Jump to content

2019.05.29 Chelsea (N) Europa League Finale


Polljen

Recommended Posts

8 hours ago, Gunners77 said:

Trur ikke det har noe å si om han får ny job har noe å si om han spiller eller ikke, det jeg mener er at Leno er bedre enn Cech. Begge gjør tabber av og til men trur det blir ramaskrik om Cech står og gjør en tabbe enn Leno gjør det samme. Dette er en utrolig viktig kamp.

Hvis du tar utgangspunkt i fansens reaksjoner og det påvirker ditt laguttak er du ferdig som manager. 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 207
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dette er troppen som nå har ankommet Baku i forkant av finalen mot Chelsea.

Mkhitaryan er som forventet ikke med i til Baku, men det er verdt å merke seg at langtidsskadde Danny Welbeck er tilbake i troppen for den siste kampen i hans Arsenalkarriere.

Til forskjell fra vanlige EL-kamper så kan lagene i finalen ha en mye større tropp sittende på reservebenken under kamp (12 reserver) så av de 24 som er ramset opp under så er det (bare) en av de som må belage seg på å se kampen fra tribunen.

 

Bildet kan inneholde: tekst

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gunners77 said:

Merkelig hvor lang tid det tok før emery forstod at vi burde spille med abu-laca samtidig.

Det beror litt på øyet som ser. 😝

For å gå litt i det kverulantiske hjørnet og uten å ha sjekket lagoppstilling i sesongens kamper, men at jeg kun satser på at demensen ikke er for fremskreden 😇, så spilte vi vel i hovedsak med en spiss i høstsesongen da det meste gikk stang inn og denne våren har vi spilt mye med to spisser og det har så absolutt ikke gått stang inn. 

Neida, jeg er ikke i mot to på topp, jeg er en stor tilhenger av å bruke denne duoen i de fleste kampene (ikke nødvendigvis alle kampene) , men jeg ser egentlig ikke noen stor grunn for å kritisere Emery for at det tok tid å legge om til en duo på topp. 

Link to comment
Share on other sites

At ikke auba og lacca har spilt sammen hele veien er det flere årsaker til. Begge har hatt problemer i sesongen med skader/sykdom. Samtidig så har jo emery også testet forskjellige oppstillinger selvsagt igjennom sesongen.

  

Link to comment
Share on other sites

etter å ha tapt de siste 3 Europafinalene, det ene surere enn det andre, er det med skrekkblandet fryd jeg ser frem til morgendagens finale. Men i motsetning vil Chelsea ha tapt 3/4 finaler de har spilt mot oss de siste 15 årene (unggutta våre tok nesten skalpen på de etablerte Chelseastjernene i 2007).

 

Link to comment
Share on other sites

Mener vi må stille det sterkeste laget i dag -  Leno i mål. Vår viktigste kamp på lang lang tid. Kan ikke risikere å havne i straffekonk med Cech i mål. han er vår beste keeper og derfor står han i mål i PL kampene. Cech har spilt sine finaler - nå er det Leno sin tur.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er også litt uvel. Denne kampen er så jævla avgjørende for mye av det som vil skje rundt Arsenal den/de kommende sesongen(e). Det gjelder CL transfermidler og "gjenoppbyggingen" av laget.

P.g.a. av syk kollega så må jeg dessverre/heldigvis ta vakta hans i kveld så jeg får kanskje sett litt (eller litt mer) av kampen via mobilen eller dataen i kveld alt etter hvor travelt det blir på jobb.

Siden jeg må jobbe så blir det ikke noe mer "pre-match"-info (lagoppstillinger m.m.) fra min side i kveld, det regner jeg med at andre her da tar ansvaret for.

Jeg sitter med en litt dårlig magefølelse foran kampen, men heldigvis så er det slik at min store mage ikke er så mye å stole på når det gjelder forhåndsfølelser versus det som reelt skjer 😎

Link to comment
Share on other sites

 

It’s a game of huge importance for the Gunners. We could win a trophy and then entry into next season’s Champions League.

Here’s the team Unai Emery has picked to do the job.

Arsenal: Cech; Sokratis, Koscielny, Monreal; Maitland-Niles, Xhaka, Torreira, Kolasinac; Ozil; Aubameyang, Lacazette

 

 

vinner 4-2

Edited by Ben Elfen
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Polljen said:

Laget som starter er det som er nevnt i førsteposten i denne tråden. Det er som forventet og Cech står i mål. 

Jobb videre du - istedet for å skryte av hvor flink du er til å sette opp laget 😂😂😂

 

Kødda - lykke til i dag

 

Link to comment
Share on other sites

Vi må gå ut høyt og stresse de tidlig. La torreira sparke litt på anklene til Hazard. Denne kampen avgjør de neste årene. Tap og vi blir fort en klubb i ingenmannsland og fansen gir litt faen. Seier og vi får ekstra mildler og litt trua tilbake. Vær så snill gutter!

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...