Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

 

Jeg har allerede vist deg det, men hvis du vil ha det sitert så:

 

Husk igjen at det er snakk om å styrke førsteelveren med 1-2 og troppen totalt med 3-4

 

Postet i dag kl.11.53: "Stallen teller per nå 13, men noen kommer tilbake og andre forsvinner. Den er for tynn, uten tvil." Her innrømmer du at stallen er for tynn.

Postet i dag kl.01.50: "Jeg sier ikke at de ikke er gode spillere, langt derifra, men hadde de styrket laget Arsenal?" Her sier du jo at spillerne jeg nevner ikke hadde styrket troppen til Arsenal. Med andre ord sier du at de spillerne Arsenal nå har som spiller 14-18 er bedre enn disse spillerne. Hadde det vært slik hadde ikke troppen vært for tynn! Altså at Frimpong, Miyachi, Fabianski, Gnabry osv er bedre enn Begovic, Lamela, Ljalic, Bernard, Paulinho, Luiz Gustavo osv. Du kan jo selvsagt mene dette, men tror ingen er enig med deg i det.

Det jeg trekker frem er langt fra tynt. Faktisk er det jeg trekker frem ganske åpenbart.

Jeg sier: "vil de styrke laget Arsenal?" Da mener jeg kollektivet. Du trekker setninger ut av sin kontekst. Du må gjerne fortsette med det, men det styrker ikke din sak.

Link to comment
Share on other sites

Finn en setning hvor jeg motsier meg selv.

 

Om du motsier deg selv eller ikke, skal jeg ikke bedømme.

 

Det jeg (og andre her) må gå ut fra er hvordan vi oppfatter ditt innlegg (i dag kl 10.28, samt dine kommentarer deretter). Hvis jeg det er jeg som misoppfatter dine meninger så er det ikke noe jeg "ønsker" å gjøre.

 

I ditt "originale" innlegg #5655 så skriver du: "Alt dette og all galskapen forøvrig i dette vinduet gjør at min tro på Wenger igjen har fått en oppsving. Han ser at kvalitet ikke er linket med pris og ingen kan betvile hans evne til å identifisere ett talent. Det er noe man har i seg og det forsvinner nok ikke."

Jeg innrømmer så absolutt at Wenger har gjort noen fantastiske kjøp i sin tid i Arsenal både i sin tidlige periode og i senere tid. Men så har det heller ikke manglet på kjøp som på ingen måte kan kalles geniale, noen er vel rett og slett komplette "bomkjøp", og derfor så klarer jeg ikke på samme måte som deg å hylle hans evne til å identifisere talent. (hvis nødvendig så skal jeg nok klare å fremskaffe en grei liste over slike spillere, men jeg tror nok du har like god greie på spillerkjøp som vi gjerne skulle vært foruten)

 

I ditt svar til meg #5659 så skriver du: "De siste dagene har jeg brukt til å ta to steg tilbake for å prøve å forstå Wenger og ikke bare ønske noe ut i fra mitt hode basert på min manglende kunnskap. "

Jeg skal så absolutt ikke påberope meg noen stor kunnskap, og jeg sliter sterkt med å forstå Wenger.

I det samme svaret så skriver du: "Og jeg er enig med deg. Stallen teller per nå 13, men noen kommer tilbake og andre forsvinner. Den er for tynn, uten tvil. "
Siden du innrømmer at stallen er for tynn, så forstår jeg ikke hvorfor du finner det nødvendig å angripe enkelte andre her, som påpeker at det har vært handlet spillere som klart ville forsterket Arsenal sin "stall". Vi trenger slik jeg ser det å forsterke både bredden i troppen i tillegg til noen enkelte nøkkelposisjoner.
Link to comment
Share on other sites

Her blir ikke positive refleksjoner godt mottatt nei.

@Raven: I tråden "Tanker rundt overgangsvinduet..." skriver du at det må være lov å skrive kritiske innlegg uten å bli uthengt. Da må det vel også være lov å skrive positive innlegg uten å bli direkte angrepet? ALLE supportere av Arsenal FC er enige om at troppen ikke er bred nok, og det er ingen som syns Wenger har imponert med sin overgangsaktivitet. Det var helt andre aspekter ved Wenger som fikk skryt.

