Jump to content

Let's all laugh at Moan Utd


Guest larsenal

Recommended Posts

Guest Tipuciegheyti

Man Utd tok med seg det dårlige forsvarsspillet mot Benfica og gjorde det enda verre i dag. Vil nesten gå så langt som å si at Chelsea fortjente seieren. Forskjellen på Man Utd i dag og Arsenal i går er at United har mye mer bevegelse og flyt offensivt, og ikke minst effektivitet og at de har tilfeldigheten på sin side som gjør at det ene baklengsmålet ikke ble til 4-5.

 

Er ikke mye som skal til for at Arsenal gjør det bra. Med litt selvtillit og et samkjørt lag vil vi vinne kamper igjen. Så slutt å se på Arsenal som et nedrykkslag, for det er vi absolutt ikke!

Link to comment
Share on other sites

Man Utd tok med seg det dårlige forsvarsspillet mot Benfica og gjorde det enda verre i dag. Vil nesten gå så langt som å si at Chelsea fortjente seieren. Forskjellen på Man Utd i dag og Arsenal i går er at United har mye mer bevegelse og flyt offensivt, og ikke minst effektivitet og at de har tilfeldigheten på sin side som gjør at det ene baklengsmålet ikke ble til 4-5.

 

Er ikke mye som skal til for at Arsenal gjør det bra. Med litt selvtillit og et samkjørt lag vil vi vinne kamper igjen. Så slutt å se på Arsenal som et nedrykkslag, for det er vi absolutt ikke!

Arsenals prestasjoner etter 1. Mars 2011 tilsier at vi er en klubb som er midt på nedre halvdel av tabellen. Det er ikke basert på starten av årets sesong, men de siste 6 måneder

Link to comment
Share on other sites

Guest Tipuciegheyti

Arsenals prestasjoner etter 1. Mars 2011 tilsier at vi er en klubb som er midt på nedre halvdel av tabellen. Det er ikke basert på starten av årets sesong, men de siste 6 måneder

 

Du har rett i at det begynte å gå nedover allerede i mars, men vi har taktikk, spillere og ledelse som tilsier at vi ikke er noe "nedre del av tabellen" - lag. Er 99% sikker på at vi havner på topp 8 i år, og har også trua på en topp 4 plassering selv om det ikke ser sånn ut for øyeblikket. Det er ennå tidlig i sesongen og ingenting er kjørt enda. Husk at vi bare har spilt 5 kamper (i ligaen) av 38 og der er enda en lang vei igjen før sesongen er slutt. Både Man Utd, City, Chelsea, Tottenham og Liverpool kommer til å avgi flere poeng og vi kommer ikke til å fortsette denne trenden i all evighet.

Link to comment
Share on other sites

Når man får tillatelse til å score to mål i offsideposisjon, og motstanderen bommer på åpent mål, ja da er det ikke rart man vinner kamper.

 

Når man scorer to selvmål, får offsidemål imot, og blir snytt for soleklar straffe, ja da er det ikke rart man taper kamper.

 

Både Arsenal og Chelsea skapte usedvanlig mange sjanser i sine bortekamper mot United. Hadde disse lagene vært like effektive som United, kunne begge disse kampene endt annerledes. United har absolutt ikke vært så suverene som tabellen skulle tilsi i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

Når man får tillatelse til å score to mål i offsideposisjon, og motstanderen bommer på åpent mål, ja da er det ikke rart man vinner kamper.

 

Når man scorer to selvmål, får offsidemål imot, og blir snytt for soleklar straffe, ja da er det ikke rart man taper kamper.

 

Både Arsenal og Chelsea skapte usedvanlig mange sjanser i sine bortekamper mot United. Hadde disse lagene vært like effektive som United, kunne begge disse kampene endt annerledes. United har absolutt ikke vært så suverene som tabellen skulle tilsi i mine øyne.

 

Av og til må man rett og slett ligge litt lavt i terrenget. Er rett og slett misunnelig på United som

har en Manager som er så ekstremt dyktig som Sir Alex.

Kjøpene deres----fullklaff.

Fotballen de spiller....fantastisk.

Greit Chelsea kunne hatt et mål og 2 mer,men det kunne United også.

Et fantastisk fotballag for tiden som er i sin egen klasse.

Vi er dessverre flere hakk bak dem for øyeblikket.

United er mer suverene enn jeg hadde drømt om. De rundspilte oss og utspilte

Chelsea også.

Kom an Kim.....

Link to comment
Share on other sites

De rundspilte oss og utspilte

Chelsea også.

Kom an Kim.....

 

Du om det. Sjansestatistikken i kampen mot oss, viser noe helt annet enn rundspilling. United vant 8-2 mot oss, fordi de var dødelig effektive. Ja, United vant kampen fortjent, men resultatet lyver i mine øyne.

