg være en gåte. Tenker jeg og Pep på den samme lille Cesc? Skal han ta rivjern-jobben til Yaya?

 

Han var god som dyptliggende playmaker i Arsenal, men så utrolig mye bedre han ble med en gang han fikk litt offensiv frihet! Jeg tolker hvertfall det Pep sier som om han vil bruke Cesc som en ballvinner og igangsetter til midtbanen bestående av Xavi og Iniesta. Hadde vært rart om han skulle begynne å kjøre Cesc som en slags defensiv playmaker, når han allerede har en eminent playmaker i Xavi. Fabregas er ingen rivjern, og jeg kan ikke tenke meg til at han kan bli det heller. Tidlig i sin Arsenal karriere sprang han mye og forstyrret motstanderens midtbane, men det var vell mest ungdommelig pågangsmot. For etterhvert har det blitt mindre løping for Cesc, og det tror jeg passer han utmerket. Han trives best med ball i beina, og slik bør det fortsette, både for vår del og hans egen del.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo latterlig, men uasnett er det bra at Barca har gitt opp håpet med å signere Cesc

Det kan jo tenkes at dette er Pep's måte å si ifra om at Cesc ikke er spilleren Barcelona trenger akkurat nå. Klubbpresidenter har jo for vane å tenke mest på hvem de kjøper ikke hva de kjøper

Link to comment
Share on other sites

Fabregas var eminent som en slags dyptliggende playmaker for Arsenal, der han kom dypt ned i banen for å hente ballen før han foret de offensive spillerne med kreativitet og eminent pasningsspill. Men å bruke Cesc til noe annet enn det ville for meg være en gåte. Tenker jeg og Pep på den samme lille Cesc? Skal han ta rivjern-jobben til Yaya?

 

Den siste sesongen har Yaya Toure vært på benken, og vært backup på midtstopper. Er det en fremtidig Cesc? haha.

 

Om Barca skal ha Fabregas, skal det være av den grunn at de trenger han på midtbnen. Det gjør de ikke før Xavi legger opp/blir for dårlig. Den eneste grunnen til at de vil ha han nå, er at han kommer fra Catalona, og er en av verdens beste spillere. (Barca vil jo ha alle de beste spillerne fra Catalona)

Link to comment
Share on other sites

I Cesc-sagaen fremviser Barcelona og deres spillere en helt ufattelig "proteksjonisme", ja nesten nifse holdninger. Og jeg har vært i Catalunya tre ganger, og kjenner for så vidt igjen holdningene som også kommer til syne på de fleste plan i samfunnet; det er lokalt en ekstrem sjåvinisme, mange mennesker fra dette omtrådet betrakter seg knapt som en del av Spania. Dette kan om ikke annet forklare hvorfor barca oppfører seg så patetisk, barnslig og uprofesjonelt som de gjør i denne saken. Men det er likevel litt utrolig at man i Europa i 2010 kan sverge til et så "gammelt" tankegods. Er ikke en av kongstankene bak hele EU-prosjektet at alle i verdensdelen er ett folk - Europeere? Men man skal kanskje ikke la seg forundre av slik primitivitet?

 

I tillegg oppfører Barca seg som om de ALENE er en slags "kongelig" representant for Catalunya. Det er litt den samme provinsielle tankegangen vi har sett når det gjelder Rosenborg som laget fra og FOR Trøndelag her hjemme, selv om det er viktige gradsforskjeller. Det fins jo flere lag i både Catalunya og Trøndelag. Det ville jo vært det samme som om Arsenal arrogant betraktet seg som den ENESTE mulige og RETTMESSIGE representanten for London og omland, og at de hadde en slags hevd på alle fotballtalenter fra dette området. Og at Arsenal er DET er jo nærmere sannheten enn at Barca og RBK er tilsvarende representanter for sine lokalsamfunn, ..eller burde være om ikke annet...! :) men egentlig synes jeg denne type provinsialisme burde vært kastet på historiens skraphaug.

Link to comment
Share on other sites

Denne sommeren har Cesc Fabregas fått en solid bulk i lakken og man kan jo spørre seg selv om det er noen vei tilbake for ham nå i det hele tatt.

 

Det er klart at han ønsker seg til Barcelona, det har vel han ikke lagt noe skjul på i det hele tatt. Frieri fra medspillere fra Spania og episoden der Cesc ble tredd på en Barcadrakt er vært ganske så uspiselig. Det siste bildet som har kommet ut finner dere her:

 

http://arsenalaction.com/2010/07/19/photo-...gns-barca-shirt

 

Legg merke til i kommentarene under hvordan fansen nå snur seg mot sin kaptein.

