Jump to content

2006.01.21 Everton B


Andain

Recommended Posts

Utrolig dårlig kamp av Arsenal. Vi slår altfor masse feil og spillerne gidder ikke nok. Reyes jobber hele tiden ufattelig bra. Cesc syns jeg gjorde fryktelig mye rart i dag og det toppet seg med det røde kortet. Laget er nødt til å begynne å samspille mer på bortebane og spillerne må være enda mer konsentrerte.

 

De eneste lyspunktene i denne kampen er Gilbert og måten han spiller på, han gjorde det veldig bra. Det eneste han må bli flinkere til er å bli litt tøffere så han vinner enda flere hodedueller etc. Morsomt også at Diaby fikk komme innpå, men man ser tydelig at han er veldig fersk fordi han fant seg ikke helt tilrette med en gang, men det hadde litt også med at vi spilte med 3 sentralt og at det egentlig ikke var noen plan over noenting på slutten. Diaby er enorm og jeg tror at med litt mer tid og litt mer erfaring så kommer han til å bli en viktig brikke sentralt.

 

Wenger skjønte jeg meg ikke på når han tar ut Gilbert og setter inn Hleb, for så å sette Freddie ned på høyreback. Da hadde det heller vært bedre å ta ut Freddie. Hleb sliter fortsatt med å finne seg tilrette og jeg tror han bare må få enda mer tid, fordi jeg er sikker på at han kommer til å bli mye bedre etterhvert. Kanskje neste sesong at vi får se det aller beste i han!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 189
  • Created
  • Last Reply
Der kom vi oss ned på landjorda igjen gitt. Etter en uke med oppturer for Arsenal sprakk vi skikkelig.

36622[/snapback]

 

Vi er stort sett nede på landjorda i det øyeblikk vi beveger oss bort fra Highbury denne sesongen. Dagens kamp var nok et eksempel på dette.

Link to comment
Share on other sites

Sørgelige greier!!!!!!!!!!

 

Gilberto"for-trange-sko" er snart ikke verd en plass på laget. Dritsvak!

Senderos; tempoproblemer som gjør han uegnet på dette nivået.

Hleb; et tabbekjøp!

36623[/snapback]

 

Jeg trur ikke Hleb er et tabbekøp... Vent til neste år så kommer han til å bli bedre... Akkurat sånn var Pires og v Persie starten i arsenal og... Vent og se :)

Link to comment
Share on other sites

Guest fabregas

Faen detta var dårlig. Heilt patetisk. Arsenalspillerane sentre ballen i hytt og ver og lemper ballen opp mot Henry. Dette er den DÅRLIGASTE KAMPEN uten tvil detta året. Reyes viser at han aldri komme til å bli god nok til Premier League. Samtidig viser Pires at han er for gammel og Ljungberg er altfor dårlig. Fabregas og Gilbert er dei to yngste på banen og i tillegg dei to beste. Dei er dei einaste som viser litt vilje og fighter spirit. Resten er nokre tannlause jævla arrogante toskar

Link to comment
Share on other sites

Helt tragisk.. Helt klart den verste kampen jeg har sett av dette Arsenallaget på flere år.. Folk kan prate om Vieira men det milevis unna forklaringen på hvorfor vi sliter så fælt.. Holdning er nøkkelordet.. Spillerne går jo nesten sure hvis de ikke leder etter 20min! Eneste som får godkjent av meg er Kerrea Gilbert.. Kjempekamp av han.. Gilberto Silva og Hleb kan vel umulig ha truffet på en eneste pasning.. Tragisk.. :)

 

Vi trenger muskler,punktum! Velkommen Thomas Gravesen..

Link to comment
Share on other sites

Ja det er mye jeg undrer på!hvorfor tar henry til stadighet cornere når di bestandig er ræva.

Det samme gjelder pires som til stadig skal ta cornere å frispark som bestandig går i førsteforsvarer!Vi slår høye baller opp mot everton sine gode midtstoppere,hvem er det vi forventer skal vinne di duellene dær oppe ..adebayor er jo for svarte i AFRIKA!

Trur jeg skal holde meg unna tastaturet i noen timer nå,er like før jeg sprekker!! :)

Link to comment
Share on other sites

Kommentatorne på Canal Plus slakter oss og det verste av alt er at jeg er helt enig!!

 

Alle lag kan spille dårlig, tape og prestere dårlig.

 

Måten vi taper på idag er så utrolig pinlig at jeg tør påstå at vi ikke tapte på denne måten i vår downperiode på 80- tallet.

 

Kampen idag er en av de mørkeste dagene i denne klubbnes historie i PL, det er en påstand jeg står for og mener 110%

36630[/snapback]

 

Kan med hånden på hjerte si at jeg nok ikke deler denne samme følelsen som du har, isåfall må du ha hoppet over hele 90-tallet og noen kamper i 2k. Dette med grunnlag i en svak enkeltstående kamp og ikke sesongen sett i ett.

