Jump to content

Theo Walcott


Guest Beelzebot

Recommended Posts

likte og lese dette:

 

 

 

Arsenal ace Theo Walcott is the Premiership's fastest player.

 

Manchester United fan Usain Bolt hit a top speed of 24.04mph as he won two golds at the World Championships in Berlin.

 

Arsenal's Walcott clocked 22.72mph and Sol Campbell took a shock second place in the Premier League race with a 22.50mph top speed.

 

The top speeds have been calculated by Castrol using data captured over two seasons.

 

Didier Drogba and Fernando Torres would be in a photo finish for third with their joint top speed of 22.27mph.

 

Football's fliers hit incredible speeds and Walcott's bursts mean he would run 9.9secs for 100m - if he could sustain his top speed of 10.1m per second.

 

Double Olympic champ Bolt ran 9.58secs to break the 100m world record in Berlin.

 

Campbell's top speed could see him run 10.1secs for 100m - just a tenth of a second slower than Brit Dwain Chambers ran at the World Championships.

 

THE FASTEST IN THE PREMIERSHIP

 

WALCOTT 22.72 mph

CAMPBELL 22.50 mph

DROGBA 22.27 mph

TORRES 22.27 mph

ANELKA 22.05 mph

FABREGAS 22.05 mph

A COLE 22.05 mph

CLICHY 21.82 mph

ROONEY 21.82 mph

GERRARD 21.60 mph

ROBINHO 21.60 mph

 

meget overasket over cesc her :P

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

likte og lese dette:

 

 

 

Arsenal ace Theo Walcott is the Premiership's fastest player.

 

Manchester United fan Usain Bolt hit a top speed of 24.04mph as he won two golds at the World Championships in Berlin.

 

Arsenal's Walcott clocked 22.72mph and Sol Campbell took a shock second place in the Premier League race with a 22.50mph top speed.

 

The top speeds have been calculated by Castrol using data captured over two seasons.

 

Didier Drogba and Fernando Torres would be in a photo finish for third with their joint top speed of 22.27mph.

 

Football's fliers hit incredible speeds and Walcott's bursts mean he would run 9.9secs for 100m - if he could sustain his top speed of 10.1m per second.

 

Double Olympic champ Bolt ran 9.58secs to break the 100m world record in Berlin.

 

Campbell's top speed could see him run 10.1secs for 100m - just a tenth of a second slower than Brit Dwain Chambers ran at the World Championships.

 

THE FASTEST IN THE PREMIERSHIP

 

WALCOTT 22.72 mph

CAMPBELL 22.50 mph

DROGBA 22.27 mph

TORRES 22.27 mph

ANELKA 22.05 mph

FABREGAS 22.05 mph

A COLE 22.05 mph

CLICHY 21.82 mph

ROONEY 21.82 mph

GERRARD 21.60 mph

ROBINHO 21.60 mph

 

meget overasket over cesc her :P

Kan dette stemme?!

Er det fra årets sesong eller igjennom alle tider? Kan aldri tru at Sol campbell er den 2. raskeste spillern i PL.

Link to comment
Share on other sites

Aldri i livet om Sol Campbell er ligaens nest raskeste spiller.

Nei, det tviler eg også sterkt på. Grett nok at 100m er mer eller mindre kunn max fart og ikke så mye akselrasjon. Men alikvel er eg skeptisk.

Har du linken hvor du leste dette pacman?

Link to comment
Share on other sites

Jeg var sikker på at det var Frazier det var snakk om, tydligvis ikke. Syns også det er rart at ikke Lennon i Spurs er her, Armand Traore er vell ikke akkurat treig han heller. Dette er ei latterlig liste som ikke har noe grunnlag i virkeligheten, kilden er også The Sun, det sier vell alt.. :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg var sikker på at det var Frazier det var snakk om, tydligvis ikke. Syns også det er rart at ikke Lennon i Spurs er her, Armand Traore er vell ikke akkurat treig han heller. Dette er ei latterlig liste som ikke har noe grunnlag i virkeligheten, kilden er også The Sun, det sier vell alt.. :P

Ja, trur kanskje vi kan ta også stikke denne lista langt oppi ryggen. Er mange på denne lista som mest sannsynlig ikke burde vert på ei topp 10 liste eller hva nå det er.

