Jump to content

2006.01.21 Everton B


Andain

Recommended Posts

Vi tapte fortjent idag. Pasningene satt ikke i det hele tatt.

Oppløftende var Gilbert. Han var frisk og med en hvassere avslutter

kunne noe vært annerledes.

Vi vinner ikke kamper når så mange spillere hadde en off dag.

På bortebane sitter mye av innsatsen i hodet på spillerne.

Vi er blottet for selvtillit.

Enig med deg Evju i mye av det du sier her.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 189
  • Created
  • Last Reply

Sant nok, Evju!

Det har vært rimelig svart/hvitt å lese innlegg på forumet den siste tiden. Etter uavgjort mot Villa, United og tap for Wigan, skulle de fleste ha Wengers hode på et fat hvis han ikke kjøpte helst tre etablerte verdensstjerner, PRONTO.

Etter en overraskende positiv holdning til det som faktisk ble kjøpene, tok det helt av etter Boro-kampen, hvor Wenger var Gud, nok en gang.

I dag var vi tilbake til bånn igjen; Wenger er udugelig, spillerne er dritt osv..

Det MÅ være mulig å ha mer enn en tanke i hodet av gangen. Det går an å være fryktelig skuffet over innsatsen i dag, samtidig som man ser en anelse positivt på fremtiden. Hvis vi tenker oss litt om, burde vel de fleste ha innsett at Arsenal med denne troppen ikke ville kjempe med Chelsea om ligagullet. Wenger bygger et lag for framtiden, som vil spille rublene av gjengen til Abramovich i løpet av få år. I mellomtiden må vi ta de gledene vi kan få, og stå med hodet høyt hevet, vi er da goonere for pokker!

 

Når det er sagt var det ikke mye positivt å trekke ut av Everton-kampen, Gilbert muligens det eneste unntaket. Spillerne er helt sikkert klar over dette selv, Wenger også, til tross for at de blir omtalt som hjernedøde av enkelte.

 

Hilsen Nilsen

Link to comment
Share on other sites

Jeg må si jeg blir veldig skuffende overrasket, og kanskje aller mest av debattantene her. Hva er det egentlig man forventer?? Jeg synes virkelig ikke vi kan ha noen grunn til å forvente en brakseier mot et Everton-lag som har vært det store formlaget den siste måneden! Det virker som om nesten alle har hukommelse som en gullfisk!  :lol:

 

Vi har overbevist i hjemmekamper før i år, men bortebana har alltid vært vanskelig. I forrige kamp møtte vi et helt fullstendig ubrukelig M'boro, som vi ikke hadde noen problemer med. Fakta er vel at vi hadde en lettere kamp mot M'boro enn United hadde mot Burton i midtuka! Vi hadde INGEN grunn til å være bombesikre på at vi skulle snu alt nå, og slå kanskje Premier Leagues sterkeste lag for tiden, på bortebane!!

 

Hvis man ikke klarer å skrive fornuftige innlegg etter en kamp, da bør man la være. Ta ut aggresjon på noe annet en det forumet her, som en gang var et av de beste fotballforaene i Norge. I dag er jeg flau over å være medsupporter med en del av debattantene her på forumet!

 

(Er selvfølgelig ikke stolt av laget mitt i dag jeg heller)

36729[/snapback]

 

Nå er det vel ikke helt sant det du skriver her... Å kalle Everton Premier Leagues sterkeste lag for tiden er jo helt vannvittig. På de ti siste har de to uavgjorte (Man U og Millwall), fire tap (West Ham, Bolton, Liverpool og Villa) og fire seire (Charlton, Millwall, Portsmouth og Sunderland). Se på lagene de har slått... Det er jo kun elendig motstand! NEi, tror nok det ville vært en del verre å møte Liverpool, Chelsea eller for den saks skyld f.eks. Blackburn.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må si jeg blir veldig skuffende overrasket, og kanskje aller mest av debattantene her. Hva er det egentlig man forventer?? Jeg synes virkelig ikke vi kan ha noen grunn til å forvente en brakseier mot et Everton-lag som har vært det store formlaget den siste måneden! Det virker som om nesten alle har hukommelse som en gullfisk! :lol:

