Jump to content

Champions League 2005/06


Dr. Phil

Recommended Posts

Jeg tror at vi fort kan oppleve en nedtur her.

 

Juventus er noe annet en Real Madrid og de har tatt bort imot like mange poeng i Serie A som Chelsea har gjort i PL.

 

Buffon, Cannavaro, Thuram, Vieira, Emerson, Zlatan og Trezeguet er noe helt annet enn et avdanket stjernegalleri fra Madrid.

 

Jeg tror vi fort kan sitte med konlusjonen "vi er ikke gode nok" etter 2 kamper mot Juve, men dersom vi har den flaksen som skal til kan jo det hende at vi går videre.

 

Juve valset ikke akkurat over Werder Bremen og Bremen er ikke akkurat blant Europas beste heller. Det var morro å se at Juve slet såpass med dem. Hadde det ikke vært for den GIGANT tabben til Werder keeperen så hadde vi fått besøk fra Tyskland i morgen. Tror vi har en god sjanse til å gå videre, med tanke på at Nedved er utestengt og Del Piero (Er han kaptein?) er skadet pluss at udregelige Zlatan ikke er i sin livs form. Jeg tipper one-nil to the Arsenal

 

 

At juve slet mot bremen har ingen ting med saken å gjøre,vi møter en av verdens beste klubblag.

Di er bunnsolid bakover,har to av di beste defansive midtbanepillerene i verden i vieira/emerson,+at angrepet deres ikke akkurat er dårlig.

Nei dette blir en knallhard kamp,mye tyngre enn madrid kampen..og jeg kan kun bli gledelig overrasket av denne kampen ,har ingen forventninger.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 238
  • Created
  • Last Reply

Jeg tror at vi fort kan oppleve en nedtur her.

 

Juventus er noe annet en Real Madrid og de har tatt bort imot like mange poeng i Serie A som Chelsea har gjort i PL.

 

Buffon, Cannavaro, Thuram, Vieira, Emerson, Zlatan og Trezeguet er noe helt annet enn et avdanket stjernegalleri fra Madrid.

 

Jeg tror vi fort kan sitte med konlusjonen "vi er ikke gode nok" etter 2 kamper mot Juve, men dersom vi har den flaksen som skal til kan jo det hende at vi går videre.

 

Juve valset ikke akkurat over Werder Bremen og Bremen er ikke akkurat blant Europas beste heller. Det var morro å se at Juve slet såpass med dem. Hadde det ikke vært for den GIGANT tabben til Werder keeperen så hadde vi fått besøk fra Tyskland i morgen. Tror vi har en god sjanse til å gå videre, med tanke på at Nedved er utestengt og Del Piero (Er han kaptein?) er skadet pluss at udregelige Zlatan ikke er i sin livs form. Jeg tipper one-nil to the Arsenal

 

 

At juve slet mot bremen har ingen ting med saken å gjøre,vi møter en av verdens beste klubblag.

Di er bunnsolid bakover,har to av di beste defansive midtbanepillerene i verden i vieira/emerson,+at angrepet deres ikke akkurat er dårlig.

Nei dette blir en knallhard kamp,mye tyngre enn madrid kampen..og jeg kan kun bli gledelig overrasket av denne kampen ,har ingen forventninger.

 

Jeg er fulstendig klar over at Juventus er et av verdens beste klubblag, men at det ikke har noen ting å at de slet mot Bremen er jeg uenig i. Jeg hadde vært mer skremt dersom de hadde slått WB med 9-0 (Kanskje ikke helt italiensk) sammenlagt eller noe i den duren enn 4-4 som det ble. Det viser ihvertfall at det er fult mulig å slå de ut, selv om det blir utrolig tøft. Det blir værre enn Madrid kampen, det er jeg enig i. Dette her tror jeg går veien, håper ihvertfall

Link to comment
Share on other sites

Ikke vær så bekymret np, tross alt er det jo bare at elleve mann skal spille fotball mot alleve andre menn. Alt i alt så avhenger det om hvem som har dagen, samt en god porsjon flaks. Iallefall på dette nivået.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns 0-0 vil være et akseptabelt utgangspunkt. 1-0 ville vært fantastisk. Holder vi nullen har vi alle muligheter til å kontre inn mål i Torino. Muligens en defensiv og kynisk holdning, men det er akkurat det vi trenger nå. Kynisme.

