Jump to content

Mens vi venter...


Andain

Recommended Posts

Nå som vi venter...

 

Chambers... Hva skal man gjøre med han tro? For meg var han positiv noen få kamper før han falt totalt igjennom. Etter dette har han knapt hatt noen gjesteopptredner på høyre back og midtfosvaret uten hell.

 

Nå er Coq skadd, vårt væreste mareritt egentlig. Er det da på tide å teste ut Chambers i denne rollen? Dårligere enn Arteta var i hans innhopp sist, kan det vel ikke gjøres?

Med fare for å huske feil så hadde Chambers en kamp i den rollen i desember 2014 da Arteta/Flamini var ute og Coquelin ennå ikke var "kommet igang", og jeg mener det var en komplett fiasko. Jeg husker ikke akkurat nå hvilken kamp det var, men jeg skal nok klare å finne ut av det (så sant ikke den kampen kun foregikk i mine drømmer :shy: ).

EDIT! Chambers spilte midtbane sammen med Coq, når vi tapte mot Southampton nyttårsdag 2015. Chambers gjorde ingen god figur og du gav han karakteren "Chambers: 4 - skuffende", men samtidig så skal det sies at laget som helhet og ikke minst den defensive delen fikk mye negativ omtale, så kanskje der det feil av meg å bruke den kampen som grunnlag for å frarå Chambers som DM. Men jeg har uansett ikke troen på han i den rollen.

 

Chambers fungerte ikke som back, jeg hadde tro på han som fremtidig stopper i Arsenal, men nå har jeg egentlig mistet troen på han der også, Som jeg skrev i en annen tråd så ser jeg gjerne at han blir solgt til sommeren og at vi får inn en ny stopper som kan "dele" stopperplassen med Gabriel/Kos. Per ser jeg egentlig bare som et fjerdevalg fra neste sesong, eller et tredjevalg hvis Chambers blir i klubben.

 

Når det gjelder DM i tiden fremover så ser jeg ikke noe annet valg enn å satse på Flamini i utgangspunktet og så håpe på at Ramsey (når han er klar) sammen med Cazorla kan dekke vår defensive midtbane ut året. Ramsey har kanskje ikke vært på topp defensivt i 2015, men han har "kapasitet" til å dekke denne rollen hvis han bare blir litt mindre offensiv.

Og fra Januar så MÅ det handles inn en ny spiller som kan bekle DM-rollen og være en utfordrer til Coq, og når jeg sier januar så mener jeg starten av vinduet og ikke i siste minutt.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mens vi venter.....

 

så en liten kuriosa. Vi ligger faktisk på bunn eller topp, alt etter hvordan man vurderer det, av "snillgutt-tabellen". Til tross for et par røde, tidligere i sesongen, så har laget bare pådratt seg 17 gule så langt i sesongen..

 

Ja er ikke akkurat noe bad boys-lag vi har utpå om dagen, ikke mange aggressive/hardttacklende spillere bortsett fra Coquelin og de første månedene traff han jo stort sett rent på alle taklinger så ikke noe behov for å dra opp kortet da.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Mens vi venter på neste kamp så er 4. runde i fa-cupen trukket.

 

Burnley på Emirates er ikke så verst det ;D

 

Fourth Round draw

West Bromwich Albion or Bristol City v Peterborough United
Eastleigh or Bolton Wanderers v Leeds United
Arsenal v Burnley
Derby County v Manchester United
Huddersfield Town or Reading v Walsall
Exeter City or Liverpool v West Ham United
Wycombe Wanderers or Aston Villa v Manchester City
Shrewsbury Town v Sheffield Wednesday
Nottingham Forest v Watford
Carlisle United or Yeovil Town v Everton
Crystal Palace v Stoke City
Oxford United v Newport County or Blackburn Rovers
Ipswich Town or Portsmouth v Bournemouth
Colchester United v Tottenham Hotspur or Leicester City
Bury or Bradford City v Hull City
Northampton Town or MK Dons v Chelsea

 

Link to comment
Share on other sites

Mens vi venter på neste kamp så er 4. runde i fa-cupen trukket.