 

Vi har overbevist i hjemmekamper før i år, men bortebana har alltid vært vanskelig. I forrige kamp møtte vi et helt fullstendig ubrukelig M'boro, som vi ikke hadde noen problemer med. Fakta er vel at vi hadde en lettere kamp mot M'boro enn United hadde mot Burton i midtuka! Vi hadde INGEN grunn til å være bombesikre på at vi skulle snu alt nå, og slå kanskje Premier Leagues sterkeste lag for tiden, på bortebane!!

 

Hvis man ikke klarer å skrive fornuftige innlegg etter en kamp, da bør man la være. Ta ut aggresjon på noe annet en det forumet her, som en gang var et av de beste fotballforaene i Norge. I dag er jeg flau over å være medsupporter med en del av debattantene her på forumet!

 

(Er selvfølgelig ikke stolt av laget mitt i dag jeg heller)

36729[/snapback]

 

Nå er det vel ikke helt sant det du skriver her... Å kalle Everton Premier Leagues sterkeste lag for tiden er jo helt vannvittig. På de ti siste har de to uavgjorte (Man U og Millwall), fire tap (West Ham, Bolton, Liverpool og Villa) og fire seire (Charlton, Millwall, Portsmouth og Sunderland). Se på lagene de har slått... Det er jo kun elendig motstand! NEi, tror nok det ville vært en del verre å møte Liverpool, Chelsea eller for den saks skyld f.eks. Blackburn.

36741[/snapback]

 

Poenget mitt er uansett det samme. Everton har vinni tre på rad, og har absolutt snudd trenden de var inne på i høst. De har et godt lag, og temmelig mange av innleggene som ble lagt in før denne kampen kan vel best betegnes som en latterliggjøring av Everton. Everton er et mye bedre lag enn tabellsituasjonen deres tilsier, noe vi fikk smake i dag, både spillerne og våre gullfisk-debattanter.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må si jeg blir veldig skuffende overrasket, og kanskje aller mest av debattantene her. Hva er det egentlig man forventer?? Jeg synes virkelig ikke vi kan ha noen grunn til å forvente en brakseier mot et Everton-lag som har vært det store formlaget den siste måneden! Det virker som om nesten alle har hukommelse som en gullfisk!  :lol:

 

Vi har overbevist i hjemmekamper før i år, men bortebana har alltid vært vanskelig. I forrige kamp møtte vi et helt fullstendig ubrukelig M'boro, som vi ikke hadde noen problemer med. Fakta er vel at vi hadde en lettere kamp mot M'boro enn United hadde mot Burton i midtuka! Vi hadde INGEN grunn til å være bombesikre på at vi skulle snu alt nå, og slå kanskje Premier Leagues sterkeste lag for tiden, på bortebane!!

 

Hvis man ikke klarer å skrive fornuftige innlegg etter en kamp, da bør man la være. Ta ut aggresjon på noe annet en det forumet her, som en gang var et av de beste fotballforaene i Norge. I dag er jeg flau over å være medsupporter med en del av debattantene her på forumet!

 

(Er selvfølgelig ikke stolt av laget mitt i dag jeg heller)

36729[/snapback]

 

Nå er det vel ikke helt sant det du skriver her... Å kalle Everton Premier Leagues sterkeste lag for tiden er jo helt vannvittig. På de ti siste har de to uavgjorte (Man U og Millwall), fire tap (West Ham, Bolton, Liverpool og Villa) og fire seire (Charlton, Millwall, Portsmouth og Sunderland). Se på lagene de har slått... Det er jo kun elendig motstand! NEi, tror nok det ville vært en del verre å møte Liverpool, Chelsea eller for den saks skyld f.eks. Blackburn.

36741[/snapback]

 

 

Ingen forventet brakseier idag. Vi må ha lov til å forvente at gutta trøkker til og at passningene av og til går til en medspiller. Vi må ha lov å forvente at de rutinerte spillerne tar tak og går foran med et godt eksempel. Vi må ha lov å forvente at Arsenalspillere ikke driter i buksa og spiller ballen i hytt å pine når de blir satt under press.

