Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Tror ikke du tok poenget mitt Chris, tapene mot manu og chelsky i år og det faktum at vi gjorde det motsatt forrige sesong betyr bare en ting etter min mening, det har absolutt ingenting med taktiske valg å gjøre.

Forresten, selvtillit er ikke noe du har men noe du får ;)

Og da etter å lykkes med det du skal gjøre.

 

Det kan ha mye med taktiske valg og undervurdering å gjøre.

Og selvfølgelig vet jeg at selvtillit er noe man får etter at man lykkes, så da spør jeg, hvordan skal vi vinne uten selvtillit?

Link to comment
Share on other sites

På tide å finne en ny manager. Kongen av managere i Arsenal er utgått på dato. Han vet det også selv, og kommer til å fratre etter neste sesong.

Som Myles Palmer sier det: " Arsenal har et gammelt styre, en gammel manager og et ungt lag. Arsenal trenger et yngre styre, en yngre manager og et mer modent lag."

 

Ut med konservative Hill Wood, inn med Usmanov og Dein. Ut med Wenger, inn med en yngre taktiker som manager.

 

Spot on gooners.

 

Dette er vel den same leksa me har høyrt frå deg i årevis. Du er nokre år sidan du ville skifte ut Wenger med David O'Leary, og han har vore arbeidsledig i snart fire år no. Me burde vel kanskje rette ein henvendelse til han da, sidan du åpenbart har synske evner, og Wenger kjem til å slutte etter neste sesong?

Di grenselause tiltru til Myles Palmer og Usmanov bør vel sant å seie stå ukommentert, så eg får nøye meg med å uttrykkje stor takksemd for at du og dine eventuelle meiningsfeller ikkje har noko hand på rattet i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Bra og høre Wenger si følgende:

 

"With the season drawing to a close, people are inevitably looking to discuss our transfer targets," Wenger revealed. "I do have targets and have been talking to people, but I cannot mention any names at the moment.

 

"What I can say is that the World Cup will not affect our recruitment, unless there is an exception that nobody could foretell.

 

"In my view it is dangerous to buy on the back of a World Cup - for one thing the prices afterwards are always artificial, and for another you have to bear in mind that anyone can have three weeks of glory on a football field.

 

"All told, I believe that the earlier you settle your teams for the next season, the better it is and the less anxiety you have."

 

Han har sagt lignende før men vi får håpe at de viktigste brikkene er på plass før det sparkes igang i Afrika!

Link to comment
Share on other sites

Ut med middelmådighetene Almunia, Denilson, Silvestre, Fabianski og Eduardo(stoles ikke på uansett).

Gallas kan erstattes med en god erstatter som passer Vermaelen, Cambell et år til som backup..

 

Arshavin må begynne å vise hva han er go for, denne sesongen har vært under par og ikke god nok i mine øyne..

 

Rosicky synes jeg ikke kan spille på kanten for oss, ganske sikker på at Wilshere ville laget mer røre for motstanderne våre..

Bendtner kan vi beholde, Vela og Walcott kan få en sesong til på prøve..

Diaby bør få neste år på seg til å vise seg at han tar flere steg på vei mot å bli noe, men en sentralmidtbanespiller som kan spille ved siden av Song og Fabragas bør hentes, idielt sett burde han kunne ta Song sin plass når han er skadet også..

 

På tide og vise at det ikke holder å være en middelmådighet i en klubb som Arsenal

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener at Wenger IKKE bør sparkes.

Arsene Wenger har gitt oss utrolig mye: Vi spiller kanskje verdens mest underholdene fotball på vårt bestel, vi har et utrolig ungt og sterkt lag, vi har kanskje Premier Leagues sunneste økonomi og vi har spilt Champions League og vært i toppen i Premier League i mange år på rad.

 

Det var folk som mente at det var Wenger sin feil at vi tapte mot Wigan, fordi han ikke klarte og holde ''motivasjonen'' oppe når vi ledet 0 - 2. Det er bare teit spør du meg, Wenger bør ikke klandres for tapet mot Wigan, spillerne skal klare og holde på en 0 -2 ledelse når det er 10min igjen uansett om det kommer ritkige bytter eller ikke. Så jeg syns det blir for dumt og klandre Wenger for det tapet.

 

Tro meg, jeg er lei av ventingen på trofeer, men mange av poengtapene iår er jo spillerene sine feil, ikke Wenger sine, så hvorfor skal Wenger få sparken spør nå jeg?

