Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ah, Arsene Wenger den Første. Det var andre boller det, Kim.

 

Ja det var det!

 

Er kansje verd å nevne at stammen i laget ble skapt av Grayham og ble krydret av wenger med litt fart og skill!

 

Hvorfor skulle det ikke være mulig for en annen manager og bygge videre på det Wenger har skapt, folk omtaler dette som om det skulle vært den største umuligheten i verden.

Link to comment
Share on other sites

Ah, Arsene Wenger den Første. Det var andre boller det, Kim.

 

Just presis!

 

Det samme kan vi si om suksessrike managere i Arsenal som:

 

George Allison den Første

Tom Whittaker den Første

Bertie Mee den Første

George Graham den Første.

 

Konklusjon: Ingen varer evig. Og vi er takknemlig for den suksess de har brakt klubben,

det samme gjelder Wenger den Første. (og muligens den Største).

Link to comment
Share on other sites

Ah, Arsene Wenger den Første. Det var andre boller det, Kim.

 

Helt enig. Det er jo det som er mest frustrerende. Vi har jo sett at han har det i seg å skape vinnerlag. Så kan man begynne å lure på hvorfor han plutselig bestemte seg for å gjøre om på spillestilen.

 

Jeg tror dette kommer av to grunner. Den en har med økonomi å gjøre. Jeg tror det rett og slett ble for kostbart å skulle erstatte de spillerne som gjorde spillestilen vår mulig. Den andre årsaken tror jeg har med å gjøre at Wenger fant det for godt at han skulle bygge laget rundt Fabregas. Hvis man ser fra 05/06 sesongen og utover, så ser man at Arsenal gradvis begynte å bli mer og mer possession orienterte. Siste rest av direkte spillestil, forsvant vel egentlig når Flamini dro til Milan, for det var etter det at man også endret spillestilen.

Link to comment
Share on other sites

Er kansje verd å nevne at stammen i laget ble skapt av Grayham og ble krydret av wenger med litt fart og skill!

 

Her må jeg si meg litt uenig med deg. Ja, Wenger tok over en stamme, som han bygde laget rundt i starten av sin Arsenalkarriere, men de beste årgangene under Wenger (02/03 og 03/04) inneholdt ikke mange fra den stammen. I 02/03 hadde vi en sterkt aldrende Seaman, Keown og Parlour. I 03/04 hadde vi en Keown som mildt sagt var over toppen, og Parlour som sang på siste vers.

 

Jeg vil heller påstå at det var den spilleren som Wenger arvet etter Bruce Rioch som gjorde Wengerball mulig

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil heller påstå at det var den spilleren som Wenger arvet etter Bruce Rioch som gjorde Wengerball mulig

 

100+% enig, Kim. I alfabetisk rekkefølge skyldes Arsenal status i dag i all hovedsak 3 mennesker, Bergkamp, Dein og Wenger. Vi har kun en av dem tilbake, og han trenger hjelp fra noen kloninger av de to andre.

Link to comment
Share on other sites

Her må jeg si meg litt uenig med deg. Ja, Wenger tok over en stamme, som han bygde laget rundt i starten av sin Arsenalkarriere, men de beste årgangene under Wenger (02/03 og 03/04) inneholdt ikke mange fra den stammen. I 02/03 hadde vi en sterkt aldrende Seaman, Keown og Parlour. I 03/04 hadde vi en Keown som mildt sagt var over toppen, og Parlour som sang på siste vers.

 

Jeg vil heller påstå at det var den spilleren som Wenger arvet etter Bruce Rioch som gjorde Wengerball mulig

 

Når en har opplevd trioen Bergkamp-Henry og Vieira så blir det ikke det samme

med den fotballen vi spiller idag.

Før var det fart presisjon og hurtighet som var vårt varemerke. At vi hadde krigere

som kunne vinne ballen og kontre kjapt savner jeg.