Link to comment
Share on other sites

 

Om du motsier deg selv eller ikke, skal jeg ikke bedømme.

 

Det jeg (og andre her) må gå ut fra er hvordan vi oppfatter ditt innlegg (i dag kl 10.28, samt dine kommentarer deretter). Hvis jeg det er jeg som misoppfatter dine meninger så er det ikke noe jeg "ønsker" å gjøre.

 

I ditt "originale" innlegg #5655 så skriver du: "Alt dette og all galskapen forøvrig i dette vinduet gjør at min tro på Wenger igjen har fått en oppsving. Han ser at kvalitet ikke er linket med pris og ingen kan betvile hans evne til å identifisere ett talent. Det er noe man har i seg og det forsvinner nok ikke."

Jeg innrømmer så absolutt at Wenger har gjort noen fantastiske kjøp i sin tid i Arsenal både i sin tidlige periode og i senere tid. Men så har det heller ikke manglet på kjøp som på ingen måte kan kalles geniale, noen er vel rett og slett komplette "bomkjøp", og derfor så klarer jeg ikke på samme måte som deg å hylle hans evne til å identifisere talent. (hvis nødvendig så skal jeg nok klare å fremskaffe en grei liste over slike spillere, men jeg tror nok du har like god greie på spillerkjøp som vi gjerne skulle vært foruten)

 

I ditt svar til meg #5659 så skriver du: "De siste dagene har jeg brukt til å ta to steg tilbake for å prøve å forstå Wenger og ikke bare ønske noe ut i fra mitt hode basert på min manglende kunnskap. "

Jeg skal så absolutt ikke påberope meg noen stor kunnskap, og jeg sliter sterkt med å forstå Wenger.

 

I det samme svaret så skriver du: "Og jeg er enig med deg. Stallen teller per nå 13, men noen kommer tilbake og andre forsvinner. Den er for tynn, uten tvil. "

Siden du innrømmer at stallen er for tynn, så forstår jeg ikke hvorfor du finner det nødvendig å angripe enkelte andre her, som påpeker at det har vært handlet spillere som klart ville forsterket Arsenal sin "stall". Vi trenger slik jeg ser det å forsterke både bredden i troppen i tillegg til noen enkelte nøkkelposisjoner.

Nå har vel ikke jeg angrepet noen, jeg har forsvart mine synspunkter og ikke minst prøvd å forklare de tingene som var uklare. Angrepene har vel heller kommet utenfra der man har påpekt at jeg er uvitende og ikke ser det opplagte som tydeligvis alle andre ser.

Link to comment
Share on other sites

Her blir ikke positive refleksjoner godt mottatt nei.

@Raven: I tråden "Tanker rundt overgangsvinduet..." skriver du at det må være lov å skrive kritiske innlegg uten å bli uthengt. Da må det vel også være lov å skrive positive innlegg uten å bli direkte angrepet? ALLE supportere av Arsenal FC er enige om at troppen ikke er bred nok, og det er ingen som syns Wenger har imponert med sin overgangsaktivitet. Det var helt andre aspekter ved Wenger som fikk skryt.

 

Her må du ha misforstått. Det jeg først og fremst angriper er den selvmotsigelsen som er i innleggene. Å først si at man har for liten tropp, for så å si at spillere som Begovic, Gomez, Ljalic, Bernard osv osv ikke ville has tyrket troppen, er jo en smule rart! Det ER jo det samme som å si at de nevnte spillere ikke er bedre enn Miyachi, Gnabry, Fabianski og Frimpong!

Når det gjelder det at andre egenskaper hos Wenger er bra, så er jo det riktig, men han får mye skryt for å stå bak sine spillere hele tiden. Dette er et tveegget sverd. Noen spillere er faktisk ikke gode nok, og da hjelper det ikke hvor mye kunstig skryt man kommer med. Og ja, jeg vet at det kan hende han sier noe annet til spillerne på tomannshånd, men det hjelper jo ikke akkurat...