Link to comment
Share on other sites

Ljungberg har igjen vist kor ego han er innafor kassa. Springer foran en betre plassert Reyes og avslutter ganske dårligt, hadde han latt ballen passere til Reyes så hadde nok den gått i kassa og Eveton kunne ikkje kontra inn 1-0. Man må tenkje på lagets beste, Ljungberg, sjølv om du ikkje har putta enda i sesongen.

 

Bra dommer, begynn å vise kor lista ligger mht kort 2 min før slutt. Og linjedommeren må føle seg lur som avvinka Henry for offside når Weir (trur eg) opphevde den med fleire meter!!

 

Alikavel er ikkje det noen unnskyldning for håplause pasninger og elendig innsats. Syns Fabregas er den som viser litt kampvilje og aggressivitet i denne kampen. Toppers at han "tok" Cahill litt, vi må få opp aggressiviteten.

Link to comment
Share on other sites

Guest espenstoele

Oppskrift for å vinne bortekamper mot Everton:

- Mer muskler på banen enn motstnaderen (dvs ballerinaer á la Hleb og Pires bør ikke spille)

- Knallharde taklinger

- Ikke være redde for å søle til den hvite shortsen

- Møte ball

- Sende pasninger i retning av motstanderens mål - IKKE vårt eget

- Skyte fra 16 meter - IKKE vippe en fixs ball

- Kaste fremover ved innkast - IKKE bakover.

 

...som den observante leser vil se, manglet vi alle overnevnte ingredienser i dag..

 

Fortsatt frustrert...men optimist på lang sikt.

Link to comment
Share on other sites

Ljungberg har igjen vist kor ego han er innafor kassa. Springer foran en betre plassert Reyes og avslutter ganske dårligt, hadde han latt ballen passere til Reyes så hadde nok den gått i kassa og Eveton kunne ikkje kontra inn 1-0. Man må tenkje på lagets beste, Ljungberg, sjølv om du ikkje har putta enda i sesongen.

36640[/snapback]

 

Langt ifra det einaste som er irritabelt med ljungbergs prestasjoner. Offload til sommaren?

Link to comment
Share on other sites

Kommentatorne på Canal Plus slakter oss og det verste av alt er at jeg er helt enig!!

 

Alle lag kan spille dårlig, tape og prestere dårlig.

 

Måten vi taper på idag er så utrolig pinlig at jeg tør påstå at vi ikke tapte på denne måten i vår downperiode på 80- tallet.

 

Kampen idag er en av de mørkeste dagene i denne klubbnes historie i PL, det er en påstand jeg står for og mener 110%

36630[/snapback]

 

Kan med hånden på hjerte si at jeg nok ikke deler denne samme følelsen som du har, isåfall må du ha hoppet over hele 90-tallet og noen kamper i 2k. Dette med grunnlag i en svak enkeltstående kamp og ikke sesongen sett i ett.

36639[/snapback]

 

 

Påstanden min går på holdninger, innsats og prestasjoner til enkeltspillere.

 

Arsenal er kjent for teamspirit og samhold. Idag er den fullstendig borte og det er til de grader svakt spill.

 

Nå eksisterte ikke PL hele 90-tallet heller da :)

Link to comment
Share on other sites

Gilberto var helt håpløs idag. Skremmende dårlig har han vært denne sesongen. Svak kamp av ustabile Senderos. Blir frustrert hver gang han "skyter" ballen frem til Henry og Reyes. Reyes må begynne å utfordre litt selv. Og generlt ALT FOR MYE jåle-fotball. Hvorfor kan vi ikke skyte mer ved 16-meter'n? Spillet vårt MÅ bli mer effektivt mot slike lag. Som nevnt, Gilberto var en katastrofe hele kampen....og vi trenger et monster på midtbanen.

Gilbert var et lite lyspunkt i en forferdelig kamp. Bortestatestikken i år er tragisk, rett og slett. Og Henry skulle aldri hatt kapteinsbindet. Ellers, ha en fin dag alle. Dette her kan ikke bli værre!

 

Come on u gooners!

Link to comment
Share on other sites

Guest Arsenal_4ever

Veldig skuffet! Ikke bare fordi vi går på enda et bortetap, men også fordi jeg trodde vi skulle vinne ganske stort her!!

 

Det er helt sykt at vi spiller så dårlig idag. Vi er vel for ustabile/ikke solide. Vi vinner 7-0 hjemme, og taper så neste kamp 1-0 borte...!! Skulle gjerne sett at vi vant en del akmper på rad nå...! Men hvis borteformen fortsetter slik, blir det vek; vinn - tap - vinn - tap.