Link to comment
Share on other sites

Uff for en konklusjon, du går en kjedelig sesong i møte med andre ord??

Du ser ingen fremgang fra forrige sesong altså??

Stakkars mann, dette var trist lesing :)

Vi får bare be om at ikke supporterne som er nær laget ikke har samme holdning, noe jeg heldigvis vet ikke er tilfellet.

Wenger er garantisten for pokaler!!!

 

Var sist sesong en fremgang fra sesongen før då? Det var den langt ifra.. Wenger er ikke noen garantist i det hele tatt lenger..

 

Garantister for pokaler vinner noe i løpet av fem år, må huske at no er det gått 5 år uten titler.. Er jo langt fra sikkert vi vinner noe med det første. Chelsea og Man U kommer til å være sterkere neste år.

 

I år og for 3 år siden var PL "there for the takin" som Keown sa men vi vant ikke noen av årene.. Var dårligst når det gjaldt som vanlig.. Har tapt de 2 finalene vi har vært i..

 

Nei om Wenger hadde blitt kicket ut i år er det ikke noe å si på det.. Men mannen er jo fredet i arsenal, sier seinest i dag at squaden ikke trenger noe overhouling.. Jo den gjør det!

Do it or get fired sier jeg

Link to comment
Share on other sites

Jeg aksepterer at det er såkalte supportere av Gunners som ikke har hverken tro på eller anerkjenner jobben vår manager har gjort.

Hva annet kan man gjøre??

Man kan jo ikke true dem med juling eller skjelle dem ut etter noter, kan man vel??

Man må ganske enkelt godta at det finnes supportere av vår klubb som ikke eier fnugg av respekt for Arsene Wenger og helt opplagt heller ikke eier fnugg av peiling på fotball og jobben han skal gjøre.

Hvis man evaluerer jobben mr Wenger har gjort siden han kom til klubben må man være enten snøblind alternativt sveiseblind for ikke å se at mannen har levert i lange baner, langt bedre enn det gikk an å håpe på før han ankom.

Mye av kritikken går ut på at vår manager ikke ønsker, eventuelt ikke skjønner at vi trenger nye spillere, videre at han er evneveik taktisk.

Sist men ikke minst at han ikke har vunnet en pokal på fem år.

For å ta det første først, nemlig spillerkjøp, ingen og da mener jeg absolutt ingen, må gå rundt og tro at Wenger ikke ønsker nye, bedre spillere til Arsenal. Arsenal er derimot ikke i samme situasjon som Chelsky, city og real madrid som bare kan kjøpe ferdig utviklede verdensstjerner, vi er avhengige av å skape dem selv, noe mr Wenger har gjort i søkk og kav i hele sin periode som manager.

Jeg gidder ikke nevne flere enn Patrick Vieira og Cesc Fabregas, men kunne kjapt ramset opp 25 spillere i tillegg som har blitt superstjerner under Wengers ledelse.

Altså, mannen har levert bigtime på dette punktet!!!

Når det er sagt så må det også nevnes at hans ledelse har ført til en kjernesunn økonomi i vår klubb, i motsetning til bl.a manu og city, noe som garantert kommer til å føre til investeringer i nye, gode spillere denne sommeren, muligens ikke verdensstjerner, men spillere som styrker oss.

Når det gjelder det taktiske spørsmålstegnet har jeg gjentatte ganger etterlyst mere konkrete ting som Wenger er dårlig på, eventuelt kan bli bedre på.

Jeg har enda ikke fått ett eneste svar på dette spørsmålet, kun en masse påstander om dårlige bytter...

Her må det gå an å forlange tydeligere svar på hva det er man snakker om, mitt utgangspunkt er selvfølgelig at man må kjenne til hver enkelt spiller sin situasjon, både skade- og form-messig hvis man skal ha en mening om hvilke bytter vår kampleder skal foreta seg i løpet av kampene.

Vår måte å spille fotball på er allmennt kjent og oppfattet som genial, dvs en offensiv, ballbesittende, bevegelig og publikumsvennlig form for fotball, en form for fotball som har gitt oss utallige pokaler, altså mannen har levert også på dette området!!!

Så til det punktet som veeeeldig mange her inne er opptatt av, nemlig mangelen på pokaler de siste fem år.

