Jump to content

Cesc Fabregas


Gaston

Recommended Posts

Dersom denne overgangen blir et faktum, håper jeg Wenger går ut til media og forteller at dette er siste gang Barcelona får kjøpe en spiller av Arsenal, og at vi ikke lenger er interesserte i å forhandle med en gjeng med selvgode cunts

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.6k
  • Created
  • Last Reply

Det snakkes visstnok om en transfersum på 40 millioner euro, hvor 30 millioner euro betales med engang, og resten i avdrag. Av det som betales i avdrag, skal visstnok halvparten komme fra Fabregas "egen lomme" ved at han har godtatt å få 1 million eruo mindre i årslønn de første 5 årene. Har ikke noen kilder på dette, da dette er ting jeg har blitt fortalt via facebook av kamerater i England, så det kan godt hende det bare er spekulasjoner

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener fortsatt alt under £50 mill. er en crappy deal.

Vår desidert mest verdifulle spiller ift. kvalitet, markedsverdi, alder og ikke minst hvor lenge han har igjen av kontrakten.

Men vi har jo solgt kapteiner på billigsalg før vi. Henry, Vieira bl.a.

Snart rusler vel Nasri ut døra også..

 

Og hvem skal erstatte dem? Jeg kan ikke se det er så mange tilgjengelige på markedet som er innenfor Wengers prisgrense og som faktisk vil spille for Arsenal.

Aldri i verden om Wenger klarer å kjøpe inn tre-fire klassespillere innen deadline. (Stopper, venstreback og evt. erstattere for Cesc & Nasri).

Er det som skal til hvis vi skal hevde oss.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener fortsatt alt under £50 mill. er en crappy deal.

Vår desidert mest verdifulle spiller ift. kvalitet, markedsverdi, alder og ikke minst hvor lenge han har igjen av kontrakten.

Men vi har jo solgt kapteiner på billigsalg før vi. Henry, Vieira bl.a.

Snart rusler vel Nasri ut døra også..

 

Og hvem skal erstatte dem? Jeg kan ikke se det er så mange tilgjengelige på markedet som er innenfor Wengers prisgrense og som faktisk vil spille for Arsenal.

Aldri i verden om Wenger klarer å kjøpe inn tre-fire klassespillere innen deadline. (Stopper, venstreback og evt. erstattere for Cesc & Nasri).

Er det som skal til hvis vi skal hevde oss.

Med kun en kjøper og en "recurring hamstring" så er ikke 40 millioner Euro så værst. Jeg tror vi kommer styrket ut av at Nasri og Cesc forsvinner. Sagaen rundt Cesc og i det siste også Nasri skaper kun uro i troppen. Når de to er borte kan man hente inn erstattere samt fokusere på det sportslige framover. Jeg tror vi overvurderer verdien av Cesc. Uten tvil en god spiller med vi kan ikke beholde han for en hver pris. Nasri og Cesc ut døra er noe av det gledeligste jeg har hørt i sommer. Vi må satse på de spillerne som har fokus på å spille for Arsenal idag, ikke spillere som har fokus på hvor de spiller imorgen

Link to comment
Share on other sites

Med kun en kjøper og en "recurring hamstring" så er ikke 40 millioner Euro så værst. Jeg tror vi kommer styrket ut av at Nasri og Cesc forsvinner. Sagaen rundt Cesc og i det siste også Nasri skaper kun uro i troppen. Når de to er borte kan man hente inn erstattere samt fokusere på det sportslige framover. Jeg tror vi overvurderer verdien av Cesc. Uten tvil en god spiller med vi kan ikke beholde han for en hver pris. Nasri og Cesc ut døra er noe av det gledeligste jeg har hørt i sommer. Vi må satse på de spillerne som har fokus på å spille for Arsenal idag, ikke spillere som har fokus på hvor de spiller imorgen

 

Ja, det er ingen tvil om at lojalitet til Arsenal fra de to har forsvunnet gradivis, men det betyr ikke at vi skal selge dem på billigsalg.

En skadefri Fabregas i sin beste form er topp 4-5 i verden og da skal vi selge han på til underpris? Det blir for dumt.

At han har hatt skadeproblemer forrige sesong betyr ikke at han har blitt en dårligere fotballspiller og verdt noe mindre. Alle fotballspillere har skadeperioder og Cesc kommer til å være på sitt beste igjen. Garantert.

Barca er grisk fordi de mener de "eier" han. Respektløs president, spillere m.fl. og de utnytter situasjonen for de vet Fabregas har lyst dit.

Her må vi se på markedsverdi kontra andre spillere (og langt dårligere) som blir solgt for faktisk høyere pris. Vanvidd. Det er på sin plass at vi skal kreve minst like mye eller mer.

