Jump to content

Cesc Fabregas


Gaston

Recommended Posts

Er vel bare å flytte tråden over til nostalgi. Hadde vært konge om Arsenal nå gikk hen og vant minst 2 titler denne sesongen. Selv om Cesc har vært en fantastisk spiller for Arsenal, er jeg svært skuffet over hans evner til å håndtere de ryktene som oppstod rundt ham og Barcelona. Jeg ser i tilleg ikke at han kan komme til å kunne forvente å å være noe annet enn enn rotasjonsspiller for Barcelona for øyeblikket. De er fullsatt i hans posisjon, og om de de bruker han "ut av posisjonen" hans, vil han ikke være noe godt alternativ for dem. Jeg regner med at Arsenal skuffer oss stort, og har latt ham gå for knapper og frimerker, slik de pleier å gjøre med spillere som reiser til Barcelona. Jeg har tidligere nevnt at jeg tror Arsenal kan klare seg godt uten Cesc, men hans reelle markedsverdi er vel nærmere 60 mill £. Ikke 30 eller 35, som jeg regner med Barcelona har sutret seg til.

 

Det første positive, som slår meg med denne overgangen, er at nå kan klubben sende en lederskikkelse på banen med kapteinsbindet. Enten det er Van Persie eller det er Vermaelen som er kaptein, vil laget i mye større grad ha en virkelig leder med bindet. Det har ikke Wenger hatt siden Vieira. Henry og Cesc var fantastiske for Arsenal, men ingen av de var utpregede ledere.

 

Så nå kan vi bare vente i spenning, for å se om Wenger er interessert, eller evner å erstatte Cesc. Det eneste som er helt sikkert angående det, er vel at ingen av oss aner noe om hva som vil skje. Jeg må si jeg kommer til å bli særdeles skuffet, om Cescs erstatter kommer fra Shaktar.

 

Jeg kommer ikke til å ønske Cesc lykke til i Barcelona. Barcelona er en klubb med enorm dobbeltmoral, og jeg har svært lite til overs for de. Hadde bare Valencia tatt Primera-tittelen denne sesongen. Jeg synes Cesc har vært god for Arsenal, og vi har lenge skjønt at det kom til å ende på dette viset. Men jeg er som sagt svært skuffet over hans manglende vilje til å stå frem og fortelle hva som ville skje. Som kaptein på et lag av Arsenals kaliber, har du mange oppgaver overfor laget og dets fans. En av de oppgavene, er å vise lojalitet og respekt. Uansett!

 

Måtte Cesc bli en god rotasjonsspiller på et Barcelonalag som får slite med å vinne titler de neste 7-8 årene. Regner med at Cesc har kjøpt seg en leilighet i London ;) Takk for 8 gode år i MIN klubb.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.6k
  • Created
  • Last Reply

Vi selger altså Cesc Fabregas, verdensmester, el capitan og kanskje verdens beste midtbanespiller, for den samme prisen Andy Carroll, med en halv sesong i PL og en landskamp ble solgt for så sent som i januar.

 

Barcelona har lykkes med sin respektløse fremgangsmåte, og som i 2007 så selger vi vår beste spiller til Katalonia for underpris. Den gangen var vel Darren Bent bortimot like dyr som selveste Thierry Henry.

 

Vi bør ikke løfte av røret eller åpne mail fra Barcelona igjen. Full boikott burde bli innført. Maken til skitten klubb finner du ikke en gang i London N17, fact! Og fra nå er vi nødt til å knipe igjen bakenden og trekke opp buksene hver gang Barca kommer med en henvendelse. Nå må det være bråslutt på at vi blir rævkjørt av solbrune, skinnhellige jøglere med med en virkelighetsoppfatning som hører hjemme på lukket avdeling på et mentalsykehus.

 

Jeg blir kvalm!

Link to comment
Share on other sites

Takk for alt Cesc! Du vil gå inn som en av de beste spillerne i klubbens historie og ditt talent vil bli dypt, dypt

savnet.

 

Når jeg hører at overgangssummen ligger på rundt 300 mill blir jeg nesten kvalm. De forbanna katalanerne har lyktes

med sin deres ufyselige respektløshet.

 

En trist dag...

Link to comment
Share on other sites

- Skuffet!

 

- Trist!

 

- Bekymret!

 

En herlig gutt med et usedvanlig fotball tallent som vil bli sårt savnet(mer enn vi muligens har innsett pdd!)

Ønsker han lykke til videre i karieren, selv om det er for Barca.

