Jump to content

2006.01.21 Everton B


Andain

Recommended Posts

Jeg blir kvalm av en del av debattantene her som tror de eier forumet pga mange posts.. Ingen ting som irriterer meg mer enn noen av dere her som skal kritisere at andre  har en mening..Og at det alltid er dere som har rett.. Det skal være lov å si at Gilberto var svak mot Everton og at formasjonsvalget skulle vært anderledes osv.. Vi er Arsenal FC ikke Forrest Green Rovers.. Vi skal kunne forvente litt

36806[/snapback]

 

Problemet er vel heller at noen av debattantene overhodet ikke klarer å bestemme seg: Forrige uke var Jose Antonio Reyes en fotballgud uten like her på jord, nå er han en fullstendig ubrukelig spiller. Likedan har det vært med spillere som Flamini, Hleb, Cygan og Henry. Det er umulig å drive en fornuftig diskusjon her på forumet dersom en så sterk strøm (altså så mange debattanter) skifter mening hver eneste uke!

 

Det jeg vel egentlig krever er en kraftig modning blant de som legger inn brorparten av innleggene her. Noen krav må man kunne stille selv de yngste debattantene.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 189
  • Created
  • Last Reply
Skaff Arsenal ein psykolog. Det er ingen fysisk forskjell på heime og bortebane. Det sitt i hovudet!

36823[/snapback]

 

Og så sitter det på tribunene.....

 

:::::::::::::::::::::::

 

Nå har jeg akkurat sett kampen i opptak, og nå har jeg ikke besøkt kamptråden siden før kampstart, og nå gikk jeg gjennom å leste nesten alt som var skrevet, og det var rett og slett FLAUT å lese!

 

"Alle fikk stryk av meg" "Elendig kamp" "Flaut å se på" "Jeg går heller på trening istedenfor å se her" "Jeg trenger noe å la frustrasjonen gå ut på" "Hvordan går det an?!!!" "Hleb er et tabbekjøp"

 

Jah... ER DERE ARSENALFANS???!!! Man må tåle motgang... fatta?

 

Nei dette kan jeg ikke fatte eller begripe..

 

::::::::::::::::::::::::

 

Nå har jeg blitt så irritert på dere at jeg kommer med en full kamprapport i morgen! :angry:

Link to comment
Share on other sites

Må forresten putte inn en ting til før jeg stikker av:

Diaby's debut minte mistenkelig om Song's: Det ser sy lyst ut, og han er på farten og har følsom fot.. men han kommer ikke tilbake til laget igjen.. Det er dette jeg frykter!

 

Og en ting til:

Det kan være greit at Cesc må stå over noen kamper.. for han jobber godt, og jeg tror han trenger litt hvile... Håper på at Diaby får komme litt mer til nå, men jeg tipper at det blir Flamini! :angry:

Link to comment
Share on other sites

Skaff Arsenal ein psykolog. Det er ingen fysisk forskjell på heime og bortebane. Det sitt i hovudet!

36823[/snapback]

 

Og så sitter det på tribunene.....

 

36896[/snapback]

Tja. Det er jo ingen FYSIOLOGISK forskjell på om det er dine supporterar eller motstandarane sine supporterar som sitt på tribunene. Det gjeld å lukke alt det som ikkje angår det som skjer på bana ute. Det er det som kjenneteiknar store utøvarar frå middelmådige...

Link to comment
Share on other sites

Skaff Arsenal ein psykolog. Det er ingen fysisk forskjell på heime og bortebane. Det sitt i hovudet!

36823[/snapback]

 

Og så sitter det på tribunene.....

 

:::::::::::::::::::::::

 

Nå har jeg akkurat sett kampen i opptak, og nå har jeg ikke besøkt kamptråden siden før kampstart, og nå gikk jeg gjennom å leste nesten alt som var skrevet, og det var rett og slett FLAUT å lese!

 

"Alle fikk stryk av meg" "Elendig kamp" "Flaut å se på" "Jeg går heller på trening istedenfor å se her" "Jeg trenger noe å la frustrasjonen gå ut på" "Hvordan går det an?!!!" "Hleb er et tabbekjøp"

 

Jah... ER DERE ARSENALFANS???!!! Man må tåle motgang... fatta?

