Jump to content

Santi Cazorla


bjornage

Recommended Posts

Wenger og Dein tok med agenten på middag. De spanderte men måtte ut med så mye at de ikke har midler tilgjengelig for øyeblikket, men neste uke kommer ukelønna og da kan de kjøpe han. De spiste på MacDonalds for de som er interessert i det.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 360
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Wenger og Gazidis tok med agenten på middag. De spanderte men måtte ut med så mye at de ikke har midler tilgjengelig for øyeblikket, men neste uke kommer ukelønna og da kan de kjøpe han. De spiste på MacDonalds for de som er interessert i det.

Link to comment
Share on other sites

 

Kjipern. Tom for blekk skal vi visst være også, så Cazorla sliter akkurat i dette øyeblikket å skrive under kontrakten. Ser ut som Cazorlas agent må ta neste fly til Spania for å hente pennen som Cazorla la igjen på stuebordet sitt før avreise. Flyet går ikke før i morgen. Privatjeten er fri for drivsstoff, så det er ventet at han tar første passasjerflyet i morgentidlig.

 

Vel utifra hva jeg har hørt så er Cazorla veldig ubesluttsom og mtp. at han skriver like godt med begge hender er dette en stor hindring.

 

Når det gjelder privatjeten så er det ikke så rart.. for gjett hvem som var innom på vei tilbake fra Asia og sugde ut litt flybensin? Jo professoren selv. ;D

Link to comment
Share on other sites

Det vil hjelpe godt på nervene før seriestarten om vi klarer å signere han i god nok tid til at han får tilvenne seg laget og miljøet i London, så det ikke blir en hastesignering og kastet inn på laget. Med Cazorla på plass vil laget plutselig se et par hakk sterkere ut, uansett utfall av van Persie sagaen. Om det da viser seg at Wenger fortsatt har et ess i ermet, ved å hente Sahin på lån, så kan man drømme om titler igjen uten å bli hentet av menn i hvite frakker og satt på tablettkur...

Link to comment
Share on other sites

Lokalavisen Diario Sur påstår at vi har kommet til enighet med både Malaga og Cazorla om en overgang, og at kun formaliteter gjenstår. Så da gjelder det å bare krysse fingrene!

 

http://malagacf.diar...e-20120801.html

 

Haha! -> http://www.arsenalnewsreview.co.uk/index.php/news/2570/30/Arsenal-to-announce-Cazorla-tomorrow

Link to comment
Share on other sites

Høres deilig ut. 3 solide forsterkninger så langt isåfall.

Men ganske bekymringsverdig at alle 3 er offensive forsterkninger, mtp at det er forsvaret som har vært akilleshælen de siste årene. Fint for det offensive, men håper Wenger har en plan defensivt.

 

Akkurat nå, og i enda større grad om Cazorla signerer, har Arsenal dette å komme med på midtbane/angrep:

 

Wilshere, Song, Diaby, Arteta, Ramsey, Rosicky, Podolski, Chambo, Walcott, vPersie, Park, Chamakh, Cazorla, Arshavin, Giroud, Bendtner, Gervinho. I tillegg har man Coquelin, Frimpong, Miyachi og Lansbury.

Altså 21 spillere offensivt!!! Nå kommer kanskje 1 eller 2 av disse til å forsvinne, men... Dobbel dekning (minst) på samtlige plasser. I tillegg kan Santos fungere som midtbanespiller.

 

Defensivt er det ikke dobbel dekning. Sagna har i praksis ikke noen bak seg. Jenkinson er for dårlig. Mertesacker, Verm og Kosc er bra, men bak der er det ikke bra nok. Djourou, Squil burde vært borte og erstattet med én ny god spiller. Bartley og Miqel er ikke klare for store oppgvaer, og tiden vil vise om de blir det.

 

Konklusjon: Få inn en spiller i frosvaret (helst en som kan spille stopper/høyreback. Litt usikker på om venstrebacken vår er bra nok, men der er det bedre cover mtp Vermaelen og Miqel.

Link to comment
Share on other sites

Visstnok 22 millioner euro for Cazorla. Omtrent £17,5M eller noe. Vil da være vår rekordsignering. Forhåpentligvis lever han opp til hypen i så fall!