 

Det er spillertypene vi mangler idag. Er veldig usikker på om Wenger har gjort sitt.

Er mer sikker på at en del spillere bør selges etter sesongen.

Vi trenger krigere og spillere med vinnermentalitet. Hva kunne ikke spillere som

Gallas og Flamini gitt dagens mannskap ......

Link to comment
Share on other sites

Det er spillertypene vi mangler idag. Er veldig usikker på om Wenger har gjort sitt.

Er mer sikker på at en del spillere bør selges etter sesongen.

Vi trenger krigere og spillere med vinnermentalitet. Hva kunne ikke spillere som

Gallas og Flamini gitt dagens mannskap ......

 

En ting er sikkert, og det er at vi ikke har muligheten til å spille Wengerball som vi så i unbeaten perioden. Til det har vi alt for mange possessionbaserte spillere. En tankegang jeg tror Wenger startet da han slik jeg ser det bestemte seg for å bygge et lag rundt Fabregas. Stort sett hver eneste offensive spiller som er hentet inn de siste årene, er spillere som er glade i å føre ball.

 

Skal vi igjen kunne gjenerobre tronen, så må vi legge om stilen fullstendig, og satse på samme linje som vi gjorde tidligere, eller så er vi nødt til å ha inn mer kvalitet i alle ledd, som gjør at vi kan bære frukter av den spillestilen vi har i dag. Det eneste som er sikkert, er at dette kommer til å koste penger.

 

Jeg mener forsåvidt at det er fullt mulig å fortsette med Wenger i klubben, uten at han nødvendigvis er manager. Hans nese for spillere, og kunnskap om spillet fotball kunne gjort seg fint i en direktørstilling. Det blir uansett spennende å se hva Wenger gjør til sommeren

Link to comment
Share on other sites

En ting er sikkert, og det er at vi ikke har muligheten til å spille Wengerball som vi så i unbeaten perioden. Til det har vi alt for mange possessionbaserte spillere. En tankegang jeg tror Wenger startet da han slik jeg ser det bestemte seg for å bygge et lag rundt Fabregas. Stort sett hver eneste offensive spiller som er hentet inn de siste årene, er spillere som er glade i å føre ball.

 

Skal vi igjen kunne gjenerobre tronen, så må vi legge om stilen fullstendig, og satse på samme linje som vi gjorde tidligere, eller så er vi nødt til å ha inn mer kvalitet i alle ledd, som gjør at vi kan bære frukter av den spillestilen vi har i dag. Det eneste som er sikkert, er at dette kommer til å koste penger.

 

Jeg mener forsåvidt at det er fullt mulig å fortsette med Wenger i klubben, uten at han nødvendigvis er manager. Hans nese for spillere, og kunnskap om spillet fotball kunne gjort seg fint i en direktørstilling. Det blir uansett spennende å se hva Wenger gjør til sommeren

 

Det er dette jeg har sagt en stund nå.

 

Når det du sier om at vi har en del spillere som er glade i å føre ball så er det helt riktig, men vi har jo sett mange fantastiske kontringer komme av disse spillerne allikevel så sånn sett tror jeg de er fullstendig kapable til å være langt mer direkte enn hva vi har vært de siste sesongene, men som jeg sa i en annen tråd så virker det som om denne spillestilen forsvant helt når vi gikk vekk fra 4-4-2 og når Wenger ikke engang legger om til 4-4-2 i kamper hvor vi trenger poeng mot antatt dårligere lag så ser jeg på sannsynligheten for at han skal gjøre dette til vår "nye-gamle" formasjon så har jeg store tvil :D

Link to comment
Share on other sites

Veldig frustrerende lesing her inne nå, virker som det er opplest og vedtatt at Wenger er utrangert som manager for verdens beste klubb, og det oppfatter jeg altså som veldig frustrerende.

Vi har vært gjennom en utrolig skuffende og tung periode, så langt er jeg enig, fortsettelsen er derimot langt fra like åpenbar som de fleste mener den er.

