Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

 

 

Minner meg om en gretten skotte med inngrodd tyggis må jeg si.

Kan dog skjønne at han vil skifte fokuset til spillerne fra Blackburnfadesen til denne kampen.

Tror ikke det hjelper på selvtilliten til spillerne å sitte på en pressekonferanse ment for kampen mot Bayern, men heller sitte å gnåle om at vi er ute av Fa-cupen.

Link to comment
Share on other sites

 

"We are on a good run in the Premier League. In the last 11 games we've lost two". Tja. Hvor bra er det egentlig, Arsene? På de siste 12 er det dessuten 3 tap.

 

For øvrig synes jeg det er vondt å se ham nå. Og jeg kan ikke huske å ha sett ham slik før; oppriktig såra og vonbroten. Spesielt fra 2:00 og utover. En levende legende som er i ferd med å forlate scenen på en sur note. Usigelig trist!

 

Efter å ha sett denne pressekonferansen er jeg likevel trygg på to ting:

- Det kommer ikke til å være tvil om hva slags innsats som forventes fra avspark i morgendagens Arsenal-garderobe.

- Og: Den som ikke yter maks i morgen, bør Arsene anse for å ha levert inn oppsigelse.

 

Wenger går i morgen inn i en av sine viktigste og mest definerende perioder som Arsenal-manager. Det ulmer blant fansen. Kraftigere enn noen gang før under franskmannens ledelse. Avslutningen på denne sesongen vil langt på vei avgjøre hans fremtid i klubben. Óg det vil kunne definere alt det arbeid som er blitt lagt ned de siste 5-6-7 årene, ja, kanskje også noe av tiden forut. Jeg tror alvoret har seget inn til manager og spillergruppe. Og da blir det spennende å se: Hvem går i krigen for sjefen, og hvem tar seg en ekstra pust i bakken?

 

Av en eller annen grunn fikk jeg litt trua efter å ha sett denne videoen. Us against the world. Det skulle passe oss bra. Come on, Arsenal!

Edited by Safe Hands
Link to comment
Share on other sites

Jeg vet ikke om det er et "omen", men uten at jeg selv hadde endret noen innstillinger. så endte uken mail fra Wenger ( Wenger's View - The Official Manager's Email - 18 February ) i Outlook sin mappe for "Søppelpost"...............Hmmmmm, merkelig!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Wenger er forbanna nå, bare håper at han kan bruke dette "sinnet" til å motivere spillerne skikkelig slik som jeg etterlyser i mitt innelgg lenger opp på sida. Jeg synes vi har en for snill innstilling til noen av kampene våre og vi går ikke utpå og kjemper nok, vi får noen kamper av og til der det gnistrer, som mot Milan ifjor og da vi vant 5-3 mot Cheilsea på brua. men det er så altfor sjelden. Det går sjelden bra å vinne kamper med instilling om at dette skal bli lett og at motstanderlaget skal spilles ut. noen ganger trengs det litt kjemping!

Link to comment
Share on other sites

Enig, ALLE må ut å kjempe. Full pupp fra første blås i fløyta!

 

Jeg forventer det, og tror vel også vi får det. Spørsmåler er hva skjer først?

 

Klarer vi å score noen mål og sette en støkk i et seiersvant Bayern, eller gjør vi de sedvanlige feilene som sender oss på defensiven før kampen er ordentlig i gang.

Wengers pressekonferanse gjorde meg litt betenkt, for Wenger sier : "We must not rush our game" og "0-0 at home is not a disaster". Det kan jo selvsagt være skyggeboksing.

Jeg tror det er en oppskrift der utfallet er gitt. Jeg tror ikke dette laget slik det fremstår for tiden er godt nok til å "lock horns" med Bayern over 180 minutter og gå seirende ut.

Jeg tror vår sjanse ligger i å jage Bayern på defensiven og forhåpentligvis få uttelling. Full mobilisering og Blitz Krieg!! Slik vi gjorde da vi nærmest demonterte AC Milan.