 

Har mange flotte minner om han. Så for å nevne et par gode minner så må nok det først være i community shields kampen mot United, hvor de fleste av oss ble forbløffet over denne unge Spanjolen! Mitt neste minne må nok være Champions league kampen mot Juventus hvor Vieira kom tilbake til Highbury for første gang siden han forlot Arsenal.

Og hvem kan vel glemme langskuddet hans på San Siro? Eller hans langskudd mot TottenHam i 07/08?! Utrolig mange flotte minner også i nyere tid hvor hans solo goal i "likhet" med Henry også mot Tottenham, denne gang på Emirates. Ja, Aston Villa kampen da han kom inn i andre omgang, snudde kampen på egenhånd, før han hinket ut igjen!

Hans utrolige statestikk med hele 100 assists og evnen til å styre et helt lag fremover. Hans lidenskap for Arsenal, og hans vinnende vesen!

 

Vil virkelig savne; 'We got Cesc Fabregas, we got Cesc Fabregas!'

Link to comment
Share on other sites

Selv om han aldri ble noen legende i den forstand, kan ingen si noe på ferdigheten til denne herlige fyren. På sitt beste verdens beste midtbanespiller etter min mening. Bare så utrolig synd måten hele dette har gått til på; prisen, Barcelonas gjentatte respektløshet, Barcaspillerne som toppet det hele med å presse en Barcelonatrøye på Cesc, og sikkert hundre andre ting som har irritert meg over tiden.

 

Det er trist å si det, men her er det vi som er taperne. Nå må Wenger hente inn erstattere.

Link to comment
Share on other sites

- Skuffet!

 

- Trist!

 

- Bekymret!

 

En herlig gutt med et usedvanlig fotball tallent som vil bli sårt savnet(mer enn vi muligens har innsett pdd!)

Ønsker han lykke til videre i karieren, selv om det er for Barca.

 

Har mange flotte minner om han. Så for å nevne et par gode minner så må nok det først være i community shields kampen mot United, hvor de fleste av oss ble forbløffet over denne unge Spanjolen! Mitt neste minne må nok være Champions league kampen mot Juventus hvor Vieira kom tilbake til Highbury for første gang siden han forlot Arsenal.

Og hvem kan vel glemme langskuddet hans på San Siro? Eller hans langskudd mot TottenHam i 07/08?! Utrolig mange flotte minner også i nyere tid hvor hans solo goal i "likhet" med Henry også mot Tottenham, denne gang på Emirates. Ja, Aston Villa kampen da han kom inn i andre omgang, snudde kampen på egenhånd, før han hinket ut igjen!

Hans utrolige statestikk med hele 100 assists og evnen til å styre et helt lag fremover. Hans lidenskap for Arsenal, og hans vinnende vesen!

 

Vil virkelig savne; 'We got Cesc Fabregas, we got Cesc Fabregas!'

 

Utrolig mange gode minner. Hysjtegnet i retning Tony Pulis på Brittania etter Ramseys beinknekk i fjor er kanskje mitt favorittøyeblikk i Fabs karriere. Og straffesparket han satte inn på overtid i samme kamp. Der viste han for alvor hvor høyt han elsker Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Kommer noen tårer nå! Faen, merker at jeg savner han allerede.. :( Elendig oppladning til kampen min imorgen.

 

Tørk dem bort gutt! :)Vi reiser oss igjen selv om det kanskje ikke blir i år. Nå får vi overføre den kjærligheten vi hadde for Fabregas til Jack Wilshere, Vermaelen og resten av laget! Og forhåpentligvis kan vi faktisk vinnet eller annet i år, og det blir det helter og "legender" av.

Link to comment
Share on other sites

Da e den store overgangen snart gjennomført. Imorra vil Fabregas bli presentert som Barcelona spiller.

 

Tusen takk, kjære kjære Francesc Fabregas, for all glede du har gitt mæ og Arsenal Football Club. Lykke til videre i karrieren og håpe du vil entre Emirates en gang til i fremtida. Uansett klubb, så vil vi ta dæ hjertelig godt imot!

 

A su regreso, verdadera leyenda ♥

Link to comment
Share on other sites

Cesc har virkelig forsøkt for Arsenal. Desverre var ikke viljen til å backe han opp veldig stor. Nå er "Kids" historie. Flytt tråden til nostalgi, og la oss konsentrere oss om Arsenal. Vi har som alltid lært av våre feil og skal nå sjøsette "Kids 2". Eller skal vi det? Oppfølgere har alltid en tendens til å være vesentlig dårligere enn originalen.

