Jump to content

Ashley Cole


Marwood

Recommended Posts

Jeg har en følelse av at vi alle har tatt litt av. Det som har satt sinnene i kok, er The Sun. Og det er ikke den beste kilden. Jeg tror vi må vente og se...

 

Med såpass sterke anklager burde Cole rykka ut med eit dementi umiddelbart. Det har ikkje skjedd. Han er sikkert ikkje så opptatt med denne Tweedy-dama at han ikkje har tid til det. Så får kvar og ein av oss trekkje sin konklusjon om kor landet ligg.

 

Jeg tar selvsagt konklusjonen etter at vi har fått bekreftet noe fra sentrale hold. Ikke etter at The Sun har "lekket". Det er ikke alltid disse lekasjene holder ;)

 

 

Er enig her Helge. Synes alle ryktene kommer ut på et merkelig tidspunkt med tanke på at Cole giftet seg nå på lørdag. Skulle tro han hadde annet å tenke på....

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 870
  • Created
  • Last Reply

Jeg har en følelse av at vi alle har tatt litt av. Det som har satt sinnene i kok, er The Sun. Og det er ikke den beste kilden. Jeg tror vi må vente og se...

 

Med såpass sterke anklager burde Cole rykka ut med eit dementi umiddelbart. Det har ikkje skjedd. Han er sikkert ikkje så opptatt med denne Tweedy-dama at han ikkje har tid til det. Så får kvar og ein av oss trekkje sin konklusjon om kor landet ligg.

 

Jeg tar selvsagt konklusjonen etter at vi har fått bekreftet noe fra sentrale hold. Ikke etter at The Sun har "lekket". Det er ikke alltid disse lekasjene holder ;)

 

 

Er enig her Helge. Synes alle ryktene kommer ut på et merkelig tidspunkt med tanke på at Cole giftet seg nå på lørdag. Skulle tro han hadde annet å tenke på....

Såvidt jeg har forstått saken er det ikke snakk om noen lekasje fra den nye boken som kommer, men Ashley Cole som forsøker å skape blest om bok utgivelsen ved å gi The Sun noen kommentarer om hva man kan forvente seg av boken. Med bokutgivelsen i tankene, er kanskje ikke tidspunktet så veldig tilfeldig og merkelig lengre ?

Link to comment
Share on other sites

Med forbehold om at sitatene The Sun gjenngir er korrekte så sier jeg : S E L G H A N !. Det fremgår tydelig og er ikke til å misforstå, Ashley Cole ønsker seg bort fra klubben og blir kun holdt tilbake av en 'hemmelig kontrakt' iflg han selv. Selger vi nå mister vi kanskje verdens beste venstreback, men vi får også inn en god del penger som forhåpentligvis blir brukt på en fornuftig måte.

 

Forsvinner Cole, sitter vi igjen med Gael Clichy som det naturlige førstevalget på venstreback, men Mathieu Flamini i bakhånd som cover.

 

Hvorfor ikke la Flamini fortsette der han slapp? Han var jo fabelaktig på venstrebacken. Jeg har aldri sett Clichy så god som Flamini. Det er sikkert! Er Bernabeu allerede glemt? :angry:

 

 

Clichy er en mye bere venstreback enn Flamini det er 100% sikkert. Ingen tvil om at Flamini gjorde en god jobb på backen, men det var også sett i betraktning av hans forutsetninger. Clichy er bedre både defensivt, og ikke minst offensivt og bær være et klart førstevalg om Cole takker for seg.

 

Det er jeg fullstendig uenig i! Den eneste grunnen til at Clichy skal foran Flamini i køen, er at han har venstrefot. Ellers har Flamini vel så gode defensive som offensive egenskaper som Clichy. Når dette er sagt, er det fremdeles ikke bekreftet at Cole drar. Jeg har en følelse av at vi alle har tatt litt av. Det som har satt sinnene i kok, er The Sun. Og det er ikke den beste kilden. Jeg tror vi må vente og se...

 

Her er jeg uenig med deg Helge. Clichy skal og bør stå foran Flamini i køen på venstrebackplassen enkelt og greit fordi at han er langt bedre i den posisjonen enn hva Flamini er. Flamini gjorde absolutt ingen dårlig jobb da han vikarierte der i vår, men Clichy går faktisk langt utenpå Flamini som venstreback. Clichy er langt bedre defensivt enn Flamini, samt at han er mye bedre offensivt. Clichy er ikke mye dårligere enn Cashley Ole, men gapet derifra og til Flamini er betydelig større.