 

Cesc vil aldri få den samme statusen (tror jeg) etter denne sommeren og uansett hva som skjer er dette begynnelsen på slutten. Jeg tipper Cesc Fabregas har maks en sesong igjen i London.

 

 

Kommer transfer request nå?

Link to comment
Share on other sites

Denne sommeren har Cesc Fabregas fått en solid bulk i lakken og man kan jo spørre seg selv om det er noen vei tilbake for ham nå i det hele tatt. (..)

Det er klart at han ønsker seg til Barcelona, det har vel han ikke lagt noe skjul på i det hele tatt. Frieri fra medspillere fra Spania og episoden der Cesc ble tredd på en Barcadrakt er vært ganske så uspiselig.

(..)

Legg merke til i kommentarene under hvordan fansen nå snur seg mot sin kaptein.

(..)

Cesc vil aldri få den samme statusen (tror jeg) etter denne sommeren og uansett hva som skjer er dette begynnelsen på slutten. Jeg tipper Cesc Fabregas har maks en sesong igjen i London.

 

Ja, han har fått stygge riper i lakken, om ikke for hva han har gjort aktivt, fordi han har vært så passiv, og ikke dementert ryktene. Og dette bekrefter vel inntrykket av at han har hjemlengsel. Og det er jo klart at dette påvirker hvordan han blir tatt i mot av oss goonere også. Bare en krystallklar U-sving, der han sverger troskap til Arsenal i full offentlighet kan forandre på det nå. Og det virker mildt sagt usannsynlig per i dag. Så dette er nok begynnelsen på slutten for hans karriere i Arsenal. Men jeg tror ikke han drar allerede i sommer, ut fra det som er sagt. Og Barca har ikke råd til å kjøpe ham nå. Så gjenstår det å se hvordan det står til med finansene om et års tid. Og om ett - kanskje til nød to - år må også Arsenal se til å få solgt ham hvis han ikke mot formodning skulle forlenge. For det er da prisen vil være på topp.

 

Men selv om Cesc ønsker seg hjem, og han har en synkende stjerne hos mange goonere, tror jeg fortsatt at han er såpass glad i klubben at han vil gjøre en super innsats for oss neste sesong hvis han blir. Såpass profesjonell er han tross alt. Kanskje han avslutter Arsenal-karrieren neste vår med å heve ligapokalen?

Link to comment
Share on other sites

Ja, han har fått stygge riper i lakken, om ikke for hva han har gjort aktivt, fordi han har vært så passiv, og ikke dementert ryktene.

Hvis han skal gå ut å avkrefte hvert eneste rykte som blir satt ut i media av dårlige reportere og respektløse Barca spillere hadde han ikke hatt tid til så mye annet, og også hatt problemer med å konsentrere seg om det viktigste, nemlig å spille fotball.

 

Synes det er dårlig stil av mange goonere å ikke være mere kildekritisk og se litt mere gjennom historiene som sirkulere. Jeg har også god tro på at Wenger har sagt til Cesc at han skal konsentrere seg om jobben og ikke bry seg så mye med all støyen som sirkulerer. Hvis han kommenterer noe kommer det garantert til å bli vridd rundt på og det kommer nye rykter ut ifra hva han sier.

 

Bare en krystallklar U-sving, der han sverger troskap til Arsenal i full offentlighet kan forandre på det nå. Og det virker mildt sagt usannsynlig per i dag.

Hvor mange ganger skal han kysse logoen før folk synes at han er lojal? Burde han tatovere logoen på brystet eller? Han har ved mange anledninger gått ut og sagt at han elsker klubben, fansen, spillegruppen og Wenger. Synes mange goonere er for lite lojal mot Cesc som har vært en så viktig og god spiller for oss i så lang tid.

Link to comment
Share on other sites

.

 

Men selv om Cesc ønsker seg hjem, og han har en synkende stjerne hos mange goonere, tror jeg fortsatt at han er såpass glad i klubben at han vil gjøre en super innsats for oss neste sesong hvis han blir. Såpass profesjonell er han tross alt. Kanskje han avslutter Arsenal-karrieren neste vår med å heve ligapokalen?

 

Syns Cesc har håndtert dette bra til jeg så dette bildet.

Når han vet hvor betent dette med Barca er burde han ikke gjort dette.

Spørsmålet er jo også hvor gammelt bilde er,eller hvor nytt?

 

Ellers har Cesc sagt at han dedikerte VM trofeet til Arsenal og fansen.

 

Sjåvinismen til katalanerne tror jeg er hovedproblemet i denne saken. Syns

det er rett og slett idiotisk hvordan den ene etter den andre av Barcaspillerne har stått fram

i media.

 

Kan ikke være lett å være Fabregas oppi dette heller. Regner med at han uansett skal flytte tilbake til

Barcelona engang. Da tror jeg det er fornuftig å gjør som Fabregas har gjort.

