Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

preview.jpg

Vil vi se denne gutten ikle seg den røde drakta?

 

Aaron Ramsey!

Den 17 år gamle Cardiff-spilleren som allerede har debutert for Wales' sitt U21-landslag. Det ryktes at både Arsenal og Man Utd er ivrige i å få tak i spilleren som blir kalt 'Rambo' blandt Cardiff-fansen.

Han skal ha en salgssum på £5 millioner pund, og skal være en midtbanespiller som kan spille både høyreback og hengende spiss. Skal være en tøff type, og han kan sammenlignes med Steven Gerrard.

 

Om vi skulle fått han, tror jeg det hadde vært lurt å låne han ut i noen år. Vet ikke helt om det er et sentral midtbane talent vi trenger aller mest, men det skal sies at det alltid er bra med britiske talenter, og jeg ville ikke likt å sett han blomstre i Man Utd i framtida å se tilbake på at vi kunne hentet han i en alder av 17 år.

 

Er ikke akkurat en av de spillerne jeg ønsker, men jeg tok det bare her :P

 

Her er forresten en speiderraport fra Steve Claridge, som jeg tror har spilt for Leicester(Eller var det Wolves?) en gang i tiden. Han skrev/skriver speiderrapporter for The Guardian:

There are few teenage players in the country who come as highly rated as Aaron Ramsey. I've heard the stories of Sir Alex Ferguson asking about his progress; of the leading lights of the Premier League tracking him and tabling bids which start at seven figures. Sometimes young lads with big reputations don't always come up to scratch. With Ramsey, though, that is emphatically not the case.

 

I watched him in Cardiff's game at Wolves two weeks ago, having tried to scout him previously only to find that he didn't feature. It was well worth the effort and the wait. In fact, having seen him, even in a 3-0 defeat in which he played slightly out of position and was substituted after an hour, I would drive the length of the country to see him again.

 

The thing that leaps out at you from his game is his appreciation of a pass. It was second to none. When a team-mate received the ball from him, the pass almost told him where his opponent was. It had all the information on it that you would need and it was, invariably, the right ball.

 

His retention of possession was very good - I could not remember him giving the ball away - but we are not talking here about a player who merely chose the easy option. He was equally adept at simple five-yard passes and marvellously weighted 60-yard diagonals in behind the Wolves centre-halves, which led to scoring opportunities. He works opponents with the ball, creating little angles with his left or right foot and his quality always shone through.

 

He has a sixth sense telling him where his opponents are. This was reflected in his first touch and the placement of his body, which meant that even when opponents doubled up on him, he managed to escape unscathed from tight areas.

 

He isn't blindingly quick, nor does he have fantastic body strength but Ramsey has compensated for these shortcomings with non-stop movement. He refused to stand and admire anything he had done and, instead, was constantly alive to the next phase or the next option he could give to a team-mate.

 

Central midfield is his position, although against Wolves, he played on the right of a five. Such was his desire to get on the ball and make Cardiff play that he drifted inside and there were many occasions when the esteem in which his team-mates hold him was apparent. They were happy to pass the ball up to him, even when he was marked, because they knew that they were giving it to a better player.

 

He had no problems defensively - he chased and was not afraid to put his foot or head in where it hurt - but I prefer to concentrate on what he can do with the ball. There is an easy rhythm to his game and an awareness of how to hurt opponents with passes. There is no doubt that Ramsey has a big future and I hope that a global audience for the FA Cup final on Saturday week will have the same privilege of watching him that I did.

 

Age 17

 

Born Caerphilly

 

Position Midfield

 

Height 5ft 10in

 

Weight 10st 7lb

 

From Trainee

 

Pace 8/10

 

Passing 10/10

 

Tackling 8/10

 

Crossing 9/10

 

Team responsibility 8/10

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenalinsider.co.uk/arsenal-ne...been-discussed/

 

AW was never denied any request, and the Board supported him wholeheartedly, indeed only this evening I took a call from AW about the finalising of a transfer, so fans had to be patient as AW was in full control and confident of strengthening the squad to his specifications

 

Dette er fra et møte mellom Arsenal supporter's trust og Ken Friar her om dagen. Tror nok vi får en bekreftelse på at en spiller er klar snart. :P

 

However the news that a signing was going to be announced in a matter of days elevated the feeling of frustration.

 

Veldig silly season om dagen, men det er jo litt gøy når det handler om kjøp da. Ser på forskjellige forum nå at det spekuleres hardt i at det skal være snakk om at en Man City spiller skal være klar for oss, men at det ikke skal være snakk om Richards. Spørs vel om dette stemmer, men kan jo hende. City er jo faktisk ferdige for sesongen. Når man tenker på spillere som Ben Arfa og Kranjcar så er jo ikke de ferdig med sesongen enda. Derfor vil man jo tro det er litt rart hvis noe sånt blir bekreftet nå hvertfall. Ellers er det jo mange andre millioner spillere det kan være snakk om. :P

Link to comment
Share on other sites

Satt her og leste om Terry, for en spiller!

