Jump to content

2006.01.21 Everton B


Andain

Recommended Posts

Faen detta var dårlig. Heilt patetisk. Arsenalspillerane sentre ballen i hytt og ver og lemper ballen opp mot Henry. Dette er den DÅRLIGASTE KAMPEN uten tvil detta året. Reyes viser at han aldri komme til å bli god nok til Premier League. Samtidig viser Pires at han er for gammel og Ljungberg er altfor dårlig. Fabregas og Gilbert er dei to yngste på banen og i tillegg dei to beste. Dei er dei einaste som viser litt vilje og fighter spirit. Resten er nokre tannlause jævla arrogante toskar

36635[/snapback]

Konstruktivt..... Greit at de fleste hadde en dårlig da men. Herregud, Reyes ikke god nok for PL? Kjøss meg midt i.....!

36652[/snapback]

At han ikkje er god nok, var litt feil sagt. Det eg skulle sagt var at han er for svak og puslete, og han passer ikkje til slike kampar

36654[/snapback]

 

Reyes er den mest flest assists i PL i år. Han er sammen med Robben de beste venstrevingene. han kan vel få lov til å ha en mindre god kamp i blant, han er tross alt menneskelig!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 189
  • Created
  • Last Reply

Fy FAEN å unødvendig av Fabregas, greit at han kan bli forbanna...men når det er 2 min på overtid så er det faen ikkje vits i å ta kveletak å BE om et rødt kort!!

Å nå å mister vi han i tre kamper... da blir det mer Diaby,

 

Senderos, Campbell, GILBERTO, pires, henry, (reyes),....var jævelig dårlige.

alle utenom Gilbert får STRYK av meg..

Er veldig skuffet akkurat nå, hadde forventet en enkel seier, selv om det var på bortebane!!

 

 

Men satser på at Arsenal reiser seg mot Wigan å knuser deg...

Link to comment
Share on other sites

...glemte en ting! Så dere disse HÅPLØSE offsideavgjørelsene idag!? Den første var jo 5 meter onside!...MINST! Svak dommertrio må tilføyes.

36660[/snapback]

 

Enig. I tilegg så synes jeg at killbane(tror det var han) burde fått rødt kort, da han tok en dobbelt knotte takling mot reyes i stor fart nede ved cornerflagget, når fabregas får rødt kort for dytten. Men selv om dommerne var dårlige, skal vi klare å prestere bedre!

Link to comment
Share on other sites

Guest Young Gun

Vi blir rett og slett for frøkenaktig på bortebane, og dette vet motstanderen å benytte seg av.

 

Pires, Reyes, Ljungberg, Henry, Fabregas, Gilberto er rett og slett spillere som blir enkle å ta seg av bare motstanderen vet hvordan det skal la seg gjøres.

 

Er det noen her som mener at vi har en sjef på dette laget i det hele tatt? Jeg kommer ikke på noen.. Vi trenger det sårt på bortebane, og helst flere sjefer.

 

Om Diaby er hentet inn for å hjelpe oss med dette virker jo som en selvfølge, men fyren er bare 19 år og trenger nok noen år på å fylle denne sjefsrollen.

 

Wenger burde kjøpt en kriger på midten, og akkurat nå føler jeg at Gravesen, Gattuso typene er de som egentlig burde blitt hentet inn i januar.

 

Rudi, som savner Vieira..

Link to comment
Share on other sites

Vi må alle innse at dette er og kommer til å bli en forferdelig dårlig sesong....Savnet etter Vieira er alt for stort, og Wenger har på ingen måte klart å lappe sammen en ordentlig midtbane, Cesc har vært god i år, men han jobber ikke godt nok defensivt, når det gjelder Gilberto har han og Ljungberg ikke vært i nærheten av den formen de har vært i de siste sesongene.

 

Det blir alt for dumt å begynne å klage over at Reyes ikke er god nok, han har faktisk vært den BESTE Arsenal-spilleren i år. Henry scorer, men har blitt et offer for 4-5-1 taktikken. Henry trenger en ordentlig støttespiller fremme, ellers blir det alt for tamt i angrep.