Jeg har også hatt veldig lyst på pokaler i denne perioden og trodde faktisk at denne sesongen ville gi oss et etterlengtet PL-trofe, helt til den vanvittige skadesituasjonen satte en effektiv stopper for det.

Arsene Wenger har hatt ett oppdrag i denne perioden fra 2006-2010, nemlig å holde oss inne blant topp-4, som gir oss rett til deltagelse i CL hvert år.

Denne perioden har klubbens økonomi vært mildt sagt presset og manageren har vært kneblet på hender og føtter når man tenker på spillerkjøp, noe som selvfølgelig skyldes utbyggingen av Emirates stadium.

Til tross for dette har vi altså vært i CL i ti år på rad, noe som har bidratt til at klubbens økonomi per i dag er så sunn at vi nå kan gå en veldig spennende sommer i møte.

Arsene Wenger har altså levert også på dette området!!!!

 

Wenger knows :)

Link to comment
Share on other sites

Er så lei av å lese "Wenger Knows" i hver debatt angående Wenger. Det er liksom blitt et eget argument for at Wenger fortsatt bør være manager...

 

Hadde Wenger hatt peiling, så hadde han handlet inn en keeper i januar, samt en erstatter for RvP som var langtidsskadd. Da kunne vi ha vunnet årets Premier League.

 

Så Wenger er langt ifra "knowing".

 

imers knows.

Link to comment
Share on other sites

Har lenge sagt at det er Wenger som skal ha kritikken og ikke spillerne. Arsene er den som må stå til ansvar for at laget ikke tar hjem pokaler. Han har hatt mer enn nok penger tilgjengelig til å hente forsterkninger av kvalitet.

Nå ser vi at pokaler uteblir, forsvaret er ustablit, keeperen er en vits og spillerne er laget av porselen.

Siden sist pokal så har vi sagt: "Det var nesten", "kun uflaks" og "vi tar det neste år". Problemet er at det nå har gått for lang tid siden laget løftet en pokal.

Sats litt friskt!

Hent inn David Anthony O'Leary, spilt 722 kamper for Arsenal (klubbrekord). Han kjenner klubben godt, og gjorde det heller ikke så værst som manager for Aston Villa.

Hent inn Seamen som keepertrener, det var egentlig han som skulle ha jobb, men takket nei. Kanskje han vil nå?

Hva med å skifte ut det medisinske apparatet også? En begynner å lure når nesten alle spillerne sliter med skader!

 

Gi Wenger kritikk, han fortjener det nå! Stor manager har han vært, den største vi har hatt? Ikke alt varer evig, og en ny trener kan være det som trengs. Tiden vil vise.

Link to comment
Share on other sites

 

In Arsene we thrust. Måtte han være lutter øre, og finne suksessoppskriften ( kjøp etablert!)

 

Så det er det som er suksessoppskriften? Kjøpe etablerte spillere? Kjøpe, kjøpe, kjøpe.

 

Det vil altså si at vi aldri kan vinne noe, siden det er mange klubber som har råd til å kjøpe flere, dyrere og bedre spillere enn oss.

 

En stor del av dagens fotballfans lever i troen på at den beste (eneste?) måten å gjøre et fotballag bedre, er

å handle inn stjernespillere. Jeg fatter det ikke...

Link to comment
Share on other sites

Så det er det som er suksessoppskriften? Kjøpe etablerte spillere? Kjøpe, kjøpe, kjøpe.

 

Det vil altså si at vi aldri kan vinne noe, siden det er mange klubber som har råd til å kjøpe flere, dyrere og bedre spillere enn oss.

 

En stor del av dagens fotballfans lever i troen på at den beste (eneste?) måten å gjøre et fotballag bedre, er

å handle inn stjernespillere. Jeg fatter det ikke...

 

Det er ingen som har sagt at vi må kjøpe, kjøpe kjøpe. Jeg tolker det han sier som at han vil ha 1-2 etablerte spillere i stedet for å handle inn en 17 og en 18 åring som får 10 min pr. 4. kamp. Selvfølgelig kommer vi til å vinne noe med de spillerne vi har, men hvor lang tid tar det?

Har du lyst til å se Almunia og Silvestre skal få spille de neste 2 sesongene mens Eduardo blir foretrukket som spiss i en sesong der vi scorer 15 mål og slipper inn 115?

