Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Ser på tv2.no at Bjørn Furuheim tror Arsenal vinner serien, og at vi har bedre lag i år enn i fjor. Fatter ikke hvordan han kan mene det!

Ut har Silvestre, Campbell, Eduardo, Gallas gått, mens vi kun har fått inn Chamakh og Koscielny!!!

Wenger bør få fingen ut nå, men regner med at han har lurt oss supportere igjen (etter at han sa i mai at vi skulle forsterke stallen i sommer, just som han har sagt andre sommere tidligere)

 

Eduardo ut og Chamakh inn er en forsterkning.

 

Når det gjelder at Campbell, Silvestre og Gallas har gått så kan man se slik på det: I fjor når serien startet hadde vi Vermaelen, Gallas og Silvestre som stoppere. Djourou var skadet og dermed hentet Wenger inn Campbell i vinter som erstatning for Djourou.

 

Koscielny for Gallas, Djourou nå for Campbell. Dermed har vi "kun" mistet Silvestre som de fleste av oss har vært veldig fornøyd med. Samtidig skal også Wenger hente inn en stopper til.

 

Vi har mistet erfaring i Campbell, Gallas og Silvestre, men forhåpentligvis blir dette hentet inn i den nye stoppere som kommer inn, og forhåpentligvis også i en keeper..

Link to comment
Share on other sites

Ser på tv2.no at Bjørn Furuheim tror Arsenal vinner serien, og at vi har bedre lag i år enn i fjor. Fatter ikke hvordan han kan mene det!

 

Det er ikke bare på transfermarkedet et lag kan forbedre seg. Vi har lov til å forvente at de aller fleste av våre unge spillere kommer på et høyere nivå enn året før.

 

Vermaelen

Song

Nasri

Diaby

Denilson

Wilshere

Gibbs

Traore

Fabregas

Vela

Walcott

Bendtner

Szczesny

 

...er alle under 25 år og har forhåpentligvis forbedret seg det siste året. Jeg skal ikke hårdnakket hevde at første-ellveren vår er dramatisk bedre (eller dårligere) enn i fjor, men jeg er temmelig overbevist om at andre-ellveren vår har gjort store skritt i riktig retning. I 2009-10 sesongen benyttet vi 27 spillere i PL.

 

Klart vi stiller bedre i år enn i fjor. Gleder meg nå :o

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke bare på transfermarkedet et lag kan forbedre seg. Vi har lov til å forvente at de aller fleste av våre unge spillere kommer på et høyere nivå enn året før.

 

Vermaelen

Song

Nasri

Diaby

Denilson

Wilshere

Gibbs

Traore

Fabregas

Vela

Walcott

Bendtner

Szczesny

 

...er alle under 25 år og har forhåpentligvis forbedret seg det siste året. Jeg skal ikke hårdnakket hevde at første-ellveren vår er dramatisk bedre (eller dårligere) enn i fjor, men jeg er temmelig overbevist om at andre-ellveren vår har gjort store skritt i riktig retning. I 2009-10 sesongen benyttet vi 27 spillere i PL.

 

Klart vi stiller bedre i år enn i fjor. Gleder meg nå :o

 

Helt enig.

 

Og om vi i verste fall har Nordtveit som erstatter for Silvestre - så er det jaggu også en forsterkning.

Men jeg vil veldig gjerne ha inn en keeper HVIS Wenger velger å satse på almunia eller fabianski. Velger han Szczesny så kan vi sende mannone på lån, beholde almunia som benkemat og sende Fabianski til lavere divisjoner i skottland.

Link to comment
Share on other sites

:o-->

QUOTE(Stefan B @ Aug 9 2010, 02:30 PM) 203070[/snapback]

Eduardo ut og Chamakh inn er en forsterkning.

 

Når det gjelder at Campbell, Silvestre og Gallas har gått så kan man se slik på det: I fjor når serien startet hadde vi Vermaelen, Gallas og Silvestre som stoppere. Djourou var skadet og dermed hentet Wenger inn Campbell i vinter som erstatning for Djourou.

 

Koscielny for Gallas, Djourou nå for Campbell. Dermed har vi "kun" mistet Silvestre som de fleste av oss har vært veldig fornøyd med. Samtidig skal også Wenger hente inn en stopper til.