Link to comment
Share on other sites

Dette her må være arsenal dårligst kamp for sesongen i PL.

36620[/snapback]

 

Noe sier meg at det ikke er første eller siste gang det blir sagt denne sesongen.

36625[/snapback]

 

Nei, det kommer nok til å skje igjen. Men ettersom Spurs spilte uavgjort mot Villa, er ikke dette krise. Vi er bare 4 poeng bak, og skulle ha alle muligheter for å klare målet!

 

:angry:

Link to comment
Share on other sites

Herlighet for en krisemaksimering! Himmel eller helvete!!! Hvis dette, som mange påstår, var Arsenals dårligste kamp i manns minne, så skal jeg spise hatten min! Arsenal har vel opp til flere ganger tapt med mer enn ett mål borte i premier league? Og ikke hadde Everton så mange sjanser heller.

 

Når det er sagt, så sier jeg meg enig i at dette var rævva! Hva er det vel Drillo så ofte sier om lag som scorer sinnsykt mange mål i en kamp? Jo, at de scorer max ett neste kamp. Feilpasningsprosenten var i dag alt for høy, med Gilberto som den toneangivende. Arsenal har et bortekomplex og noen må finne en kur sporenstreks!

 

Men drit idet. Gulltoget har gått, og chl plass er nå fokus. Og hvor mange poeng har vår argeste konkurrent, Tottenham tatt de siste to ukene? :angry:

Link to comment
Share on other sites

Vi må alle innse at dette er og kommer til å bli en forferdelig dårlig sesong....Savnet etter Vieira er alt for stort, og Wenger har på ingen måte klart å lappe sammen en ordentlig midtbane, Cesc har vært god i år, men han jobber ikke godt nok defensivt, når det gjelder Gilberto har han og Ljungberg ikke vært i nærheten av den formen de har vært i de siste sesongene.

 

Det blir alt for dumt å begynne å klage over at Reyes ikke er god nok, han har faktisk vært den BESTE Arsenal-spilleren i år. Henry scorer, men har blitt et offer for 4-5-1 taktikken. Henry trenger en ordentlig støttespiller fremme, ellers blir det alt for tamt i angrep.

36670[/snapback]

 

Veldig enig med deg. Jeg mener at Toure har vært vår beste spiller defensivt, mens Reyes har vært den beste offensive spilleren. Den som har utviklet seg mest siden fjorårssesongen er så klart Van Persie. På den andre siden er Ljungberg og Gilberto de to som gjort det dårligst sammenlignet med tidligere sesonger. Henry har enten vært hero eller zero i år. Hvis vi ser bort ifra bortespøkelset som hindrer oss i å sette sjansene våre, har vi faktisk ikke hatt en så elendig sesong som alle skal ha det til. Vi har vært gode i CL, og vi er forløpig ikke slått ut i FA eller LC. Etter i dag tror jeg 2. plassen blir vankselig å ta fra pool, men 3. plassen kan vi ta fra woMAN hvis vi tar dem borte.....

Link to comment
Share on other sites

Ikke bra av Arsenal. Vi viser nok en gang at vi mangler noe i bortekampene. Videre ser vi også at ”dårlige” motstandere passer dårlig for Arsenal.

 

Skuffet over at vi ikke klarer å skape mer. Dagens lag skulle ha mer enn nok av ferdigheter til å klare dette. Fra 7-0 til 0-1 er ikke helt til tro.

 

Mest skuffet over Fabregas. Nå venter tre kamper, og dermed blir han ufrivillig spart. Det åpner trolig for Diaby. Spennende, men jeg liker det ikke helt.

 

Heldigvis klarte Spudz bare 0-0 hjemme mot Villa.

Link to comment
Share on other sites

Veldig svakt dette her ja, og en gedigen nedtur igjen på bortebane.

Everton er og blir et møkkalag med etterslenger som vanlig i hele 2.omg., men de vinner på innsats og fordi Arsenal ikke har trua nok.

Jeg synes ikke det er bare det fysiske som er problemet i disse bortekampene.