 

Vel, vi får se. Dette blir en veldig spennende kveld og jeg gleder meg rett og slett.

Link to comment
Share on other sites

Ikke så altfor bekymra for kvelden, tror det enten blir knepen seier eller knepent tap. Problemet er at vi må ha ett enormt forsprang til returen i tyskland. Der blir det fort stygt.

Bayern er nok ett av de 2-3 beste laga i europa for tiden, mens vi ikke akuratt kan kalle oss det samme!

 

Frykter Gerv fra start i denne, med påfølgende frustrasjon. Håper uansett at det kan vises en vilje og tæl vi ikke har sett hitill iår. Hvis man gir sitt absolutt beste og ikke bare står utpå der uten mål og mening skal jeg være fornøyd uansett resultater

Link to comment
Share on other sites

Kjent nervene i flere dager nå, har troa på at vi kan vinne denne kampen!

 

Men for å gjøre det så mener jeg vi må spille med den angrepstrioen som har vært suksessfull de siste månedene, nemlig Poldi-Giroud-Walcott.

Klarer Walcott å legge ned samme defensive innsats som Podolski i tillegg, så kan dette bli bra. Så er det å håpe på at vi ikke gjør slike juniorfeil i forsvar som vi har hatt for vane av litt for ofte denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg leser i dag uttalelser fra Hill-Wood (styreformann) om at styret og eier har full tillit til Wenger. Jeg har forsåvidt ikke noen grunn til å betvile dette, selv om det virker som standard uttalelser fra styrer når en leder er i hardt vær og slike "støtteerklæringer" har flere ganger vist seg å ikke ha noen reell verdi. I dette tilfelle tror jeg nok at de er reelle, foreløpig.

 

Peter Hill-Wood er også en av flere som bør vurdere sin fremtid. I utgangspunktet representerer han noe som jeg gjerne ser i en forballklubb, en eierfamilie (nå solgt seg ut) som gjennom generasjoner støtter opp om en fotballklubb, ikke nødvendigvis rent økonomisk men ofte gjennom kontakter, forbindelser og erfaring i/fra næringslivet.

Ut fra en del av de uttalelsene som har kommet fra Hill-Wood de seneste årene, og så det "faktum" (rent subjektiv og uten reelle bevis fra min side) om at han egentlig ikke har noen reell innflytelse og mer er en galeonsfigur, så tror jeg nok at tiden hans i dette vervet bør være over.

Jeg mener at vi trenger en styreformann som er handlekraftig og tar tak i klubbens drift, noe jeg sterkt betviler at Hill-Wood gjør.

Link to comment
Share on other sites

Formell makt og reell makt er to forskjellige ting, ja. Hill-Wood dynastiet er en del av klubben Arsenal. Det sitter i veggene, men sett fra utsiden har gode gamle Peter sett ut til å ha mer enn nok med seg selv en god stund nå. Det er nok Gazidis og Wenger som i praksis driver det meste av klubben, selvsagt innenfor rammer satt av Kroenke. Så jeg deler din tro på at PHW i dag er mer en formell møteleder i praksis.

Link to comment
Share on other sites

Anbefaler folk å lese denne (meget gode) artikkelen: http://www.goal.com/en/news/1717/editorial/2013/02/19/3762739/why-bayern-munich-are-the-club-that-arsenal-wish-they-could

 

Den setninga som gjør meg mest trist er denne: "Arsenal's fans are turning against their club." Dette fordi det er sant. Mye klaging på Wenger, og på spillerne, og måten klubben styres på. Wenger har gjort det før og kommer til å gjøre det igjen. Jeg vil mane alle sammen å ro samme vei, nemlig støtte laget, og det spesielt NÅ!

 

Jeg er overbevist om at om Wenger vil være den første til å innrømme eller gi seg om han mener han ikke er god nok for klubben.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...