Jump to content

2019.05.29 Chelsea (N) Europa League Finale


Polljen

Recommended Posts

Det er lett å være etterpå klok , men jævlig kjipt å se Santi Carzola bli innkalt til landslags fotball igjen . Meget gledelig for Santi , men kjiipt for oss. Vi kunne virkelig ha trengt ham. 

Han var lenge borte med den forferdelige skaden  han fikk og ikke minst det han gikk igjennom etterpå. Man trodde vel knapt han ville spille igjen.  Kontrakten utløp sist sommer og der forsvant Santi. Dessverre.

Håper vi slipper å møte hans lag også i en finale og oppleve Santi som match vinneren. Det holder med Giroud.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 207
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

2 hours ago, antonius_blok said:

Må regne med det i en overgangssesong.

Nope - det er ikke nope man må regne med. 

 

Over til den pågående diskusjonen i denne tråden. Den er svært interessant. Jeg helder mot @RP7 sin argumentasjon (selv om det ikke nasjonalitet til en ny trener er viktig for meg)

Link to comment
Share on other sites

Helt ulogisk å sparke Emery. Greit at det har vært en del rusk i maskineriet denne sesongen - men det var det med Wenger også - og han fikk alt for mange sesonger. 

Det var ingen som hadde så alt for store forhåpninger før denne sesongen. Vi viste det ville bli en overgangs periode med ny manager. Vi var også klar over at Emery overtok en synkende skute. En seier til og vi hadde vært i CL.

Hva med de spillerne vi har som har skuffet oss til de grader de siste sesongene  ? Skal vi sparke de så ryker Øzil først. han er den største skuffelsen.

Har en mistanke om at de som vil bli kvitt Emery er Wenger in folket.

Link to comment
Share on other sites

Er lett å peke på de man ønsker ut av klubben. For min egen del er ikke Emery en av disse. Jeg har gjort et forsøk på å se på hvem jeg har tro på.

Holding: i mine øyne var han god frem til han ble skadet. Ung med stort potensiale.

Willock: har vist at han er talentfull. 

Smith-Rowe: i høst fikk han flere kamper i EL. Da var han god.

Reiss Nelson: rask kantspiller det blir spennende å følge.

Nkiteha: spennende spiss.

Saka: 17 år. Kan bli god.

Alle disse kan ta store steg med tillit, men er noen år til de vil være stabilt gode.

Leno: god nok.

Sokratis: ikke top 20 i Europa, men helt grei.

Bellerin: kan få en kickstart på karrieren etter skaden. Ser dog at Meunier er linket.

Guendouzi: må ta steg, men veldig talentfull.

Bielik: usikker på han ettersom han er unproven mot god motstand. Stor og sterk. Kun ett år igjen av kontrakten.

Auba: toppscorer i ligaen. Kan vel ikke be om mer.

Lacazette: en veldig god spiss.

Torreira: har holdninger et lag trenger.

Blir spennende å se hvordan laget ser ut om et par år.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gunners68 said:

Helt ulogisk å sparke Emery. Greit at det har vært en del rusk i maskineriet denne sesongen - men det var det med Wenger også - og han fikk alt for mange sesonger. 

Det var ingen som hadde så alt for store forhåpninger før denne sesongen. Vi viste det ville bli en overgangs periode med ny manager. Vi var også klar over at Emery overtok en synkende skute. En seier til og vi hadde vært i CL.

Hva med de spillerne vi har som har skuffet oss til de grader de siste sesongene  ? Skal vi sparke de så ryker Øzil først. han er den største skuffelsen.

Har en mistanke om at de som vil bli kvitt Emery er Wenger in folket.

Leser argumentet ditt som følger: 

emery - rusk i maskineriet. Skal få bli fordi Wenger fikk lov til å bli lenger med rusk i maskineriet????

er det virkelig det du mener? 

 

Jeg er egentlig likegyldig til om Emery får en sesong til eller ei - synes han virker pinglete - uten kontroll. 