 

Vi har mistet erfaring i Campbell, Gallas og Silvestre, men forhåpentligvis blir dette hentet inn i den nye stoppere som kommer inn, og forhåpentligvis også i en keeper..

Jeg har aldri vært den største fan av Gallas, men å si at Koscielnykjøpet veier opp for Gallastapet er en hån, ut fra hva Koscielny har vist så langt...

Link to comment
Share on other sites

Koscielny har vært strålende i hver eneste kamp i pre-season, bortsett fra kampen mot Legia, men der sugde hele forsvaret hestemøkk.

 

Helt enig. Dårlig dag mot Legia men ellers har han virket som et utrolig bra kjøp..

Link to comment
Share on other sites

Nå som O'Neill har sagt opp, håper jeg virkelig at vi prøver oss på Brad Friedel. Selv om han er 39 år gammel nå er han virkelig en kvalitetskeeper. I fjor reddet han hele 79 % av alle skuddene han fikk på seg. Til sammenligning reddet Almunia kun 66,7 %. Friedel slapp også inn færre mål totalt.

Link to comment
Share on other sites

Da vil jeg svært gjerne høre hvilken kamp du mener han har vært dårlig i. Jeg syntes han har vært meget god, spesielt i kampen mot Milan:

 

http://www.youtube.com/watch?v=fKXlaJQ-niY

Det kan hende vi ser ulikt på han. Ser man på at han var en helt ukjent spiller, så har han gjort det bra i oppkjøringen. Ser man på han som spilleren som skal spille ved siden av Vermaelen som førstevalg denne sesongen, synes jeg ikke han har vært god nok.

Link to comment
Share on other sites

Mot Milan fremstod han som en stopper i verdensklasse. I de andre kampene har han stort sett gjort det bra, med unntak av vår forrige kamp. Dessuten sier de som var i Østerrike at han var utrolig god på treningsfeltet. Hvis han legger på seg litt muskler kan han virkelig bli stor for oss, det er jeg helt sikker på.

Link to comment
Share on other sites

Nå som O'Neill har sagt opp, håper jeg virkelig at vi prøver oss på Brad Friedel. Selv om han er 39 år gammel nå er han virkelig en kvalitetskeeper. I fjor reddet han hele 79 % av alle skuddene han fikk på seg. Til sammenligning reddet Almunia kun 66,7 %. Friedel slapp også inn færre mål totalt.

 

http://www.plainsoccer.com/2010/04/epl-ran...percentage.html

 

Det er faktisk 80%. Dog syntes jeg Sørensen ville vært et bedre alternativ enn hva Friedel er mtp. alderen, men begge to ville vært klare forsterkninger. Schwarzer også som man ser havnet på 75% mens Sørensen landet på 78%.

Link to comment
Share on other sites

Ja..han kan bli stor, men han kan fortsatt ikke sammenlignes med Gallas?

Hvorfor er du så sikker på det? Gallas har aldri vært så fantastisk som så mange her inne mener, etter min mening. Han har vært god, men ikke like god som Terry, Vidic, Ferdinand og til og med Vermaelen. Dessuten er han rett og slett en drittsekk, og mange av spilleren i klubben er ikke engang på talefot med ham. Dere sier at dere savner instinket og mentaliteten hans osv, men sannheten er at han ødela moralen i laget. Toure reiste sansynligvis på grunn av ham, for å nevne enda et eksempel. Jeg vil gjerne ha en leder i forsvaret, og det har vi i Vermaelen. Vermaelen er den typen spiller som alltid motiverer og kommanderer medspillerne. Ikke den typen som kjefter og rakker ned på dem, og setter seg ned og begynner å sippe når vi taper.

 

Hvor god Koscielny er aner vi ikke, men i pre-season har han hvertfall overbevist meg. I tillegg var han helt fantastisk i fjor i den franske ligaen. Om han er god nok til å spille i PL gjenstår å se, men både jeg, Wenger og Vermaelen har hvertfall troen på ham.

 

:huh:-->

QUOTE(Stefan B @ Aug 9 2010, 10:13 PM) 203112[/snapback]

http://www.plainsoccer.com/2010/04/epl-ran...percentage.html

 

Det er faktisk 80%. Dog syntes jeg Sørensen ville vært et bedre alternativ enn hva Friedel er mtp. alderen, men begge to ville vært klare forsterkninger. Schwarzer også som man ser havnet på 75% mens Sørensen landet på 78%.