Bra fotball skapes mest i topplokket og når spillerne mentalt ikke klarer å omstille seg andre til omgivelser enn Highbury, ja da har de et problem.

Så klart vi mangler muskler, men da burde vi jo hatt problemer på Highbury også i de kampene vi møter fysiske lag.

 

Her er noen faktorer jeg mener er årsaken til tapene:

 

- Smilet og entusiasmen i laget er aldri tilstede på bortebane. Spillerne virker giddalause (spesielt de eldste) og forsvarsspillerne sliter med selvtilliten...noe som sprer seg til resten av laget.

 

- Det blir 0-1 og spillerne virker helt paralysert nesten hele resten av kampen. Akkurat som det er et stort sjokk som spillerne aldri kommer over. Ok, vi ligger under, men må da vitterlig stå på videre for å få en utlikning!

F.eks. Chelsea har flere ganger ligget under i 1.omg, men greid å snu kampen fordi de vet de kan og at 0-1 ikke er verdens undergang 20 min. ut i kampen! Det er stor sjanse til å vinne fortsatt!

 

- Så har vi klaging på dommer og det med å tydelig vise misnøye med alt og alle..mest i kroppsspråket. Greit nok, dommer'n var ujevn i dag, men alle vet jo at det ikke nytter å klage. Her var Freddie, Cesc og Henry fæl i dag. Det er jo akkurat det Everton ville oppnå.

 

- De fysiske duellene kan vinnes hvis man gir litt f... i dommer og konsenterer seg om sitt eget spill og ikke minst trår til i duellene. Det er ikke nok å si at Vieira er borte. Gilberto er ikke akkurat noe svekling da selv om han sliter spillemessig om dagen.

Det vinnes jo dueller og scores mål Highbury. Ser ingen grunn til at det skal være så innmari forskjell.

 

Så dette er kanskje mest mentalt og innstillingen foran kamp. Virker som spillerne er usikker allerede før kampstart og da er det ikke rart det blir tap.

 

Vi har gått fra nesten 2 sesonger uten tap på bortebane til 6 bortetap på en halv sesong :angry:

Hva har skjedd??

Å si at Paddy er borte er for enkelt...

Link to comment
Share on other sites

Går det an?

 

Arsenal spiller hjemme mot Middlesborough og vinner 7-0, syv dager senere klarer st minst like bra mannskap (på papire, vel og merke) å tape 1-0 mot Everton!!!!

 

Trodde virkelig at Wenger hadde fåttmed seg hvor jævlig dårlig det har funket med 4-5-1, han var vel nødt til hvor perfekt Reyes og Henry spilte på topp mot Middlesborough.

Never change a winning team! i alle fall ikke når de vinner 7-0.

 

Jeg trodde det faktum at Wenger hadde en hel uke med laget på å få dem ned på jorden og få de tilå prestere men neida.

 

Hvor lenge er Fabregas utestengt nå?

Jeg reagerer kraftig på enkeltes utskjelling av Fabregas, han blir bedre og bedre og det han gjorde viser bare at han også et menneske. Han er nå blitt den perfekte makker til en duellspiller ala Vieira. Man skulle tro at Gilberto passet i en sånn rolle men han er rett og slett ikke god nok!

 

Nå bør Wenger bruke alle stjernespillerne mot Wigan i CC sånn at de kan sende laget videre og spille på seg litt selvtillit, og for all del i 4-4-2!!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper i alle fall at dagens prestasjoner hos enkelte spillere får konsekvenser for laguttakene framover. Flere av de etablerte stjernene har underprestert over tid. I første rekke tenker jeg på Gilberto, Pires og Ljungberg. Synes nesten det er en skam at dette tre kløveret nærmest har klippekort for Arsenal.

 

Sett dem på reservelaget og få inn nytt blod. Vi kan si mye om en spiller som feks Flamini men han dasser ihvertfall ikke rundt som på stranda på Coppa Cabana.

 

Gullet glapp allerede i september og jeg nekter å tro at nevnte Flamini og ett par yngre gutter vil gjøre det noe dårligere enn de nevnte herrer.