 

At United utspilte Chelsea, blir i mine øyne feil. Chelsea utspilte United like mye som motsatt. Resultatet fra den kampen forteller ingenting om hvordan kampen var. United viste store svakheter i forsvaret i andre omgang. Det viste at Evans ikke er i nærheten av å holde nivået som kreves. Det viser at Smalling har en lang vei å gå. Anelka holdt lekestue i den tiden han spilte på venstre kant.

 

Det jeg misunner United med Ferguson, er effekten han har ovenfor dommerstanden. Etter noen kamper mot Chelsea, hvor dømmingen gikk i favør Chelsea, var han ute i media og sutret over dømmingen. I de tre siste kampene mot Chelsea, har United hatt dommeren med seg i alle tre kampene. Min påstand er at det er stor sjanse for at denne kampen hadde fått et helt annet utfall, dersom dommerstrioen hadde gjort den jobben de er betalt av FA for å gjøre.

 

Men for all del, du må gjerne la deg blende av United. Jeg gjør det ikke. Til nå har de møtt West Bromwich som de virkelig måtte slite for å slå. Et Tottenhamlag hvor den største stjernen nektet å spille, Et Arsenallag inne i en meget turbulent periode, et Boltonlag uten mål og mening, og et Chelsealag hvor de får meget god hjelp av dommeren til å avgjøre kampen til sin fordel.

Link to comment
Share on other sites

Du om det. Sjansestatistikken i kampen mot oss, viser noe helt annet enn rundspilling. United vant 8-2 mot oss, fordi de var dødelig effektive. Ja, United vant kampen fortjent, men resultatet lyver i mine øyne.

 

At United utspilte Chelsea, blir i mine øyne feil. Chelsea utspilte United like mye som motsatt. Resultatet fra den kampen forteller ingenting om hvordan kampen var. United viste store svakheter i forsvaret i andre omgang. Det viste at Evans ikke er i nærheten av å holde nivået som kreves. Det viser at Smalling har en lang vei å gå. Anelka holdt lekestue i den tiden han spilte på venstre kant.

 

Det jeg misunner United med Ferguson, er effekten han har ovenfor dommerstanden. Etter noen kamper mot Chelsea, hvor dømmingen gikk i favør Chelsea, var han ute i media og sutret over dømmingen. I de tre siste kampene mot Chelsea, har United hatt dommeren med seg i alle tre kampene. Min påstand er at det er stor sjanse for at denne kampen hadde fått et helt annet utfall, dersom dommerstrioen hadde gjort den jobben de er betalt av FA for å gjøre.

 

Men for all del, du må gjerne la deg blende av United. Jeg gjør det ikke. Til nå har de møtt West Bromwich som de virkelig måtte slite for å slå. Et Tottenhamlag hvor den største stjernen nektet å spille, Et Arsenallag inne i en meget turbulent periode, et Boltonlag uten mål og mening, og et Chelsealag hvor de får meget god hjelp av dommeren til å avgjøre kampen til sin fordel.

 

Effektiviteten er den store forskjellen.

Mener å huske at vi ikke hadde så mange færre sjanser. Chelsea hadde langt fler, dobbelt så mange. Men kan huske litt unøyaktig.

Link to comment
Share on other sites

Effektiviteten er den store forskjellen.

Mener å huske at vi ikke hadde så mange færre sjanser. Chelsea hadde langt fler, dobbelt så mange. Men kan huske litt unøyaktig.

Mot oss scorer United 8 mål på 11 sjanser noe som må være verdensrekord i effektivitet. Vi har 7 store sjanser i kampen og scorer 2, noe som er litt mindre enn hva man ønsker. United vinner fortjent, men normal uttelling tilsier 4-3 i målprotokollen og ikke 8-2. Målene er mer eller mindre utrolige og at man opplever det så mange ganger i en kamp er fantastisk. Rooney med to utrolige frispark og Young scorer to ganger i lengste kryss på to langskudd hvor han virkelig treffer perfekt. Mitt tips er at han ikke scorer tilsvarende mål igjen denne sesongen.

Chelsea har såvidt jeg husker 8 gode målsjanser og United omtrent det samme. Chelsea startet med omtrent det beste laget de har, vi hadde 9 mann ute.

Forsvaret til Chelsea hang ikke bedre sammen enn hva vårt gjorde og det lover bra for vår kamp mot dem.

United vil snart oppleve normal uttelling og da vil det vaklende forsvaret bli satt på store prøver.

Link to comment
Share on other sites

Du om det. Sjansestatistikken i kampen mot oss, viser noe helt annet enn rundspilling. United vant 8-2 mot oss, fordi de var dødelig effektive. Ja, United vant kampen fortjent, men resultatet lyver i mine øyne.