I stedet kunne vi handlet ÈN keeper og ÈN midtstopper/midtbanespiller, spiss trenger vi ikke fordi Chamakh er på vei inn. Hadde det vært så forferdelig?

Link to comment
Share on other sites

Dessverre er det slik hvis pokaler skal hentes, jfr United, Chelski, Barca mv..

Du tror vel ikke Wigan, Bolton, Blackburn og alle andre fra plass 8 og nedover vinner ligaen. :)

 

Det er med den innkjøpspolitikken Arsenal har en sterk prestasjon å komme blant de 4 beste.

Og det har jeg hevdet fra sesongstart!

 

 

Hvordan er det mulig å påstå noe slikt når du vet at vi vant the double både i -98 og -02??

Har du enda ikke forstått at Wenger er en tryllekunstner??

Manu hadde hinsides med pund i forhold til oss også disse årene vettu.

Nei Oskar, hvis det var slik at pokalene ble delt ut etter hvor mye pund hver enkelt klubb har burde vel city ha distansert Arsenal denne sesongen og Real Madrid lekt seg til CL-pokalen?

Milliardinvesteringer holder absolutt ikke, dette handler om intelligens, både blant managere som styrer og supportere som har meninger ;)

En såpass absurd ytring som å gi Wenger sparken etter denne sesongen, hvor han på nytt har loset oss trygt gjennom til en ny CL-deltakelse neste sesong, samtidig som han har styrket økonomien såpass i klubben at han har handlefrihet til å styrke stallen vesentlig for første gang på 5 år, også skal han altså få sparken??

Med all mulig respekt å melde, det er det største idioti jeg noen gang har hørt på dette forumet.

Det første som da ville ha skjedd er garantert at Cesc og van Persie ville flyktet fra klubben!!!!!

Jeg nekter å tro at dere som ønsker Wengers avgang ikke har tenkt tanken om hvilke bånd han har til sine spillere og ikke minst hvorfor det har oppstått så sterke bånd til en del av spillerne??

Hadde det ikke vært for bindingen Wenger-Fabregas hadde Cesc vært i Barca for flere sesonger siden.

Det er fullt lovlig å bruke hjernebarken på en litt mere konstruktiv måte enn å foreslå noe så vanvittig.

Eller for å si det på en mere populær måte, "her kreves det en viss grad av musikalitet" ;)

 

WENGER KNOWS!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Hvordan er det mulig å påstå noe slikt når du vet at vi vant the double både i -98 og -02??

Har du enda ikke forstått at Wenger er en tryllekunstner??

Manu hadde hinsides med pund i forhold til oss også disse årene vettu.

Nei Oskar, hvis det var slik at pokalene ble delt ut etter hvor mye pund hver enkelt klubb har burde vel city ha distansert Arsenal denne sesongen og Real Madrid lekt seg til CL-pokalen?

Milliardinvesteringer holder absolutt ikke, dette handler om intelligens, både blant managere som styrer og supportere som har meninger :)

En såpass absurd ytring som å gi Wenger sparken etter denne sesongen, hvor han på nytt har loset oss trygt gjennom til en ny CL-deltakelse neste sesong, samtidig som han har styrket økonomien såpass i klubben at han har handlefrihet til å styrke stallen vesentlig for første gang på 5 år, også skal han altså få sparken??

Med all mulig respekt å melde, det er det største idioti jeg noen gang har hørt på dette forumet.

Det første som da ville ha skjedd er garantert at Cesc og van Persie ville flyktet fra klubben!!!!!

Jeg nekter å tro at dere som ønsker Wengers avgang ikke har tenkt tanken om hvilke bånd han har til sine spillere og ikke minst hvorfor det har oppstått så sterke bånd til en del av spillerne??

Hadde det ikke vært for bindingen Wenger-Fabregas hadde Cesc vært i Barca for flere sesonger siden.

Det er fullt lovlig å bruke hjernebarken på en litt mere konstruktiv måte enn å foreslå noe så vanvittig.

Eller for å si det på en mere populær måte, "her kreves det en viss grad av musikalitet" ;)

 

WENGER KNOWS!!!!!!!!!

 

Hvordan kan du si at Wenger er en garantist for pokaler når vi ikke har sett snurten av en eneste pokal de siste 5 årene?

Hva får deg til å si noe sånt?

Alle vet vi vant the double i 98 og 02, men hva har det å gjøre med at han er en tryllekunstner når han ikke har skaffet oss en pokal på 5 år?