 

Burnley på Emirates er ikke så verst det ;D

 

Fourth Round draw

West Bromwich Albion or Bristol City v Peterborough United

Eastleigh or Bolton Wanderers v Leeds United

Arsenal v Burnley

Derby County v Manchester United

Huddersfield Town or Reading v Walsall

Exeter City or Liverpool v West Ham United

Wycombe Wanderers or Aston Villa v Manchester City

Shrewsbury Town v Sheffield Wednesday

Nottingham Forest v Watford

Carlisle United or Yeovil Town v Everton

Crystal Palace v Stoke City

Oxford United v Newport County or Blackburn Rovers

Ipswich Town or Portsmouth v Bournemouth

Colchester United v Tottenham Hotspur or Leicester City

Bury or Bradford City v Hull City

Northampton Town or MK Dons v Chelsea

 

Hadde jo vært desidert best med Eastleigh da! :D

Link to comment
Share on other sites

Mens vi venter på .....

 

en evenutell bekreftelse på at ryktene om at Debuschy drar på utlån i dette vinduet, så er det et stort spørsmål hva vi gjør med backup/alternativ på høgrebacken.

 

Det finnes flere alternativ:

- bruke eksisterende spillere i førstelaget

- hente den "neste Bellerin" opp fra reservelaget /akademiet

- Hente Jenkinson tilbake

- Låne/kjøpe en ny back i det inneværende vinduet.

 

Det å bruke en eksisterende spiller i førstelaget har jeg liten tro på. Det mest nærliggende alternativet er Chambers, men jeg ble på ingen måte imponert av det han viste da han var backup (i en tidligere periode) og en back må ha fart og det har ikke Chambers. Flamini har av og til vikariert i denne posisjonen, men er han god nok til å bekle denne posisjonen fast hvis Bellering får en skade? Jeg tviler!

 

Kanskje har vi en ny "stjerneback" blant de unge i klubben, men jeg har ikke sett/lest noe som skulle tilsi at vi har noen som kan kopiere Bellerins karriere (Bellerin var vel og merke ikke en "stjerneback" fra første kamp)

 

Hente Jenkinson tilbake? Jeg er vel ikke den største tilhengeren av dette alternativet. Jenkinson hadde en relativt god førstesesong i WH, men har nå i hovedsak blitt henvist til benken med relativt korte innhopp i kampene i desember/januar. Av de åtte kampene før/etter jul, så har han startet to, den ene var FA-cupen med "redusert" mannskap den andre var mot Southampton der han lagde ett selvmål (jeg har ikke sett omstendighetene rundt dette selvmålet til å legge mye skyld på Carl).

Jenkinson er på et sesonglangt utlån i West Ham, så det er også et spørsmål om det finnes noen klausul som tilsier at Arsenal kan hente han tilbake i løpet av sesongen (mot West Ham sin vilje). Hovedgrunnen til at jeg er relativt negativ til dette alternativet er at jeg ikke ser (har sett) at Jenkinson er god nok til å bekle backrollen (fast) i Arsenal på lang sikt.

 

Kjøpe/låne? i utgangspunktet det mest opplagte alternativet, og jeg antar/håper at Wenger allerede har vurdert markedet siden den lenge har vært sannsynlig at Debuchy vil forsvinne nå i Januar. Om det skjer er en annen sak, jeg tviler vel litt.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Mens vi venter på søndagens kamp mot Chelsea så klarer jeg ikke å unngå å lese diverse kommentarer/påstander som skrives i diverse blogger/artikler ute på veven.

 

En påstand vedrørende Arsenal som popper opp med jevnlige mellomrom er at anskaffelsen av Cech i mål fører til at laget i løpet av sesongen vil klare 10-15 poeng mer (sånn ca) enn vi ville klart med fjorårets målvakter.

