Jump to content

Cesc Fabregas


Gaston

Recommended Posts

Er nok bare en "joke", RVP og Fabregas har jo pleid å tulle sånn på twitter

 

Jepp.

Og det RVP sikter til er vel Cesc's noe shabby og teipet koffert som han tok med seg til USA i juni.:D

http://yfrog.com/kiw0agnj

 

Ang. situasjonen med Cesc ser jeg helst at han blir i Arsenal fordi jeg mener vi fortsatt er avhengig av hans ferdigheter på banen for å ha sjans på noe ligagull.

Han kan ikke erstattes sånn uten videre og selv om vi har en fremadstormende Wilshere i rekkene og kanskje beholder Nasri, føler jeg fortsatt vi trenger det ekstreme overblikket og pasningene til Fabregas på banen.

Han kjenner Arsenals spill veldig godt og Wenger bygger laget rundt han. En erstatter vil tilpasningstid.

Skjønner mange her sier at det blir vanskelig for Cesc å prestere i Arsenal hvis han tenker på Barca, men han leverte jo en bra 10/11-sesong tross alle spekulasjonene i fjor sommer.

Jeg tror ikke han har problemer med å spille for Arsenal og vil klare å legge vekk eventuelle Barca-tanker, men vi skjønner jo samtidig at han er frustert når det ikke kommer trofèer i skapet etter såpass mange år.

Uansett var nok ikke fokus det største problemet forrige sesong, men hans stadige irriterende hamstring-skader. Dette sliter han tydeligvis med fortsatt og det er langt mer bekymringsfullt.

 

Jeg håper han blir, men blir heller ikke overrasket hvis han forsvinner. Men da får Barca pinadø punge ut. I det minste bør vi få en solid sum og en god spiller i bytte.

Tipper vi får et svar 4. august når lagbildet skal taes og om han er med der eller ikke. Tror ting er avklart innen den tid.

 

Ellers foretrekker jeg at vi casher inn og selger Nasri fremfor å kvitte oss med Fabregas...nettopp pga. kontraktslengden.

Vil ikke miste Nasri, men å gi han bort gratis neste sommer er ikke god business og jeg syns han har brent en del broer i forholdet til Arsenal med å ikke signere ny kontrakt. Kan jo fortsatt skje, men jeg tviler.

Hva er best? Selge han til Shitty for £20 mill. eller at han går gratis til dem eller Manure neste sommer? Det ideelle er jo selvfølgelig å få han til å signere ny kontrakt, men ser ikke ut til at han vil det. En salg til en annen liga er best hvis han skal dra.

Samtidig bør det jo også nevnes at det virker klønete av Arsenal å ikke tilby han en ny kontrakt langt tidligere. F.eks. i fjor sommer. Var vel snakk om en kontrakt før jul, men ble vel utsatt til nå? Burde vært ordnet for lenge siden, men hvis det er Nasri og agenten som har nektet den gang blir jo saken en helt annen.

 

Bare håper det blir snarlig avklaring etter Emirates Cup. Vi kan ikke vente til 1. sept. Da er allerede en tøff sesongstart i gang og vi bør ha laget klart innen 13. aug.

Har aldri skjønt hvorfor man skal vente til siste dagen med å kjøpe spillere. Trenger ikke nødvendigvis å bli noe billigere.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.6k
  • Created
  • Last Reply

Får vi inn Mata samt at Barcelona legger £35mill på bordet så skal du se at det blir veldig bra. Det er tydelig at mannen ikke vil spille for oss så det beste er å cashe inn.

 

Joda hvis man får inn Mata er det ikke så hakkanes gæli`, men kommer Wenger virkelig til å bruke 17 mill pund altså? Trodde

han ble "dizzy" av de summene jeg...