 

Nei dette kan jeg ikke fatte eller begripe..

 

::::::::::::::::::::::::

 

Nå har jeg blitt så irritert på dere at jeg kommer med en full kamprapport i morgen! :angry:

36896[/snapback]

 

Det ville vært en skandale å ikke innrømme at gårsdagens kamp var rævva. En Arsenalfan som ikke skjønner at andre spør seg om "hvordan det går an" må enten være totalt hjernedød, eller ikke oppriktig interessert i laget sitt. De aller fleste forventer en seier mot et Evertonlag som ikke har en eneste spiller som er god nok for Arsenal. Vi er ferdighetsmessige overlegne motstanderen. Jeg synes det er helt vannvittig at spillere ikke legger mer i dueller, ikke jobber mer for laget, knekker totalt under motgang, blir fraløpt, overkjørt osv av Everton.

Link to comment
Share on other sites

Kampen er jo allerede godt oppsummert; den danner et godt bilde av Arsenals sesong; de trenger en psykolog ja, for å gjøre noe med borteformen, og svare på motstandernes "bully boy" taktikk. Og rent fotballmessig er mye av problemet at midtbanen defensivt ikke klarer å demme opp, noe som blottlegger midtforsvaret, et midtforsvar som virket helt utafor på lørdag. Campbell og Senderos spiller slett ikke bra sammen, enten skyldes det at de er i dårlig form, eller at Sol er på vei ned, men mulig det også skyldes at kjemien de to i mellom er dårlig. Senderos har mye av de samme fotballmessige kvalitetene som Tony Adams hadde, men han mangler FULLSTENDIG Adams' selvtillit og autoritet. Campbell er uansett ingen fremtidsløsning, og jeg har mer tro på Djorou og Gilbert som spillertyper enn Senderos, selv om vi naturligvis trenger tacklings- og hodestyrke der bak.

Link to comment
Share on other sites

Enig med deg Piscator men Sols form denne sesongen har

vært langt under hva vi er vant med.

Når det er sagt er farten til Kolo sterkt savnet baki der og

jeg ville heller brukt Djorou/Campbell eller Djorou/SEnderos

når Kolo er vekke.

Det funker ikke med Sol og Senderos. De er muligens for like

i spillestilen.

Link to comment
Share on other sites

Må forresten putte inn en ting til før jeg stikker av:

Diaby's debut minte mistenkelig om Song's: Det ser sy lyst ut, og han er på farten og har følsom fot.. men han kommer ikke tilbake til laget igjen.. Det er dette jeg frykter!

 

Og en ting til:

Det kan være greit at Cesc må stå over noen kamper.. for han jobber godt, og jeg tror han trenger litt hvile... Håper på at Diaby får komme litt mer til nå, men jeg tipper at det blir Flamini! :o

36898[/snapback]

 

Diaby er en mye bedre spiller enn Song. Diaby blir nok integrert ganske så fort i første-11'rn om ikke vi kjøper en etablert spiller med mye muskler i sommer. Alt avhenger av Diaby selvfølgelig. Med Diaby, Adebayor og Flamini, vil vi nok bite bedre fra oss på bortebane.

Pokker at vi ikke fikk Baptista sist sommer! Ting kunne sett ganske så annerledes ut da.

Link to comment
Share on other sites

Senderos og Sol tenker altfor likt. Enten faller begge av eller så går begge i duellen og blottlegger masse rom. Fungerer dårlig sammen.

Fabregas skal ha ros for aggresjon og sinne, resten av prestasjonene hans var crap (som så mange andre). Henry var til tider mer opptatt av å snakke med motspillere enn medspillere- du er ingen kaptein i mine øye Henry.

Pires, Reyes, Hleb og Ljungberg tåler fryktelig lite og jeg skjønner at dommerene ikke gidder å gi kort eller frispark når Ljungberg hyler som en liten jente hver gang noen pirker på ham. Det er dumt og det finnes ikke en dommer i verden som vil gi deg sympati etter ti runder med kjefting.

Arsenal ødelegger for seg selv i dag. Man kan ikke forvente at antatt dårligere lag gir ved dørene, de spiller slik de kan med de midler de har. All honnør til Everton, de får kampen inn i det sporet de ønsker og vi er ikke gode nok til å ta kampen opp igjen. Håpløst dårlig tempo og de få initiativene som går blir ikke brukt- igjen vil jeg hevde at Reyes ikke forstår sine medspilleres løp. Nesten hver gang slår han på feil mann eller til feil tidspunkt.