Jeg ønsker å uttrykke min støtte til monsieur Wenger, også i denne motgangsperioden, og satser på at vi nok en gang klarer å snu motgang til medgang også i siste del av sesongen.

Det har skjedd langt merkeligere saker i fotball enn at Arsenal skal avslutte denne sesongen på en meget solid måte, vinner vi resten av kampene blir vi garantert seriemester, jeg tror t.o.m at vi blir seriemester med et tap på de siste kampene, bare det ikke kommer mot manu.

Hvis vi vurderer ut fra de siste kampene virker ikke dette veldig sannsynlig, hvis vi vurderer det ut fra kvalitetene vi innehar i vårt lag virker det mye mere sannsynlig, dette handler først og fremst om hva som foregår oppi hodene på hver enkelt spiller akkurat nå og til siste kamp er spilt i mai.

Vi må ganske enkelt få tilbake troen på at vi kan vinne våre kamper fremover basert på at våre styrker holder til å slå samtlige motstandere i innspurten, troen blir helt avgjørende.

Samtidig skal det bli veldig interessant å se hvordan manu opptrer i slutten av denne sesongen med CL-kamper mot chelsky og Fa-cup mot city samtidig som de også skal opp mot både chelsky og Arsenal i serien, de skal også klare seg uten Rooney de to neste kampene, noe sier meg at dette laget kan miste grepet i innspurten, det vil i så fall ikke være likt manu men kvalitetene i dagens manu er heller ikke likt den kvaliteten manu har pleid å ha det siste tiåret.

Men hvis mot formodning sir Alex på nytt klarer å lede sitt lag til seriemesterskap med dette mannskapet er det simpelthen utrolig imponerende og jeg vil være den første til å gratulere manu-fansen med gull.

Uansett velger altså jeg å uttrykke en sterk støtte til vår manager og hans lag også i denne motgangsperioden vi nå på nytt opplever og tillater meg å håpe på at Brede Hangeland og hans fulham vil stjele poeng fra manu allerede førstkommende helg.

PROUD TO BE A GOONER!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Her må jeg si meg litt uenig med deg. Ja, Wenger tok over en stamme, som han bygde laget rundt i starten av sin Arsenalkarriere, men de beste årgangene under Wenger (02/03 og 03/04) inneholdt ikke mange fra den stammen. I 02/03 hadde vi en sterkt aldrende Seaman, Keown og Parlour. I 03/04 hadde vi en Keown som mildt sagt var over toppen, og Parlour som sang på siste vers.

 

Jeg vil heller påstå at det var den spilleren som Wenger arvet etter Bruce Rioch som gjorde Wengerball mulig

 

Om du og vi andre mener at Keown var over toppen spillemessig, hadde han i alle fall noe annet ved seg. En fandenivolsk innstilling. En skikkelig fighter, og han klarte å få det til å smitte over på andre spillere. Om et lag skal lykkes i England, må de ha slike spillere. Spillere som er villige til å ofre sin siste dråpe blod for klubben og fansen.

Link to comment
Share on other sites

Om du og vi andre mener at Keown var over toppen spillemessig, hadde han i alle fall noe annet ved seg. En fandenivolsk innstilling. En skikkelig fighter, og han klarte å få det til å smitte over på andre spillere. Om et lag skal lykkes i England, må de ha slike spillere. Spillere som er villige til å ofre sin siste dråpe blod for klubben og fansen.

 

Ingen tvil om at betydningen av å ha Keown i stallen var stor. Satte nok ting litt på spissen. Poenget mitt var at Wengerball på sitt aller beste, hadde svært lite å gjøre med den stammen Wenger arvet etter Graham.