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen burde og skulle vi ha ledet etter den sjansen til Freddie! Makan til feilpasninger vi hadde idag! Banens dårligste var den tvilsomt brasilianske "midtbanegeneralen" vår Gilberto. Makan til dårligere prestasjoner skal man lete lenge, lenge og atter lenge etter. Hvis ikke Gilberto skjønner snart at folk forventer mye, mye mer av han så får han faen meg settes ned på reservelaget vårt. Der spiller man ihvertfall FOTBALL!

 

Ja, hva mere skal jeg si? Everton fikk masse billige frispark av en kjøpt og betalt dommer kalt Alan Wiley. Vi måtte nesten bli kappet av beina på før vi fikk frispark, mens Everton fikk frispark bare skolissen løsnet.

 

En annen som skuffet var Senderos. Han dreit seg på leggen da Beattie puttet 1-0. Hva gjorde Senderos der? Løp han fra ballen? Trodde han ballen kom til å bite han? Eller er han bare skjeløyd? Noe må det ha vært for han løp jo i motsatt retning av ballen.

 

Det eneste positive å trekke ut fra denne kampen var Gilbert og Diaby's debuter.

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper i alle fall at dagens prestasjoner hos enkelte spillere får konsekvenser for laguttakene framover. Flere av de etablerte stjernene har underprestert over tid. I første rekke tenker jeg på Gilberto, Pires og Ljungberg. Synes nesten det er en skam at dette tre kløveret nærmest har klippekort for Arsenal.

 

Sett dem på reservelaget og få inn nytt blod. Vi kan si mye om en spiller som feks Flamini men han dasser ihvertfall ikke rundt som på stranda på Coppa Cabana.

 

Gullet glapp allerede i september og jeg nekter å tro at nevnte Flamini og ett par yngre gutter vil gjøre det noe dårligere enn de nevnte herrer.

36692[/snapback]

 

Jeg er enig i at Gilberto har vært elendig denne sesongen, men jeg er ikke så sikker på at Flamini hadde gjort det noe særlig bedre. For min egen del hadde jeg helst sett at Flamini var 5. pri i rekken av sentrale midtbanespillere, selv om han løper til han ser svart.

Link to comment
Share on other sites

Everton var mye bedre enn oss:

 

Spillerbørs

 

Everton

Nigel Martyn 7

Matteo Ferrari 6

Phil Neville 7

David Weir 7

Tony Hibbert 8

Jorge Pereira Silva Nuno Valente 6

Kevin Kilbane 9

Tim Cahill 8

Mikel Amatriain Arteta 7

Leon Osman 9

James Beattie 8

Alan Stubbs 7

Duncan Ferguson For liten spilletid

I gjennomsnitt: 7,42 poeng.

 

Arsenal

Jens Lehmann 6

Kerrea Gilbert 7

Philippe Senderos 5

Etame Mayer Lauren 6

Sol Campbell 5

Cesc Fabregas 5

Robert Pires 6

Fredrik Ljungberg 6

Gilberto Silva 6

Jose Antonio Reyes 7

Thierry Henry 6

Aleksandr Hleb For liten spilletid

Vassiriki Abou Diaby For liten spilletid

I gjennomsnitt: 5,91 poeng.

 

OBS!

Adebayor spilte 20 min idag i kampen mellom Togo-Kongo. Laget hans tapte 2-0. Han sliter med magetrøbbel, men spilte bra de minuttene han var på banen. Får bare håpe at Togo ryker ut av African Nations Cup, slik at han kan debutere for Arsenal!

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen burde og skulle vi ha ledet etter den sjansen til Freddie! Makan til feilpasninger vi hadde idag! Banens dårligste var den tvilsomt brasilianske "midtbanegeneralen" vår Gilberto. Makan til dårligere prestasjoner skal man lete lenge, lenge og atter lenge etter. Hvis ikke Gilberto skjønner snart at folk forventer mye, mye mer av han så får han faen meg settes ned på reservelaget vårt. Der spiller man ihvertfall FOTBALL!