Han trenger ikke si noe som helst for min skyld. Snakkinga kan han gjøre i Arsenaldrakta.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke være lett å være Fabregas oppi dette heller. Regner med at han uansett skal flytte tilbake til

Barcelona engang. Da tror jeg det er fornuftig å gjør som Fabregas har gjort.

Han trenger ikke si noe som helst for min skyld. Snakkinga kan han gjøre i Arsenaldrakta.

Ord!

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke være lett å være Fabregas oppi dette heller. Regner med at han uansett skal flytte tilbake til

Barcelona engang. Da tror jeg det er fornuftig å gjør som Fabregas har gjort.

Han trenger ikke si noe som helst for min skyld. Snakkinga kan han gjøre i Arsenaldrakta.

 

for all del, rent personlig ser jeg det på omtrent den samme måten, men samtidig skjønner jeg at mange goonere tenker litt annerledes. Dette med lojalitet er plutselig blitt det viktigste i fotball, enda man VET at fotballspillere generelt sett er mindre lojale enn noen gang tidligere. Men selv om man har begynt å så tvil om Cesc's lojalitet og følelser for Arsenal, å forhåndsdømme han nord og ned slik noen få har gjort hører ingen sted hjemme. Det må gå an å senke skuldrene litt, dempe ned de voldsomste følelsene, og ha litt is i magen? Og ingen spiller er uansett større enn klubben. Det kommer tider etter Cesc også, og Arsenal kommer til å bestå som toppklubb.

Link to comment
Share on other sites

Hvis han skal gå ut å avkrefte hvert eneste rykte som blir satt ut i media av dårlige reportere og respektløse Barca spillere hadde han ikke hatt tid til så mye annet, og også hatt problemer med å konsentrere seg om det viktigste, nemlig å spille fotball.

 

Synes det er dårlig stil av mange goonere å ikke være mere kildekritisk og se litt mere gjennom historiene som sirkulere. Jeg har også god tro på at Wenger har sagt til Cesc at han skal konsentrere seg om jobben og ikke bry seg så mye med all støyen som sirkulerer. Hvis han kommenterer noe kommer det garantert til å bli vridd rundt på og det kommer nye rykter ut ifra hva han sier.

Hvor mange ganger skal han kysse logoen før folk synes at han er lojal? Burde han tatovere logoen på brystet eller? Han har ved mange anledninger gått ut og sagt at han elsker klubben, fansen, spillegruppen og Wenger. Synes mange goonere er for lite lojal mot Cesc som har vært en så viktig og god spiller for oss i så lang tid.

 

Fantastisk innlegg Teo Anders. Fullstendig enig med deg.

Link to comment
Share on other sites

Hvis han skal gå ut å avkrefte hvert eneste rykte som blir satt ut i media av dårlige reportere og respektløse Barca spillere hadde han ikke hatt tid til så mye annet, og også hatt problemer med å konsentrere seg om det viktigste, nemlig å spille fotball.

 

Synes det er dårlig stil av mange goonere å ikke være mere kildekritisk og se litt mere gjennom historiene som sirkulere. Jeg har også god tro på at Wenger har sagt til Cesc at han skal konsentrere seg om jobben og ikke bry seg så mye med all støyen som sirkulerer. Hvis han kommenterer noe kommer det garantert til å bli vridd rundt på og det kommer nye rykter ut ifra hva han sier.

Hvor mange ganger skal han kysse logoen før folk synes at han er lojal? Burde han tatovere logoen på brystet eller? Han har ved mange anledninger gått ut og sagt at han elsker klubben, fansen, spillegruppen og Wenger. Synes mange goonere er for lite lojal mot Cesc som har vært en så viktig og god spiller for oss i så lang tid.

 

hør! hør!

Link to comment
Share on other sites

Eit godt innlegg av Teo Anders, for all del, og eg stiller meg 100% bak det som blir sagt om kildekritikk.

 

Men når det er sagt; Når kilda uttrykker seg i form av eit bilde der Cesc signerer ei Barca-drakt, då blir saka litt annleis. Det er lett for eitkvart useriøst medium å skrive opp og i mente om at Cesc vil ditt og Cesc vil datt, men eit bilde seier meir enn 1000 ord, var det nokon som sa.

 

Dersom Cesc elsker Arsenal så mykje som han vil ha det til, då signerer han ikkje ei Barca-drakt på noverande tidspunkt, så enkelt er det..! For hans si skuld, så håpar eg at dette er eit gamalt bilde, for om slik ikkje er tilfelle, så er han anten stokk dum og tenker ikkje over konsekvensane av denne "drakt-signeringa", eller så gir han blanke i Arsenal, slik eg ser det..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...