Edited by Ravenghost
Link to comment
Share on other sites

 

Her må du ha misforstått. Det jeg først og fremst angriper er den selvmotsigelsen som er i innleggene. Å først si at man har for liten tropp, for så å si at spillere som Begovic, Gomez, Ljalic, Bernard osv osv ikke ville has tyrket troppen, er jo en smule rart! Det ER jo det samme som å si at de nevnte spillere ikke er bedre enn Miyachi, Gnabry, Fabianski og Frimpong!

Når det gjelder det at andre egenskaper hos Wenger er bra, så er jo det riktig, men han får mye skryt for å stå bak sine spillere hele tiden. Dette er et tveegget sverd. Noen spillere er faktisk ikke gode nok, og da hjelper det ikke hvor mye kunstig skryt man kommer med. Og ja, jeg vet at det kan hende han sier noe annet til spillerne på tomannshånd, men det hjelper jo ikke akkurat...

 

Det er atter en gang nyansene jeg etterlyser her. Begovic er den eneste av de nevnte spillere jeg er SIKKER på at ville forsterke oss. De andre er usikre kort, uten PL erfaring, og som kan skape ubalanse i en samspilt spillergruppe (som selvfølgelig er for tynn). Navn og prislapp er ikke nødvendigvis synonymt med nye kvaliteter i ett gitt lag. Det er dette jeg tror RP7 vil frem til (uten at jeg tildeler meninger), gode spillere inn betyr ikke nødvendigvis at laget blir bedre. Fotball er et kollektiv spill der hver eneste spiller må samstemme for å yte best mulig resultat. Derfor tror jeg, i likhet med andre, at spillere som Gomez, Ljalic og Bernard ikke nødvendigvis styrker vår første 11'er. Økt bredde i troppen ville de alle gitt dog. Avslutningsvis vil jeg bare si at jeg ikke helt ser disse påståtte selvmotsigelsene.

Link to comment
Share on other sites

Det er atter en gang nyansene jeg etterlyser her. Begovic er den eneste av de nevnte spillere jeg er SIKKER på at ville forsterke oss. De andre er usikre kort, uten PL erfaring, og som kan skape ubalanse i en samspilt spillergruppe (som selvfølgelig er for tynn). Navn og prislapp er ikke nødvendigvis synonymt med nye kvaliteter i ett gitt lag. Det er dette jeg tror RP7 vil frem til (uten at jeg tildeler meninger), gode spillere inn betyr ikke nødvendigvis at laget blir bedre. Fotball er et kollektiv spill der hver eneste spiller må samstemme for å yte best mulig resultat. Derfor tror jeg, i likhet med andre, at spillere som Gomez, Ljalic og Bernard ikke nødvendigvis styrker vår første 11'er. Økt bredde i troppen ville de alle gitt dog. Avslutningsvis vil jeg bare si at jeg ikke helt ser disse påståtte selvmotsigelsene.

 

Litt off-topic, men det ser ikke ut til at vi har noe interesse for Begovic. Derimot prøver vi oss "visstnok" på Vicente Guaita som Valencia visstnok krever rundt €20m+ for.

 

Altså: Vi er (igjen hvis ryktene stemmer) "visstnok" villige til å punge ut mer for en spiller som pdd. er backup for Valencia og som ikke kjenner ligaen kontra Begovic som er billigere, kjent med ligaen og som gang på gang viser at han er klar til å ta steget opp. Diego Alves er en god keeper, men han er ikke så ekstraordinær at hvis Guaita virkelig var så veldig mye bedre så burde han ha danket ut Alves. Guaita sliter visstnok også med mye av det samme som de fleste spanske keepere sliter med. Nemlig cornere/innlegg..

 

Må bare si det: Wenger har virkelig sin svakhet i å signere gode keepere. Lehmann var fantastisk, men ellers har vi virkelig ikke hatt en skikkelig keeper på en stund. Utrolig synd da Arsenal alltid har hatt som tradisjon å ha en fantastisk keeper og en fantastisk spiss. Pdd. har vi ingen av delene. Litt trist at vi har gått fra DB10, TH14, Wiltord og Kanu til Henry, Bergkamp, Reyes og van Persie. Deretter videre til Adebayor, van Persie, Eduardo, Bendtner og Vela til Giroud, Sanogo, Bendtner og Park + en utilpass Podolski.