Gilbert er nevnt som et lyspunkt og jeg er enig i det. Jeg er også enig i at det er riktig å ta ham av banen. 70 min holder i en debut. Det hadde ikke vært bra for hans selvtillit hvis han hadde gjort en tabbe på sluttet grunnet tretthet. Nå går han av banen med en god følelse selv om laget tapte. Og tanken med Ljungberg bak var egentlig god; her hadde man mulighet til mange løp med overlapp- det er ikke Wenger sin feil at Ljungberg faktisk velger å opptre som back og ikke som flankespiller.. Everton skaper ikke en sjanse i 2. omgang bortsett fra en heading av Cahill etter hjørnespark og det skulle derfor kunne holde med 3 bak og en offensiv hø back i Ljungberg. Wenger skriker faktisk flere ganger til Ljungberg at han skal angripe, men utrolig nok skjer ingenting. Det er ikke lett å gjøre taktiske endringer når nesten alle spillere har gitt opp på forhånd.

 

Det var svakt, utrolig svakt. Jeg tåler mye dårlig fotball, gudene skal vite at jeg har lidd meg gjennom mange svake kamper. Men, det er på grensen til pinlig å se så mange etablerte spillere falle, sutre, klage og ikke ta ansvar når det trengs. Det er noe nytt i årets utgave av laget og jeg håper det forsvinner så raskt som mulig. Når så vi sist en Arsenalspiller forlate banen med krampe eller totalt utslitt? Jeg savner insatsen til de tidligere generasjons spillere, de som ikke la seg, de som spilte med blodet rennende og de som etter kampen måtte stå med hendene på knærne i 5 minutter før de gikk mot Northbanks med hodene hevet selv etter bitre tap.

5 plass i serien med spillere som ikke er bedre er greit, 5 plass med noen av verdens beste spillere på laget er langt fra bra nok- og de vet det selv.

Link to comment
Share on other sites

I motsetning til alle andre så mener jeg at vi ikke ikke var dårlige i går. Vi dominerte i deler at 1. omgang, og i 2. omgang hadde vi Everton i vår hule hånd!

 

Tabben i går var at vi ble stresset av den iherdige jobbingen til Everton. De løp oss rett og slett ned, og med et lag som har (burde ihvertfall hatt) en ekstrem gjennomsnittsfart med Reyes, Ljungberg, Henry, Gilbert, Hleb osv. skulle ikke kunnet bli rett og slett løpt ned! Men som sagt så var det bare det som lå bak i går, pluss at vi hadde en veldig urutinert forsvarsfirer, så sånn sett så var det dårlig av oss, selv om jeg mener at vi spilte god og severdig fotball!

 

Den eneste som jobbet godt i går var Reyes, som ble min Man of the Match! Han løp og løp og løp og løp osv. så mye at mot et litejobende motstanderlag så kunne han vært både midtbane og spiss alene! Men Everton jobbet altså de også så det gikk ikke. Men Reyes har en ekstrem toppfart og kondisjon. Jeg må si at det er jobbing, fart og ballkontroll som er noen av de viktigste egenskapene en fotballspiller har, og alle de innehar Reyes, pluss en skambra teknikk og en herlig uegoistisk tankegang! Så i går var jobbingen til Reyes veldig viktig, for vi kunne tapt mye mer hvis ikke Josè hadde vært oppi ballfører hele tiden og stresset ham! God jobb av vår spanske ving!

 

Jeg gleda meg stort til å få se Gilbert etter å har hørt dere skryte av ham så mye. Og det inntrykket jeg fikk etter hans liga-debut var at Lauren og Eboue må passe seg! Han hadde en ekstrem fart, og han stoppet samtlige av forsøkene Everton hadde på den siden.. noe som er bra til å være 18 år! Han viste stor sevtillit og han var mye med å spilte fint sammen med Pires, Fabregas og Henry! Jeg må si at jeg likte denne karen veldig godt!