Tenk hvis vi kunne hatt en slik spiller som ofret alt i alle dueller og spilte selv om han ikke burde. Kansje dette ikke allrid er så lurt, men for en herlig holdning!

 

En slik spiller ønsker jeg meg, hadde ikke vært feil om han hadde vært def. mitdbane :)

Link to comment
Share on other sites

Satt her og leste om Terry, for en spiller!

Tenk hvis vi kunne hatt en slik spiller som ofret alt i alle dueller og spilte selv om han ikke burde. Kansje dette ikke allrid er så lurt, men for en herlig holdning!

 

En slik spiller ønsker jeg meg, hadde ikke vært feil om han hadde vært def. mitdbane ;)

Terry er er en meget god spiller med enorm innsats. Rykter skal dog ha det til at både Terry og Lampard går etter pengene og har ett ekstremt fokus på dette. Nok om det...

 

Jeg ser at min "mann" Annnan er jaget av 3 PL klubber. Disse er Chelsea, Blackburn og Bolton. Sannsynligheten for at Annan havner i PL i sommer er meget stor. Personlig skulle jeg gjerne hatt Annan som Flamini erstatter. Blir mer og mer imponert for hver kamp!

Link to comment
Share on other sites

Satt her og leste om Terry, for en spiller!

Tenk hvis vi kunne hatt en slik spiller som ofret alt i alle dueller og spilte selv om han ikke burde. Kansje dette ikke allrid er så lurt, men for en herlig holdning!

 

En slik spiller ønsker jeg meg, hadde ikke vært feil om han hadde vært def. mitdbane :P

Terry er er en meget god spiller med enorm innsats. Rykter skal dog ha det til at både Terry og Lampard går etter pengene og har ett ekstremt fokus på dette. Nok om det...

 

Jeg ser at min "mann" Annnan er jaget av 3 PL klubber. Disse er Chelsea, Blackburn og Bolton. Sannsynligheten for at Annan havner i PL i sommer er meget stor. Personlig skulle jeg gjerne hatt Annan som Flamini erstatter. Blir mer og mer imponert for hver kamp!

 

Begynner nesten å få en følelse av at Parlour er agenten til Annan :-)

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Satt her og leste om Terry, for en spiller!

Tenk hvis vi kunne hatt en slik spiller som ofret alt i alle dueller og spilte selv om han ikke burde. Kansje dette ikke allrid er så lurt, men for en herlig holdning!

 

En slik spiller ønsker jeg meg, hadde ikke vært feil om han hadde vært def. mitdbane :P

Terry er er en meget god spiller med enorm innsats. Rykter skal dog ha det til at både Terry og Lampard går etter pengene og har ett ekstremt fokus på dette. Nok om det...

 

Jeg ser at min "mann" Annnan er jaget av 3 PL klubber. Disse er Chelsea, Blackburn og Bolton. Sannsynligheten for at Annan havner i PL i sommer er meget stor. Personlig skulle jeg gjerne hatt Annan som Flamini erstatter. Blir mer og mer imponert for hver kamp!

 

Begynner nesten å få en følelse av at Parlour er agenten til Annan :-)

 

BE

He he. Fasiten er nok heller at jeg er redd Stabæks gull ryker med Annnans overgang til en PL klubb. Men ja jeg har ett sterkt ønske om å se denne spilleren i Arsenal drakt. Med Annan og Nasri på plass tror jeg vi nok engang er i rute for engod sesong. Spesielt med Wenger's utspill om at Song er midtstopper.

Link to comment
Share on other sites

I tillegg til Nasri som er høyaktuell ønsker jeg Micah Richards, Yaya Toure og SWP (hentes for en billig (!) penge fra et mislykket opphold i Chelski), Sidwell kunne også tilført stallen vår mer bredde.

 

 

Veldig enig med deg her, det hadde vært fantastisk å samle Toure brødrene. Shaun Wright Phillips ville vært et kanon kjøp, han har ikke hatt en spesielt vellykket opphold i Chelsea, men har virkelig troa på at han kunne blomstret for oss, i tillegg så er ikke prisen så gal 10 millioner £.

 

Her linkes han til Portsmouth..

Link to comment
Share on other sites

Ønsker meg enkelt og greit Vieira tilbake jeg,savner virkelig innsatsen og styringen på midtbanen.Om vi ikke får inn en erstatter for Flamini må vi endre spillestil,Flamini jobbet som en terrier å vant mange håpløse baller.Kan ikke se for meg noen andre i dagens stall som kan gjøre samme jobben utenom Song på en god dag.

