Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Mannen klarer ikke å ha et skikkelig treningsregime lenger og ikke klarer han å motivere spillerene sine. Ikke er han noe god taktisk heller. Jeg er bombesikker på at en annen manager ville fått mer ut av dette laget enn Wenger.

 

Som også nevnt tidligere: Bayern München har et lavere lønnsbudsjett enn oss, men allikevel er vi ikke i nærheten av nivået deres. Hvordan skal man unnskylde det?

Link to comment
Share on other sites

Som også nevnt tidligere: Bayern München har et lavere lønnsbudsjett enn oss, men allikevel er vi ikke i nærheten av nivået deres. Hvordan skal man unnskylde det?

Ikke bare har de et lavere lønnsbudsjett enn oss, men et sesongkort hos Bayern koster det samme som 1 billett til dagens kamp! (Fjørtoft som retweetet en melding på twitter denne uken) Helt latterlig hvor stor forskjell det er mellom klubbene både prestasjonsmessig og drifting av klubben.

Link to comment
Share on other sites

Wenger reddes kanskje av en bedre annenomgang.

Han må sitte med mye makt. Makt som henger sammen med statusen han fikk da alt gikk på skinner.

Hadde styret hatt mer trøkk så hadde han fått sparken i morgen.

Wenger er stor. Men akkurat nå er han større enn klubben. Det er derfor han får sitte og sitte.

Ingenting skal være større enn klubben. Slik sett ville det være sunt med et managerbytte.

Merker at det gjør fysisk vondt å skrive dette. Men det er sånn jeg ser det. Vi kan ikke bortforklare mer.

Link to comment
Share on other sites

Mannen klarer ikke å ha et skikkelig treningsregime lenger og ikke klarer han å motivere spillerene sine. Ikke er han noe god taktisk heller. Jeg er bombesikker på at en annen manager ville fått mer ut av dette laget enn Wenger.

 

Som også nevnt tidligere: Bayern München har et lavere lønnsbudsjett enn oss, men allikevel er vi ikke i nærheten av nivået deres. Hvordan skal man unnskylde det?

Kan ikke helt sammenlignes. BM har samme posisjon som Rosenborg i sin tid hadde og kan stort sett velge og vrake blant tyske spillere. Der vi må konkurrere mot Chelsea, City og United så er det Bayern som sitter på pengene og prestisjen i Tyskland og kan derfor kjøre sitt eget løp

Edited by Castor
Link to comment
Share on other sites

Kan ikke helt sammenlignes. BM har samme posisjon som Rosenborg i sin tid hadde og kan stort sett velge og vrake blant tyske spillere. Der vi må konkurrere mot Chelsea, City og United så er det Bayern som sitter på pengene og prestisjen i Tyskland og kan derfor kjøre sitt eget løp

 

Så rart mtp. at de ikke bare har hentet tyske spillere. Og enda rarere er det at lag som Chelsea, Manchester City og United tydeligvis ikke har noe å gjøre i Tyskland?

 

De hentet Ribery for rundt £25M fra fransk liga i konkurranse med blant annet Chelsea, United og Real Madrid. Javi Martinez var historien nogenlunde det samme bortsett fra at prisen var høyere. Gomez var ikke like ettertraktet, men han kostet Bayern en drøss med penger allikevel. Neuer blant annet hentet de jo etter sterk konkurranse fra Manchester United. Ellers har de vært flinke til å sope opp mange av de beste talentene verden omkring (og ikke bare i Tyskland) samtidig som de har beholdt kjernespillerene sine i alle år til tross for at de trolig har vært meget ettertraktet. Attpåtil har de også et meget godt akademi.

 

Bayern München er rett og slett en meget veldrevet klubb. De investerer som regel smart og langsiktig, men evner også å investere kortsiktig og store penger. De har heller ikke to dusin med spillere i troppen sin som ikke er gode nok som suger penger ut av klubben.

Link to comment
Share on other sites

En æra er over for Arsenal nå. Det måtte jo komme,men ikke på denne måten. Jeg trodde at Wenger en dag ikke kom til å fornye kontrakten fordi han søkte utfordringer som landslagstrener eller ble pensjonist. Så skjer det på denne måten. Nå er det bare snakk om hvor lang tid denne prosessen skal ta,og hvor smertefull den blir. Er redd for at det ikke skjer i sommervinduet,at det blir en ny sommer uten noen forsterkninger og en ny sesong med det samme gamle. Det kan ende i katastrofe for stolte og stae Wenger og for vår klubb. Som kan ta mange år å rette på.

Link to comment
Share on other sites

Fjerdeplass, eller ikke fjerdeplass. Det er spørsmålet!

 

Havner vi på femte, eller dårligere, kan jeg ikke skjønne annet enn at noe drastisk skjer denne sommeren. Det må det bare. Med eller uten Wenger.