Din mistanke om at Emery out folk er de som var Wenger inn folk gir ikke noe mening i det hele tatt - et fåfengt forsøk på hersketeknikk muligens??

jeg kan kun snakke for meg selv. Avslappet forhold til både, spillere, ledere og trenere. Sjelden du hører meg skrike først og høyest om alt fra slakt av spillere til at noen elementer skal fjernes

Link to comment
Share on other sites

Nei , du skal ha det Ben Elfen at stort sett så skriver du en setning og da er det ikke godt å vite hva du egentlig mener. Hvis du er likegyldig til alt så ikke rakk ned på oss som bryr oss om tingenes tilstand i arsenal.

At du ikke  pleier å skrike høyt er rett og du skriker ikke først heller.

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gunners68 said:

Har en mistanke om at de som vil bli kvitt Emery er Wenger in folket.

Om denne mistanken er berettiget eller ikke har jeg ingen formening om, når jeg skriver dette så er det kun en eller to av de som er aktive her i 2019 som jeg husker klart som "Wenger inn" og jeg kan ikke se at den/de har vært aktive de siste dagene når jeg det gjelder Emery ut eller ikke. 

Personlig så var jeg "Wenger ut" i mange sesonger, det vil si at jeg ba vel ikke om at han skulle få sparken (muligens med unntak av våren 2018) men i pluss/minus fem sesonger så ytret jeg et ønske om at han selv skulle trekke seg. Ved de to siste kontraktsforlengelsene så var jeg motstander av at klubben skulle gi ham de. 

Så til mitt "poeng", med unntak av siste halvdel av sesongen 2017/18 så var det forbausende få her på forumet som delte mitt relative negative syn på Wengers rolle i klubben, svært mange brukte hans meritter ti femten år tilbake som argument for å beholde han. I tillegg så var noen FA-titler nok til å tilgi en noe relativt elendig innsats i flere av de andre (og etter min mening viktigere) turneringer. 

Jeg har et spørsmål til dere som nå vil ha Emery ut, hadde dere hatt ett annet synspunkt hvis vi hadde slått Chelsea i Baku? Vil en enkelt kamp vært nok til å endre deres syn på Emery. Ville det å ha knepet fjerdeplassen I siste serierunde endret deres oppfatning? Spillet totalt sett gjennom hele sesongen var jo likevel like godt eller dårlig sett sesongen som en helhet. Er virkelig resultatet av en konkret kamp eller en liten endring av tabellposisjon nok til å endre synet på en treners fremtid? 

Under Wengers tid så fant jeg ikke det noe formildende at han førte oss til FA-titler etter relativt dårlig spillemessige sesonger. Årsaken til at FA-titler ikke blidgjorte meg var at jeg ikke så noe ved hans ledelse i de aktuelle "pokal-sesongene" som gav meg tro på at han kunne gjøre laget bedre i påfølgende sesong. 

Det jeg nettopp har skrevet gir dere god ammunisjon til å påstå at jeg motsier meg selv, når jeg vil beholde Emery etter en møkkadårlig vårsesong, og dere har rett i at jeg møter meg selv i døra i denne saken. 

Jeg har ingen grunn til å ikke forstå argumentene til dere som vil ha Emery ut, det eneste forsvaret jeg har for mitt syn er at der Wenger fikk ny tillit sesong etter sesong med svakt spill så mener jeg at Emery også bør mer enn en sesong til å prøve å skape noe ut av dette laget. 

Det er mye som har feilet for Emery, men jeg står ved at det laget han arvet er det svakeste Arsenallaget siden Wenger tok over i 96, og det er ikke gjort i en håndvending å snu dette. 

RP7 er ærlig, han har vært konsekvent gjennom hele sesongen på at han ikke har tro på Emery. Jeg og RP7 har vært uenig om flere punkt rundt Emery denne sesongen, men jeg respekterer hans konsekvente holdning. Jeg tviler på om han ville fått mer tro på Emery hvis vi hadde kvalifisert oss til CL via PL eller EL. 