Milliardinvesteringer holder ikke i seg selv nei, det har du rett i. Du kan ikke med sikkerhet si at Cesc hadde dratt hvis vi hadde hatt en annen manager. Men nå som han har økonomi til å styrke stallen vesentlig, hvor mye tror du han bruker?

Det er heller INGEN her inne som krever milliardinvesteringer, vi kunne investert £20 millioner og hatt et vesentlig sterkere lag i år med tanke på alle skadene som har rammet oss. Det er heller ingen grunn til å tro at det kommer til å minske neste sesong.

"Wenger knows" begynner å bli litt gammelt nå. Selv om jeg ikke vil ha han bort fra klubben har han tydelig vist at han ikke vet lengre, ved å kjøpe Silvestre, satse på Almunia og Fabianski samtidig som Denilson muligens er hans ukjente sønn.

Skjønner rett og slett ikke hvor du vil med disse innleggene, om du vil bruke noen millioner pund på en bedre stall slik at vi er bedre rustet for skader og virkelig kan gi Chelsea og United kamp om gullet eller at vi skal la Wenger fortsette med sitt "nye" lag å se hvor lang tid han faktisk kan bruke på å skaffe oss litt sølvtøy.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke synske evner, kun en mening. Man trenger vel ikke synske evner for å synes. Eller har du.....siden du har en mening.

Det kan faktisk finnes noen som kan erstatte Wenger. Hvem trodde at Arsenal kunne finne en bedre manager enn Graham, en virkelig bedre!

Ingen varer evig, selv ikke store managere. Og hva Mr Palmer angår, så har han friske og klare meninger.

Litt "fraspark" trengs for å skape debatt. det burde kanskje du også ha... :)

Men kanskje du heller liker å kunne skryte som et esel av Arsenal, og ikke godta nyanser.

 

Som den nynorsk debattant du er vil jeg siterer Duun: "Ein har det som ein har det, same kor ein gjøymer seg" ;)

Fritt fram. Eller sarkastisk/skjemt: Spot on.

Og ta deg ikke nær av at noen kritiserer klubben eller manageren. Iallefall ikke internt. ;)

 

Nei, eg har nok kun meiningar. Hvis du les det du skriv, så slår du kategorisk fast at Wenger "-------kommer til å fratre etter neste sesong". Og det er noko litt anna, eller?

 

Elles er det ikkje mi meining å drive meiningstyranni her, så i den forstand må du meine og skrive kva du vil.

Ja, eg likar å skryte av Arsenal, likar å være positiv, men kritiserer også når eg synest det er grunnlag for det. Stikkordet er som du skriv nyansar. Eg tek meg ikkje nær av at nokon kritiserer, men må vedgå at eg av og til vert litt lei, og denne gongen rann det litt over. Grunnen til det er at det er alt for mange som ser tinga i svart kvitt, som ikkje ser nyansane, som tek alt det positive som skjer som ein sjølvsagt ting, som går rundt med eit tunell-syn der dei ikkje kan sjå korkje lys eller pokalar i enden av tunellen, og som er mest aktive på forumet når ting går galt. Eg er heilt samd i at litt "fraspark" kan være bra for debatten, men det skal ikkje være noko mål i seg sjølv å berre være negativ.

 

Wenger har sine manglar, det trur eg dei aller fleste er samde om. Han er imidlertid veldig nær ved å lukkast, det er kun små korreksjonar det er snakk om. I år snubla me litt på målstreken. Fram til den hadde me faktisk ein stor sesong, og det framstår for meg som meiningslaust å krevje Wenger's avgang når me veit at han har det sportslege ansvaret i den einaste toppklubben som driv på eit eit seriøst økonomisk grunnlag. Eit faktum som vert totalt oversett, og i staden høyrer ein berre spark, spark, og selg, selg.

 

Sidan du er inne på Olav Duun, var det også han som skreiv at "det vonde drep du ikkje med øks". Å tru at ein løyser alle problem i Arsenal ved å "kutte hovudet av" Wenger er i beste fall naivt. Det er tvert om godt mogleg at ein skapar nye problem. Ein veit kva ein har, men ikkje kva ein får.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor folk vil sparke Wenger nå!? Jeg husker at denne sesongen skulle være "make or break sesongen" for Arsenes prosjekt, og skjønner da at dere som vil sparke gir tommelen ned til prosjektet.