Link to comment
Share on other sites

Et par ting jeg savner voldsomt under dagens Wenger mannskap er følgende:

 

Avslutninger fra distanse. Dette har mer eller mindre vært total mangelvare de siste sesongen for Arsenal. Det virker som målet er å ALDRI avslutte utenfor 16-meter. Ofte kan vi stå å trille ball helt inn til motstanderens 16-meter uten at spillerne tør å ta opplagt skuddmuligheter. Med tanke på hvor stort balleinnhav vi har i mange kamper og hvor lavt mange motstandere legger sitt press mot oss vil det gitt angrepsspillet en helt ny dimensjon om vi hadde hatt flere langskyttere i laget. Hadde vi over flere kamper utfordret med skudd fra distanse ville dette også naturlig presset motstanderne til å komme høyere i sitt press som igjen ville skape mer rom for oss.

Kontringsstyrke. I de Wengerlagene som virkelig dominerte Premier League ble det spilt kontringsfotball i det absolutte verdensklasse. Det ble scoret veldig mange mål etter at vi brøt motstanderne i deres oppbyggende angrepsspill og stormet framover i enormt tempo. Det var ofte snakk om få sekunder fra vi vant ballen til angrepet var avsluttet i den andre enden av banen, i mange tilfeller med ett mål til Arsenal.

Hvor har det blitt av kontringsviljen i dagens mannskap?

 

”Attitude” Kanskje det jeg og de fleste andre Arsenal fans har savnet mest de siste årene. Guts, vilje, vinnermentalitet, fandenivoldsk innstilling. Mange ord kan brukes om hva som mangler her, men ”attitude” er kanskje det mest dekkende. Det virker som vi mangler spillertypene som vi hadde tidligere, spillerne som det lyste kampvilje og galskap av gjennom hele kamper. Spillere som Keown, Vieira m.f som virkelig hatet å tape kamper. Riktignok førte det til en del kort og suspensjoner, men du verden hvilken effekt det hadde må hele laget. Husker kampene mot United sent på 90 og tidlig på 00-tallet, det var virkelig to lag som hatet hverandre og gjennom 90 min hadde mer lyst til å miste livet en å tape kampen. Hvor er denne mentaliteten i dagens lag? Er det rett og slett mangel på denne type spillere, eller er det Wenger som ikke lenger motiverer spillerne på samme måte som tidligere?

 

 

Det mest frustrerende med disse tingen er at i alle fall de to første punktene kunne enkelt blitt løst om vi hadde ønsket. Vi har spillere som er kapable til å score fra både 16, 25 og 35 meter i laget, men ingen tør/vil forsøke.

Vi har også mer enn nok hurtighet i laget til å kjøre kontringer alà 03-04 generasjonen til Arsenal, men når vi vinner ball skal den aller helst to trekk tilbake før den skal gå fram.

Hvorfor kjære Arsene Wenger er du ikke villig til å forsøke å hente disse elementene tilbake i din fotballfilosofi så vi igjen kan hente hjem sølvtøy.

Link to comment
Share on other sites

Noe av det viktigste du nenver Maestro, er kontringene. Vår dødelighet på kontringer resulterte i at motstanderlaget ofte ikke turte å presse like høyt som de normalt gjør - de spilte da en spillestil som ikke passet dem - og dette førte til at magikerene (Henry, Bergkamp, Pires osv.) kunne tre ballen gjennom et markeringssvakt forsvar. Når vi fikk det første målet, så måtte motstanderne frem på banen - og da kom kontringene.

 

Savner det... veldig...

Link to comment
Share on other sites

Noe av det viktigste du nenver Maestro, er kontringene. Vår dødelighet på kontringer resulterte i at motstanderlaget ofte ikke turte å presse like høyt som de normalt gjør - de spilte da en spillestil som ikke passet dem - og dette førte til at magikerene (Henry, Bergkamp, Pires osv.) kunne tre ballen gjennom et markeringssvakt forsvar. Når vi fikk det første målet, så måtte motstanderne frem på banen - og da kom kontringene.

 

Savner det... veldig...