Jeg må innrømme at jeg sliter litt mer med å forstå andre her som nå vil ha Emery ut. Jeg respekterer deres synspunkt, men jeg sliter med å forstå det. Jeg spør igjen, ville en seier i Baku endret deres mening om Emery? Ville hans evner som trener plutselig vært gode nok hvis resultatet i en konkret kamp hadde vært noe annet enn det ble? 

Link to comment
Share on other sites

Seier onsdag eller en seier til i PL og vi hadde vært i CL. Da hadde alle vært fornøyd og mange ville ha sagt at sesongen hadde vært bedre en forventet. Ikke langt unna iallefall.

Nei , jeg tror vi skal stikke fingeren i jorda og erkjenne at vi har en lang vei å gå. Vi har talenter , vi har noen bra spillere ,men vi trenger noen forsterkninger. 

Støtter opp om Polljens synspunkter over her fra topp til bunn. Samme når det gjelder RP7 som har vært konsekvent kritisk til Emery. 

 

Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, Gunners68 said:

Nei , du skal ha det Ben Elfen at stort sett så skriver du en setning og da er det ikke godt å vite hva du egentlig mener. Hvis du er likegyldig til alt så ikke rakk ned på oss som bryr oss om tingenes tilstand i arsenal.

At du ikke  pleier å skrike høyt er rett og du skriker ikke først heller.

 

Mine oneliners er klare og tydelig for de fleste (kanskje ikke for deg og min stalker @Marius). 

Bedre med korte innlegg enn lange innlegg der man argumenterer mot seg selv - det er varemerket til noen av våre forumister. 

 

(Dette innlegget var mer enn en linje)

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Ben Elfen said:

Mine oneliners er klare og tydelig for de fleste (kanskje ikke for deg og min stalker @Marius). 

Bedre med korte innlegg enn lange innlegg der man argumenterer mot seg selv - det er varemerket til noen av våre forumister. 

 

(Dette innlegget var mer enn en linje)

😂

Link to comment
Share on other sites

Hvordan man bedømmer Emerys innsats så langt har nok mye med forventninger å gjøre. Jeg var av den oppfattning (som den pessimisten jeg er) at det kom til å bli dårligere før det ble bedre. Vi har jo faktisk vært med i kampen om topp fire i år helt frem til siste runde (teoretisk sett) og nådd EL-finalen. Dette er ikke godt nok, men jeg mener det er et steg i riktig retning. Jeg skal prøve å oppsummere mine meninger punktvis:

1. Emery visste tidlig at han hadde en klar filosofi. Dog hadde han ikke mannskap til å følge denne filosofien med høyt press og ballbesittelse. Da måtte han gjøre visse justeringer. Dette har ført til at vi per nå er litt identitetsløse. "Kravet" om å spille Laca, Auba og Özil samtidig, i deres foretrukne posisjoner, har ført til at vi nå har en formasjon som ikke passer oss. Et lite eksempel på dette er kantspillet, hvor vi tidlig i sesongen scoret en hel del mål etter innlegg fra kant. Nå som vi spiller med vingbacker som eneste breddeholdere er det systemet vanskelig å implementere. Laca og Auba spilte sjeldent sammen i den perioden vi spilte 22 kamper uten tap. I denne perioden så vi prov på hva lagets identitet ville være. 

2. ...hvilket bringer meg videre til Özil. Mannen med lønna og evnen til å provosere. Jeg vet ikke hvem som har skylden i disse problemene, men Emery har håndtert det dårlig. Dette så vi også prov på i PSG. Det ser ut til at Özil må spilles, og det i et system som ikke helt passer hans spillestil. En fastlåst situasjon slik jeg ser det. 

3. Sesongen kan deles inn i fire faser: 22 kamper ubeseiret, den stopperløse tiden, opphentingen og mageplasket. God, dårlig, god, dårlig. Jeg tror Emerys liv hadde vært langt enklere om man hadde stokket litt om på rekkefølgen. Spesielt mageplasket ødela mye av inntrykket av Emerys Arsenal anno 2018/2019. 