Link to comment
Share on other sites

Guest IronMaiden

Semi'en er hjemme og bortekamp det også ja.

 

Mener at arsenal skal spille hjemme først i en eventuellt semi også. Bli mot Villareal eller Inter.

Link to comment
Share on other sites

Hvor mye vil en eventuell semifinalebillett / og evt. finalebillett bety i ekstra kroner/pund for klubben . Har ikke turt å tenke tanken før i dag , men med gårsdagens fenomenale oppvisning så er optimismen om at vi kan gå hele veien igjennom så stor at jeg begynner å spekulere. Økonomi i fotballen er viktig, og hvis jeg ikke tar feil er det gode penger å tjene for de som når hele veien inn.

Link to comment
Share on other sites

Hvor mye vil en eventuell semifinalebillett / og evt. finalebillett bety i ekstra kroner/pund for klubben . Har ikke turt å tenke tanken før i dag , men med gårsdagens fenomenale oppvisning så er optimismen om at vi kan gå hele veien igjennom så stor at jeg begynner å spekulere. Økonomi i fotballen er viktig, og hvis jeg ikke tar feil er det gode penger å tjene for de som når hele veien inn.

Kanskje det går ann å finne på nettet . Skal ta en kikk jeg å se om det står noe .

 

Nope , kunne ikke finne ut noe om prizes på UEFA CL siden .

Link to comment
Share on other sites

Fant denne på Arsenal - Mania og jeg er helt enig i det som blir skrevet

 

 

Forget Barcelona, Arsenal are the finest footballing team in the world - 'team' being the operative word. With Barcelona it's all about Ronaldinho who, quite rightly, is hailed as the most entertaining player in the world. But Arsenal are the most entertaining TEAM in the world and that is irrefutable. Every player fights for the other not for individual adulation, personal gain or to climb aboard the showboat, but fundamentally for the benefit of the team.

 

 

Herlig å se samholdet og den gode jobbinga for tiden :)

Link to comment
Share on other sites

Fant denne på Arsenal - Mania og jeg er helt enig i det som blir skrevet

 

 

Forget Barcelona, Arsenal are the finest footballing team in the world - 'team' being the operative word. With Barcelona it's all about Ronaldinho who, quite rightly, is hailed as the most entertaining player in the world. But Arsenal are the most entertaining TEAM in the world and that is irrefutable. Every player fights for the other not for individual adulation, personal gain or to climb aboard the showboat, but fundamentally for the benefit of the team.

 

 

Herlig å se samholdet og den gode jobbinga for tiden :)

 

Og det at vi er for avhengige av Henry i form begynner å viskes ut. Ja, han er toppscoreren vår, og en utrolig spiller, men vi er langt fra så avhengige av ham som Barca er av Ronaldinho og Eto'o, eller Manu er av Rooney.

Wenger har klart å få fram et lag (LAG med store bokstaver), som jobber for hverandre, og kriger for hverandre. Lagånden i Arsenal er noe vi skal være stolte av alle sammen!

Link to comment
Share on other sites

Guest Ola Løvsletten

Semi'en er hjemme og bortekamp det også ja.

 

Mener at arsenal skal spille hjemme først i en eventuellt semi også. Bli mot Villareal eller Inter.

 

i tilfelle vi skulle kvalifisere oss til neste runde hadde jeg ønsket meg bortkamp først, jeg synes det er en fordel

Link to comment
Share on other sites

Semi'en er hjemme og bortekamp det også ja.

 

Mener at arsenal skal spille hjemme først i en eventuellt semi også. Bli mot Villareal eller Inter.

 

i tilfelle vi skulle kvalifisere oss til neste runde hadde jeg ønsket meg bortkamp først, jeg synes det er en fordel

 

Det kommer jo litt an på det. Hvis man spiller borte først, og ikke klarer å score, vil det være utrolig vanskelig for laget hjemme. For da vet man at man helst IKKE må slippe inn mål, og helst score ett. Scorer da motstanderlaget ett, må man da plutselig score 2, og det kan føre til at laget blir stresset osv.

Har man hjemmekamp først er å holde nullen det viktigste deretter bør man også satse på å score. Holder man nullen hjemme, klarer man seg med 1-1 borte.

 

Jeg føler at det kommer veldig an på hvem man møter. Møter man feks et lag som angriper uansett, vil kanskje hjemmekamp være best. Men dette kommer jo veldig an på hvem og hvordan man ser det.