Jeg har ingen peiling om en slik påstand er korrekt, men jeg har samtidig registret at Cech har hatt flere "matchvinnende" redninger. Samtidig så har vår målvakt ikke helt klart å unngå å gjøre noen (få) "blemmer" som tar tapt oss poeng. Totalt sett så er nok regnskapet klart i favør Cech når det gjelder plusser og minuser.

 

Hva vi ville klart med Szczensy og Ospina skal jeg ikke si sikkert, men Ospina gjorde en god figur når han "danket" ut polakken som førstemålvakt sist sesong. Ospina har ikke vært noen åpenbaring i de få kampene han har fått denne sesongen, men manglende kamptrening (siden vi nå har en soleklar førstemålvakt) kan kanskje forklare noe av det.

 

Men tilbake til påstandene om at Cech gir oss ca 10-15 poeng ekstra denne sesongen. Hvis denne påstanden stemmer så kan det argumenteres for at det setter prestasjonene til våre utespillere i et litt mindre fordelaktig lys. Hvis vi tar utgangspunkt i en påstand om 15 poeng ekstra i løpet av sesongen, så skulle det bety 8-10 ekstra poeng så langt og det ville ført oss ned til en femte/sjetteplass på tabellen.

 

De tankene som jeg har kommet med her er selvsagt bare en haug med tvilsomme spekulasjoner som man ikke skal ta altfor høytidelige, og de er selvsagt vanskelige å svelge siden vi tross alt leder ligaen (når dette skrives), men samtidig så er det (for meg) en viss logikk i de siden jeg generelt har vært mye kritisk til det som har blitt vist av utespillerne denne sesongen.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Vel, han tapte iallefall 3 poeng for oss mot West Ham mener jeg, men etter det har han vært bunnsolid.

 

Vil påstå at han tapte 1 poeng jeg da. Ikke 3. Vi lå aldri ann til å vinne den kampen uansett om han gjorde et par blundere.

 

Bortsett fra den kampen så har han stort sett vært strålende. Sammen med De Gea ligaens beste keeper syntes jeg.

Link to comment
Share on other sites

En liten tanke til før kampen ;D

 

Hvis Costa spiller på søndag, klarer da hjemmefansen å orkestrere en skikkelig pipekonsert? eller blir det bare en halvhjertet buing? :gimme:

(det kan til tider være litt "stille" på Emirates sett i forhold til enkelte andre arenaer)

Link to comment
Share on other sites

 

Vil påstå at han tapte 1 poeng jeg da. Ikke 3. Vi lå aldri ann til å vinne den kampen uansett om han gjorde et par blundere.

 

Bortsett fra den kampen så har han stort sett vært strålende. Sammen med De Gea ligaens beste keeper syntes jeg.

 

 

Mja, 1 poeng iallefall, kanskje også 3. Usikker der.

 

Absolutt enig i at han har vært strålende utenom West Ham kampen.

Edited by elx
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mens vi venter på Champions League oppgjøret mot Barcelona så har vel Oliver Giroud fått den beste grunnen han noen sinne kan få til å lage mål (mot Barca)

 

“If Giroud scored against Barcelona, I will do a naked conga around the Emirates Stadium,” Morgan declared on the Alan Brazil Breakfast Show.

CaR_KAaUkAAcbGh.jpg

 

Det er mye "rart" som kommer fra "oppogned-fansen" Piers Morgan, og selv om jeg faktisk er enig i enkelte av hans utsagn, så håper jeg at jeg ikke tyr til slike utsagn. Ikke minst p.g.a. av de som måtte være rundt Emirates Stadium hvis Polljen skulle danse naken rundt stadion. Det hadde blitt maaaange blinde Londonboere etter et slikt syn :gimme:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Mens vi venter.............

 

på at FA skal klare å finne en dato for omkampen mot Hull, som kanskje blir allerede to dager etter kampen mot Tottene (p.g.a. UEFA regler om at hjemlige cuper ikke kan gå på samme dag som europeiske cuper), så er det på tide at det blir enkelte endringer i de engelske cupene.