4. Noen spillere har tatt store steg under Emery og andre har blitt dårligere. AMN, Bellering og Holding er blant de jeg vil fremheve. Mustafi, Özil, og Mhikitaryan har blitt dårligere. Jeg legger håp i at han får frem utvikling i yngre, sultne spillere.

5. Toppnivået er noe høyere. Dette har vi bla. sett mot de andre topp 6 lagene. Det er gledelig. Det har i enkeltperioder og enkeltkamper vært veldig mye innsats og vinnervilje. Bunnviået har vært horribelt, på lik linje med foregående år.

Han bør få fortsette ett år til, men da må vi få se tydelige tegn på progresjon. CL er et must neste år. 

Link to comment
Share on other sites

La Emery få ett år til men hvis det ikke blir betydelige forsterkninger hjelper det ikke hvem vi ansetter som manager. Men han må no fan med få spillerne til å kjempe mer. Skremmende hva Cech sier om likegyldigheten. Vi har ett megaproblem.

Link to comment
Share on other sites

Ja, Emery må få (minst) et år til. Og om pila peker i riktig retning om ett år, må han få sjansen til å bygge videre på det. Det tar tid å bygge et lag, jfr det Klopp har gjort i Pool. Men hvis ting er på stedet hvil eller dårligere om ett år, da må man stille spørsmål ved Emerys prosjekt. Det må skje noe med troppen; en del daukjøtt må ut; Cech, Ramsey og Welbeck er allerede ute. Mustafi, Mikhtarian, Özil og kanskje flere (Xhaka, Kocielny?) bør kanskje også ut? Og de må erstattes, det vil si; en eller to midstoppere, en sentral midtbanespiller, pluss (minst) en kantspiller inn. Så får vi håpe vi klarer å beholde Auba/Laca på topp minst ett år til. Aubameyang drar jo på årene. Spørs hvor lenge han holder nivået. Men aller viktigst er det å gjøre noe med holdningene i laget. Hvis Emery ikke klarer å gjøre noe med dette er han sjanseløs. Da spiller det ingen rolle hvem han kjøper...

Link to comment
Share on other sites

Er stort sett enig i det du skriver pisactor . De aller fleste vil vel stille seg bak det du mener - iallefall om det med holdninger , leder typer som vi mangler  og spillere som bør ut og erstattes.

Det er mange som sier han bør få et år til. Du refererer til Klopp og tiden han har brukt på å bygge et lag. De har brukt betydelig med  penger for å bygge det laget.

Ryktene skal ha det til så langt at Emery får  450 millioner denne  sommeren. Da vil det ta tid å bygge et lag , særlig når vi trenger folk på flere  plasser som i Arsenal.

Det er her det skurrer litt hos meg for det ene året folk vil gi Emery er knapp tid. Særlig når man ser hvilke problemer vi har. 

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Gunners68 said:

Ryktene skal ha det til så langt at Emery får  450 millioner denne  sommeren. Da vil det ta tid å bygge et lag , særlig når vi trenger folk på flere  plasser som i Arsenal.

Det er her det skurrer litt hos meg for det ene året folk vil gi Emery er knapp tid. Særlig når man ser hvilke problemer vi har. 

Ingen tvil om at Emery har en enorm utfordring foran seg. Han innser nok selv at han er nødt til å vise fremgang neste sesong, hvis han skal fortsette. Jeg er også veldig usikker på om han er den rette mannen for Arsenal, men synes altså at han bør få en sesong til. 

Link to comment
Share on other sites

Han vil selvfølgelig få utfordringer med det lave budsjettet og det at vi trenger sårt forsterkninger. Så vil Emery som alle andre bli målt på resultater. Det betyr at fremgang neste år i PL plasseings messig betyr plass i topp 4. Han må eliminere blunderne han gjorde denne sesongen i forhold til lag uttak. Feks tabben mot Palace hjemme hvor han ut av intet tok Elneny rett inn i laget og det gikk til helvete. 

Vi får se hvem som kommer inn og hvem som forlater oss. Skulle gjerne ha sett en ny Adams eller Vieira , men sånne lages vel ikke lenger 🙂

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...