Selger vi vår mest verdifulle spiller må vi utnytte Barca til det maksimale. Men som vanlig ser det ut til at svakheten hos Wenger og styret kommer frem igjen.

 

Kan ta en slags sammenlikning da. Hvis Shitty vil tilby £20 mill. for Nasri som har ett år igjen av kontrakten, hvorfor skal Barca bare betale £30-35 mill. for Fabregas som har 4 år igjen av kontrakten og temmelig sikkert en høyere verdi enn Nasri. I mine øyne også en enda mer komplett spiller enn Nasri.

Gapet mellom de antatte summene bør være langt større.

 

Og de erstatterne vi eventuelt kjøper inn kommer neppe til å ha samme kvalitet. Det tar lang tid å finne noen som er like gode. Ikke så mange å velge i for tiden syns jeg.

 

Og ingen må fortelle meg at Fabregas ikke er mer verdt enn f.eks. Andy Carroll..

Link to comment
Share on other sites

£35 millioner er en vits i mine øyne. Verdens beste AM koster det samme som f eks Andy Carroll. Fy faen....

 

Du sier det meste her. Helt enig med deg at det er en latterlig lav pris for Fabregas. Minimum burde være £50M i dagens marked selv om det bare er en klubb fyren vil til.

 

F.eks. Cristiano Ronaldo ville kun til Real Madrid, men allikevel kostet han £80M.

Link to comment
Share on other sites

Problemet vårt er ikke at det bare er kun 1 klubb som er aktuell for Cesc. Problemet vårt er at denne klubben er feil klubb. Hadde det vært Real Madrid som hadde vært den aktuelle klubben, hadde vi nok fått de pengene Fabregas er verdt pluss litt til. Som skrevet tidligere i tråden, bør Wenger gi beskjed til Barcelona at dette er siste gangen vi forhandler med dem, og at de aldri mer får kjøpe spillere av oss, i bakgrunn av den respektløsheten de har vist oss

Link to comment
Share on other sites

Vi får se. For første gang i sommer begynner det faktisk å gå opp for meg at vi kan miste han.

Er det nå du skjønner hvor respektløs han har vært i år?

 

Du sier det meste her. Helt enig med deg at det er en latterlig lav pris for Fabregas. Minimum burde være £50M i dagens marked selv om det bare er en klubb fyren vil til.

 

F.eks. Cristiano Ronaldo ville kun til Real Madrid, men allikevel kostet han £80M.

Det blir feil å sammenligne Ronaldo-overgangen med Fabregas-overgangen.

Link to comment
Share on other sites

Er det nå du skjønner hvor respektløs han har vært i år?

 

 

Det blir feil å sammenligne Ronaldo-overgangen med Fabregas-overgangen.

 

Elsker velformulerte og dype innlegg med mye informasjon. :rolleyes:

 

Selv om Barcelona er "fattige" i forhold til Real Madrid så burde vi fått minst 40 millioner pund for han. Er snakk om 40 millioner euro pdd. og det er latterlig lavt selv om det er snakk om Barcelona.

 

F.eks. kjøpte Barcelona Zlatan Ibrahimovic for €40M + Eto'o, Dani Alves for €32,5M og Alexis Sanchez for rundt €26-32M og når de da bruker 2-3 sesonger på å kødde rundt med bud på rundt €30M så burde det ringe en varsellampe et sted innenfor Arsenal..

Link to comment
Share on other sites

Nei, skjønner fortsatt ikke hva Fabregas har gjort galt i denne saken.

Jeg skjønner heller ikke hva Cesc skal ha gjort galt i denne saken? Kanskje du kan utdype litt mer Hulken?

 

Det eneste jeg mener han har gjort "feil" i mine øyne er å ikke si at han blir, men dette tyder kanskje på at han gjerne vil dra. Da er det ikke respektløst overfor klubben å tie slik som han har gjort?

Hadde han gått rett ut i media og sagt at han helt klart ville bort ville jeg kalt det respektløst.

Link to comment
Share on other sites

Elsker velformulerte og dype innlegg med mye informasjon. :rolleyes:

 

Selv om Barcelona er "fattige" i forhold til Real Madrid så burde vi fått minst 40 millioner pund for han. Er snakk om 40 millioner euro pdd. og det er latterlig lavt selv om det er snakk om Barcelona.

 

F.eks. kjøpte Barcelona Zlatan Ibrahimovic for €40M + Eto'o, Dani Alves for €32,5M og Alexis Sanchez for rundt €26-32M og når de da bruker 2-3 sesonger på å kødde rundt med bud på rundt €30M så burde det ringe en varsellampe et sted innenfor Arsenal..

Beklager, er ikke så glad i å skrive lange innlegg.

