Jump to content

Vassiriki Abou Diaby


pacman

Recommended Posts

54 minutter med førstelagsfotball denne sesongen og ikke så ufattelig mye mer forrige sesong. Tror Diaby er langt unna å være en "massive player" for oss pdd.

 

For et waste av space han har vært i 2 år nå..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Diaby spilte kamp i dag for et Arsenal IX lag som møtte Oman. Diaby spilte 45 minutter, og Arsenal vant kampen 1-0. Håper virkelig han kan klare å holde seg skadefri og gjøre tapet av Arteta litt mindre!

Link to comment
Share on other sites

Diaby spilte kamp i dag for et Arsenal IX lag som møtte Oman. Diaby spilte 45 minutter, og Arsenal vant kampen 1-0. Håper virkelig han kan klare å holde seg skadefri og gjøre tapet av Arteta litt mindre!

 

Som sagt: Tviler sterkt på at Diaby som nesten ikke har spilt fotballkamper på nærmest 2 år nå skal komme inn og være i toppslag..

Link to comment
Share on other sites

Det lille vi så av han mot Liverpool var da veldig friskt, synes jeg. Men en Abou i toppslag, det var det ikke. Men jeg tror faktisk at Diaby ville gjort det bedre enn Ramsey i de neste kampene. Gutten er jo blottet for selvtillit, og ingenting vil seg for waliseren for dagen. Diaby er nok sinnsykt motivert på å gi noe tilbake, og jeg tror han ville gått inn i krigen med dødsforakt. Om han er like fit som før Liverpool-kampen vet jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke i tvil om at en ute av form Diaby trolig ville bidratt med noe mer vitalt i løpet av en kamp enn hva Ramsey vil gjøre, men med Diaby så kan vi for alt vi vet få 89.5 minutt med gjødsel før vi plutselig får en ordentlig spirende rose på et halvt minutt.

 

Det jeg tviler på derimot er at han klarer å spille en hel kamp uten å bli skadet igjen..

Link to comment
Share on other sites

Diaby er et fantastisk talent,det får vi først stor glede av når han (forhåpentligvis) blir kvitt sine kroniske ankelproblemer!

Dette så vi med Van Persie, endelig kvitt skadene og nå har han spilt hver eneste ligamatch siden Januar 2011.

 

Sukk. Hvor lenge skal vi vente på Diaby mens han suger opp en feit lønning hver uke? Og i motsetning til van Persie som så og si alltid kom rett tilbake fra skade og presterte på et høyt nivå så er Diaby utrolig ustabil og bruker som regel god tid på å komme seg tilbake i form for deretter å bli skadet igjen nesten med en gang. Og når det gjelder det å være ustabil så fikk vi se Diaby i sin mest skadefrie sesong i 09/10 og da var han også veeeeeldig opp og ned. Høyt toppnivå, men veldig lavt bunnivå. Det er liksom ikke en mellomting..

Link to comment
Share on other sites

 

Sukk. Hvor lenge skal vi vente på Diaby mens han suger opp en feit lønning hver uke? Og i motsetning til van Persie som så og si alltid kom rett tilbake fra skade og presterte på et høyt nivå så er Diaby utrolig ustabil og bruker som regel god tid på å komme seg tilbake i form for deretter å bli skadet igjen nesten med en gang. Og når det gjelder det å være ustabil så fikk vi se Diaby i sin mest skadefrie sesong i 09/10 og da var han også veeeeeldig opp og ned. Høyt toppnivå, men veldig lavt bunnivå. Det er liksom ikke en mellomting..

 

Forsåvidt enig,men man kan håpe på bedre tider!

Link to comment
Share on other sites

Personlig ønsker jeg helst at vi selger Diaby for en lav sum, men at vi får betalt prosenter av videresalg samt bonus etter antall kamper. La oss si mannen har 400.000 i uka, det gir 20.8 millioner i året, mannen har i den perioden figurert i under en halv kamp for oss. Mannen har som Stefan sier to ulemper ved seg; En: Han er alltid skadd. To: Når han er tilbake fra skade så tar det LANG tid før han når toppnivå. (3: Ustabil selv etter han har nådd toppnivå)

 

Som Stefan også påpeker så gjorde VP ALLTID en god jobb hver gang han ble kalt på, uansett hvor lenge han hadde vært skadd, det hr ikke Diaby vist enda. Synd, har stor tro på spilleren, bare trist at skadehistorikken ødelegger.

 

Skal ikke utelukke noe med tanke på at Rosicky og Van Persie begge har vært mye skadet og har vært to av våre aller viktigste spillere dette året, Arteta er vel en annen spiller som har hatt en del skadetrøbbel.

Link to comment
Share on other sites

Håper det var sarkastisk, VP var jo ute nesten et år etter morkaka(?)

 

Van Persie var skadet mens han gikk på morkake-kuren. Etter skaden var helet har han ikke vært skadet. Lampard gikk også på den kuren, og kan ikke huske at han heller har vært skadet etter dette.

Link to comment
Share on other sites

 

Van Persie var skadet mens han gikk på morkake-kuren. Etter skaden var helet har han ikke vært skadet. Lampard gikk også på den kuren, og kan ikke huske at han heller har vært skadet etter dette.

Føler meg rimelig sikker på at Van Persie skulle være ute to uker eller noe før morkake-kuren, noe som ble til minst et halvt år?

Link to comment
Share on other sites

http://www.nrk.no/sp...eague/1.6869582

Røk leggbåndet før 17 november 2010, var vel ikke tilbake før mai 2011 mot Spurs om jeg ikke husker feil??