 

Jeg tror ikke debatanter ønsker å drite ut spillere og Wenger, men det er lett å bli frustrert etter slike patetiske forestillinger.

 

Vi slår hardt tilbake.

Link to comment
Share on other sites

helt enig med deg evju,, blir for dumt

 

hylekoret er i gang igjen

 

før denne kampen var alt bra,og nå er ting helt håpløst??

 

blir for dumt å si at sesongen er spolert etter enkelt-kamper

 

vi skal ta 4. plassen i år, og gjør det i cupene

36730[/snapback]

 

Hylekoret dukker til stadighet opp på forumet og jeg er redd for at vi ikke har hørt det siste fram dem enda denne sesongen. Kanskje på tide at koret innser at seriemester blir vi ikke denne sesongen og kampen mot Everton neppe blir den siste vi taper.

 

Selges rimelig: Øreplugger !

Link to comment
Share on other sites

Helt enig med deg Evju.

 

Jeg foreslår at det lages et eget forum for slike utblåsninger...

Tror jeg snakker for mange andre når jeg sier at usaklige og

til tider tåpelige kommentarer som det i det siste har blitt

skrevet bare ødelegger disse trådene.

 

Jeg personlig pleier å lese disse kamptrådene etter sånne kamper

som dette for å bli oppmuntret igjen, for å prøve å glemme det dårlige

og istedet se fremover. Å ha meninger om innsats og vilje er en ting, men

å gå rundt å slakte spillere som forrige uke spilte strålende, blir helt

usympatisk i mine øyne.

 

En ting skal være sagt, og det er at jeg syns det er feil at Wenger skal

prøve forskjellige taktikker og formasjoner på bortebane. Hvis jeg ikke

tar helt feil så var Arsenals gode borteform for et par sesonger siden

noe av det beste i PL. Dette fordi at man gikk ut i 4-4-2, og hadde en

mye mer offensiv mentalitet, noe av den samme mentaliteten de spiller

med hjemme på Highbury i år. Det kan selvfølgelig ha noe med Vieira sitt

fravær å gjøre, men poenget mitt er at når det fungerer på Highbury, så

skjønner jeg ikke hvorfor man ikke kan prøve det på bortebane??

Samme var det for et par uker siden, knuste Portsmouth hjemme, Reyes

og Henry i storform. Uken etter velger wenger å bytte ut spillere fra

forrige kamp, bl.a. Reyes, og en helt annen formasjon, og jeg vil si at den

kampen minte meg forferdelig mye om kampen idag.

Håper at han kan lære litt av disse kampene og prøve å spille litt mer

"highbury"-inspirert fotball på bortebane....

 

 

Trodde aldri jeg skulle si det, men Henry var en av de som skuffet meg mest

idag. Og som kaptein så tror jeg ikke han helt skjønner oppgaven sin.

Man ser aldri at han prøver å oppmuntre spillerne, eller tar ordentlig tak.

Det virker til tider som han er redd for å ta ansvaret og virkelig gjøre

møkkajobben og brette opp armene og gå på de dype løpene. Lagånden blir

heller ikke noe bedre når det virker som han bare sutrer. Men det kommer sikkert,

han har som sagt ikke vært kaptein før, og ingen blir født perfekt kaptein, det handler

om erfaring..... Har utrolig stor tro og tillit til Henry, men savner det lille ekstra som

redder dagen når laget spiller dårlig, det er der liksom ikke lenger.........

 

Siste for dagen, og det er at jeg idag virkelig innser hvor viktig Vieira var for oss.

Ikke bare var han en virkelig kriger, men det var han som skrek rundt seg, og oppmuntret,

det var han som bretta opp armene når det trengtes. Og ikke minst hadde muligheten til

å score og skape sjanser på egenhånd, selv om laget hadde en dårlig dag...........