 

Takk til Cesc for forsøket. Jeg holder ikke noe mot deg at du mistet troen. That makes two of us.

Link to comment
Share on other sites

Cesc har virkelig forsøkt for Arsenal. Desverre var ikke viljen til å backe han opp veldig stor. Nå er "Kids" historie. Flytt tråden til nostalgi, og la oss konsentrere oss om Arsenal. Vi har som alltid lært av våre feil og skal nå sjøsette "Kids 2". Eller skal vi det? Oppfølgere har alltid en tendens til å være vesentlig dårligere enn originalen.

 

Takk til Cesc for forsøket. Jeg holder ikke noe mot deg at du mistet troen. That makes two of us.

 

Cesc har gjort det eneste riktige. Hans ambisjoner er stoerre en klubbens.

Lykke til videre, Cesc!

 

Er ikke sikker paa om vi henter en erstatter av klasse dog. "Kids 2" kan vaere Wenger's loesning og hans siste spiker.

Link to comment
Share on other sites

Lykke til Cesc! Jeg unner deg å komme hjem og til verdens beste fotballklubb.

Håper du får spille og at fotballkarrieren din fortsetter slik den har begynt.

 

Gutten er bare 24 år og har allerede rukket å bli cupmester for Arsenal, europamester og verdensmester for Spania.

Han har en utrolig statistikk i Arsenal når det kommer til assist og mål for en midtbanespiller.

 

Overgangssummen på mellom 30-40 mill pund er latterlig om en sammenligner med f.eks. engelske spillere.

Men med tanke på at Arsenal plukker tenåringer før de får proffesjonell kontrakt med Barcelona, så synes jeg det er greit.

 

Nå ønsker jeg en ny offensiv og kreativ midtbanespiller til klubben. Jeg tviler på at Ramsey er helt klar for den oppgaven.

Håper jeg tar feil, for jeg tviler på at Wenger handler.

 

Nå gjelder alt om å klare kvalikken til mesterligaen, og så en 4 plass i serien. Jeg håper, og vil være svært fornøyd med det!

Da har vi en spennende fremtid. Lykke til Wenger. Du er mitt førstevalg og har min fulle tillit!

 

Forresten, avtalen er ikke i boks enda. Han må jo bestå den medisinske testen;-)

Link to comment
Share on other sites

Hvis dette stemmer så har Ivan & co ikke gjort jobben sin:

 

http://www.goal.com/en-gb/news/3277/la-liga/2011/08/15/2620551/we-will-pay-arsenal-254m-for-cesc-fabregas-not-35m

 

Nå skal vi ta alt som kommer fra Barcelona med flere klyper salt, men hvis vi har solgt han for mindre enn £35Mill så er det noen i klubbledelsen som ikke har gjort jobben sin. Kan garantere at Ba%%&lona umiddelbart setter en prislapp på over en milliard.

Link to comment
Share on other sites

Hvis dette stemmer så har Ivan & co ikke gjort jobben sin:

 

http://www.goal.com/en-gb/news/3277/la-liga/2011/08/15/2620551/we-will-pay-arsenal-254m-for-cesc-fabregas-not-35m

 

Nå skal vi ta alt som kommer fra Barcelona med flere klyper salt, men hvis vi har solgt han for mindre enn £35Mill så er det noen i klubbledelsen som ikke har gjort jobben sin. Kan garantere at Ba%%&lona umiddelbart setter en prislapp på over en milliard.

 

Håper dette er feil. Hvis riktig er det galskap, men det begynner vi faktisk å bli vant med nå. Hadde jeg vært Stan og dette hadde vært rett, så hadde Gazidis ryddet kontoret sitt i dette øyeblikk......, men Stan er jo både silent og hands off - så vi kan vel ikke forvente så mye fra den kanten. Som sagt håper det er feil.

Link to comment
Share on other sites

Takk for 8 sesonger i Arsenal Fabregas

Fabregas har vært en viktig spiller for vårt Arsenal lag,han har vært mye skadet de siste sesongene,og har ønsket seg bort fra vår klubb nå i flere sesonger.Det er det synd han forlater oss,men kan ikke ha spillere som ikke vil spille for oss.Så nå må Wenger bruke den latterlige dårlige summen vi får for Fabregas på en solid spiller.

Link to comment
Share on other sites

Jaja, dagen da dette skjedde måtte vel komme før eller siden. Hadde bare håpet at det ble siden og at han kunne vært her i enda to år før han gikk tilbake til verdens soleklart mest usympatiske klubb. JM kommenterte etter semifinalen i CL at han ikke kunne fatte og begripe hva Barca har gjort for å få en så ekstrem favorittposisjon hos dommere og FIFA. Kan ikke annet enn være enig i dette utsagnet.

