Jump to content

2006.01.21 Everton B


Andain

Recommended Posts

  • Replies 189
  • Created
  • Last Reply

Tror dette blir en tøff nøtt. Så langt har sesongen gått veldi opp og ned, og jeg ser ingen grunn til at vi plutselig nå skal kunne heve oss i motsetning til tidligere. Tipper på uavgjort jeg...

Link to comment
Share on other sites

Desverre tyder mye på at Ashley Cole er ute med skade igjen og at vi nok engang må ty til midstoppere på back plass. Vistnok skal skadet iflg siste kilde komme av for dårlig oppvarming foran en trening. Men inntil noe offisiellt blir lagt ut på www.arsenal.com forblir dette rykter.

 

Kilder:

Arsenal-Mania

Arsenal Times

Link to comment
Share on other sites

Håper på en bra kamp her. Håper Reyes og Henry kan herje med Phil Neville, for han kommer til å takle som et uvær. Han har alltid full tenning mot Arsenal!

 

Men skal jobbe, får ikke sett kampen. Får heller kose meg med match of the day på søndag. Mitt nye favorittprogram! ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest northbank

Blir nok en tøff match, men har stor tro på seier! Utrolig deilig med Henry i form! Og veldig leit at Cole ble skadet igjen! Blir spennende å se om Gilbert får sjansen..

Link to comment
Share on other sites

5 -1

Henry (2)

Reyes (1)

V Persie (1) er han frisk?

Pires (1)

 

Magefølese ;)

36278[/snapback]

Da er magefølelsen din rar hvis man tenker statistisk for denne sesongen. Hittil har vi vunnet 2(?) kamper på fremmed gress og bare fått med oss noen usle 1-poengere. Derfor tror jeg neppe det blir en så stor seier på bortebane i overimorgen. Jeg syns vi skal si oss fornøyde hvis får med oss et poeng og ta en seier som en positiv overraskelse. ;)

Link to comment
Share on other sites

5 -1

Henry (2)

Reyes (1)

V Persie (1) er han frisk?

Pires (1)

 

Magefølese :D

36278[/snapback]

Da er magefølelsen din rar hvis man tenker statistisk for denne sesongen. Hittil har vi vunnet 2(?) kamper på fremmed gress og bare fått med oss noen usle 1-poengere. Derfor tror jeg neppe det blir en så stor seier på bortebane i overimorgen. Jeg syns vi skal si oss fornøyde hvis får med oss et poeng og ta en seier som en positiv overraskelse. :P

36325[/snapback]

 

Statistisk sett har vi ikke spilt så dårlig borte hvis du ser på skudd på mål o.s.v. Mot Boro og WBA totaldominerte vi kampen og det var et under at vi ikke vant begge kampene med 3 mål eller mere. Det har rett og slett blir for mye stang ut og mangel på avslutningsevne i laget. Men den største faktoren er nok dommerne. De har ødelagt mange av våre kamper borte. Selv om vi har fått et par heldige avgjørelser hjemme, klarer det ikke å veie opp for all dømminga vi har fått mot oss borte. Så skal det også nevnes at vi har hatt mye skader og spillere ute av form. Alle på laget med unntak av Lehmann (han hadde ikke så mye å gjøre) hadde årsbeste mot boro. Selv om det ikke var all verdens motstand så jobba vi godt og fant hverandre, noe som har vært hovedproblemet for oss i år. Everton er et lag vi tradesjonelt ikke har store problemer med, og i år er det nok intet unntak. De scorer lite og vi slipper inn lite. Putter vi, har vi vunnet, noe jeg tror vi klarer nå som det ser ut som at laget har fått opp øynene og sett at andreplassen er innen rekkevidde.

Link to comment
Share on other sites

kanskje Walcott får sitte på benken i denne kampen og komme inn mot slutten :)  hadde jo vært morsomt.

36459[/snapback]

 

Troppen er allerede tatt ut, og Walcott er ikke med. Det er nok fortsatt noe papirarbeid som gjenstår før han er spilleklar tenker jeg. Men Wigan neste uke? Absolutt :lol:

Link to comment
Share on other sites

David Moyes og Arsene Wenger har tatt ut følgende mannskap til lørdagens kamp:

 

Everton: Martyn, Hibbert, Ferrari, Weir, Nuno Valente, Stubbs, Osman, Cahill, Arteta, Neville, Kilbane, Beattie, McFadden, Ferguson, Anichebe, Davies, Wright, Naysmith.

 

Arsenal: Lehmann, Lauren, Djourou, Senderos, Campbell, Gilbert, Ljungberg, Gilberto, Hleb, Fabregas, Pires, Flamini, Henry, Reyes, Bergkamp, Lupoli, Quincy, Larsson, Almunia.

 

Iflg www.arsenal.com har også Diaby blitt tatt ut og befinner seg med stor sannsynlig på benken.

Link to comment
Share on other sites

Dette er overhodet ingen lett kamp. Mens vi har hatt et solid overtak på Everton hjemme, så har vi hatt desto mer problemer på denne bortebanen. Everton kommer nok til å legge opp til en tøff kamp. Det har ikke Arsenal likt noe særlig denne sesongen.

 

Klarer vi å stille et så likt lag som mulig som vi gjorde mot Boro i siste kamp, bør det absolutt være muligheter. Håper at Wenger finner plass til Diaby på benken, og at nevnte person får et innhopp.

 

Er spent på forsvaret.

 

Skal vi tippe 2-0 til Arsenal?

Link to comment
Share on other sites

Jeg tipper dette laget:

 

Lehmann

 

Lauren Senderos Campbell Gilbert

 

Ljungberg Gilberto Fabregas Pires

 

Reyes Henry

 

 

Bergkamp kommer inn for Reyes. Hleb og Diabny får spilletid hvis vi har rimelig kontroll. Hvis ikke får nok Flamini et innhopp.

 

Jeg tipper 0 - 2.

Mål: Ljungberg eller Pires og Henry.

 

Everton har bare putta 15 mål i år (minst i PL) og vi har ikke sluppet inn mål på nesten 500 min i PL! På de siste fire kampene mot Everton har vi 16 - 2 i målforskjell, noe som tilsier at vi bør klare å putte på dem.

Link to comment
Share on other sites

Jeg trur det blir en vanskelig, men en bra kamp av Arsenal i morra. I de siste kampene jeg har sett har Arsenal vert det beste laget. (Som mot Boro. Ikke så overaskende)

 

Tenker Wenger stiller med det her laget:

 

Lehmann

 

Lauren Senderos Campbell Gilbert

 

Ljungberg Fabregas Gilberto Hleb

 

Henry Reyes

 

Håper det blir en 4-0 seier...

 

Henry, Reyes, Hleb og Ljungberg

Link to comment
Share on other sites

Dette kan fort bli et nytt forsmedelig poengtap for Arsenal på bortebane i år

 

 

Håper på dette laget:

 

Lehmann

Gilbert Cambell Senderos Lauren

Ljungberg Cesc Gilberto Pires

Henry Reyes

 

Håper Wenher hiver innpå Diaby og Hleb i andre omgang hvis vi da har en komfortabel ledelse.

Hvis vi sliter bør vi vel få innpå Flamini for å stykke opp Evertons spill.

 

Håper på en 3-4 målseier men er godt fornøyd med 1-0 faktisk!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...