Men det er ikke no vits å syte av den grunn, sånt skjer, og man kan aldri være for

avhengige av noen. Håper bare at spillerne kan innse at nå som han er borte så

må de prøve å ta med seg litt av hans lederkvaliteter. Det gjelder spesielt de

rutinerte spillerne.........

 

Velvel, god natt....

Arsene knows..... Men han også trenger litt hjelp noen ganger.....

Link to comment
Share on other sites

Guest Ola Løvsletten

prøv å tenk lenger enn en kamp....

vi går for fjerde plassen i ligaen i år, og det er innen rekkevidde

 

jeg har stor tro på at vi tar p.l.gullet neste år, det gjelder bare om å få stabilisert prestasjonene

 

synd at vi ikke vinner de jevne kampen i år

Link to comment
Share on other sites

Enig i veldig mye av Evju sier men syns det må være lov å skrive om kamper selvom de er dårlige! Må jo være lov å få ut litt frustrasjon.. MEn selvfølgelig på et saklig nivå..

 

Denne kampen her synes jeg på en måte oppsummerte Arsenals sesong hittil.. Spiller blendende på hjemmebane og feier lag av banen.. Men så fort vi kommer på ukjent gress så svikter det totalt.. Vi har altfor mange "medgangsspillere" også mener jeg.. Pires,Reyes og Henry er gode eksempler på dette. I verdensklasse i medvind men forferdelig dårlig når det butter litt imot.. Og sist,men så absolutt ikke minst så savner vi en kapteinstype,en HARDING på midten som tar litt tak og maner gutta til innsats! Henry er ikke no kaptein.. Så fort det går litt dritt så virker det som det eneste han er opptatt av er å klage på alt og alle..Trodde aldri jeg skulle si dette om min absolutte favorittspiller men det er bare harde fakta! Det vi mangler er en Vieira,Gravesen,Keane eller til og med Savagetype på midten som leder gutta i stormen.. Gilberto er på ingen måte en sånn type.. Vanvittig skuffet over han..Jeg var overbevist om at han kom til å vokse med ansvaret han fikk når Vieira dro men han har faktisk bare blitt dårligere.. Virker så usikker og blir av den grunn klønete med ball og uhyre upresis i pasningsspillet..

 

Lyspunktet i dag var Kerrea Gilbert.. Innsats,tæl,hurtighet,teknikk og holdninger er ting det oser av denne gutten.. Han blir stor,det er jeg overbevist om.. Håper gutta tar seg selv i nakken og gir alt i cupene og at de sikrer CL-plass! Arsenal MÅ være med i CL..Så enkelt er det..

Link to comment
Share on other sites

Helvetes Cygan!

36783[/snapback]

Skjønner ikke hva du mener :D Mannen gav da ikke bort ballen i tide og utide. Så ikke en eneste feilpasning fra vår godeste Cygan jeg... :D

36785[/snapback]

Det er gått tradisjon i å kritisere Cygan i enhver kamp vi spiller, uavhengig av om han spiller eller ikke. Toggen; Du fikk meg til å le !

Link to comment
Share on other sites

Guest northbank

Jeg blir kvalm av en del av debattantene her som tror de eier forumet pga mange posts.. Ingen ting som irriterer meg mer enn noen av dere her som skal kritisere at andre har en mening..Og at det alltid er dere som har rett.. Det skal være lov å si at Gilberto var svak mot Everton og at formasjonsvalget skulle vært anderledes osv.. Vi er Arsenal FC ikke Forrest Green Rovers.. Vi skal kunne forvente litt

Link to comment
Share on other sites

Jeg blir kvalm av en del av debattantene her som tror de eier forumet pga mange posts.. Ingen ting som irriterer meg mer enn noen av dere her som skal kritisere at andre  har en mening..Og at det alltid er dere som har rett.. Det skal være lov å si at Gilberto var svak mot Everton og at formasjonsvalget skulle vært anderledes osv.. Vi er Arsenal FC ikke Forrest Green Rovers.. Vi skal kunne forvente litt

36806[/snapback]

 