 

Spisser har vi nok av,har klokketro på att RVP slår sjikkelig gjennom denne sesongen og om Eduardo kommer tilbake i form blir det knallbra.

 

Ønsker meg heller en god midtstopper\DM.Gallas og Toure er vel et førstevalg bak der så det vi trenger er en god\talentfull spiller som kan spille stopper som også tåler å sitte litt på benken.Hva med Thuram? Gammel men god..Ser for meg han,Gallas,Vieira og Henry som fremtidige trener i Arsenal :)

 

Akkurat nå ser det ut som om Nasri kommer.Klarer vi å beholde Hleb(tror jeg faktisk) har vi en god offansiv midtbane på gang..

 

Får virkelig håpe att Wenger signerer et par spillere før Em nå..

Link to comment
Share on other sites

Kom på ein god, ung, engelsk spelar som bør vera i Wengers søkelys: Steven Taylor. Han er akkurat typen stoppar Wenger uttalte han var på utkikk etter: Duellsterk, god i lufta, i tillegg til at han er ung og engelsk. Han har berre 12 månader igjen av kontrakten, og bør vere mulig å få for under 10 millionar pund. Einaste problem kan vera at han er Newcastle-gutt, og muligens blir vanskelig å lokke vekk...

Link to comment
Share on other sites

:-|-->

QUOTE(Stefan B @ Jun 6 2008, 10:52 AM) 131669[/snapback]

http://le-grove.co.uk/2008/06/06/exclusive...gn-for-arsenal/

 

Er klar over at dette ikke er noe rykte.. men Mertesacker ville vært en fantastisk signering!

 

Enig..Velher å håpe på at det er hold i dette ryktet!Han hadde vært en type vi trenger..EN som gir litt f... og mye gass:)

Link to comment
Share on other sites

synes det er rart at tottentott får hente dos santos fo under 5 mill pund, synes vi kunne godt hatt både han og vela i stallen jeg..

 

wenger har jo sagt før at han likte spilleren meget godt, synd spør du meg, tror det ville hvert et meget gått kjøp til den prisen..

 

vela og dos santos er jo sett på som 2 største talentene på år og dag

Link to comment
Share on other sites

sagt det mange ganger før, den mannen er genial! Ikke noe imot å ha han mellom stengene, men isåfall går Faianski ut..

 

Hvorfor det? Hva med Almunia ut, Boruc inn?

 

Enig, heller Almunia ut og Boruc inn.

Boruc hadde virkelig noen kanonredninger og han spiller med stor autoritet. Han hadde likevel to glipper. Et innlegg fra hans venstre side i 1. omgang som han ikke får bestemt seg om han skal bokse eller ta fast. Det blir til at han bokser med en knytteneve og en flat hånd. Ballen kunne gå hvor som helst. Men det gikk jo bra. Den andre situasjonen er også på et innlegg som han feilberegnet. Det var i 2. omgang fra hans høyre side. Utover det spilte han strålende og det virket som om han var meget god og rask på i gangsettinger. Kan noen som har sett mer til han enn meg fortelle hvordan han er i feltet?

 

 

BE

Link to comment
Share on other sites

sagt det mange ganger før, den mannen er genial! Ikke noe imot å ha han mellom stengene, men isåfall går Faianski ut..

 

Hvorfor det? Hva med Almunia ut, Boruc inn?

 

Enig, heller Almunia ut og Boruc inn.

Boruc hadde virkelig noen kanonredninger og han spiller med stor autoritet. Han hadde likevel to glipper. Et innlegg fra hans venstre side i 1. omgang som han ikke får bestemt seg om han skal bokse eller ta fast. Det blir til at han bokser med en knytteneve og en flat hånd. Ballen kunne gå hvor som helst. Men det gikk jo bra. Den andre situasjonen er også på et innlegg som han feilberegnet. Det var i 2. omgang fra hans høyre side. Utover det spilte han strålende og det virket som om han var meget god og rask på i gangsettinger. Kan noen som har sett mer til han enn meg fortelle hvordan han er i feltet?

 

 

BE

De gangene jeg har sett har Boruc eid feltet, men overlater dette spørsmålet til Patryk2402 da det virker som om han har mer peiling enn meg!

Link to comment
Share on other sites

Nå blir jeg slaktet, det føler jeg meg ganske sikker på.

 

Men mitt største ønske hadde vært å få inn spilleren Robben. Ikke personen Robben for han er ufyselig. Da kunne Hoyte spilt midtbane anker neste sesong for min skyld. Robben er en fantastisk spiller!

Link to comment
Share on other sites

Utrolig spiller, men har lite lyst på en ny spiller som sliter med skader. Og det må vell

Robben kunne sies å gjøre... Mange lange avbrekk i Chelsea og slitt mye i Real

 

Andrei Arshavin har jeg fått sansen for. Synd han ikke spiller de to første gruppespill kampene.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...