 

Når det gjelder det defensive så syntes jeg vi generelt sett har veldig gode individuelle spillere. Bortsett fra backup/konkurrent til Szczesny og backup for Sagna (og muligens Gibbs da Santos virker å ha en mer offensiv kantrolle i år). Ellers syntes jeg at Koscielny, Vermaelen, Mertesacker, Djourou, Miquel og Bartley er mer enn gode nok. Er bare defensivt på midtbanen med Song, Arteta og Coquelin at jeg syntes vi mangler noe. Dog kan det hende at Diaby holder seg skadefri og letter trykket der, men for å si det sånn. I doubt it.. tror dette blir vårt største problemområde når Song drar til ACN og Diaby blir/er skadet. Samt at Arteta ikke er ukjent for å pådra seg skader han heller.

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

Det er et par bloggere som ikke er i den minste tvil om at han signerer, men er dealen virkelig

så "done"? Kan man slippe armene i været? Personlig er jeg livredd for at han blir solgt til en annen klubb

all den tid de naturligvis vil melke mest mulig penger for spilleren, spesielt i den situasjonen de er i

Link to comment
Share on other sites

Nå sies det av flere spanske journalister at Arsenal og Malaga til slutt ble enige om en overgangssum på bare £11.8 millioner pund og at han blir presentert i morgen. Noen må klype meg i armen. Dette tror jeg ikke før jeg får se det.

Link to comment
Share on other sites

Nå sies det av flere spanske journalister at Arsenal og Malaga til slutt ble enige om en overgangssum på bare £11.8 millioner pund og at han blir presentert i morgen. Noen må klype meg i armen. Dette tror jeg ikke før jeg får se det.

Typisk Wenger i såfall, overgangen kunne ha strandet pga dette.. Fornøyd med at den ser ut til å gå gjennom dog.

Link to comment
Share on other sites

Tror nok han blir å koste mer enn £11-12 mill., men kanskje summen øker etter antall kamper?

Bør vel ikke betale mer enn £17 mill. syns jeg, men samtidig er han en kvalitetsspiller og kan vel bekle flere roller i et lag.

Har vel aldri tilrivet seg en fast plass på landslaget, men det er ikke enkelt heller da med så mange gode spillere.

 

Nå får vi se om det snart er "done deal" eller bare silly season-rykter, men en spennende og god spiller vi får i tilfelle.

Link to comment
Share on other sites

At han har fått 45 kamper siden 2008 er jo ikke dårlig. Det er faktisk veldig imponerende når man tar i betraktning hvor gode Spania har vært siden 2008.

 

Syntes vi kan strekke oss opp til rundt 20 millioner pund for Cazorla. Det tror jeg han virkelig er verdt.

Link to comment
Share on other sites

Ai ai ai..

 

 

http://www.101greatgoals.com/blog/a-collection-of-arsenal-bound-santi-cazorlas-best-goals/

 

Arguably the best Spaniard in La Liga who doesn’t play for Real Madrid or Barcelona, Cazorla is a regular in Spain’s national team squad and a fee of 22 million euros for the 27-year-old looks good business.

Presuming that most Arsenal fans won’t know much about Santaigo Cazorla González, here is our take on the best goals he has scored.

(If you think we have missed a Cazorla Golazo, let us know in the comments and we will add it in.)

In total there are 8 goals to watch, the free-kick against Real Madrid is a must watch for all Gooner

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk spiller som forhåpentligvis vil gjøre oss mer uforutsigbare offensivt. Laget skrek til tider etter en offensiv midbanespiller med den berømte x-faktoren i fjor. Og Arteta og Song rett bak Santi gir iallefall meg vann i munnen. Sistnevnte kan da konsentrere seg om det han kan best og vi kan virkelig få et godt balansert midtbaneledd, med spillere som utfyller hverandre. Jeg er veldig, veldig positiv.

 

Dersom Robin, mot alle odds, skulle ombestemme seg så er det ikke bare kapteinsbindet han må levere fra seg. Frisparkansvaret bør gå til vår nye spanske venn. Silkefot

Link to comment
Share on other sites

Nå sies det av flere spanske journalister at Arsenal og Malaga til slutt ble enige om en overgangssum på bare £11.8 millioner pund og at han blir presentert i morgen. Noen må klype meg i armen. Dette tror jeg ikke før jeg får se det.

Tror nok han blir Arsenals dyreste kjøp og dette er Wengers storsignering skulle det gå i boks:

Tror Van persie må føle seg nokså dum akkurat nå. Hvis ikke dette er å vise ambisjoner vet ikke jeg.

 

http://www.goal.com/en/news/11/transfer-zone/2012/08/02/3281935/-

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...