 

Hva måtte skjedd for at dere var fornøyde?

 

Hadde dere vært fornøyde om Arsenal vant serien? CHL? FA-cupen? Alt sammen på en gang, helst på overlegent vis?

 

Eller hadde det vært nok med 3.plass om Wenger bare byttet ut Almunia og kanskje Denilson med dyre rutinerte menn med skjegg?

 

Jeg har sagt det før (i alle fall en gang), og jeg sier det igjen: Om ikke annet, så erklærer jeg denne sesongen for godkjent. Skader har ødelagt mer enn ord kan beskrive, så jeg skriver ikke mer om det.

 

Kanskje har dere som vil la hodene rulle vært litt for optimistiske denne sesongen? Eller kanskje er jeg naiv nok, og hjernevasket av Wenger til å tro at langsiktig tenkning og måtehold er mer fornuftig enn andre ting. Sannheten ligger vel som regel et sted midt i mellom.

 

Jeg er glad jeg ikke heier på City eller Chelsea med sin "ny sesong - nytt lag taktikk", og tenker med gru på de stakkars Unitedsupporterne som muligens må klare seg uten gull i år (men vi vinner jo alltid?!?!). Som Nasri sier, er ikke pokaler alt, og jeg føler Wenger fortsatt har skuta på rett kurs.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ønsker selvsagt å beholde både Wenger og Fabregas en stund til, men samtidig så mener jeg at ingen er uerstattelige.

 

Wenger har en filosofi som jeg liker, men samtidig så føler jeg at man i visse kretser begynner å se på ham som noe større enn klubben han er i. Wenger har kanskje fått litt for mye makt og skal være med i litt for mye av det som skjer i klubben. I våre suksessfulle tider så var det det fotballfaglige som det handlet om, og jeg kunne tenke meg at han kunne trekke seg mer ut av driften av konsernet og bli en ren manager igjen.

Jeg ønsker selvsagt ikke å sparke Wenger, men samtidig så er jeg overbevist (rent subjektivt sett) om han ikke blir værende så mange år til i managerstolen.

 

Når det gjelder Fabregas, så blir han nok værende ett år eller to til, men veien til Barca er nok sannsynligvis ikke så lang unna.

 

Jeg er overbevist om at vi vil klare oss godt selv om den ene eller begge skulle forsvinne. Selvsagt så gjelder det å finne dei rette erstatterne, men jeg ser ikke annet at andre klubber klarer å erstatte nøkkelpersoner, så hvorfor skulle ikke vi klare det også.

 

Men man må være villige til å stille visse ressurser til rådighet for at klubben skal være attraktiv, og slik jeg ser det så vil vi i løpet av de neste par årene være en av de mer ressurssterke klubbene økonomisk sett.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ønsker selvsagt å beholde både Wenger og Fabregas en stund til, men samtidig så mener jeg at ingen er uerstattelige.

 

Wenger har en filosofi som jeg liker, men samtidig så føler jeg at man i visse kretser begynner å se på ham som noe større enn klubben han er i. Wenger har kanskje fått litt for mye makt og skal være med i litt for mye av det som skjer i klubben. I våre suksessfulle tider så var det det fotballfaglige som det handlet om, og jeg kunne tenke meg at han kunne trekke seg mer ut av driften av konsernet og bli en ren manager igjen.

Jeg ønsker selvsagt ikke å sparke Wenger, men samtidig så er jeg overbevist (rent subjektivt sett) om han ikke blir værende så mange år til i managerstolen.

 

Når det gjelder Fabregas, så blir han nok værende ett år eller to til, men veien til Barca er nok sannsynligvis ikke så lang unna.

 

Jeg er overbevist om at vi vil klare oss godt selv om den ene eller begge skulle forsvinne. Selvsagt så gjelder det å finne dei rette erstatterne, men jeg ser ikke annet at andre klubber klarer å erstatte nøkkelpersoner, så hvorfor skulle ikke vi klare det også.

 

Men man må være villige til å stille visse ressurser til rådighet for at klubben skal være attraktiv, og slik jeg ser det så vil vi i løpet av de neste par årene være en av de mer ressurssterke klubbene økonomisk sett.

 

 

Vi har vel ikke diskutert om Wenger, Fabregas og van Persie er uerstattelige eller ikke??