 

Et salg av Fabregas er uungåelig og egentlig til det beste utifra hvordan situasjonen er blitt, men jeg hadde håpet vi kunne beholde han èn sesong til, til Wilshere og Ramsey får enda flere matcher under beltet. Uansett er det naturlig at Mata trenger en stund før han tilpasser seg PL.. Når det er sagt har Fabben gått glipp av 12-16 kamper i PL de siste tre sesongene grunnet skader...

 

Edit: Så ikke innlegget ditt Caribo, før jeg postet. Et innlegg jeg støtter fullt ut.

Link to comment
Share on other sites

Leste at Wenger har sendt en mail til Barcelona president, Sandro Rosell, der han ber dem kjøpe Fabregas for £35M før 5. august, eller så kan dem glemme Fabregas.

 

Viser dette at Barcelona som har kommet med betydeligere lavere bud, ikke har de pengene til å kjøpe Fabregas?

Viser dette også at Wenger vil ha penger han får fra et Fabregas salg, til å kjøpe flere spillere? Vi trenger da ikke penger fra et Fabregas-salg til å kjøpe evt. Samba, Jagielka, Hazard, som det ryktes til.

 

Vi bruker ikke så veldig mye penger på Juan Mata..?

Link to comment
Share on other sites

Vi kan heller ikke i dag gå glipp av vår daglige dose med rykter om Cesc Fabregas mulige overgang til Barcelona. Nå viser det seg at han planlegger å publisere en avskjedsfilm til Arsenal-supporterne med en gang overgangen går i orden.

 

 

Okei rykte er rykter men man setter seg noen tanker ossen Arsenal fansen vil reagere den dagen han drar.

Link to comment
Share on other sites

Kunne knapt tro mine egne øyne da jeg leste dette:

 

Barcelona sporting director Andoni Zubizarreta insists the club will not comment on negotiations over their continued pursuit of Arsenal midfielder Cesc Fabregas.

 

The Catalan side's long-running bid to recapture their former youth team player - who left Barca as a 16-year-old to join the Gunners in 2003 - has dragged on for more than two years.

 

It has intensified this summer with the club seemingly determined to end the protracted saga but their attempts to bring the Spain international back to Camp Nou have so far been rebuffed.

 

Arsenal boss Arsene Wenger has been critical of Barca's public pursuit of Fabregas and Zubizarreta, currently in Miami with Pep Guardiola's team, insists the European champions need to be respectful of the Gunners as they look to reach a deal for the 24-year-old playmaker.

 

Asked about the current situation, he said: "We won't comment on the negotiations for Fabregas. We will have time for that.

 

"We must be respectful of the club Cesc belongs to. You just have to let things happen without being optimistic or pessimistic."

 

Dette kan bety at en avtale nærmer seg. Dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Kunne knapt tro mine egne øyne da jeg leste dette:

 

 

 

Dette kan bety at en avtale nærmer seg. Dessverre.

Tror vi kan komme styrket ut av et salg. Cesc bærer et alt for tydelig preg av spekulasjonene. Selger vi så sitter vi igjen med en god slump penger samtidig som Wilshere, Ramsey, Diaby må ta det steget alle forventer. Da gjenstår det bare å se om Wenger bruker pengene på en klassespiller for å forsterke eller på et talent som kanskje duger om et par år. Er såpass lei hele Cesc greia at desto fortere han forsvinner desto bedre

Link to comment
Share on other sites

Jeg lurer på en ting nå...

 

Har denne sagaen gått så langt at Arsenal-supportere ønsker å selge Cesc for å bli ferdige med saken?