Nå vet jeg ikke hvem du siktert til når du refererer til "mange posts", men forumet's hensikt er jo nettopp at man skal kunne diskutere saker og ytre meninger. Man må da forvente at noen debattanter ikke deler samme mening som man selv, og dette kan medføre at noen da stiller spørsmålstegn ved enkelte innlegg. Men er helt enig at man skal kunne snakk fritt ut om spillere enten det er i positiv eller negativ forstand, og ikke minst skal man også kunne stille spørsmålstegn ved Wengers disponeringer og formasjonsvalg. Men man skal selvsagt også kunne forvente at andre ikke deler samme meningen, og så lenge man forholder seg saklig bør vel dette ikke by på noen problemer.

Link to comment
Share on other sites

Har akkurat sett kampen på match of the day, og den kampen oppsummerer bortesesongen i år. Vi sliter på bortebane! Synd at Fabregas mister hodet, positivt at Henry vil han vekk fra situasjonen. .

 

Safe Hands

Forfattet den , 02:11 PM Wenger: "Credit to Everton they battled very hard and made a physical combat of it. Once we were 1-0 behind it became difficult."

 

Synes jeg hører nøyaktig det samme efter hver eneste bortekamp. Kanskje på tide vi legger igjen silkehanskene på Highbury...

 

Helt korrekt. Bort med silkehansker, vise muskler i stedet. Alle lag bruker denne taktikken mot oss. Vi klarer ikke svare på dette. . Håper på et yngre og mer tent lag mot Wigan.

Link to comment
Share on other sites

Skaff Arsenal ein psykolog. Det er ingen fysisk forskjell på heime og bortebane. Det sitt i hovudet!

36823[/snapback]

 

Selvsagt er det det, Paddy! Når vi har vunnet 9 av 11 hjemme, og bare vunnet 2 borte snakker vi om en mental barriere. Om det bare er hos spillerene vet jeg ikke. Vi har jo endret taktikk til bortekampene... Uansett er det her snakk om en mental sperre eller mangel på konsentrasjon.

 

I går var det iallefall tydelig at pasningene ikke var sendt av gårde med troen i behold!

Link to comment
Share on other sites

Guest Ola Løvsletten

enig med deg paddy, det sitter mye i hodet!!

det må det være når vi kan slå hvem som helst hjemme,mens vi borte kan bli slått av hvem som helst..

 

virker ikke helt som gutta har tro på at vi kan snu kamper etter å ha kommet under

 

ikke vet jeg, men jeg tror det sitter mye i hodet

 

for vi har gode nok spillere til at vi skal klare å snu kamper, og vinne borte

Link to comment
Share on other sites

Jeg har heller aldri skjønt det med bortebanekomplekser som mange lag har. Forskjellene er bare banen og at det andre laget har flere supportere. Ofte spiller man mer defensivt borte enn hjemme, og jeg tror det er der mange lag feiler. Hjemme på Highbury tørr vi å komme med mange flere mann når vi kontrer eller har et etablert angrep. Alt man trenger er ett bra løp og èn fin pasning, men når motstanderlaget er 8 på banehalvdelen og vårt lag har 5 angripende spillere, blir det vanskelig.

 

En tendens som vi har fått merke mye av i år er at dommerne alltid dømmer til fordel for hjemmelaget. Hjemme har vi vært heldige ved å unnslippe noen kort, frispark og straffer, mens på bortebane har vi vært urettferdig behandlet når det gjelder å få frispark for og imot oss. Det har vært mange frispark og straffer som vi skulle hatt, men som vi ikke har fått. Vi har også fått mamnge feilaktige offsideavgjørelser. Alle sier at jeg jevner seg utover sesongen, men det gjør det #################### meg ikke. hvis det skal jevne seg ut sesongen skal vi få drøssevis av straffer og frispark mens motstanderlagene skal få masse kort, offsider og annulerte mål. Jeg har alltid vært for videodømming fordi det er like rettferdig for begge parter. Noen sier at sjarmen blir borte, men hva er vel sjarm med å vinne på et feilaktig mål?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...