De største forskjellene mellom de to lagene når det kommer til kontringer er vel at det er altfor stort strekk i laget nå i forhold til da. Samt at midtbanespillerne ikke jobber like hardt hjemover, og da ender det ofte i mål og sjanser i mot fremfor at vi vinner ballen tilbake høyt og kan kontre mot et lag som ikke er i balanse. Det går så treigt fremover nå siden vi sjelden vinner ballen høyt, i tillegg til at vi har altfor få midtbanespillere som kan ta dype løp å lage strekk i motstanderens forsvar. Her var Pires, Henry og Ljungberg utrolig viktige, samt en Vieira, Petit og Gilberto som var veldig dyktige i å variere mellom den lange gjennombruddspasningen i tillegg til å ha evnen til å gå forbi et pressledd på egenhånd. Wilshere, Cesc og til tider Song klarer å gå forbi pressledd på egenhånd, men kun Cesc klarer å slå de virkelig farlige gjennombruddspasningene. dessverre har vi altfor dårlig gjennombruddskraft med kun RvP på topp. Håper vi kan se Ramsey som en spiller som tar de dype løpene etterhvert. Diaby har evnen, men han er altfor ustabil.

 

Føler det som hadde vært det beste med de spillerne vi har i dagens stall er at vi hadde flyttet Cesc ned sammen med Song, og satt Diaby/Nasri som den offensive midtbanespilleren i mellomrommet. Cesc er mer en dyptliggende playmaker á la Xavi enn han er en offensiv sentral midtbanespiller som Gerrard og Lampard. De tre spissene vi har som kan bekle sentralspissrollen er i tillegg altfor trege til å kunne utfordre nok i bakrom.

 

Nei, håper Wenger innser at vi må ha to spisser igjen. Ikke minst i hjemmekamper hvor vi sliter med å bryte ned motstandere som vi skal være bedre enn.

 

Nasri og Arshavin kan fint fungere som vingtypene vi hadde i Pires og Ljungberg. Og Walcott som en Henry, samt RvP som en DB10?

Cesc-Song som de to sentrale på midten iallefall.

 

Da mister selvfølgelig Wilshere og evt Ramsey mye verdifull spilletid fra start. Denilson og evt også Diaby burde få et stort spark i baken og et ultimatum om at de må begynne å prestere på et høyere nivå over lenger tid, hvis ikke så får de finne seg en annen klubb.

 

Savner de fryktinngytende kontringene som nesten alltid skapte store sjanser. Setter man fart med 4-5 spillere med kvalitet mot motstanderens mål blir det som regel alltid farlig.

 

Og vi kunne fint ha beholdt 4-2-3-1 formasjonen i andre type kamper, som mot Manure og Chelskij feks. Da har vi vår plan B.

 

Det er iallefall mitt syn på saken...

Link to comment
Share on other sites

Veldig frustrerende lesing her inne nå, virker som det er opplest og vedtatt at Wenger er utrangert som manager for verdens beste klubb, og det oppfatter jeg altså som veldig frustrerende.

Vi har vært gjennom en utrolig skuffende og tung periode, så langt er jeg enig, fortsettelsen er derimot langt fra like åpenbar som de fleste mener den er.

Jeg ønsker å uttrykke min støtte til monsieur Wenger, også i denne motgangsperioden, og satser på at vi nok en gang klarer å snu motgang til medgang også i siste del av sesongen.

Det har skjedd langt merkeligere saker i fotball enn at Arsenal skal avslutte denne sesongen på en meget solid måte, vinner vi resten av kampene blir vi garantert seriemester, jeg tror t.o.m at vi blir seriemester med et tap på de siste kampene, bare det ikke kommer mot manu.

Hvis vi vurderer ut fra de siste kampene virker ikke dette veldig sannsynlig, hvis vi vurderer det ut fra kvalitetene vi innehar i vårt lag virker det mye mere sannsynlig, dette handler først og fremst om hva som foregår oppi hodene på hver enkelt spiller akkurat nå og til siste kamp er spilt i mai.