 

Jeg vet ikke helt om det var mulig å "plukke" ut de som var litt verre enn andre idag....men vår dårligste idag : Gilberto! Vår beste: Gilbert!

 

Vær uenige om dere må, men dette er slik jeg ser det. Jeg er så lei av at vi taper i perioder vi har en bedre sjanse til å komme nærmere toppen. Spiller Man U - Liv.pool uavgjort imorra, så hjelper det oss ingenting! Men hadde vi derimot vunnet idag...hadde vi faktisk ligget 6p bak Man U, men nå...(hvis det blir uavgjort) ligger vi fortsatt 9p bak. :)

 

Nå håper jeg at vi går videre til finalen i LC, og vinner mot Bolton i FA-Cup'n. Videre så håper jeg selvfølgelig på at borteformen i PL blir myye bedre!!

 

Jeg gir ikke opp bare fordi vi ikke vant idag. Kom vel egentlig ikke som noen sjokk at vi skulle tape på bortebane, men jeg hadde vel høye forventninger.

 

Nå...håper jeg på å se forbedringer innad laget, og håper at vi tar resten av sesongen med storm...! Om det er for mye å forlange? Nei, jeg synes nok ikke det. Dette er Arsenal vi snakker om...jeg er vel alt for optimist(når det gjelder dette laget) til å tenke sånn.

 

Gooooooo Arsenal!!!

 

I Loooove This Team<3

Link to comment
Share on other sites

En tøff og jevn kamp, men Everton vinner 1-0.

 

Nå er det flere grunner for at vi taper, spillet idag er usikkert og preget av feilpasninger. Gilberto må vel hatt en utrolig høy feilpassnings-prosent??

Det er en JEVN kamp, så vi blir IKKE utspilt. Vi blir nedkjempet, men dette kan også vises større pga at laget ikke klarer å passe ballen i laget.

 

Begge lag har 2-3sjanser, og det er det.

 

Synes likevel dommeren er for feig når det gjelder å stoppe hjemmelaget med diverse taklinger, og lar det gå så langt at Fabregas mister hodet. Skal selvfølgelig klare å holde seg, men det Cahill gjør BURDE dommeren blåst for. Er jo ikke i nærheten av ballen, og sparker bare til bakfra på Henry som viser klart å tydelig at han venter på fløyta..... Kan diskutere om det er fordel av ballen når Henry snur seg bak etter et slikt spark, og har mistet rytmen på løpet sitt.

Lauren hadde også en stygg takling i første omgang som dommeren BURDE gitt gult kort.

 

Senderos, Campbell og Lauren har en dårlig dag på jobb, med feilplasseringer, feilpassninger og dårlig organisering defensivt.

Gilberto, Pires, og Ljungberg var usynlige i denne krigen, men det var en som markerte seg med århundrets største feilprosent på passninger av disse tre.

 

Reyes prøver, men ikke lett når spillet ikke fungerer. Det samme kan vel sies om Henry, som ikke liker seg i denne typen av kamp. Stagnerende angrepspill er ikke et spill som gir Henry rom og baller å jobbe med.

 

Godkjent: Kerrea Gilbert og til dels Fabregas som prøver å ta tak i midtbanen uten noe spesielt hjelp fra de rutinerte i denne lagdelen.

 

 

Nei, en svart dag........men la oss nå se fremover å ikke begynne å hakke på at alt er så håpløst i klubben. Er tross alt kun 1uke siden vi spilte fantastisk fotball, og ingen forventet det samme mot en slik motstander i dag på bortebane. Everton er et fysisk hardt lag, og idag gikk det dårlig pga feilpassninger, dårlig organisering defensivt, dårlig fly fremover og en tafatt dommer som lot det gå for langt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ola Løvsletten

det e et eller ainna psykologisk med borteformen vår i år, tror det ligger mest i hodet på spillerne

 

vi vet arsenal kan så mye bedre

 

ser ingen grunn til å skjelle ut laget...

 

potensiale er der,men vi må få inn større stabilitet

 

campbell-senderos fungerer ikke bakerst

Link to comment
Share on other sites

Ny dårlig bortekamp av Arsenal, kanskje det svakeste jeg har sett siden Wenger tok over.

 

Tror rett og slett vi må inse at dette ikke holder til Champions League spill på Emirates Stadium neste sesong. Tottenham er i ferd med å ta over som det beste laget i Nord London for øyeblikket.

 

Nå må Wenger fatte og begripe at benken/reservelaget er neste for flere av spillerne. Flere presterer for tiden under pari og det værste er at de etablerte svikter mest.