Diskusjonen går på om Wenger skal sparkes eller ikke, og dermed sette klubben vår flere år tilbake i utvikling etter min mening.

Flere her inne har, om du tror det eller ei, forlangt at Wenger burde fått sparken skjønner du.

Da må vi ha lov til å reagere, synes du ikke?

Arsenal FC kommer til å bestå, med eller uten Wenger, Fabregas og van Persie, vi settes derimot flere år tilbake om vi mister disse gutta nå, og da blir det som å begynne på nytt med et nytt prosjekt.

Skal DET være mulig å gjennomføre må vi være minst like sterke finansiellt som city og chelsky er, noe vi altså IKKE er.

Vår manager er i ferd med å bygge et vanvittig gull-lag og det skulle tatt seg ut om styret ville kvitte seg med ham nå, absurd tanke, fullstendig absurd.

Sannheten er selvfølgelig at Wenger sitter som manager i Arsenal så lenge han selv ønsker det og kun på den måten kan vi klare å konkurrere med manu (sir alex) og chelsky (skiftende managere) i den nærmeste fremtid.

Link to comment
Share on other sites

Er så lei av å lese "Wenger Knows" i hver debatt angående Wenger. Det er liksom blitt et eget argument for at Wenger fortsatt bør være manager...

 

Hadde Wenger hatt peiling, så hadde han handlet inn en keeper i januar, samt en erstatter for RvP som var langtidsskadd. Da kunne vi ha vunnet årets Premier League.

 

Så Wenger er langt ifra "knowing".

 

imers knows.

 

Wenger who?

Link to comment
Share on other sites

Nå er det vel ikke snakk om å gi Arsene sparken. ( en retrettstilling er veien å gå for å beholde hans umåtelige kompetanse) :D

Han er tross alt tidens manager i Arsenal skulle jeg tro.

Det er bare spørsmål om han har gjort sitt for denne gang.

I de fleste yrker er det jo slik at man ikke presterer som før etterhvert som årene går.

Og derfor kommer man dessverre til det punkt at ens tidligere standpunkt blir utsatt for virkelighetens ubehagelige lys.

Det er lov å kritisere når mannen som er kjent under navnet "Arsene knows", ikke foretar seg noe i forhold til bl.a. keeperplassen, innkjøp av Silvestre og med utsagn som at vi er utstyrt til å senke United fra ligatronen, uten å bli hudflettet som idiot.

 

Og heller ikke bør vi tviholde på Wenger for at Fabregas skal bli i klubben..... <_<

Jeg velger å tro at Fabregas spiller for Arsenal, og ikke Wenger. Alt annet ville være skuffende, men kanskje en realitet. :(

 

Jeg frykter at Wenger kan ha gjort sitt, men det er lov å håpe. Han har vært unik!

 

Og med det avslutter jeg Wenger-debatten for min del.

 

Godt å høre at du ikke er av den gjengen som tror alt blir bedre om Wenger sparkes :P

Jeg hadde heller ikke vært inne på tanken om at du var det Oskar, derimot er det altså guttunger her inne som er overbevist om at det er veien å gå, utrolig nok.

Når det gjelder teorien om at man må prestere dårligere med årene er jeg totalt uenig.

Dyktige ledere utvikler seg i takt med tiden og Wenger er definitivt en dyktig leder.

Wenger har aldri sagt at vi og han er bra nok, heller at han hele tiden er ute etter ny utvikling, akkurat som Sir Alex har uttalt i manu.

Disse to guttene er selvfølgelig ikke feilfrie men det blir litt for dumt hvis de få feilene han har gjort i løpet av 13 år i managerstolen skal repeteres til det kjedsommelige.

Her er det jo snakk om hva man legger vekt på, tre feilskjær eller tre hundre geni-streker??

For det første er Wenger fullstendig klar over at Silvestre ikke har vært noen suksess, deretter er han like klar over at keeper-plassen på vårt lag er et svakt punkt.

Det betyr at han kommer til å gjøre noe med disse tingene i løpet av sommeren, sann mine ord!!!

Vi kan vel aldri garantere pokaler i fotball, men jeg tror vi kan garantere at Arsenal kommer til å være med å kjempe om samtlige pokaler i de turneringene de deltar i neste sesong og mange sesonger fremover.

Dette først og fremst takket være vår geniale manager, WENGER KNOWS!!!!