Kommer til å savne Cesc og den utrolige presisjonen hans. Et fotballhode i verdensklasse og et overblikk som kanskje kun Bergkamp hadde på sitt beste. I motsetning til de fleste andre så tror jeg Cesc vil spille mer eller mindre fast for Barca da Xavi er skadeplaget og 31 år. Han vil spille 2. fiolin om meget kort tid. Tøyseligaen i Spania kommer han til å vinne, CL er jeg ikke overbevist om. Barca har klart seg uten skader på Messi det meste av tiden, det kommer helt sikkert ikke til å fortsette.

 

Det jeg syns er mest hånlig i denne farsen er prisen. Hvis Barcelona ville ha ham og Fab selv ville gå så er det selgende klubb som dikterer pris, ingen andre. Hvis man har tatt til takke med rundt 35 mill så er det rett og slett en fornærmelse.

Link to comment
Share on other sites

Jaja, dagen da dette skjedde måtte vel komme før eller siden. Hadde bare håpet at det ble siden og at han kunne vært her i enda to år før han gikk tilbake til verdens soleklart mest usympatiske klubb. JM kommenterte etter semifinalen i CL at han ikke kunne fatte og begripe hva Barca har gjort for å få en så ekstrem favorittposisjon hos dommere og FIFA. Kan ikke annet enn være enig i dette utsagnet.

Kommer til å savne Cesc og den utrolige presisjonen hans. Et fotballhode i verdensklasse og et overblikk som kanskje kun Bergkamp hadde på sitt beste. I motsetning til de fleste andre så tror jeg Cesc vil spille mer eller mindre fast for Barca da Xavi er skadeplaget og 31 år. Han vil spille 2. fiolin om meget kort tid. Tøyseligaen i Spania kommer han til å vinne, CL er jeg ikke overbevist om. Barca har klart seg uten skader på Messi det meste av tiden, det kommer helt sikkert ikke til å fortsette.

 

Det jeg syns er mest hånlig i denne farsen er prisen. Hvis Barcelona ville ha ham og Fab selv ville gå så er det selgende klubb som dikterer pris, ingen andre. Hvis man har tatt til takke med rundt 35 mill så er det rett og slett en fornærmelse.

Forhåpentligvis så er det et par ekstrakroner som kan rulle inn på kontoen vår alt ettersom hvordan han presterer.

 

Barca er et rent drittlag, og sist mot Real i supercupen nå lå Alves nok en gang og rullet etter å ha blitt taklet av Pepe. Greit frispark, men aldri i verden at han fikk så vondt som han later som. I tillegg blir Ronaldo felt av en idiot av en Valdes og blir snytt for et soleklart straffespark.

 

Barca kan brenne! Håper bare Cesc klarer å holde seg for god til å holde på slik som resten av laget.

 

Ellers forventer jeg at Wenger henter inn en skikkelig erstatter og at vi snart begynner å satse skikkelig på spillere som kommer til å bli i klubben. Er drittlei av at andre storklubber hele tiden skal prøve å hente våre beste spillere på den måten vi har opplevd i mange år nå.

Link to comment
Share on other sites

Da er det bare å takke Cesc for alt! Du har vært en fantastisk fotballspiller, dessverre fikk du aldri det trofeet du ønsket deg med Arsenal. Lykke til videre i karrieren, jeg unner deg all suksess. Jeg unner derimot ikke Barcelona en ting, derfor har jeg et lite dilemma der! Du gikk til en møkkaklubb, får håpe du ikke blir som de Cesc. Jeg kommer til å savne deg i riktig drakt.

Link to comment
Share on other sites

Takk for fine mål og mange assist. Legende-statusen var du aldri i nærheten av å oppnå. Spesielt ikke etter merkelige utsagn i media og det at du ikke hadde noe imot å bli tredd inn i en barca-drakt når du fortsatt var Arsenal-spiller.

 

Kommer derfor til å huske deg som "en i mengden" av spillere som har ikledd seg vår drakt. Intet mer, intet mindre. Du har ødelagt ditt gode rykte på tampen av din Arsenal-karriere. Det at du også var "skadet" den siste tiden hos oss er direkte patetisk og viser mangel på baller og respekt for klubben som gjorde deg til verdensstjerne.

 

Du får ingen lykkeønskninger fra meg. Barca kan brenne i helvete.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...