 

Spillerbørs:

 

Lehmann, Satt på få prøver. Ikke sjans på målet . 6

Gilbert, Vår mest uerfarene spiller er vår beste så lenge han får. bli på banen. 7

Senderos, Preterer veldig ujevnt. Størst skyl i baklengsmålet. 4

Campbell, Her peker pila nedover. Tilbake etter skade og uryddig/usikker. 4

Lauren, Bra defensivt, lite vilje framover på banen. 6

Pires, Meget svak kamp. Virker uinteressert. Kjempet ut av stilen. 2

Gilberto, Har aldri sett en svakere spillerprestasjon på Arsenal noen sinne. Benken neste 1

Fabregas, Mye feilpasninger, veik. Dårlige avsluttninger. Mistet hodet på slutten. 3

Ljungberg, Hold deg til modell yrket. Benken neste! 3

Reyes, Fikk mye juling i starte, mistet motet og sjøltilliten 3

Henry, Hans svakeste kamp i Arsenal-trøya? Jeg tror det. 3

 

Hleb, Det byttet var det vil bare Wenger som skjønte? Elendig! 1

Diaby, Skulle selvølgelig vært byttet inn tidligere. Kunne utgjordt en forskjell.

 

Wenger, Dette er ikke bra nok. Hans evne til å justere underveis er meget dårlig. I tillegg

trekker byttet av Gilbert til fordel for Hleb ned. Jeg forstår tanken med å bytte ut en forsvarsspiller til fordel for en offensiv midtbanemann. Men kjære Wenger, du bytter da ikke ut vår beste mann? :angry: Strykkarakter 1

Link to comment
Share on other sites

Faen detta var dårlig. Heilt patetisk. Arsenalspillerane sentre ballen i hytt og ver og lemper ballen opp mot Henry. Dette er den DÅRLIGASTE KAMPEN uten tvil detta året. Reyes viser at han aldri komme til å bli god nok til Premier League. Samtidig viser Pires at han er for gammel og Ljungberg er altfor dårlig. Fabregas og Gilbert er dei to yngste på banen og i tillegg dei to beste. Dei er dei einaste som viser litt vilje og fighter spirit. Resten er nokre tannlause jævla arrogante toskar

36635[/snapback]

Konstruktivt..... Greit at de fleste hadde en dårlig da men. Herregud, Reyes ikke god nok for PL? Kjøss meg midt i.....!

Link to comment
Share on other sites

de to siste rundene,heaven and hell!!!

 

dette er det svakeste jeg har sett av arsenal på flere år.sutrete spillere og dårlig pasninger dårlig struktur,nei her er det noe som skurrer veldig.bortebane er en katastrofe for arsenal iår.

Link to comment
Share on other sites

Guest fabregas
Faen detta var dårlig. Heilt patetisk. Arsenalspillerane sentre ballen i hytt og ver og lemper ballen opp mot Henry. Dette er den DÅRLIGASTE KAMPEN uten tvil detta året. Reyes viser at han aldri komme til å bli god nok til Premier League. Samtidig viser Pires at han er for gammel og Ljungberg er altfor dårlig. Fabregas og Gilbert er dei to yngste på banen og i tillegg dei to beste. Dei er dei einaste som viser litt vilje og fighter spirit. Resten er nokre tannlause jævla arrogante toskar

36635[/snapback]

Konstruktivt..... Greit at de fleste hadde en dårlig da men. Herregud, Reyes ikke god nok for PL? Kjøss meg midt i.....!

36652[/snapback]

At han ikkje er god nok, var litt feil sagt. Det eg skulle sagt var at han er for svak og puslete, og han passer ikkje til slike kampar

Link to comment
Share on other sites

Dte store problemet i dag presisjonen på pasningene. På hver eneste overgang vi fikk, kom det en feilpasning. Når forsvaret ser at presisjonen i dag er ræva, begynner de å slå langt, noe som faktisk er enda verre. Helt ærlig: Hvor mange av de lange pasningene ga oss en målsjanse i dag?

Link to comment
Share on other sites

Dårlig pasninger , vinner ikke dueller , er treige defensivt , tar store sjanser foran egen 16meter , rett og slett for dårlig av oss . Må si litt om dommeren og linjemannen , DÅRLIG. Burde slå ned på sabotasje mere , og linjedommeren er jo på bærtur . Henry blir blåst offside men er 2-3 meter onside ,lol, patetisk . I slutten blir Hleb dyttet like utenfor 16meteren hos Everton men får nada !!????

 

 

Denne borteformen vi har denne sesongen er ergelig :angry:

Link to comment
Share on other sites

Påstanden min går på holdninger, innsats og prestasjoner til enkeltspillere.

 

Arsenal er kjent for teamspirit og samhold. Idag er den fullstendig borte og det er til de grader svakt spill.

 

Nå eksisterte ikke PL hele 90-tallet heller da :angry:

36644[/snapback]

 

For all del jeg er fullstendig enig at denne kampen var en av de dårligste vi har levert. PL eksisterte hele 90-tallet bortset fra 2 år, beklager at jeg ikke utdypte dette i innlegget mitt :blink:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...