Vi må ganske enkelt få tilbake troen på at vi kan vinne våre kamper fremover basert på at våre styrker holder til å slå samtlige motstandere i innspurten, troen blir helt avgjørende.

Samtidig skal det bli veldig interessant å se hvordan manu opptrer i slutten av denne sesongen med CL-kamper mot chelsky og Fa-cup mot city samtidig som de også skal opp mot både chelsky og Arsenal i serien, de skal også klare seg uten Rooney de to neste kampene, noe sier meg at dette laget kan miste grepet i innspurten, det vil i så fall ikke være likt manu men kvalitetene i dagens manu er heller ikke likt den kvaliteten manu har pleid å ha det siste tiåret.

Men hvis mot formodning sir Alex på nytt klarer å lede sitt lag til seriemesterskap med dette mannskapet er det simpelthen utrolig imponerende og jeg vil være den første til å gratulere manu-fansen med gull.

Uansett velger altså jeg å uttrykke en sterk støtte til vår manager og hans lag også i denne motgangsperioden vi nå på nytt opplever og tillater meg å håpe på at Brede Hangeland og hans fulham vil stjele poeng fra manu allerede førstkommende helg.

PROUD TO BE A GOONER!!!!!

Waiter! I'd like what this guy's having!

Link to comment
Share on other sites

Her må jeg si meg litt uenig med deg. Ja, Wenger tok over en stamme, som han bygde laget rundt i starten av sin Arsenalkarriere, men de beste årgangene under Wenger (02/03 og 03/04) inneholdt ikke mange fra den stammen. I 02/03 hadde vi en sterkt aldrende Seaman, Keown og Parlour. I 03/04 hadde vi en Keown som mildt sagt var over toppen, og Parlour som sang på siste vers.

 

Jeg vil heller påstå at det var den spilleren som Wenger arvet etter Bruce Rioch som gjorde Wengerball mulig

 

Snakket om 97-98 jeg da! Forsvaret var på plass når Wenger overtok og i tilegg var Bergkamp der. Keown Adams og co ville aldri livet tillatt sånne ting som vi ser i dag, den holning fikk Viera henry og Berkamp inn fra første stund!

Link to comment
Share on other sites

John Cross i The Mirror twitret rett etter pressekonferansen i dag :

 

In all my years of covering #Arsenal, never seen Wenger so hurt and upset as he was in our press conference after cameras were off.

 

The papers tomorrow will make good reading as Wenger addresses criticism, what's judged as success and quality of signings.

 

Har ingenting til overs for The Mirror, men det skal bli spennende å se hva dette går på...

Link to comment
Share on other sites

"Success is to do the maximum with the talent you have, to be consistent at the top. It's not that you're good one day and terrible the next, it's that you can turn up every day you work as good as you can. That is, for me, success."

 

For det første hvis dette er maksimalt vi får ut av talentet til laget så sier det seg selv at laget ikke er godt nok. Vil verken Wenger eller klubben investere i nye spillere for å gjøre laget bedre så sliter både manageren og selve klubben med ambisjonene sine. For det andre så har jeg ikke sett disse spillerne her dukke opp kamp etter kamp hvor de gir 100%. Det har jo vært selve problemet i andre halvdel av sesongen hvor spillerne rett og slett ikke yter godt nok.

 

Sorry Wenger, men etter disse uttalelsene virker det virkelig som om du har "lost the plot".

Link to comment
Share on other sites

http://www.teamtalk.com/news/2483/6859441/...rs-are-amazing-

 

 

B) Begynner å bli litt lei nå...Dette var ett fem års prosjekt. På tide og innse at du feilet Le Boss?

Er ikke ulovlig og feile, men og ikke innse det å forandre på veien videre blir litt feil spør du meg.

Innse det og innrøm det. Arsenal er for stor til og skulle kjempe om "plasseringstrofeer" àla topp fire...

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...