Link to comment
Share on other sites

Godt å høre at du ikke er av den gjengen som tror alt blir bedre om Wenger sparkes <_<

Jeg hadde heller ikke vært inne på tanken om at du var det Oskar, derimot er det altså guttunger her inne som er overbevist om at det er veien å gå, utrolig nok.

Når det gjelder teorien om at man må prestere dårligere med årene er jeg totalt uenig.

Dyktige ledere utvikler seg i takt med tiden og Wenger er definitivt en dyktig leder.

Wenger har aldri sagt at vi og han er bra nok, heller at han hele tiden er ute etter ny utvikling, akkurat som Sir Alex har uttalt i manu.

Disse to guttene er selvfølgelig ikke feilfrie men det blir litt for dumt hvis de få feilene han har gjort i løpet av 13 år i managerstolen skal repeteres til det kjedsommelige.

Her er det jo snakk om hva man legger vekt på, tre feilskjær eller tre hundre geni-streker??

For det første er Wenger fullstendig klar over at Silvestre ikke har vært noen suksess, deretter er han like klar over at keeper-plassen på vårt lag er et svakt punkt.

Det betyr at han kommer til å gjøre noe med disse tingene i løpet av sommeren, sann mine ord!!!

Vi kan vel aldri garantere pokaler i fotball, men jeg tror vi kan garantere at Arsenal kommer til å være med å kjempe om samtlige pokaler i de turneringene de deltar i neste sesong og mange sesonger fremover.

Dette først og fremst takket være vår geniale manager, WENGER KNOWS!!!!

 

 

here we go again... "guttunger her inn som vil sparke Wenger" Jeg er ingen guttunge, slutt å være så forbanna nedlatende... "sann mine ord" skriver du, du vet da like lite om hva Wenger tenker som oss andre.

 

jeg er en av de som tror Arsenal FC ville ha godt av et skifte nå, noen nye ideer, mer taktisk kynisme når det trengs, mer fokus på det defensive.... jeg frykter Wenger ikke er mannen til å ta oss opp på toppen igjen. Wenger er absolutt en bra manager, men finnes også andre minst like gode managere. Eks Hiddink (se hva han fikk til med Sør Korea og Australia feks).

Men Wenger fortsetter helt sikkert minst ett år til, og håper virkelig han innser våre svakheter i sommer, og gjør riktige justeringer i troppen. Hva sier du om også neste år ender uten titler og tydelig fremgang på banen? sier du fortsatt Wenger knows da? Synes på en måte din store tiltro til Wenger er bra, men du bør slutte kalle oss som mener Wengers tid er over for feks guttunger.

Link to comment
Share on other sites

I diskusjonen om hva som er viktigst; trofeer eller spill, har jeg vært veldig klar på at jeg vil ha trofeer, men nå har jeg bikket litt mot andre siden. Etter å ha sett Inter vet jeg at det å oppnå resultater ved skittent drittkjedelig møkkaspill, er noe jeg ikkevil ha i Arsenal! Heller Wenger enn Mourinho

Link to comment
Share on other sites

Ikkje at dette har noko med Wenger diskusjonen å gjere, men meine de seriøst at Inter burdre reise til Barca med 3-1 for å angripe? Og at dei burde satse på offensiv fotball med 10 mann!!!

 

Da er det mange som må våkne opp frå den hypnosen dei er i om kva fotball handlar om, som er hindre mål og score mål. Eg må berre sei at eg lot meg virkeleg imponere av Inter i går. Det dei gjorde i går var ein kjempeprestasjon, og eit forsvarspel som er det er mange år sidan vi har sett maken til! Når det kjem til forsvarsspel, Mourinho knows :D

 

Når det gjeld Wenger diskusjonen er eg overraska over kor hårsåre "Wenger klanen" er. Eg er heilt einig i at Wenger ikkje skal sparkast frå klubben, det fortjener han ikkje og er langt under Arsenal sin verdighet, men det må vere lov å diskutere om Wenger klarer å fornyet laget enda ein gang. Det har ikkje gått slik som Wenger sjølv har lova, og på ingen måte slik fansen har håpa og trudd dei siste 3-5 åra. Det er likevel enkelte moment som peikar på framgang og at Wenger får dette til, så er det andre moment som tyder på at mannen har gått seg fast i sitt eget ego, og at han sjølv har lukka seg inn i ei "Wenger knows" boble...

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...