En av disse er nok desverre Cecs. Men han er jo så kjapp i toppen at han ikke trenger å være blandt dem raskeste i ligan.

Link to comment
Share on other sites

Aldri i livet om Sol Campbell er ligaens nest raskeste spiller.

 

Det er nok ikke han Sol det er snakk om :P

Uansett, en slik "konklusjon" skal man ikke ta 100% seriøst. Vi veit alle at mange av disse spillerene er raske, men det mangler navn som hadde gått inn på lista. Bl.a Babel er nok raskere enn han Fabregas, bare for å ta et eksempel.

Toppfart over en viss avstand er noe annet, enn å være kjapp på de første 5-10 meterene.

 

Er denne kåringen ut ifra at alle løpte like langt? Er det kun det beste løpet en spiller har hatt på 2 sesonger? Hadde alle samme forutsetninger? (været, tidlig i kampen, osv)

Mange spørsmål stiller seg bak en slik kåring, men er nok enig at Walcott er en av de raskeste både på kort distanse, og på en distanse på ca 100 meter.

Link to comment
Share on other sites

Det er toppfarten til en spiller over to sesonger. Men det kan jo sikkert være at Sol slengte seg inn i en takling, og nådde en usansynlig fart til ham å være(?). Det samme med Cesc og Gerrard som i likhet med Sol ikke har noe i en slik topp ti liste å gjøre. At Walcott er den raskeste i ligaen tviler jeg ikke på, selv om jeg synes å ha lest at Traore bruker å være raskest på springtestene i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Aldri i livet om Sol Campbell er ligaens nest raskeste spiller.

 

Det er nok ikke han Sol det er snakk om :blink:

 

Arsenal's Walcott clocked 22.72mph and Sol Campbell took a shock second place in the Premier League race with a 22.50mph top speed.

 

Om det virkelig er Sol det er snakk om, og ikke feil fornavn, bruker jeg ikke mer tid på denne "kåringen"

Det blir for useriøst.

Link to comment
Share on other sites

Folkens dette har ingenting med akselerasjon å gjøre. Dette har vel med mulig top fart ikke hvor fort du kommer opp i denne toppfarten. Var litt overrasket da jeg leste Cesc på listen, men mulig at han kan komme opp i den toppfarten visst han har et langt nokk strekk.

Link to comment
Share on other sites

Folkens dette har ingenting med akselerasjon å gjøre. Dette har vel med mulig top fart ikke hvor fort du kommer opp i denne toppfarten. Var litt overrasket da jeg leste Cesc på listen, men mulig at han kan komme opp i den toppfarten visst han har et langt nokk strekk.

 

At en spiller som Cesc nevnes blant de som har høyest toppfart stiller jeg meg veldig undrende til. Han har selv sagt i intervju at han er "so slow so slow" (husker ikke kilden, det er lenge siden) og det stemmer etter hva jeg kan se. Han er rask i hodet, treig i beina.

 

Jeg husker dessverre når vi ble slått ut av CL for Liverpool på Anfield. Ryan Babel scoret det siste målet på tampen av kampen og han møtte Cesc i en ren fartsduell i forkant. Han jogget lett fra Cesc, det så nesten litt patetisk ut. Jeg tror i fullt alvor at Cesc er den tregeste spilleren på vårt lag og jeg lurer virkelig på hvordan The Sun kommer fram til sine tall.

Link to comment
Share on other sites

Merkelige tall, uten tvil. Men de har jo tross alt målt toppfart over to sesonger. Spørsmålet er da om de har tatt med farten enkelte spillere får når de takler, da de ofte kan komme opp i en høyere fart enn de egentlig innehar.

 

At Campbell da med flere taklinger, enn mange av de andre på lista, da kan komme opp i en så høy gjennomsnittsfart kan jeg forstå.

I tillegg er det veldig viktig å skille mellom akselerasjon(startfart) og toppfart. Hadde vært litt lettere å skjønne den lista og de talla om vi hadde fått vite mer om bakgrunnen og utføringen av disse målingene.