 

Ronaldo i sin tid i ManUtd vant alt som var mulig. Han ønsket altså nye utfordringer og smisket ikke på lik linje som Fab (med treneren, spillerne, styret osv.). Fabregas derimot oppfører seg som en bikkje mtp. at han er kaptein. Han viser misnøye i Arsenal og presser Arsenal til å selge han på en indirekte måte. Barca er stedet Fabregas vokste opp i. Dessuten er det litt forskjell på Ferguson og Wenger da Wenger oppfører seg som en "jente" i dette tilfellet..

 

Kan sikkert komme med flere punkter, men dette er noen av grunnene til at Barca ikke er villige til å by så mye som han er verdt.

Link to comment
Share on other sites

Beklager, er ikke så glad i å skrive lange innlegg.

 

Ronaldo i sin tid i ManUtd vant alt som var mulig. Han ønsket altså nye utfordringer og smisket ikke på lik linje som Fab (med treneren, spillerne, styret osv.). Fabregas derimot oppfører seg som en bikkje mtp. at han er kaptein. Han viser misnøye i Arsenal og presser Arsenal til å selge han på en indirekte måte. Barca er stedet Fabregas vokste opp i. Dessuten er det litt forskjell på Ferguson og Wenger da Wenger oppfører seg som en "jente" i dette tilfellet..

 

Kan sikkert komme med flere punkter, men dette er noen av grunnene til at Barca ikke er villige til å by så mye som han er verdt.

 

Ronaldo oppførte seg mye verre en Cesc, bare så du har det klart.

Link to comment
Share on other sites

Jaja da forsvinner en av de beste midtbanespillerne vi har hatt i vår klubb og kanskje den svakeste kapteinen

vi har hatt på mange år.

Cesc har skuffet stort i denne saken. Det hadde faktisk stått mer respekt av han om hadde han offisielt gått ut

og sagt sorry,men jeg vil hjem til Barca. I stedet har han valgt å jobbe i kulissene.

I stedet har han ifølge rykter nektet å trene med A-laget. Han har gått ved halvtid i Emirates cup, og reist på ferie

før sesongen var over.

Sånn sett ser jeg at det er positivt han drar. Han har ikke bidratt som en kaptein skal gjøre de siste måneder, og har vel

heller skapt mer uro enn noe annet.

Ifølge sola var han på Emirates og ryddet ut i skapet sitt.

Og forsvinner vel i det stille vekk fra Emirates tenker jeg. Og betaler en del av overgangen sjøl. Da vil en vekk.

 

Internt blant spillerne ser det ut som mange visste at både Cesc og Nasri var på vei ut. 2 dager før PL starter så er det

rart at ikke f.eks Mata da ble hentet inn for å spille seg inn i laget.

 

Barca er en møkkaklubb å selge spillere til. Dessverre hadde de en spiller hos oss som gjorde det vanskelig for Wenger

da Cesc egentlig har gjort det meste for å komme seg til Barca.

Du forlater ikke Emirates som en legende i mine øyne. Til det har lojaliteten og måten du har dirigert dette skuffet.

Du hadde hatt mye å lære av respekten Thierry Henry har for Arsenal ennå, og andre tidligere Arsenalspillere.

 

 

¨å får vi handle en erstatning og en stopper fort som f...

 

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/3745192/36m-deal-for-Cesc-but-he-pays-45m-out-of-his-own-pocket.html

Link to comment
Share on other sites

Dette har vært en mare i flere sesonger, at Barca spillere får holde på samt Borgermesteren i pressen, er for meg en skam. Cesc forlater en synkende skute, som han selv har vært med å ødelegge gjennom sine holdinger de siste månedene. Er du kaptein skal du være tilstede om du er skadet, du drar ikke på ferie til Barcelona. Ingen legende i mine øyne men en meget god spiller. Legender er i klubben å skaffer trofeer, blør for drakta i gode og dårlige tider. Selv forstår jeg at han vil vinne noe, men utfordringen i Spania er minimal da det er bare to lag. Ønsker han lykke til, uten dårlig magefølelse..

Link to comment
Share on other sites

Det som på mange måter er det kjedligste med denne saken er at Barcelona sitter igjen som den store vinneren. De har fått betalt for i flere år å drive en usmakelig og umoralsk jakt på Fabregas. Når de ta lykkes med å få spilleren til litt over halvparten av markedspris så er det til å bli kvalm av.

 

Fabregas var jeg personlig ferdig med allerede i fjor sommer, så for meg er det fint hvis han reiser. Jeg synes ikke Wenger og styret har gjort noen god jobb i denne saken. Når det i tillegg ser ut til at han blir solgt samme dag som seriestart, ja da blir det hele en parodi. Jeg skulle likt å se Ferguson og Untd akseptere en situasjon som dette. De fikk i hvertfall markedspris og vel så det for Ronaldo.