 

Ja, hva mere skal jeg si? Everton fikk masse billige frispark av en kjøpt og betalt dommer kalt Alan Wiley. Vi måtte nesten bli kappet av beina på før vi fikk frispark, mens Everton fikk frispark bare skolissen løsnet.

 

En annen som skuffet var Senderos. Han dreit seg på leggen da Beattie puttet 1-0. Hva gjorde Senderos der? Løp han fra ballen? Trodde han ballen kom til å bite han? Eller er han bare skjeløyd? Noe må det ha vært for han løp jo i motsatt retning av ballen.

 

Det eneste positive å trekke ut fra denne kampen var Gilbert og Diaby's debuter.

36702[/snapback]

Gilberto vet nok akkurat hva som forventes av ham, men det er der problemet ligger. Han tåler ikke presset. Han tåler rett og slett ikke det tunge ansvaret som henger over skuldrene hans. Du ser han nesten er redd for ballen da han får den. Huff, kunne ha vært noe med en liten pause for vår kjære brasilianer nå. Det eneste positive med hans prestasjoner er at om han fortsetter slik, så blir han neppe tatt ut til Brasils VM-tropp.

Link to comment
Share on other sites

Her kommer Wenger med noen tåpelige unnskyldninger som vanlig:

 

The first half was difficult for our defenders because we had the sunshine to contend with and a lot of long balls from Everton.

 

The sun was in our eyes and many times it looked as if our defenders had either not seen the ball or seen it late.

 

http://www.teamtalk.com/teamtalk/News/Stor..._965476,00.html

Link to comment
Share on other sites

Guest Höstad89_DB10

Prater dommerne i PL med hverandre i det hele tatt?!! Syns de dømmer helt forskjellig hele tida, og ofte i dissfavør Arsenal.. Crouch fikk gult kort i en kamp mot Newcastle får ikke så lenge siden får akkurat det samme Cesc gjorde i dag.. Syns dommerne burde dømme likt og ikke ha helt ulike tolkninger av reglene :lol:

Link to comment
Share on other sites

Btw, er det noen som husker kampen etter 7-0 seieren over Everton i fjor?

Kanskje ikke så mange som husker resultatet, men da tapte vi faktisk 2-1 borte mot Birmingham...

36718[/snapback]

 

Viktigheten av dagens kamp var jo mye større enn kampen mot Birmingham. DE to kampene kan ikke sammenlignes.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må si jeg blir veldig skuffende overrasket, og kanskje aller mest av debattantene her. Hva er det egentlig man forventer?? Jeg synes virkelig ikke vi kan ha noen grunn til å forvente en brakseier mot et Everton-lag som har vært det store formlaget den siste måneden! Det virker som om nesten alle har hukommelse som en gullfisk! :lol:

 

Vi har overbevist i hjemmekamper før i år, men bortebana har alltid vært vanskelig. I forrige kamp møtte vi et helt fullstendig ubrukelig M'boro, som vi ikke hadde noen problemer med. Fakta er vel at vi hadde en lettere kamp mot M'boro enn United hadde mot Burton i midtuka! Vi hadde INGEN grunn til å være bombesikre på at vi skulle snu alt nå, og slå kanskje Premier Leagues sterkeste lag for tiden, på bortebane!!

 

Hvis man ikke klarer å skrive fornuftige innlegg etter en kamp, da bør man la være. Ta ut aggresjon på noe annet en det forumet her, som en gang var et av de beste fotballforaene i Norge. I dag er jeg flau over å være medsupporter med en del av debattantene her på forumet!

 

(Er selvfølgelig ikke stolt av laget mitt i dag jeg heller)

Link to comment
Share on other sites

Guest Ola Løvsletten

helt enig med deg evju,, blir for dumt

 

hylekoret er i gang igjen

 

før denne kampen var alt bra,og nå er ting helt håpløst??

 

blir for dumt å si at sesongen er spolert etter enkelt-kamper

 

vi skal ta 4. plassen i år, og gjør det i cupene

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...