 

Manager til vår motstander i omkampen, Steve Bruce, ønsker å gå bort fra systemet med omkamper og heller avgjøre kampene i første kamp straffesparkkonkurranse. Jeg synes dette er en god "kommentar" fra Bruce som tross alt da ville gitt fra seg en omkamp på hjemmebane med "hjemmefordel" og de inntektene det eventuelt måtte gi Slik jeg forstår det så ønsker han heller ikke ekstraomganger, men å gå rett på straffespark etter 90 minutters kamp. I en liga som har et så tett kampprogram som den engelske ligaen så støtter jeg hans ønske om å fjerne omkampene, selv om jeg nok vil beholde ekstraomgangene.

 

Det er også et ønske i ligaen om å fjerne ligacupens tokamps-semifinale til fordel for en semifinalekamp. Selvsagt så ville nok dette gitt det ene laget en ekstra (hjemme)fordel, men jeg støtter det så absolutt, selv om jeg egentlig vil ha en total endring av Ligacupen. Enten fjerne hele cupen eller å lage et system der klubbene i Europa blir "utelatt" fra denne cupen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Mens vi venter på............. ett eller annet, så leser jeg gjerne bloggen til "en kulturell venstrefot" (a cultured left foot) som etter min mening er en av de mer "edruelige" bloggene der ute.

 

Dagens blogg med tittel: "Chairmen of the bored"

 

 

Jeg tar gjerne med en blogg til. Selv om jeg er en av de som ønsker et skifte av ledelse, så hadde jeg gjerne beholdt den gamle Wenger. Denne bloggen tar for seg akkurat det.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Det ble stilt et spørsmål på facebooksidene om hvorfor de andre lagene rundt oss er bedre enn oss neste sesong, mens vi ikke er det.
Jeg limer over mine betraktninger:

Chelsea vil være klart bedre neste sesong, fordi det rett og slett er naivt å tro at de kommer til å ha en like dårlig sesong igjen, samt at de mest sannsynlig kommer til å forsterke en allerede sterk tropp.
Man C fordi de allerede kanskje har ligaens
beste spillerstall og kommer til å forsterke betraktelig neste sesong samt at de får inn en manager som er flink til å få det beste ut av troppene sine.
Man Utd fordi de bygger et nytt lag og har penger til å kjøpe gode nok spillere. Men her kan absolutt alt skje. Det står veldig mye på hvem som er manager her neste sesong.
Liverpool fordi de har noe bra på gang. En manager som ønsker å samle klubben(både spillere, fans osv) og som har vist seg flink til å få mye bra ut av laget sitt. Pool kommer også mest sannsynlig til å forsterke laget betraktelig neste sesong.
Leicester kommer mest sannsynlig ikke til å være helt i toppen neste sesong. Men man skal ikke avskrive de helt likevel. CL-spill gir de mye penger og klarer de å beholde stjernespillerne sine, samt ha nok penger til å forsterke troppen kan de fort etablere seg blant topp 8.
Tottenham er det vanskelig å vite om kommer til å gjøre det like bra/bedre enn denne sesongen, men de har en dyktig manager og penger. De får CL-spill neste sesong og enda mer penger.
Hvorfor mange tror Arsenal ikke kommer til å bli bedre neste sesong? Mye fordi Wenger står for en fryktelig naiv spillestil, samt at han ofte lar være å forsterke posisjoner som bør forsterkes. Han har "for stor tro" på "middelmådige spillere", men nekter å legge om taktikken for å få frem det beste i dem/styrkene til spillerne. Mange av spillerne vi har i dag passer rett og slett ikke inn med måten vi spiller på. Her skal spillerne omstille seg til spillestilen og ikke motsatt, noe som kan fungere det, men da må det ofte brukes mer penger enn Wenger/styret pleier å være villig til å bruke.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...