 

Klarer vi derimot å karre til oss CL enda en sesong, ja, da tror jeg vi får enda en sesong med det samme, gamle. Men så, så er kontrakten til Wenger ute. Og jeg tror, som Sir J skrev tidligere, at han ikke vil fornye den da. Ikke med mindre det stakes ut en helt ny kurs sommeren 2013.

 

Svarene får vi altså i mai-august 2013. Tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

Trist å se Wenger med en tåre i øyekroken. Mannen fortjener bedre. La oss støtte ham ut sesongen så satser vi på at han avslutter det selv i mai.

 

BE

 

Kan ikke sies stort bedre, han fortjener så mye bedre. Men skulle gjerne sett at situasjonen var noe avklart àla Bayern der man vet at Pep står klar når sesongen er slutt. Hadde kanskje hjulpet spillerene å mobilisere om man visste at dette var Wengers siste måneder. Men som flere påpeker, blir meningsløst å fjerne manageren i februar...Vi er da ikke en sjelløs klubb àla Chelski heller...

Link to comment
Share on other sites

 

Så rart mtp. at de ikke bare har hentet tyske spillere. Og enda rarere er det at lag som Chelsea, Manchester City og United tydeligvis ikke har noe å gjøre i Tyskland?

 

De hentet Ribery for rundt £25M fra fransk liga i konkurranse med blant annet Chelsea, United og Real Madrid. Javi Martinez var historien nogenlunde det samme bortsett fra at prisen var høyere. Gomez var ikke like ettertraktet, men han kostet Bayern en drøss med penger allikevel. Neuer blant annet hentet de jo etter sterk konkurranse fra Manchester United. Ellers har de vært flinke til å sope opp mange av de beste talentene verden omkring (og ikke bare i Tyskland) samtidig som de har beholdt kjernespillerene sine i alle år til tross for at de trolig har vært meget ettertraktet. Attpåtil har de også et meget godt akademi.

 

Bayern München er rett og slett en meget veldrevet klubb. De investerer som regel smart og langsiktig, men evner også å investere kortsiktig og store penger. De har heller ikke to dusin med spillere i troppen sin som ikke er gode nok som suger penger ut av klubben.

De har ingen reell konkurrent i Tyskland og kan stort sett forsyne seg fra øverste hylle. Dette krydrer de da med spillere som Robben, Ribery og Martinez. Det er som La Liga uten RM eller Barcelona.

Link to comment
Share on other sites

Vi hadde da ikke blitt ala Chelsea om vi hadde kvitta oss med han nå. Ærlig talt, 16 år.. 6 for mye. Problemet er nok at styret ikke har alternativer og ikke sett for seg og måtte ha alternativer heller. Og de er nok livredde en som krever faktiske penger til forsterkning.

 

Om han har en tåre i kroken der eller om det var vinden... Han har utspillet sin rolle i Arsenal FC, det synker kanskje inn for han også i disse dager.

 

Det snakkes om 700mill til sommeren, vi har hørt disse talla hver sommer. Men summa summarum bruker vi bare litt. Selger man turboen så vil man slite når starten går. Det har ikke denne ledelsen forstått i det hele tatt.

Link to comment
Share on other sites

Slutt å depp folkens, og heller støtt laget! Arsenal er et lag som alltid kommer tilbake og har kvalifisert seg til CL hver eneste år Wenger har vært trener. Under Wenger har vi heller aldri gjort det dårligere enn en 4. plass. Selv Ferguson har gjort det verre med Man Utd!

 

Jeg har faen så tro på Wenger fortsatt! Come on you Gunners!!

Link to comment
Share on other sites

Slutt å depp folkens, og heller støtt laget! Arsenal er et lag som alltid kommer tilbake og har kvalifisert seg til CL hver eneste år Wenger har vært trener. Under Wenger har vi heller aldri gjort det dårligere enn en 4. plass. Selv Ferguson har gjort det verre med Man Utd!

 

Jeg har faen så tro på Wenger fortsatt! Come on you Gunners!!

 

Greit lev på et selvbedrag. Wenger æraen er over. klarer vi 4 plassen i år sitter han en sesong til,så er det uansett slutt. Det blir å forsette det gamle som har foregått i 8 år enda en sesong lengre. Det er meningsløst. Ender det enda dårligere enn denne sesongen blir det ikke noe lykkelig skille.

Link to comment
Share on other sites

Slutt å depp folkens, og heller støtt laget! Arsenal er et lag som alltid kommer tilbake og har kvalifisert seg til CL hver eneste år Wenger har vært trener. Under Wenger har vi heller aldri gjort det dårligere enn en 4. plass. Selv Ferguson har gjort det verre med Man Utd!

 

Jeg har faen så tro på Wenger fortsatt! Come on you Gunners!!

Er det nok å kvalifisere seg når man er så langt bak de beste? På hvilket tidspunkt mener du forresten at Ferguson har gjort det verre? Kan ikke erindre at han har gått 8 år uten å vinne noe samtidig som han bygger ned laget sitt sakte men sikkert

Link to comment
Share on other sites

Slutt å depp folkens, og heller støtt laget! Arsenal er et lag som alltid kommer tilbake og har kvalifisert seg til CL hver eneste år Wenger har vært trener. Under Wenger har vi heller aldri gjort det dårligere enn en 4. plass....