Link to comment
Share on other sites

Interressant å se at det er uenighet om disse karene. Jeg synes Flamini har kvalifisert seg til plassen gjennom å ha spilt oss frem til mesterligafinale. Da var han "god nok", ellers hadde vi aldri kommet dit vi kom! En tvers gjennom undervurdert spiller. Clichy har en lang vei å gå! Så da er det bare å avvente situasjonen. Spennende dager og uker foran oss, nå! :angry:

Link to comment
Share on other sites

Interressant å se at det er uenighet om disse karene. Jeg synes Flamini har kvalifisert seg til plassen gjennom å ha spilt oss frem til mesterligafinale. Da var han "god nok", ellers hadde vi aldri kommet dit vi kom! En tvers gjennom undervurdert spiller. Clichy har en lang vei å gå! Så da er det bare å avvente situasjonen. Spennende dager og uker foran oss, nå! :)

 

Man skal riktignok ikke ta ifra Flamini den prestasjonen han gjorde for å ta oss til finalen i CL, men hadde Clichy vært skadefri hadde han blitt foretrukket any given day. Vi må heller ikke glemme at Flamini til tross for at han gjorde en bra jobb i fremmed posisjon hadde noen blundere som neppe Clihy hadde begått. Tror nok ikke at vi kommer til å se Flamini på venstrebacken med det første, med mindre det blir masseskade igjen slik som i vår.

Link to comment
Share on other sites

Interressant å se at det er uenighet om disse karene. Jeg synes Flamini har kvalifisert seg til plassen gjennom å ha spilt oss frem til mesterligafinale. Da var han "god nok", ellers hadde vi aldri kommet dit vi kom! En tvers gjennom undervurdert spiller. Clichy har en lang vei å gå! Så da er det bare å avvente situasjonen. Spennende dager og uker foran oss, nå! :)

 

Man skal riktignok ikke ta ifra Flamini den prestasjonen han gjorde for å ta oss til finalen i CL, men hadde Clichy vært skadefri hadde han blitt foretrukket any given day. Vi må heller ikke glemme at Flamini til tross for at han gjorde en bra jobb i fremmed posisjon hadde noen blundere som neppe Clihy hadde begått. Tror nok ikke at vi kommer til å se Flamini på venstrebacken med det første, med mindre det blir masseskade igjen slik som i vår.

 

Flamini har imponert over en lang periode som venstreback og ble bare bedre og bedre.

Uten tvil en spiller som har imponert mange.

Clichy er god,men har ennå ikke overbevist meg slik Flamini og Eboue har.

Kort sagt: Flamini har overbevist og bevist han er venstrebacken verdig med flere gode kamper...Clichy....tjaaaa...

Jeg tror går Cole står venstrebackplassen mellom Hoyte og Flamini.

Link to comment
Share on other sites

Interressant å se at det er uenighet om disse karene. Jeg synes Flamini har kvalifisert seg til plassen gjennom å ha spilt oss frem til mesterligafinale. Da var han "god nok", ellers hadde vi aldri kommet dit vi kom! En tvers gjennom undervurdert spiller. Clichy har en lang vei å gå! Så da er det bare å avvente situasjonen. Spennende dager og uker foran oss, nå! :P

 

Man skal riktignok ikke ta ifra Flamini den prestasjonen han gjorde for å ta oss til finalen i CL, men hadde Clichy vært skadefri hadde han blitt foretrukket any given day. Vi må heller ikke glemme at Flamini til tross for at han gjorde en bra jobb i fremmed posisjon hadde noen blundere som neppe Clihy hadde begått. Tror nok ikke at vi kommer til å se Flamini på venstrebacken med det første, med mindre det blir masseskade igjen slik som i vår.

 

Flamini har imponert over en lang periode som venstreback og ble bare bedre og bedre.

Uten tvil en spiller som har imponert mange.

Clichy er god,men har ennå ikke overbevist meg slik Flamini og Eboue har.

Kort sagt: Flamini har overbevist og bevist han er venstrebacken verdig med flere gode kamper...Clichy....tjaaaa...

Jeg tror går Cole står venstrebackplassen mellom Hoyte og Flamini.

 

Både Flamini og Hoyte fremfor Clichy? Den var frisk :)

Registrerer at Cole får en del rykter å avfeie om han ikke snart avklarer situasjonen med en overgang!

I dag går ryktene på en snarlig Chelsea-overgang. Skjer det, skal jeg hate lenge... Og så forsone meg med virkeligheten! Ingen bitterhet skal slå rot i meg.

Link to comment
Share on other sites

Synd å si det men jeg tror - og verre: begynner å håpe at Cole går...