 

Det var merkelig mye pasningsfeil i dag, og grunnleggeren av det var vær kjære brasilianer! Etter min mening så har Gilberto falt ned i en felle som han ikke kommer ut av. Det jeg mener er at han ikke lenger er god nok for Arsenal, og jeg føler ikke at han forbedrer seg noe fra kamp til kamp heller, så jeg tror at han er klar for en overgang til en annen klubb desverre!

 

Fabregas er en spiller jeg bare liker bedre og bedre! Jeg mener også at når han pådrar seg et SÅ unødvendig rødt kort, så beviser det et veldig mot og tæl til en 18-åring å være! Jeg likte faktisk at han draaaaar ham litt over ansiktet, skjeller ut dommeren og løper inn i garderoben! Godt å se at vi ennå har noen av de som våger å gjøre sånn som det, ikka bare sånne Reyes-typer som er så snille så snille. Og det er ikke bare motet til Cesc jeg liker.. han er også en ekstremt got fotballspiller. Han har et sykt overblikk og han spiller så og si aldri feilpasninger. God jobb av Francesc i går! En av de beste!

 

Det er synd å se at Henry ikke gidder å løpe så mye lenger.. men jeg tenker også på at det kan være en ørliten akilles-skade som han preges av... hvis det er korrekt så mener jeg at Gary Lewin(?) bør ta ansvar å forteller det til Wenger og dermed ta ham ut av laget for en stund, for jeg ville ikke risikert å miste Henry på den måten.. at han i ettertid kan skjelle ut Arsenal fordi de ikke brydde seg om skaden hans. Men så kan det også være at Henry selv insisterer på å få spille og at han husker godt hvordan det gikk sist, og at han rett og slett ikke våger å ikke spille! Men så håper jeg at ingen av disse teoriene er rette, og at han er helt frisk, men nå vi ser at rykket hans ikke sitter like bra og at han ikke løper like mye som før, og at han nesten ikke våger å utfordre motspiller lenger og at han bare sentrer isteden, så må det da vel være noe galt? Men også i går så så vi/jeg at han ikke løp så mye... og det stopper Arsenal en del, når han løper tilbake og henter ballen på midtstreken, og vi spiller bare med 1 spiss, altså ham selv, og han gidder ikke å bli med videre oppover på banen og dermed så blir det at Freddie og Reyes må ut på løpetur, men det blir så og si alltid litt for sent, og en støttepasning blir slått og kontringen blir ødelagt. Det skjer utallige ganger i løpet at en kamp!

 

Lauren var god i går... det må jeg si. Han bar pottetett i forsvar og han var over midtstreken til Everton i store deler av kampen! Han en er del med i angrepet, og det er det vi trenger av en back, spesiellt nå når Cole er borte... Så han gjør en god og viktig jobb!

 

Det er synd at Campbell og Phillipe er så like i spillestil, for hadde de vært litt mer forskjellige så kunne de blitt veeeldig gode sammen, men desverre så er de ikke det! Jeg ville også sett at de kunne kommunisere litt mer, og at de ikke "løper oppå hverandre"! I går gjorde ingen av dem en god jobb.. og jeg savner allerede Toure!

 

Jeg må si at jeg var relativt fornøyd med Diaby's debut! Det var sånn ca. passe tid han fikk og han viste at han hadde stor hurtighet og det virket som om han hadde en ganske følsom fot!

Link to comment
Share on other sites

Her var det mye svada og selvsagte ting som ble sagt. Vi vet at Reyes jobber mye, vi vet at Fabregas har et godt overblikk osv. Dette var ikke noe nytt som ble oppdaget i Evfertonkampen.

 

Det som var nytt for meg er at Arsenal hadde Everton i sin hule hånd i 2. omgangen. Jeg fikk heller ikke med meg den gode og severdige fotballen...

 

Siden Arsenal hadde Everton i sin hule hånd synes jeg det var merkelig at Everton var minst like farlige som Arsenal. Noe annet som var nytt for meg var at Reyes var så sinnsykt god. Synes han hadde en heller svak kamp. Kom ikke rundt på vingen sin, slo flere dårlige pasninger og turde ikke utfordre 1 mot 1. Han ble til tider avkledd av Hibbert. Defensivt bidro han ikke i særlig stor grad, og han redda ihvertfall ikke Arsenal fra flere baklengs. Det at Reyes klarer å spille midtbane og spiss samtidig ser jeg også på som svært lite sannsynlig.