Denne siden sier noe annet:

 

http://hosted.stats.com/epl/player_leaders.asp?category=107

 

Vet ikke hvilken side som har rett, men en ting er jeg hvertfall sikker på; en toppklubb som Arsenal trenger en keeper som ikke suger balle. Når man ser at utfordrerene har keepere som Van Der Sar, Cech, Reina, Given, Hart, Friedel osv, så er det ingen tvil i at vi ligger dårligst an på det feltet. Vi trenger en forsterkning. Om det er Given, Friedel, Schwarzer, Sørensen, Adler, Frey eller Akinfeev driter jeg i, så lenge han er bedre enn den søpla vi har fra før av (med unntak av Szczesny).

Link to comment
Share on other sites

Jeg har troen på Shay Given. Han er etter min mening en klassekeeper, som sannsynligvis kan komme på en låneavtale.

 

Ellers håper jeg på en midtstopper som er minst like god som Koscielny, så får den som er i best form få spille. Kan jo leke med navn som Spahic(?), Mertesacker, Jagielka, Cahill, Richards osv.

 

Tror dog vi bare kommer til å få en spiller inn, og det er på midtstopperplassen. Det høres ut på Wenger at han vil beholde 3 av keeperne, og låne ut en.

 

Jeg syns det er tragisk at vi ikke har et klart førstevalg på keeperplassen bare en uke før seriestart. Greit nok med lag som City som har Given og Hart som alternativer, men det er snakk om Fabianski og Almunia...

 

Med dagens tropp, vinner vi ikke PL, så enkelt er det. Om Wenger er naiv nok til å tro noe annet, så blir jeg veldig skuffet, men ikke overrasket.

Link to comment
Share on other sites

YoungGuns tror ikke det kommer noen ny midtstopper i dette transfervinduet, siden Nordtveit tydeligvis har blitt førstelagsspiller.

 

"The news is also notable in terms of Wenger’s transfer plans, as Nordtveit was told earlier in the summer he would only be staying if the club failed to bring in another centre half after the transfer of Laurent Koscielny"

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg er født optimist og tror at den troppen vi nå har er i stand til å vinne PL. Allikevel har jeg et ydmykt ønske om èn ekstern spiller til inn i stallen. En midtstopper!

 

Jeg har ikke ønske om en spesiell spiller, snarere en spillertype.

 

Han behøver IKKE være:

- Superrask

- Supersterk

- Kjempedyr

- Råteknisk

- God på FM2010

 

Alt jeg ønsker er en midtstopper som:

- Har bred erfaring, gjerne også fra landslag og CL

- Er en ledertype med gode kommunikasjonsevner

- Er fotballklok og posisjoneringssikker.

 

Etter å ha fulgt preseason ganske nøye synes jeg at alle våre tre midtstoppere har vist positive tegn i blant annet duellspill, ro og presisjon i pasningsspillet og hurtighet. Den store svakheten har ligget i posisjonering og trygghet når vi blir presset bakover. Dersom det fantes en god midtstopper tilgjengelig som hadde kallenavnet "Loudmouth" ville jeg takket og bukket :)

Jeg tror jammen mine bønner har blitt hørt, dersom alt går i orden med Squillaci. Uten å ha sett ham noe særlig, passer beskrivelsene av ham godt overens med mine ønsker. Lenge siden vi har hatt en "no-nonsens" midtstopper i laget.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Mener fortsatt at vi trenger en ny keeper, selv om ingen ting hadde vært gledeligere om Fabianski viser seg å bli den førstekeeperen vi håper. Jeg er usikker utifra det han har gjort pr.d.d.

 

2 punkter på banen hvor jeg er usikker på hvor gode vi egentlig er: sidebackene. Clichy overbeviser meg ikke, men vi har en god erstatter i Gibbs som kanskje er enda bedre offensivt. Og det er offensivt jeg vil se mer engasjement fra backene våre. Sagna er rimelig solid, men ikke spektakulær og scorer lite, han har vel noen assists (hvor mange?) på noen innlegg.

 

Ikke noen tvil om at vi har gode spillere, men for å bli enda bedre og vinne pokaler må det kanskje byttes ut noen....!?

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...