 

Personlig er jeg på godt norsk "dritt lei" denna sagaen som har pågått nå i flere år, men har vært på sitt værste de siste 2 årene. Jeg er dog usikker på om jeg ønsker Fabregas bort eller ikke. Jeg tror ikke Wenger klarer å se behovet for forsterkninger hvis han blir solgt. Jeg tror han kommer til å satse på de vi har. Dette bekymrer meg stort. Det vil si at om Fabregas blir borte så svekkes vi noe sinnsykt kreativt sett. Skulle Wenger mot formodning forstå at vi da trenger forsterkning, så blir ikke savnet like stort. Da tror jeg det nesten er litt positivt at Fabregas blir borte. Vi får ro i spillergruppa (slutt på spekulasjoner) og ansvaret på banen vil spre seg litt igjen. Det kan sammenliknes med når Henry dro. ALT skulle gjennom Henry den siste tiden, og når han forlot oss så tok flere spillere ansvar - deriblandt Fabregas, og savnet etter Henry ble ikke så stort (hvertfall ikke umiddelbart)

 

Det blir kanskje likt hvis Fabregas forsvinner, og vi henter en forsterkning som kan erstatte han. Mata? Ikke vet jeg... Men da vil vi potensielt spille på flere "strenger" offensivt, noe som igjen kan gjøre oss litt mer uforutsigbare i angrep. Slik det er idag, så vet alle at det er Fabregas som skal slå den forløsende pasningen - det er Fabregas som skal slå den gjennombruddsballen, det er Fabregas som skal... osv. osv. Dette fører til at mange "kriger-lag" som WBA, Newcastle, Bolton osv. jobber oss i senk på midten, ved å nekte Fabregas rom. Da har ikke Arsenal noen plan B (les: Wenger har ingen plan B) - og løpet er kjørt...

 

Så sum-a-sumarum er... Jeg ønsker at Fabregas skal gå HVIS vi får en erstatter. Får vi ingen erstatter... Da er jeg usikker... Men his Fabregas klarer å konsentrere seg om Arsenal, så er han verdens beste. Klarer han ikke det... Da er han middels.

Link to comment
Share on other sites

En svært interresant problemstilling Orakelet. Har tenkt i de baner flere ganger selv. Det er godt mulig at andre spillere vil heve seg betraktelig når Cesc forsvinner. Kan sogar tenkes at Nasri skriver under ny kontrakt hvis Fabregas drar til Barcelona. Da vil jo Nasri være det naturlige valget i den offensive rollen

Link to comment
Share on other sites

Jeg lurer på en ting nå...

 

Har denne sagaen gått så langt at Arsenal-supportere ønsker å selge Cesc for å bli ferdige med saken?

 

Personlig er jeg på godt norsk "dritt lei" denna sagaen som har pågått nå i flere år, men har vært på sitt værste de siste 2 årene. Jeg er dog usikker på om jeg ønsker Fabregas bort eller ikke. Jeg tror ikke Wenger klarer å se behovet for forsterkninger hvis han blir solgt. Jeg tror han kommer til å satse på de vi har. Dette bekymrer meg stort. Det vil si at om Fabregas blir borte så svekkes vi noe sinnsykt kreativt sett. Skulle Wenger mot formodning forstå at vi da trenger forsterkning, så blir ikke savnet like stort. Da tror jeg det nesten er litt positivt at Fabregas blir borte. Vi får ro i spillergruppa (slutt på spekulasjoner) og ansvaret på banen vil spre seg litt igjen. Det kan sammenliknes med når Henry dro. ALT skulle gjennom Henry den siste tiden, og når han forlot oss så tok flere spillere ansvar - deriblandt Fabregas, og savnet etter Henry ble ikke så stort (hvertfall ikke umiddelbart)

 

Det blir kanskje likt hvis Fabregas forsvinner, og vi henter en forsterkning som kan erstatte han. Mata? Ikke vet jeg... Men da vil vi potensielt spille på flere "strenger" offensivt, noe som igjen kan gjøre oss litt mer uforutsigbare i angrep. Slik det er idag, så vet alle at det er Fabregas som skal slå den forløsende pasningen - det er Fabregas som skal slå den gjennombruddsballen, det er Fabregas som skal... osv. osv. Dette fører til at mange "kriger-lag" som WBA, Newcastle, Bolton osv. jobber oss i senk på midten, ved å nekte Fabregas rom. Da har ikke Arsenal noen plan B (les: Wenger har ingen plan B) - og løpet er kjørt...