 

Når det gjelder Clichy/Flamini/(Hoyte) er det vel innlysende at det er

Clichy som er førstevalget blant dem?! Flamini vil også heller spille på

midtbanen. Clichy er vel nesten identisk spillertype med Cole, kanskje

enda nærmere midtbanespiller enn Cole er, og passer uansett bedre

inn i et offensivt Arsenal som fremdeles er Wengers idé om hvordan

fotball skap spilles. Jeg skal ikke ta noe vekk fra Flamini og hans innsats

på venstrebacken i forrige sesong, men han er en langt mer "defensiv"

løsning som kanskje kan passe mot Pool/MoanU/Che£$ki (og i CL?). Men

mot presumptivt dårligere lag (de aller fleste i Premier League!) står det

Clichy på venstrebacken i min bok.

Link to comment
Share on other sites

Mye kan tyde på at han forsvinner (håper egentlig ikke det, han er jo verdens beste venstreback)..

På Arsenal-Mania.com står det "Goodbye Ashley Cole" og Soccerblog.com står det "Ashley Cole's last day at Arsenal"

Nå er jo de to subjektive blogger, så det reflekterer jo bare fans

sitt synspunkt og ikke at noe som helst har skjedd i sakens anledning...

Link to comment
Share on other sites

Å her er enda en til.

 

Synes £16, som det står her er lite. I hvertfall når det er Ashley Cole og Chelsea det er snakk om.

 

Skulle det være slik at Cole selv vil bort burde det være mulig å finne en annen klubb som er interresert i ham. Han er tross alt en av verdens beste venstrebacker så det burde være en utenlandsk klubb som er vilig til å punge ut en verdig sum.

Link to comment
Share on other sites

Mye rykter om Cole.Et er et Arsenal

har satt opp prisen til £25 mill.

 

Et annet med Gallas involvert som er ifølge the Sun Wengers no. 1 mann.

 

http://www.timesonline.co.uk/article/0,,27-2283852,00.html

 

 

http://www.thesun.co.uk/article/0,,2002390...6340183,00.html

Link to comment
Share on other sites

Heilt rett å presse prisen høgast mulig. Gallas kjem dei ikkje til å la gå andre veien ser det ut som, sjølv om det hadde vore ideelt. La oss vertfall bli kvitt den bortskjemte drittunge denne veka.

Link to comment
Share on other sites

Heilt rett å presse prisen høgast mulig. Gallas kjem dei ikkje til å la gå andre veien ser det ut som, sjølv om det hadde vore ideelt. La oss vertfall bli kvitt den bortskjemte drittunge denne veka.

 

Cole er ingen drittunge. Han er en fantastisk fotballspiller. Og så er han ung. Derfor skal han tilgis mye. Jeg har fremdeles noe å gå på og lar det han eventuelt har gjort galt, gå på tabbekvoten. Håper Chelsea trekker seg, og at han fortsetter i Arsenal!

 

Såre opplevelser kan leges. Det er mitt utgangspunkt! :(

 

16 mill er altfor lite for Cole, når kjøperen heter Chelsea!

Link to comment
Share on other sites

Ser ingen grunn til å eventuelt selge Cole på billigsalg. Spesielt når kjøperen heter Chelsea. Jo mer vi får inn på et eventuelt salg, jo større problemer vil Chelsea ha med nå det økonomiske målet sitt, nemlig at bedriften skal gå med overskudd i løpet av noen år. :( Fy fader så dumt…

Link to comment
Share on other sites

Det siste Cole uttalte var at han skulle bli i klubben. Etter det har han ikke sagt noe angående temaet. Forholder meg til det istedenfor The Sun. Hvis han skal selges ser jeg helst at vi presser prisen i skyene. Chelsea er villige til å legge penger på bordet, og vi skal selvfølgelig presse mest mulig ut av de.

Link to comment
Share on other sites

Aller helst ønsker jeg at Cole skal bli, men det virker ikke som han selv ønsker det samme. Det er jo han som stadig roter opp igjen gammelt grums og ikke klarer å bli ferdig med tidligere uoverenstemmelser. Og når prisen nærmer seg £30M kan man ihvertfall begynne å diskutere saken. Det er viktig å skvise så mye som mulig ut av Chelsea; ingen grunn til å drive veldedighet overfor klubben som alene har sørget for at disse astronomiske summene er blitt standarden. Hvis det er noen som fortjener å smake sin egen medisin så er det dem... Og selv om jeg innerst inne ønsker Cole skal komme til fornuft, er det ingen katastrofe fotballmessig om han drar. Vi er heller ikke tjent med å ha spillere som egentlig ikke ønsker å spille for oss. Alt har sin pris, kanskje med unntak av Henry! ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...