 

La en av historiens svakeste kapteiner reise og bygg laget rund Rambo, Wilshere, Vermalen, Van Persie, Walcot osv. Adams var kaptein i ung alder, gi ansvaret til Wilshere. Den mannen blir en legende.

Link to comment
Share on other sites

Dette er rett og slett berre trist og Cesc blir aldri nokon legende i mine auge..

 

det er mye som skurrer med denne saken. Cesc har nok handtert dette dårlig i sluttfasen, og han har ikke stått fram som noen god kaptein. Men inntil nå i det siste har det jo ikke vært åpenbart at man har klart å få gjennom en transaksjon. Derfor har jeg en viss forståelse for at Cesc har lagt seg på den "uklare" og avventende linjen han har gjort i sommer. Klubben Barcelona derimot har jeg bare foraktelige ting å si om. For en møkkaklubb som mangler enhver form for respekt overfor andre og evne til å vise folkeskikk. Og Arsenal har opptrådd lite profesjonelt, selv om jeg forstår at Wenger & co har følt seg i en skvis her. Det har kanskje hatt et håp om å klare å beholde Cesc, de har hatt klare krav om å få så mye som mulig ut av dette dersom han likevel skulle dra, men problemet er jo at det er Barca som har sittet med de sterkeste kortene i og med at Cesc har så sterkt ønske om å gå akkurat dit. Derfor har også deres respektløse linje ført frem dessverre.

 

Men før vi dømmer cesc for hardt vil jeg tillate meg å minne om det som skjedde når Liam Brady forlot klubben for over 30 år siden. Han var jo den definitive stjernen i ligaen den gangen, og Terry Neill brukte vel hele sommeren 1980 på å prøve å overtale ham til å bli, og de brøt vel omtrent alle regler om lønnstilbud. Men Brady hadde bestemt seg. Og han dro rett før sesongstart, og etterlot seg et enormt vakuum. Heldigvis forsvant han til italia og ikke til ManU (han ville ut), selv om det betød at klubben satt igjen med smuler på grunn av en merkelig klausul om begrensede overgangssummer mellom land som eksisterte den gangen. Men moralen her er at på tross av at det var Brady som ville dra - uansett - og klubben gjorde alt for å få ham til å ombestemme seg, mistet Brady aldri sin legendestatus i klubben på grunn av dette. Kanskje dette burde være et tankekors i forhold til det som nå skjer, som på mange måter er veldig sammenliknbart? Og selv om timingen er dårlig, kanskje Wenger fortjener mer cred enn kritikk i akkurat denne saken når det kommer til stykket?

Link to comment
Share on other sites

Så sant faktisk Fabregas forsvinner ut dørene nå vil han aldri bli noe i nærheten av en legende i klubben i mine øyne. Ja, Cesc har vært meget god i flere sesonger for klubben, men han har aldri vunnet noe som helst, han var aldri i nærheten av å være noen god kaptein og han drar fra klubben i en alder av 24 år.

Selv om det er trist å miste vår kanskje aller beste spiller skal det i det minste blir deilig å være ferdig med denne overgangsfarsen som har pågått i flere sesonger nå.

Tipper Cesc fort kan ende opp på samme måte som en del av de andre spillerne som har forlatt Arsenal som stjerner, med langt mindre spilletid og en status i klubben som aldri kommer i nærheten av hvilke status han har hatt i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Gutter, det er jo ikke Cesc sin feil at han ikke har vunnet noe.. Er ikke hans feil at han til tider har hatt middelmådige spillere på lag. Cesc har vært her i 8 sesonger, spilt 303 kamper. Han er en legende etter min mening.

Link to comment
Share on other sites

Han er i alle fall en av de beste midtbanespillerene klubben har hatt, sammen med navn som Alan Ball, Liam Brady og Patrick Vieira. Med unntak av Vieira er fellestrekket for dem alle at de hadde for mange medspillere av begrenset kvalitet.

 

Nå gjenstår det jo å se om dette skjer da, men når BBC siterer styremedlemmer - ja da er vi nok nær.

Link to comment
Share on other sites

Gutter, det er jo ikke Cesc sin feil at han ikke har vunnet noe.. Er ikke hans feil at han til tider har hatt middelmådige spillere på lag. Cesc har vært her i 8 sesonger, spilt 303 kamper. Han er en legende etter min mening.

 

Cesc har vært en stor spiller for Arsenal, men han er nok ingen legende når han forsvinner nå. Kan ikke sammenlignes med Henry, Bergkamp, Adams og Vieira f.eks.

Han har vært en kaptein som sjelden evner å løfte laget i motgang og er selvfølgelig i likhet med manager og lagkamerater like delaktig og "skyld" i at vi ikke har vunnet noe siste årene.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...