 

Noe som er litt morsomt er uansett at om Walcott skulle holdt toppfarten gjennom 100 meter så hadde han likevel blitt knust av Usain Bolt på den distansen.

Link to comment
Share on other sites

Blir helt feil å gå ut fra Fabregas' toppfart etter det klippet Tapapa. Det ene er at Babel løper rett frem hele tiden, mens Cesc må endre litt(ikke veldig betydelig for farten, men likevel noe) retning for å prøve å komme seg foran Babel. Likevel så holder han jo faktisk ganske grei fart i forhold til Babel, selv om han kommer inn fra siden, frem til han snubler litt og Ryan får rykket akkurat nok i fra til å kunne avslutte på så å si åpent mål. (Almunia står helt feilplassert)

 

Tror faktisk mange undervurderer farten til Cesc, han er langt fra så treig som mange skal ha det til. Han har også klart å forbedre farta si de siste to-tre årene.

 

At han er blant topp 5 derimot, det er jeg rimelig sikker på at han ikke er. Men vi må huske på at det vi ser i løpet av en fotballkamp veldig sjeldent er spillernes toppfart over tid, men rykket over noen få meter. Kun ved noen få anledninger(Arshavins 4. mot Pool) ser vi spillernes toppfart.

 

Når man måler med tid, sånn som ved 100-metersløp, har toppfarten veldig lite å si. Da står det mest på hvor fort de klarer å komme opp i toppfart(akselerasjon) og reaksjon ved startsignal.

 

Det er med størst sannsynlighet ikke det de har målt her...

Link to comment
Share on other sites

Blir helt feil å gå ut fra Fabregas' toppfart etter det klippet Tapapa. Det ene er at Babel løper rett frem hele tiden, mens Cesc må endre litt(ikke veldig betydelig for farten, men likevel noe) retning for å prøve å komme seg foran Babel. Likevel så holder han jo faktisk ganske grei fart i forhold til Babel, selv om han kommer inn fra siden, frem til han snubler litt og Ryan får rykket akkurat nok i fra til å kunne avslutte på så å si åpent mål. (Almunia står helt feilplassert)

 

Tror faktisk mange undervurderer farten til Cesc, han er langt fra så treig som mange skal ha det til. Han har også klart å forbedre farta si de siste to-tre årene.

 

At han er blant topp 5 derimot, det er jeg rimelig sikker på at han ikke er. Men vi må huske på at det vi ser i løpet av en fotballkamp veldig sjeldent er spillernes toppfart over tid, men rykket over noen få meter. Kun ved noen få anledninger(Arshavins 4. mot Pool) ser vi spillernes toppfart.

 

Når man måler med tid, sånn som ved 100-metersløp, har toppfarten veldig lite å si. Da står det mest på hvor fort de klarer å komme opp i toppfart(akselerasjon) og reaksjon ved startsignal.

 

Det er med størst sannsynlighet ikke det de har målt her...

Fabregas har i tillegg løpt i 92 minutt, Babel kom inn rundt 85min eller noe sånt ?

Link to comment
Share on other sites

Fabregas er jo helt klart en av våre mest tregeste spillere. Det har han selv innrømmet og det er vell noe lagkammeratene har nevnt opptil flere ganger. Hvordan i all verden The Sun har funnet plass til vår kjære kaptein på en slik liste er veldig merkelig, men det er jo tross alt en av Englands minst troverdige aviser. ;)

Link to comment
Share on other sites

Fabregas er jo helt klart en av våre mest tregeste spillere. Det har han selv innrømmet og det er vell noe lagkammeratene har nevnt opptil flere ganger. Hvordan i all verden The Sun har funnet plass til vår kjære kaptein på en slik liste er veldig merkelig, men det er jo tross alt en av Englands minst troverdige aviser. ;)

Nok en gang, de har regnet ut 'høyeste toppfart'. Det betyr likevel ikke at Cesc blir å se som kjappere enn feks Agbonlahor på en fotballbane, siden de som sagt veldig sjeldent når toppfart i løpet av 90 minutter.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...