 

At United utspilte Chelsea, blir i mine øyne feil. Chelsea utspilte United like mye som motsatt. Resultatet fra den kampen forteller ingenting om hvordan kampen var. United viste store svakheter i forsvaret i andre omgang. Det viste at Evans ikke er i nærheten av å holde nivået som kreves. Det viser at Smalling har en lang vei å gå. Anelka holdt lekestue i den tiden han spilte på venstre kant.

 

Det jeg misunner United med Ferguson, er effekten han har ovenfor dommerstanden. Etter noen kamper mot Chelsea, hvor dømmingen gikk i favør Chelsea, var han ute i media og sutret over dømmingen. I de tre siste kampene mot Chelsea, har United hatt dommeren med seg i alle tre kampene. Min påstand er at det er stor sjanse for at denne kampen hadde fått et helt annet utfall, dersom dommerstrioen hadde gjort den jobben de er betalt av FA for å gjøre.

 

Men for all del, du må gjerne la deg blende av United. Jeg gjør det ikke. Til nå har de møtt West Bromwich som de virkelig måtte slite for å slå. Et Tottenhamlag hvor den største stjernen nektet å spille, Et Arsenallag inne i en meget turbulent periode, et Boltonlag uten mål og mening, og et Chelsealag hvor de får meget god hjelp av dommeren til å avgjøre kampen til sin fordel.

 

Har vel bare innsett at gode lag har litt flaks og effektivitet er en nødvendig onde for å vinne kamper.

Forskjellen på oss og United er at mens United scorer på sine sjanser brenner vi dem.

United holder tett mens vi gir vekk mål på mål etter klovnerier i backrekka.

United fosser i angrep mens vi spiller ballen sidelengs.

 

Jeg er ikke i tvil om hva jeg foretrekker. United er blitt hva vi engang var dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Har vel bare innsett at gode lag har litt flaks og effektivitet er en nødvendig onde for å vinne kamper.

Forskjellen på oss og United er at mens United scorer på sine sjanser brenner vi dem.

United holder tett mens vi gir vekk mål på mål etter klovnerier i backrekka.

United fosser i angrep mens vi spiller ballen sidelengs.

 

Jeg er ikke i tvil om hva jeg foretrekker. United er blitt hva vi engang var dessverre.

Man skaper sin egen lykke og sin egen ulykke. Uniteds første mål mot oss er deres første sjanse i kampen og resultat av elendig kommunikasjon. Vår første sjanse i kampen kommer etter elendig kommunikasjon og klovneri i Uniteds bakre rekker, men Walcott makter ikke putte. Med det så mener jeg å si at flaks hjelper deg mye, men hvis du ikke evner å utnytte den så blir det ikke mål. Der er den størst forskjellen per i dag, vi evner ikke å utnytte de feilene som blir gjort av motstander på samme måte som United klarer det. Manglende selvtillit og manglende dyktighet i siste trekk er forskjellen. Hvis du gjør jobben 90% riktig hele veien så kan de siste 10% skyldes flaks og du har stor sjanse til å vinne kampen, hvis du gjør jobben 60% riktig så må du ha veldig mye flaks for å vinne. Per i dag er vi i den siste gruppen og United i den første. De har flaks som ikke blir straffet hardere mot både oss og Chelsea, men de er meget dyktige fremover og har den lille flaksen som skal til for at ballen spretter riktig vei hver gang. Alle målene mot Chelsea er heldige, 2 offsides og en deflection som går rett i bena på en umarkert Rooney, men de skal ha honnør for å være på rett sted slik at de kan utnytte muligheten når de er heldige.

Link to comment
Share on other sites

Av og til må man rett og slett ligge litt lavt i terrenget. Er rett og slett misunnelig på United som

har en Manager som er så ekstremt dyktig som Sir Alex.

Kjøpene deres----fullklaff.

Fotballen de spiller....fantastisk.

Greit Chelsea kunne hatt et mål og 2 mer,men det kunne United også.

Et fantastisk fotballag for tiden som er i sin egen klasse.

Vi er dessverre flere hakk bak dem for øyeblikket.

United er mer suverene enn jeg hadde drømt om. De rundspilte oss og utspilte

Chelsea også.

Kom an Kim.....

Støttes, United er uslåelige så lenge de angriper så effektivt som de gjør nå, forsvaret deres er IKKE godt nok dog.

Link to comment
Share on other sites

Eneste negative jeg kan trekke ut av poengtapet til United i dag er at jeg tapte 1274 kroner på oddsen. Arsenal, Chelsea, Tottenham, Manchester City, Strømsgodtset og Liverpool gjorde jobben, men kampen som skulle sikre pengene ødela alt for meg...

 

Ellers morsomt å se hvordan alle unitedsupporterne klager på de hardtspillende stokespillerne, som tidligere bare var en sjarm i den engelske fotballen. Skal bli artig å se reaksjonen til Ferguson. ;)

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...