 

Du snakker også om Gary Lewin som en som skjuler Henrys skadeproblemer for Wenger. Tror du virkelig ikke Wenger er oppdatert på dette? Tror du Henry og Lewin lurer Wenger? Hvor i huleste får du slike ting ifra?

Link to comment
Share on other sites

I motsetning til alle andre så mener jeg at vi ikke ikke var dårlige i går. Vi dominerte i deler at 1. omgang, og i 2. omgang hadde vi Everton i vår hule hånd!

 

Så i går var jobbingen til Reyes veldig viktig, for vi kunne tapt mye mer hvis ikke Josè hadde vært oppi ballfører hele tiden og stresset ham! God jobb av vår spanske ving!

 

Fabregas er en spiller jeg bare liker bedre og bedre! Jeg mener også at når han pådrar seg et SÅ unødvendig rødt kort, så beviser det et veldig mot og tæl til en 18-åring å være! Jeg likte faktisk at han draaaaar ham litt over ansiktet, skjeller ut dommeren og løper inn i garderoben!

 

Det er synd å se at Henry ikke gidder å løpe så mye lenger.. men jeg tenker også på at det kan være en ørliten akilles-skade som han preges av... hvis det er korrekt så mener jeg at Gary Lewin(?) bør ta ansvar å forteller det til Wenger og dermed ta ham ut av laget for en stund, for jeg ville ikke risikert å miste Henry på den måten.. at han i ettertid kan skjelle ut Arsenal fordi de ikke brydde seg om skaden hans. Men så kan det også være at Henry selv insisterer på å få spille og at han husker godt hvordan det gikk sist, og at han rett og slett ikke våger å ikke spille! Men så håper jeg at ingen av disse teoriene er rette, og at han er helt frisk, men nå vi ser at rykket hans ikke sitter like bra og at han ikke løper like mye som før, og at han nesten ikke våger å utfordre motspiller lenger og at han bare sentrer isteden, så må det da vel være noe galt? Men også i går så så vi/jeg at han ikke løp så mye... og det stopper Arsenal en del, når han løper tilbake og henter ballen på midtstreken, og vi spiller bare med 1 spiss, altså ham selv, og han gidder ikke å bli med videre oppover på banen og dermed så blir det at Freddie og Reyes må ut på løpetur, men det blir så og si alltid litt for sent, og en støttepasning blir slått og kontringen blir ødelagt. Det skjer utallige ganger i løpet at en kamp!

 

Lauren var god i går... det må jeg si. Han bar pottetett i forsvar og han var over midtstreken til Everton i store deler av kampen! Han en er del med i angrepet, og det er det vi trenger av en back, spesiellt nå når Cole er borte... Så han gjør en god og viktig jobb!

 

Det er synd at Campbell og Phillipe er så like i spillestil, for hadde de vært litt mer forskjellige så kunne de blitt veeeldig gode sammen, men desverre så er de ikke det! Jeg ville også sett at de kunne kommunisere litt mer, og at de ikke "løper oppå hverandre"! I går gjorde ingen av dem en god jobb.. og jeg savner allerede Toure!

 

Jeg må si at jeg var relativt fornøyd med Diaby's debut! Det var sånn ca. passe tid han fikk og han viste at han hadde stor hurtighet og det virket som om han hadde en ganske følsom fot!

36961[/snapback]

 

Mener du dette seriøst eller er det bare tull???

 

Snakker vi om samme sak her eller har jeg misforstått? :o ;) :ph34r: :P :blink:

Link to comment
Share on other sites

Når Arsenal er så dårlig som de var på lørdag tenker jeg som følger:

Vi skyter ikke utenfor 16-meteren og vi har ikke folk inne i 16-meteren. Det er jo egentlig helt utrolig at vi i det hele tatt scorer mål :D

Link to comment
Share on other sites

Når Arsenal er så dårlig som de var på lørdag tenker jeg som følger:

Vi skyter ikke utenfor 16-meteren og vi har ikke folk inne i 16-meteren. Det er jo egentlig helt utrolig at vi i det hele tatt scorer mål  :P

37026[/snapback]

 

Vel, vi scoret vel ikke så veldig mange heller ;) ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...