Jeg har faen så tro på Wenger fortsatt! Come on you Gunners!!

 

+1

Edited by Tapapa
Link to comment
Share on other sites

det er så trist å se Wenger om dagen. Kroppsspråket bare oser av resignasjon og desperasjon. Det er ikke denne sortien vi ville se. Jeg forstår at det er vanskelig for Wenger å akseptere at utviklingen har løpt fra han og hans fotballfilosofi, men det er altså et faktum så nært som det er mulig å komme. Det er til det beste både for klubb og Wenger selv at man tar konsekvensene av dette så fort som mulig, dvs til sommeren.

Link to comment
Share on other sites

det er så trist å se Wenger om dagen. Kroppsspråket bare oser av resignasjon og desperasjon. Det er ikke denne sortien vi ville se. Jeg forstår at det er vanskelig for Wenger å akseptere at utviklingen har løpt fra han og hans fotballfilosofi, men det er altså et faktum så nært som det er mulig å komme. Det er til det beste både for klubb og Wenger selv at man tar konsekvensene av dette så fort som mulig, dvs til sommeren.

 

...................

Hvorfor blir dette så ekstremt smertefullt ? Når Wenger etter et tap nekter å takke for kampen så var det bare sjarmerende da det var jevne oppgjør der det var mye kriging og harde tak som ende med slagsmål mot lag som Manu :) Men når han gjør det samme etter å møtt et bedre lag blir det ikke helt det samme. Han skjeller på pressen som elsker dette her. En sta gammel franskmann som aldri lærer. Ikke på banen og ikke ovenfor pressen.

Wenger startet med denne filosofien,før Barca faktisk. Men Wenger hadde ikke midler til å kjøpe det spillermaterialet som Barca har kjøpt med lånte penger.

Så Wenger virker både bitter og resignert over at han ikke har klart å utvikle tilstrekkelig nok gode spillere for denne stilen sin. Som ville være enda vanskeligere i PL en det er i den spanske topp divisjonen.

I stedet for å ta det inn over seg,han kunne hatt en plan B ! Som han vet virker. Det å bygge defensive sterke lag,med kontringsstyrke. Men han er for stolt og fransk stahet. En dårlig kombinasjon.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor blir dette så ekstremt smertefullt ? (...) En sta gammel franskmann som aldri lærer. Ikke på banen og ikke ovenfor pressen.

(...) Så Wenger virker både bitter og resignert over at han ikke har klart å utvikle tilstrekkelig nok gode spillere for denne stilen sin. Som ville være enda vanskeligere i PL en det er i den spanske topp divisjonen.

I stedet for å ta det inn over seg,han kunne hatt en plan B ! Som han vet virker. Det å bygge defensive sterke lag,med kontringsstyrke. Men han er for stolt og fransk stahet. En dårlig kombinasjon.

 

nå skrev ikke jeg at det var smertefullt, men trist. Men jo, det gjør litt vondt dette, å se at favorittklubben smuldrer bort - HELT UNØDVENDIG. For øvrig er jeg helt enig i det du skriver. Wengers problem er delvis at han ikke har klart å skaffe gode nok spillere til sin filosofi, men det handler ikke bare om penger, det handler også om hans etterhvert dårligere evner til å gjøre gull av gråstein. Og når man innser begrensningene, som at laget ikke er godt nok til å spille Barcelona-fotball, ja da må man rent rasjonelt ta konsekvensene av dette og gjøre noe annet, å iverksette en plan B som du skriver. Men det har ikke skjedd, og sånn sett er Wenger i ferd med å grave sin egen grav som manager.

Link to comment
Share on other sites

 

...................

Hvorfor blir dette så ekstremt smertefullt ?

 

Jeg sitter med en følelse av at jeg ser starten på slutten. Slutten på den største managerkarrieren i Arsenals historie. Slutten for ham som har gitt oss de aller største øyeblikkene, de aller beste lagene. Under ham vokste vi oss ut av Highbury. Under ham klarte vi den svært krevende overgangen til Emirates. Et arbeid vi kan nyte godt av de neste hundre år. Han er en levende legende. Derom kan det ikke herske tvil!

 

Dessuten er Wenger en manager som ønsker å gjøre ting på den rette måten. Han vil vinne gjennom vakker angrepsfotball. Han ønsker å drifte butikken på en bærekraftig måte. Det er slikt man ønsker skal gi suksess! Og endelig: Jeg er ikke et sekund i tvil om at han virkelig lider når laget sliter. Arsenal er hans livsverk.

 

Derfor er det så inderlig trist!

 

å se at favorittklubben smuldrer bort - HELT UNØDVENDIG.

 

"Smuldre bort" mener jeg er en overdrivelse. "Helt unødvendig" en grov forenkling. Men dette har vi diskutert før. :proud:

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...