 

Kan ikke si at det var mirakuløst i såfall.

 

Van Persie var tilbake tidlig 2011,scorte trossalt 18 ligamål på en halv sesong,så ute til Mai var han absolutt ikke,sent i Januar/begynnelsen av Februar var det.

 

Edit: Spilte jo kampene mot Barcelona i februar,remember?

Link to comment
Share on other sites

http://www.nrk.no/sp...eague/1.6869582

Røk leggbåndet før 17 november 2010, var vel ikke tilbake før mai 2011 mot Spurs om jeg ikke husker feil??

 

Kan ikke si at det var mirakuløst i såfall.

Ble skadet i november 2009, og var ikke tilbake før i april 2010. Så skadet han seg august samme året, og spilte ikke igjen før november. Altså, du blandet årstallene.

Link to comment
Share on other sites

vP ble operert etter at dette morkaketullet ikke hadde noen som helst effekt. Hele denne kurgreiene er rent oppspinn og har ingen dokumentert effekt. Det er også flere norske spillere som har reist til denne heksedoktoren og kun en har ment at han har hatt noe effekt. Han kunne like gjerne smurt seg inn med skismøring, har nok nøyaktig samme effekt.

 

Når det gjelder Diaby så er det flere som sier at han bruker lang tid på å komme tilbake. Det er motbevist allerede to ganger denne sesongen da han både mot Fulham og Liverpool var banens klart beste etter at han kom inn. Mot Liverpool snur han kampen fullstendig og er hovedårsaken til at Arsenal vinner den kampen. Livrepool skapte null og niks etter at han overtok hele midtbanen.

Link to comment
Share on other sites

Hele denne kurgreiene er rent oppspinn og har ingen dokumentert effekt. Det er også flere norske spillere som har reist til denne heksedoktoren og kun en har ment at han har hatt noe effekt. Han kunne like gjerne smurt seg inn med skismøring, har nok nøyaktig samme effekt.

 

Kugreier er nok bare tull, men denne "behandleren" fra Serbia bruker morkake fra en hest. Og det er jo noe helt annet :proud:

 

Bare kødder RP, tror heller ikke på noe sånt. Men hvis spillerne tror på det så ser jeg ingen ting galt i at det vælver seg i morkaker fra alle tenkelige dyr. De må gjerne spise dem hva meg angår også.

Link to comment
Share on other sites

vP ble operert etter at dette morkaketullet ikke hadde noen som helst effekt. Hele denne kurgreiene er rent oppspinn og har ingen dokumentert effekt. Det er også flere norske spillere som har reist til denne heksedoktoren og kun en har ment at han har hatt noe effekt. Han kunne like gjerne smurt seg inn med skismøring, har nok nøyaktig samme effekt.

 

Når det gjelder Diaby så er det flere som sier at han bruker lang tid på å komme tilbake. Det er motbevist allerede to ganger denne sesongen da han både mot Fulham og Liverpool var banens klart beste etter at han kom inn. Mot Liverpool snur han kampen fullstendig og er hovedårsaken til at Arsenal vinner den kampen. Livrepool skapte null og niks etter at han overtok hele midtbanen.

 

Virkelig? Hovedårsaken til at Arsenal vinner den kampen er fordi van Persie scorer 2 meget gode mål. Det første målet var før Diaby kom på banen og det andre var etter at Diaby hadde gått av banen igjen. Langt ifra banens beste både før og etter han kom inn. Det var Robin van Persie, men Diaby hadde en temmelig god kamp og tilbydde noe veldig annerledes enn resten av spillerene.

 

Mot Fulham så kom han inn og virket veldig frisk de første par minuttene før han ble borte og man kunne se at han var rusten som fy. Bidro til absolutt ingen verdens ting og kampen ebbet ut til 1-1. Diaby banens klart beste? Nei.. der er jeg sterkt uenig. Mot Liverpool og Fulham var han langt ifra banens klart beste.

 

På 56 spillerminutter (jepp 56) så er det eneste han har bevist at han har vært borte lenge fra fotballen og er meget rusten. Pluss at han har glimtvis et høyt toppnivå som han strever med å holde seg gående på. Blir 26 år gammel om et par uker også så noen unggutt er han heller ikke lenger. Blitt holdt tilbake av skadene sine har han helt klart, men når han holder igjen for kjøp av andre spillere grunnet tillit fra Wenger som han aldri virker å være i stand til å vise seg verdig av så hadde det klart de siste 5 sesongene vært best å kjøpe en midtbanespiller som faktisk var i stand til å spille i 40-50 kamper hver sesong og som gjorde seg fortjent til lønna.

Link to comment
Share on other sites

Blandet årstallene :shy: Men poenget er at morkaka IKKE hadde ønsket effekt, i alle fall ikke kortsiktig, men med en ung spiller som Diaby ville jo en langvarig løsning også fungert for oss.

Synd med skadene hans - synes han alltid er god når han er klar for spill.

Kan ikke mangle noe på motivasjonen han i alle fall.

Link to comment
Share on other sites

Var god i dag syns jeg, har den evnen jeg har savnet på midtbanen vår i år, nemlig evnen til å forsere, det betyr at det ikke hjelper å markere Van Persie fordi iv har midtbanespillere som klarer noe selv.

Syns nå Rosicky har vist denne evnen gang å gang denne sesongen.

Når det gjelder Diaby så er det så synd at denne evnen som regel blir fulgt opp med piruett eller bråstopp. Han har det i seg, men må bli flinkere til å bruke det effektivt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...