Link to comment
Share on other sites

Ta en kikk på poll'en på VG fotball . hvem tror du vinner CL? . Arsenal ligger på andre etter 6000 votes (Barca 1), det hadde jeg ikke trodd at andre "plutselig" skulle få troa på vårt lag , etter så utrolig mye hets og kritikk . Men dette er god reklame for laget det :D og det er fint at vi får ros får den underholdningen som blir prestert .

Link to comment
Share on other sites

Kvenn synest dåke har imponert mest i årets champions leauge , utanom Arsenal selvfølgelig ? For min del blir det villarreal, ihvertfall resultatmessig, med tanke på at dette er deira første forsøk i turneringa, har ikkje sett spele så mykje så eg skal ikkje uttale meg om det.

 

Ellers stussar eg litt på det "eksperpanelet" til VG i dag. På spørsmål om kvenn som har imponert mest i årets champions leauge nevner alle tre (Steen Jensen, Kippe og Ingebrigtsen) Barcelona. Begrunnelsane deira er jo ein beskrivelse av korleis Arsenal har framstått i CL. Og samanliknar vi åttendels finalane til Barca og Arsenal så synest eg Arsenal spelte mykje bedre fotball enn kva Barca gjorde, Barca - chelski kampen var jo på grensa til det kjedlige. Vi kan jo også ta med at menst Barcelona klarte uavgjort borte mot benfica (absolutt respektabelt, og dei burde vell kanskje vunnet den kampen), så slår Arsenal juventus 2-0 heime, i ein kamp som var eit fyrverkeri.

 

eg vil også sei at det nesten er forventa at Barcelona skal nå såpass langt i turneringa, menst Arsenal ikkje fekk mykje positiv såpdom etter dei var ferdige med gruppespelet.

Dei er selvfølgelig i sin fulle rett til å meine att Barcelona har imponert mest. Men eg syns att når dei begrunne det med den attraktive fotballen og angrepsviljen dei har ,og ikkje klare å nevne Arsenal i samme slengen ettersom eg føle Arsenal minst passa like godt til den beskrivelsen, og kanskje bedre visst vi som sagt samanliknar dei siste kampane, att det er litt rart og dei kanskje har gått glipp av noko.

Berre ein tanke.

Link to comment
Share on other sites

Hvem er best og møte i en semi? Inter eller Villareal

 

Tja, vi vil jo møte (HVIS vi kjem til semien) det beste av dei 2 uansett, men på papiret er vell kanskje villarreal "enklest" motstand. Sist vi møtte inter tapte vi 0-3 heime og vant 5-1 borte, men det er jo nokre år sida. Eg vil påsta at klare vi å slå ut juventus vil vi få "lettare" motstand i semien. Men eg vil ikkje ofre alt for mange tanka på dette før vi ER i semien, kunn halve jobben er gjort (dog, for ein jobb som vart gjort!!).

Link to comment
Share on other sites

jaja, da er vi klare for finalen gutter. villareal er kun en formalitet...

 

Den er vel litt forhastet vel....? Tror det er ytterst farlig å undervurdere Villareal, på lik linje med alle lag man måtte møte på dette stadiet i turneringen. Hvis vi går til finalen håper jeg for all del at vi unngår Milan. For da ligger det an til revansje for italienerne fra fjorårets finale.. Pool vant etter at de gjenoppsto fra de "døde" ved å ha alle de marginer det er mulig å ha med seg på sin side. Det ville vært så utrolig typisk, og et gufs fra fortiden om Arsenal hadde tapt på liknende vis mot samme lag. Nei, jeg håper på Barca i en eventuell finale. Tror de står bedre til Arsenal. De er mer fryktinngytende offensivt, men er svakere defensivt.

Link to comment
Share on other sites

jaja, da er vi klare for finalen gutter. villareal er kun en formalitet...

 

Vel, vel, vel.....

 

Nå er det vi som er "overdogen". Vi liker igrunnen aller best å være underdog, vi! Det er i den rollen vi liksom trives best.

 

Ingen semifinaler er formaliteter. Hverken i Vaulen Vårcup eller i Champions League. Det må hardt, målrettet arbeid til for å gi oss muligheten til å feire nasjonaldagen på Montmartre eller i St. Denise området.

 

Men, uasett, hokke som som, og samma f***, nærmere har vi aldri vært før! :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...