 

Så sum-a-sumarum er... Jeg ønsker at Fabregas skal gå HVIS vi får en erstatter. Får vi ingen erstatter... Da er jeg usikker... Men his Fabregas klarer å konsentrere seg om Arsenal, så er han verdens beste. Klarer han ikke det... Da er han middels.

 

Godt skrevet, og det er nok slik de fleste av oss tenker. Hadde man bare hatt tillit til Wenger så hadde jeg og sikkert flere vært noe komfertabel på at Fabregas selges.

Men som vanlig er det ganske åpenbare mangler i laget uten at det blir gjort noe med det, og et salg av Fabregas samt en Nasri som ikke vil skrive under vil svekke oss betraktelig.

Link to comment
Share on other sites

Nå ser det ut til at denne sagaen går mot slutten. Synd Cesc, du ble aldri en legende i mine øyne, legender må vinne trofeer med sin klubb, være trofaste, ha tro på filosofien i klubben. Håper Ramsey tar steget i år...

http://www.express.co.uk/posts/view/263124/Cesc-Fabregas-will-ask-for-Euro-leave-from-Arsenal

Link to comment
Share on other sites

Kan bli interessant å se hva Wenger gjør med tanke på Champions League-kvalikken. Har relativt stor betydning for Barcelona vil jeg tro.

 

Dette burde ha vært avgjort for lenge siden. Og hva med Nasri? Kommer han til å spille? Alvoret starter starter straks og det er altfor mange ubesvarte spørsmål. :-(

Link to comment
Share on other sites

Så lenge Barcelona ikke har kommet med ett bud som er i nærheten av det som kan aksepteres for Arsenal ser jeg ingen grunn til at Cesc skal bli utelatt fra CL-kvalikk matchene. Arsenal må stille med sitt sterkste mannskap uavhengig av om andre klubber kanskje skal kjøpe en spiller.

Link to comment
Share on other sites

Så lenge Barcelona ikke har kommet med ett bud som er i nærheten av det som kan aksepteres for Arsenal ser jeg ingen grunn til at Cesc skal bli utelatt fra CL-kvalikk matchene. Arsenal må stille med sitt sterkste mannskap uavhengig av om andre klubber kanskje skal kjøpe en spiller.

 

Jeg håper iallefall at Fabregas blir strippet for kapteinsbåndet. La Van Persie og Vermaelan ha det framover.

Drittlei hele Fabregas sagaen nå.

Link to comment
Share on other sites

Så lenge Barcelona ikke har kommet med ett bud som er i nærheten av det som kan aksepteres for Arsenal ser jeg ingen grunn til at Cesc skal bli utelatt fra CL-kvalikk matchene. Arsenal må stille med sitt sterkste mannskap uavhengig av om andre klubber kanskje skal kjøpe en spiller.

Arsenal må aldri gå på bekostning av egen storhet. i må oppføre oss som den størrelsen vi er.

Vi stiller med det beste laget mener jeg i en slik kamp.

Vi kan ikke la andre styre oss av andre.

 

Det er bare å beholde Fabregas og selge eller beholde Nasri. Det beste for oss må velges. Alltid.

Link to comment
Share on other sites

I sesongen 2010/11 spilte Fabregas 2541 minutter av våre totalt 5250 minutter. Det tilsvarer i overkant av 28 kamper, eller ca. 48% av total spilletid.

 

Mens Fabregas var på banen scoret vi 66 mål og slapp inn 25. Pr 90-minutter tilsvarer dette 2,34 scorede mål og 0,89 innslupne.

 

De 2709 minuttene Fabregas IKKE var på banen scoret vi 53 mål og slapp inn 39. Pr 90-minutter tilsvarer dette 1,76 scorede mål og 1,30 innslupne.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...