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

 

Det er atter en gang nyansene jeg etterlyser her. Begovic er den eneste av de nevnte spillere jeg er SIKKER på at ville forsterke oss. De andre er usikre kort, uten PL erfaring, og som kan skape ubalanse i en samspilt spillergruppe (som selvfølgelig er for tynn). Navn og prislapp er ikke nødvendigvis synonymt med nye kvaliteter i ett gitt lag. Det er dette jeg tror RP7 vil frem til (uten at jeg tildeler meninger), gode spillere inn betyr ikke nødvendigvis at laget blir bedre. Fotball er et kollektiv spill der hver eneste spiller må samstemme for å yte best mulig resultat. Derfor tror jeg, i likhet med andre, at spillere som Gomez, Ljalic og Bernard ikke nødvendigvis styrker vår første 11'er. Økt bredde i troppen ville de alle gitt dog. Avslutningsvis vil jeg bare si at jeg ikke helt ser disse påståtte selvmotsigelsene.

 

"Økt bredde i troppen ville de alle gitt dog", skriver du. Nettopp, og det er jo det som er hele poenget! Først sier man at troppen er for liten, så sier man nei til spillere som klart ville ha tilført noe nytt samt å forbedre troppen. Det er dette som er selvmotsigelsen, og det høres veldig ut som Wengers egne ord: "Hvem skal jeg kjøpe da?"

Link to comment
Share on other sites

StefanB skrev: "Vi er (igjen hvis ryktene stemmer) "visstnok" villige til å punge ut mer for en spiller som pdd. er backup for Valencia og som ikke kjenner ligaen kontra Begovic som er billigere, kjent med ligaen og som gang på gang viser at han er klar til å ta steget opp"

 

Nettopp! Og er dette det største paradokset med Wenger? For all del, han har gjort utrolig mange fantastiske kjøp opp gjennom årene , særlig tidligere i hans Arsenal-karriere. Men trenden de senere årene har væt heller nedadgående. En stadig større andel regelrette bomkjøp, eller ihvertfall "sekunda" vare. Og det er for så vidt greit å ta til takke med de nest beste hvis det er det man har råd til. Men da må man for det første justere ambisjonene deretter, ikke innbille seg at man er tittelutfordrer når det er helt urealistisk. Men saken er jo den at Arsenal har hatt pengene, ihvertfall mye mer enn de har brukt. De har jo knapt brukt det de har tjent på de store stjernene som har forlatt klubben en gang. Og man har betalt overpris for opptil flere spillere, noe som står i sterk kontrast til Wengers generelle forsiktige pengebruk. I min bok er det bedre å tøye strikken LITT for å sikre at det man kjøper er av ønsket kvalitet. Og det aller verste er at Wenger har betalt overpris for spillere der han tilsynelatende kunne ha fått en bedre spiller for en billigere penge, som du er inne på StefanB. Det er mulig mitt inntrykk ikke stemmer helt med virkeligheten, men slik jeg ser det står Wengers faktiske handlinger på markedet i sterk kontrast til hans uttalelser om at Arsenal kun vil kjøpe spillere som er gode nok. Mange av de spillerne de har kjøpt har jo fremstått som rett ut keitete.

Edited by piscator
Link to comment
Share on other sites

 

"Økt bredde i troppen ville de alle gitt dog", skriver du. Nettopp, og det er jo det som er hele poenget! Først sier man at troppen er for liten, så sier man nei til spillere som klart ville ha tilført noe nytt samt å forbedre troppen. Det er dette som er selvmotsigelsen, og det høres veldig ut som Wengers egne ord: "Hvem skal jeg kjøpe da?"

Og da er det store spørsmålet: hvor mye skal man betale for spillere som ikke styrker første elleveren? £20 mill for en spiller som Bernard? Jeg syns det blir veldig mye for en spiller som KANSKJE styrker laget.
Link to comment
Share on other sites

Og da er det store spørsmålet: hvor mye skal man betale for spillere som ikke styrker første elleveren? £20 mill for en spiller som Bernard? Jeg syns det blir veldig mye for en spiller som KANSKJE styrker laget.

 

Det er et sjansespill. Det er det alltid. MEN det er ALLTID bedre å satse på spillere som kanskje kan styrke laget (og vertfall troppen) enn å satse på spillere som garantert ikke gjør det som Gnabry (kanskje om noen år, men ikke nå), Frimpong, Akpom, Miyachi etc.

Link to comment
Share on other sites

Tottenham får jo så mye ros for sine innkjøp, mens Wenger får mye kritikk for sin inaktivitet. I dag møtes disse lagene så får vi se hvem som har vært smartest så langt. Mitt tips går til Wenger og hans mighty gooners!

Ja blir på en måte "reality check" i ettermiddag. Selvfølgelig skal vi slå tottene hjemme, noe annet er uhørt. Dette er enkeltkamper så det er først i mai vi ser virkelig hva som har vært rett. Ser mange her mener første 11'eren er god nok. Her er iallefall jeg uenig, til tider klikker det for spillerene og da flyter det bra. Men når første 11'eren møter motstand og ting ikke flyter har vi null og niks på benken som kan endre kampbildet. Vi har vel ikke hatt noen plan B på mange år heller.

 

Uansett ståa i Arsenal FC skal tottene slås på hjemmebane, om så juniorene må spille ;)

Link to comment
Share on other sites

 

Har ikke lyst å stå i Wenger sine sko om vi går på en stjerne smell i dag! Han skal ha for at han har troen på spillerne vi har troppen, men han sier jo vært år at vi er titelutfordrere uten at vi er det. Dette er kansje første gang på 8 år at ikke vi har mistet vår beste spiller så får bare håpe det skal ha mye å si. Klarer bare ikke skjønne at han ikke er enig i at en bedre keeper, kvalitets dm, ving som dra mannen sin gang på gang med fart i beina, og at kansje ikke Giroud er en Spiss man vinner PL med. Hva er viktigst gi disse spillerne all spilletid for å kjempe om 4 plass eller gjøre de til en del av en større tropp som kan vinne noe? Vet hva jeg hadde valgt!

 

Uansett hva som skjer det neste døgnet gleder jeg meg til det jævla overgangsvinduet er ferdig slik at jeg slipper å håpe på ka som kan være og heller bare håpe på det beste med det vi har.

 

En ting er hvertfall sikkert, håper vi gruser scum!

Link to comment
Share on other sites

Tottenham får jo så mye ros for sine innkjøp, mens Wenger får mye kritikk for sin inaktivitet. I dag møtes disse lagene så får vi se hvem som har vært smartest så langt. Mitt tips går til Wenger og hans mighty gooners!

Dagen i dag viser lite om hvem som har vært smartest. Det er i mai vi får svaret på det...

Link to comment
Share on other sites

Dagen i dag viser lite om hvem som har vært smartest. Det er i mai vi får svaret på det...

Til å være språklærer er du forbløffende upresis når du leser. Jeg skrev "I dag møtes disse lagene så får vi se hvem som har vært smartest så langt", men det fikk du ikke med deg...

Link to comment
Share on other sites

Til å være språklærer er du forbløffende upresis når du leser. Jeg skrev "I dag møtes disse lagene så får vi se hvem som har vært smartest så langt", men det fikk du ikke med deg...

? Jeg leste det samme nå som sist. Hvis Tottenham kommer foran Arsenal i mai, så viser jo det at AVB har vært smartere enn AW...

Edited by Ravenghost
Link to comment
Share on other sites

? Jeg leste det samme nå som sist. Hvis Tottenham kommer foran Arsenal i mai, så viser jo det at AVB har vært smartere enn AW...

Hva er det i smartest så langt som er så vanvittig vanskelig å forstå?

Edited by Tapapa
Link to comment
Share on other sites

Hva er det i smartest så langt som er då vanvittig vanskelig å forstå?

Tror du må ta en tur på badet og kaste litt vann i trynet. Her sover du. Smartest så langt går på hva man har gjort i transfervinduet. Har det vært lurest å øke bredden i troppen slik at man er bedre rustet til å tåle en lang sesong på flere fronter, eller er det smartest å la halvparten av spillerne gå, sørge for at man har en syltynn tropp og er svært utsatt for skader? Dette er de to managerenes taktikker i dette vinduet, og i mai får vi se hva som er smartest. Hvis du fortsatt vil kverulere, så får du komme med din egen tolkning av begrepet "smartest så langt"...

Edited by Ravenghost
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...